[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Mi a fenének vinnéd a határra?

A múlt heti határos bemutatón/gyakorlaton volt lent Gidrán, de lehet, hogy csak látványpékség miatt...

Miért nem lesz Gidrán Maliban-ra egy tipp: félnek, hogy lesz belőle veszteség, elég negatív PR lenne a Zrínyi programnak egy kiégett Gidrán... Pont te írtad kb fél éve, pont ugyanígy Mali kapcsán, hogy drága cuccot (pl H145M) sose fogunk misszióztatni, mert fél a vezetés a veszteségtől.
 
A múlt heti határos bemutatón/gyakorlaton volt lent Gidrán, de lehet, hogy csak látványpékség miatt...

Miért nem lesz Gidrán Maliban-ra egy tipp: félnek, hogy lesz belőle veszteség, elég negatív PR lenne a Zrínyi programnak egy kiégett Gidrán... Pont te írtad kb fél éve, pont ugyanígy Mali kapcsán, hogy drága cuccot (pl H145M) sose fogunk misszióztatni, mert fél a vezetés a veszteségtől.
Misszióztassa a drága cuccait akinek valós érdekei vannak ott és nem pedig kisegíteni megy. Nem erőltet senki minket, szóval lehet kompenzációt kérni a segítségért. Eszembe se jutna saját cuccot kihordani oda, hogy ha van annyi feleslege kint a franciáknak a létszámcsökkentésük óta mint a szemét és boldogan odaadják, hogy ne kelljen annyi katonájuknak kint lenni.
 
Misszióztassa a drága cuccait akinek valós érdekei vannak ott és nem pedig kisegíteni megy. Nem erőltet senki minket, szóval lehet kompenzációt kérni a segítségért. Eszembe se jutna saját cuccot kihordani oda, hogy ha van annyi feleslege kint a franciáknak a létszámcsökkentésük óta mint a szemét és boldogan odaadják, hogy ne kelljen annyi katonájuknak kint lenni.
Szerintem is ez az egyetlen ésszerű és logikus megoldás, ha már Maliba küldjük a katonáinkat. Ugyanakkor jó páran azt szeretnék látni a fotókon, ahogy a frissen beszerzett magyar haditechnika mellett "pózolnak" a fiaink valami "egzotikus" hadszíntéren......
 
Szerintem is ez az egyetlen ésszerű és logikus megoldás, ha már Maliba küldjük a katonáinkat. Ugyanakkor jó páran azt szeretnék látni a fotókon, ahogy a frissen beszerzett magyar haditechnika mellett "pózolnak" a fiaink valami "egzotikus" hadszíntéren......

Hol vannak azok a "jó páran"? Itt a fórumon, ha jól láttam, csak egy embernek nem tetszik a bérelt technika. Mindenki más csak ötletel a Maróth kijelentésre
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Nem okvetlenül a HTKA-ra gondoltam, jó pár kommentet olvastam (a Malival kapcsolatos szerepvállalásunk kapcsán, a különböző médiumokban) amelyekben azt várják, hogy majd a frissen beszerzett haditechnikát viszik ki Maliba.....
 
Nem okvetlenül a HTKA-ra gondoltam, jó pár kommentet olvastam (a Malival kapcsolatos szerepvállalásunk kapcsán, a különböző médiumokban) amelyekben azt várják, hogy majd a frissen beszerzett haditechnikát viszik ki Maliba.....
A Gidránokat még sokáig kiképzésre használják csak - olyan baromi kevés van belőlük...
 
Mi a fenének vinnéd a határra?
Nem azt mondom, hogy oda való mind, és azt sem mondom természetesen, hogy mindet viszok, nyilván nem, de amilyen kiegészítőkkel érkeznek (hőkamera, mozgócél felderítő) ez alapján a szerepük sem biztos, hogy elhanyagolható lenne a határon jelenleg, plusz MH marketing az új gépeknek, plusz teszt, plusz az egyre erőszakosabb migranték miatt ... ha már a MH adja részben a határőrséget.
+ tudtommal a Gidrán egyik feladata is -felépítmény függvényében - a járőr/patrol felhasználási cél lenne...
"... felderítő felépítményű járművek lesznek. A felderítők a hőkamerákkal és mozgócél-felderítő radarokkal ..." erre reagálva írtam...
 
A Gidránokat még sokáig kiképzésre használják csak - olyan baromi kevés van belőlük...
Emlékeim szerint amikor megvették az első g270es merciket, szinte rögtön vitték a szolnokiak afgánba.
Cougar megvéve tűzszerészeknek szinte rögtön kivíve afgánba.
Amikor kaptunk alamizsnába hummereket legtöbben kint látták először misszióba(emlékeim szerint kb mindenki) .
Maxxprot sokan (kb az állomány 90 százaléka)kint láttak először misszióban.


Az már haladás volt amikor elkezdték németbe kivinni a sofőröket mrap képzésre egyes missziók elött.

Aztán hoztak a bakonyba is amik ha minden igaz ott rohadnak.

Ha akartak volna legyártatnak 15öt. Nem akarnak.
Nem tragédia. Krisss leírta a valószínűsíthető okokat.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány
Nem azt mondom, hogy oda való mind, és azt sem mondom természetesen, hogy mindet viszok, nyilván nem, de amilyen kiegészítőkkel érkeznek (hőkamera, mozgócél felderítő) ez alapján a szerepük sem biztos, hogy elhanyagolható lenne a határon jelenleg, plusz MH marketing az új gépeknek, plusz teszt, plusz az egyre erőszakosabb migranték miatt ... ha már a MH adja részben a határőrséget.
+ tudtommal a Gidrán egyik feladata is -felépítmény függvényében - a járőr/patrol felhasználási cél lenne...
"... felderítő felépítményű járművek lesznek. A felderítők a hőkamerákkal és mozgócél-felderítő radarokkal ..." erre reagálva írtam...
Van a határon ilyenünk olyan platformon ami nem 14 tonna. (meg elfér a 2 kerítés között)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Emlékeim szerint amikor megvették az első g270es merciket, szinte rögtön vitték a szolnokiak afgánba.
Cougar megvéve tűzszerészeknek szinte rögtön kivíve afgánba.
Amikor kaptunk alamizsnába hummereket legtöbben kint látták először misszióba(emlékeim szerint kb mindenki) .
Maxxprot sokan (kb az állomány 90 százaléka)kint láttak először misszióban.


Az már haladás volt amikor elkezdték németbe kivinni a sofőröket mrap képzésre egyes missziók elött.

Aztán hoztak a bakonyba is amik ha minden igaz ott rohadnak.

Ha akartak volna legyártatnak 15öt. Nem akarnak.
Nem tragédia. Krisss leírta a valószínűsíthető okokat.
Igen de a felsorolt járművek mindegyikehez volt kint kiépített üzemeltetői és szerviz háttér . Más nemzetek képében
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igen de a felsorolt járművek mindegyikehez volt kint kiépített üzemeltetői és szerviz háttér . Más nemzetek képében
Hát.
A valóság azért nem ennyire szép mindíg.

Cougarral nem nagyon mentek a tűzszerészek. Nemzeti megkötésük volt.
Egy pihenőnapunkon kimentek járőrözni helyettünk, de 12.7el lábonlőttek véletlenül egy motorost. o_O
Úgyhogy utánna sűrűn nem kellett kimenni, a gépek nem koptak.Nagyon nem kellett javítani.

Hummereket biztos a prt táborban toldozták/foldozták.
Magyar szerelők.
Akik ott tanultak bele a tipusba.
Főleg a futómű/váltó nem bírta a plusszpáncélt.
De volt mindenféle bajuk, nem kicsit széthasznált darabok voltak.
Semmiféle háttérszervíz nem volt más nemzettel.
Ha azt nem nevezzük annak, hogy ha kellett alkatrészt nagynehezen hoztak hozzájuk.
Persze csak ami nagyon muszáj volt ahoz, hogy menjenek.
Szűkös volt a költségvetés.


De volt 4 toyotával mentünk át kabulba.
Odafelé 3 defektünk volt.
A magyar valóság az, hogy akkor 2 napig mi 3 rohadt toyota kereket kajtattunk, hogy visszaúton ne 1 db legyen pótba a 4 kocsira.
Az ott lévő törzstisztek és a velünk lévő ezredes,szerinted tudtak intézni a helyszínen lévő többtucat nemzettől? o_O

Ok nem egyszerű. Afgánban ritka a toyota.

Egyedül az angolok adtak volna, de ők meg nem olyan méretű kerekeket használtak mint mi.
Azt mondták adnak többet, hátulra azt rakjuk. Így kicsit madmaxes lessz de szerintük működik. :rolleyes:

Naszóval odafelé 3 defekt, visszafelé 1 pótkerék.
A nagy háttér.

Persze van pozitív példa is. Nem csak ilyen.

60-80 embernek én sem vinnék ki járművet ha ott van szarásig.

Ha viszont vinnék gidránt akkor az első időben, egy rakat szerelő meg alkatrész is menne.
Meg a leendő gyár pár fejlesztőmérnökét is.
 
Hát.
A valóság azért nem ennyire szép mindíg.

Cougarral nem nagyon mentek a tűzszerészek. Nemzeti megkötésük volt.
Egy pihenőnapunkon kimentek járőrözni helyettünk, de 12.7el lábonlőttek véletlenül egy motorost. o_O
Úgyhogy utánna sűrűn nem kellett kimenni, a gépek nem koptak.Nagyon nem kellett javítani.

Hummereket biztos a prt táborban toldozták/foldozták.
Magyar szerelők.
Akik ott tanultak bele a tipusba.
Főleg a futómű/váltó nem bírta a plusszpáncélt.
De volt mindenféle bajuk, nem kicsit széthasznált darabok voltak.
Semmiféle háttérszervíz nem volt más nemzettel.
Ha azt nem nevezzük annak, hogy ha kellett alkatrészt nagynehezen hoztak hozzájuk.
Persze csak ami nagyon muszáj volt ahoz, hogy menjenek.
Szűkös volt a költségvetés.


De volt 4 toyotával mentünk át kabulba.
Odafelé 3 defektünk volt.
A magyar valóság az, hogy akkor 2 napig mi 3 rohadt toyota kereket kajtattunk, hogy visszaúton ne 1 db legyen pótba a 4 kocsira.
Az ott lévő törzstisztek és a velünk lévő ezredes,szerinted tudtak intézni a helyszínen lévő többtucat nemzettől? o_O

Ok nem egyszerű. Afgánban ritka a toyota.

Egyedül az angolok adtak volna, de ők meg nem olyan méretű kerekeket használtak mint mi.
Azt mondták adnak többet, hátulra azt rakjuk. Így kicsit madmaxes lessz de szerintük működik. :rolleyes:

Naszóval odafelé 3 defekt, visszafelé 1 pótkerék.
A nagy háttér.

Persze van pozitív példa is. Nem csak ilyen.

60-80 embernek én sem vinnék ki járművet ha ott van szarásig.

Ha viszont vinnék gidránt akkor az első időben, egy rakat szerelő meg alkatrész is menne.
Meg a leendő gyár pár fejlesztőmérnökét is.
Amíg volt hajóépítés, a tengeri hajókat az első úton mindíg kísérte mérnök és technikus is!
 
Ez volt az, amikor metrikus szerszámokkal nyalták az angolszász csavarfejeket? :D
Na ennyire mélyen nem láttam bele.
Ott volt komoresszor, oda jártam kifujatni a fegyvereim.

Szegénye nem nagyon pihentek.
Pletyka szinten ment a hummerek felfüggesztése azért tört annyira könnyen, mert valamit fordítva szereltek bele. De a gyáriak is törögettek. Elég bután állt mindegyik kereke ami utólag lett páncélozva.
Amiket aztán kabulban használtunk, teljesen máshogy nézett ki.

A dresscod szerint páncélozott vontató amivel elhagyták párszor a tábort, meg egy ural volt, az ajtajára felberhelt lejárt repeszálló betétekkel. :rolleyes:


Szóval nem irigyeltem őket.
 
Bocs az offért, de a hajók első útján a hajógyárból is ment mérnök és technikus!
A géptiszteknek (pl kápó) van gépész üzemmérnöki végzettsége! Az elsőtiszt fedélzeti neki nem kell, de persze lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby
Megosztom, mert jól néz ki.


g2mg4zc.jpeg