Harminc év használat után szétbontották az MRL-5 típusú meteorológiai lokátort az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison...
"Még az 1970-es évek technikai újításai közé tartozott az MRL-5-ös lokátor, amely hosszú időn át szolgált kiemelt fontosságú katonameteorológiai eszközként a Magyar Honvédség minden légibázisán. A szovjet fejlesztésű, nagypotenciálú időjárási radar eredeti állapotában analóg jelfeldolgozással működött, majd a kétezres évek elején elvégzett korszerűsítés után lehetővé tette a jel digitalizációját. Automatizálás előtti állapotában ötfős személyzet támogatta a radaregység munkáját: többek között mérnökök, kommunikációs szakemberek figyelték folyamatosan a legkörből érkező adatokat.
Érdekessége, hogy a rendszer két hullámhosszon működött és biztonságosabban jelezte a légkörben kialakuló esetleges zivatar- vagy jégeső gócokat, mint elődjei. A lokátor 300 kilométeren belül képes volt észlelni és detektálni azokat a meteorológiai jelenségeket, amelyek sok esetben veszélyessé tették volna a repülést. A rendszer frissítése után a munkafolyamatok nagy részét már számítógépek végezték, ám kétfős személyzet még akkor is segítette a gépek méréseit. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis MRL-5 lokátora még Taszárról került át Szolnokra, majd közel harminc év használat után bontották szét."
"Még az 1970-es évek technikai újításai közé tartozott az MRL-5-ös lokátor, amely hosszú időn át szolgált kiemelt fontosságú katonameteorológiai eszközként a Magyar Honvédség minden légibázisán. A szovjet fejlesztésű, nagypotenciálú időjárási radar eredeti állapotában analóg jelfeldolgozással működött, majd a kétezres évek elején elvégzett korszerűsítés után lehetővé tette a jel digitalizációját. Automatizálás előtti állapotában ötfős személyzet támogatta a radaregység munkáját: többek között mérnökök, kommunikációs szakemberek figyelték folyamatosan a legkörből érkező adatokat.
Érdekessége, hogy a rendszer két hullámhosszon működött és biztonságosabban jelezte a légkörben kialakuló esetleges zivatar- vagy jégeső gócokat, mint elődjei. A lokátor 300 kilométeren belül képes volt észlelni és detektálni azokat a meteorológiai jelenségeket, amelyek sok esetben veszélyessé tették volna a repülést. A rendszer frissítése után a munkafolyamatok nagy részét már számítógépek végezték, ám kétfős személyzet még akkor is segítette a gépek méréseit. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis MRL-5 lokátora még Taszárról került át Szolnokra, majd közel harminc év használat után bontották szét."