[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Most ez milyen kérdés?
Mi értelme?

Igen az is.
Saját lenne.
És valahol el kell kezdeni.
A Finnek is elkezdték valahol. Mert nem ők voltak az ókori Egyiptom harci szekér beszállítói ugyebár.
Hol voltak 30 éve? Sehol. Jó ötlettel, szívós munkával létrehozták a Patriat.

Aztán hogy 30 év múlva mi lesz.. ki tudja.
Lehet magyar lézer. Vagy magyar railgun. Vagy fasza magyar radar, drón, elhárító rendszer tökömtudja.
De el kellene kezdeni valahol.
Mert az előny nem permanens. Kivéve ha nem teszünk semmit.

Neked pedig senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy vegyél részt benne.
De köszönni lehet a inspirációt, hogy csakazértis. ;-)
Köszi!
Mert más hasznod nem nagyon van. ;-)

Azért a Patria sem csak úgy kinőtt a földből, ott állt mögötte egy mindent is gyártó Sisu Auto, ami azért nem most kezdte az ipart...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Amúgy van egy páncélozott unimog mentőnk amit a currus csinált. A Merci megkérdezése nélkül, eredeti rugók, felfüggesztés minden maradt de 3 tonnával nehezebb lett és a merci leszedette róla a márkajelzést, hogy ők ehhez a nevüket nem adják. :D

2018_07_10-E%C3%9C-vezet%C3%A9si_gyakorlat_001.jpg
Remélem ez a szörnyeteg nem terjedt el. Talán 2008-ban de lehet a következő évben a Bakonyban láttam szerencsétlenkedni.
 
Már abban a rovatban is azt irtam,hogy a 8x8 szerintem nekünk érdektelen (hacsak át nem kalapálják úszóképessé),de a 6os pont jó lenne support járgánynak a nehéz dd-ba.....Yalcin helyett.
Emlékszem és megjegyeztem amiket írtál.
Azóta szimpi a 6x6osuk.
 
Azért a Patria sem csak úgy kinőtt a földből, ott állt mögötte egy mindent is gyártó Sisu Auto, ami azért nem most kezdte az ipart...

Kifogást mindenre lehet találni.
Mi lenne ha mellette érvelnénk.
Mert az előny, a technikai előny nem permanens.
Pont most volt valahol, hogy az amerikaiak valami kis kemény bogarat figyelgetve, elemezve, szétcincálva, vadi új technológiát fejlesztenek, ami kurva szívós de könnyű.
Szóval ki tudja mi lesz itt 30-40-50 év múlva.
30 éve még mobil se volt.
És ha már nem is commodore 64-en játszottunk, de hol volt a maiakhoz képest.
Szóval csinálni kell.
Aztán le lehet dolgozni azt a hátrányt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Kifogást mindenre lehet találni.
Mi lenne ha mellette érvelnénk.
Mert az előny, a technikai előny nem permanens.
Pont most volt valahol, hogy az amerikaiak valami kis kemény bogarat figyelgetve, elemezve, szétcincálva, vadi új technológiát fejlesztenek, ami kurva szívós de könnyű.
Szóval ki tudja mi lesz itt 30-40-50 év múlva.
30 éve még mobil se volt.
És ha már nem is commodore 64-en játszottunk, de hol volt a maiakhoz képest.
Szóval csinálni kell.
Aztán le lehet dolgozni azt a hátrányt.

Ez nem kifogás, ez tény. Az előd Sisu Defence elég sok katonai terepjáró teherautót tervezett és ott van a Sisu Pasi APC-is. Szóval volt tapasztalat bőven. Ettől függetlenül a Patria AMV-hez is pl. a Timoney Technology Limited tervezte a komplett hajtásláncot, futóművet a Patria meg a felépítményt adta hozzá a járműhöz.

Ez mondjuk nem szégyen, a Timoney elég sok mindenben benne van. Tőlük származik a hajtáslánc és a futómű egy csomó kerekes APC-ben, pl tajvani CM-31/32, szingapúri Terrex (de a Broncohoz is ők tervezték), de még a szerbek Lazar 2-3 is! De az ausztrálok Bushmaster MRAP-ja is a Timoney MP44 nevű járműből nőtte ki magát.

Egy szó, mint száz, nem a semmiből kezdték az építkezést, nekünk sem szabad onnan! Maradjuk csak a vegyesvállalatoknál és a licencgyártásnál. Legalábbis egyelőre, amíg nem jön össze elég saját tudás. Ellenkező esetben meg ilyen vak komondorok születnek, sok-sok kidobott pénzért cserébe.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ez nem kifogás, ez tény. Az előd Sisu Defence elég sok katonai terepjáró teherautót tervezett és ott van a Sisu Pasi APC-is. Szóval volt tapasztalat bőven. Ettől függetlenül a Patria AMV-hez is pl. a Timoney Technology Limited tervezte a komplett hajtásláncot, futóművet a Patria meg a felépítményt adta hozzá a járműhöz.

Ez mondjuk nem szégyen, a Timoney elég sok mindenben benne van. Tőlük származik a hajtáslánc és a futómű egy csomó kerekes APC-ben, pl tajvani CM-31/32, szingapúri Terrex (de a Broncohoz is ők tervezték), de még a szerbek Lazar 2-3 is! De az ausztrálok Bushmaster MRAP-ja is a Timoney MP44 nevű járműből nőtte ki magát.

Egy szó, mint száz, nem a semmiből kezdték az építkezést, nekünk sem szabad onnan! Maradjuk csak a vegyesvállalatoknál és a licencgyártásnál. Legalábbis egyelőre, amíg nem jön össze elég saját tudás. Ellenkező esetben meg ilyen vak komondorok születnek, sok-sok kidobott pénzért cserébe.
Mi elbaxtuk a saját tapasztalatunkat,igen "okos" módon-hát újra meg kell fizetni a tanulópénzt.
 
Ez nem kifogás, ez tény. Az előd Sisu Defence elég sok katonai terepjáró teherautót tervezett és ott van a Sisu Pasi APC-is. Szóval volt tapasztalat bőven. Ettől függetlenül a Patria AMV-hez is pl. a Timoney Technology Limited tervezte a komplett hajtásláncot, futóművet a Patria meg a felépítményt adta hozzá a járműhöz.

Ez mondjuk nem szégyen, a Timoney elég sok mindenben benne van. Tőlük származik a hajtáslánc és a futómű egy csomó kerekes APC-ben, pl tajvani CM-31/32, szingapúri Terrex (de a Broncohoz is ők tervezték), de még a szerbek Lazar 2-3 is! De az ausztrálok Bushmaster MRAP-ja is a Timoney MP44 nevű járműből nőtte ki magát.

Egy szó, mint száz, nem a semmiből kezdték az építkezést, nekünk sem szabad onnan! Maradjuk csak a vegyesvállalatoknál és a licencgyártásnál. Legalábbis egyelőre, amíg nem jön össze elég saját tudás. Ellenkező esetben meg ilyen vak komondorok születnek, sok-sok kidobott pénzért cserébe.

Direkt értetlenkedsz?
Senki nem akar a disógyőri kohó mellett állva egy vadi új tervrajz alapján elkezdeni valamit hegeszteni.
Szerintem csak akkor gyártsunk itthon bármit ha a know-howt is átadják. Én mindig is úgy írtam, hogy cakompakk. Ha vagy 20 évet meg tudunk ezzel spórolni.
Ne kelljen éveket, évtizedeket farigcsálni, az alapok inkább jók, vagy nagyon jók, még inkább kiválóak legyenek mint gyengék vagy közepesek.
És pláne nem licengyártás helyett.
És én most is csak kerekes járművekre gondoltam, értettem. Soha sehol mást nem akartam, mint 4x4-et és vagy 6x6-ot.
De ne kelljen már hozzá 30 évig Lynxeket összerakosgatni, hogy legyen saját 4x4ünk!
Wtf??
Amiből száz számra kellene!
De pl a tornyoknál aláírom, hogy vegyesben kell, lehet. Ezért is nyilvánvalóan nem kezdünk el sajátot mókolni.
Egyelőre.
 
Direkt értetlenkedsz?
Senki nem akar a disógyőri kohó mellett állva egy vadi új tervrajz alapján elkezdeni valamit hegeszteni.
Szerintem csak akkor gyártsunk itthon bármit ha a know-howt is átadják. Én mindig is úgy írtam, hogy cakompakk. Ha vagy 20 évet meg tudunk ezzel spórolni.
Ne kelljen éveket, évtizedeket farigcsálni, az alapok inkább jók, vagy nagyon jók, még inkább kiválóak legyenek mint gyengék vagy közepesek.
És pláne nem licengyártás helyett.
És én most is csak kerekes járművekre gondoltam, értettem. Soha sehol mást nem akartam, mint 4x4-et és vagy 6x6-ot.
De ne kelljen már hozzá 30 évig Lynxeket összerakosgatni, hogy legyen saját 4x4ünk!
Wtf??
Amiből száz számra kellene!
De pl a tornyoknál aláírom, hogy vegyesben kell, lehet. Ezért is nyilvánvalóan nem kezdünk el sajátot mókolni.
Egyelőre.
Mi a rátóti fasznak? Kis példányszám nagy egy darabra jutó költség ár érték arányhoz képest. Nem kell kiszarni a spanyol viaszt újra.
 
Direkt értetlenkedsz?
Senki nem akar a disógyőri kohó mellett állva egy vadi új tervrajz alapján elkezdeni valamit hegeszteni.
Szerintem csak akkor gyártsunk itthon bármit ha a know-howt is átadják. Én mindig is úgy írtam, hogy cakompakk. Ha vagy 20 évet meg tudunk ezzel spórolni.
Ne kelljen éveket, évtizedeket farigcsálni, az alapok inkább jók, vagy nagyon jók, még inkább kiválóak legyenek mint gyengék vagy közepesek.
És pláne nem licengyártás helyett.
És én most is csak kerekes járművekre gondoltam, értettem. Soha sehol mást nem akartam, mint 4x4-et és vagy 6x6-ot.
De ne kelljen már hozzá 30 évig Lynxeket összerakosgatni, hogy legyen saját 4x4ünk!
Wtf??
Amiből száz számra kellene!
De pl a tornyoknál aláírom, hogy vegyesben kell, lehet. Ezért is nyilvánvalóan nem kezdünk el sajátot mókolni.
Egyelőre.

Én végig arra az állításodra reflektáltam, hogy a Patria 30 éve a semmiből kezdte, ami nem igaz. Úgyhogy csak nagy levegő és szúszá, mert nem én értetlenkedem itt. :P :)
 
qa0ap2_SpikeSANDCAT.png


Spike NLOS ATGM rakétaindító platform, Dél-Korea. A lényeg az NLOS-on (Non line of sight) van mivel ezek általában 10+ kilométerről operálnak külső rávezetéssel (ez lehet gyalogsági lézeres de akár drónos célfelderítés is datalinken keresztül) ezért nem szükséges, hogy tökön babon keresztülmenjen a láncos technikákkal.

Hát ha nms lessz nlos-sal, azzal megbarátkozom.
 
Hát ha nms lessz nlos-sal, azzal megbarátkozom.
Hát ha belegondolsz, a páncéltörők megmaradnak, viszont lesz a hiúzon is ATGM. Hogy a páncéltörőknek legyen valami értelme akkor a sima ATGM-nél nagyobb teljesítményű fegyver kell (ami nem egy 105 milis löveg MGS-en) szóval szerintem ez eléggé logikus lenne így.
 
Hát ha belegondolsz, a páncéltörők megmaradnak, viszont lesz a hiúzon is ATGM. Hogy a páncéltörőknek legyen valami értelme akkor a sima ATGM-nél nagyobb teljesítményű fegyver kell (ami nem egy 105 milis löveg MGS-en) szóval szerintem ez eléggé logikus lenne így.
Gondolom meg nem is 120 as az alacsony nyomás miatt.
 
Hát ha belegondolsz, a páncéltörők megmaradnak, viszont lesz a hiúzon is ATGM. Hogy a páncéltörőknek legyen valami értelme akkor a sima ATGM-nél nagyobb teljesítményű fegyver kell (ami nem egy 105 milis löveg MGS-en) szóval szerintem ez eléggé logikus lenne így.

Az hogy mi a logikus és, hogy mi lessz az nem ugyanaz a kategória. :rolleyes:
 
Hát MGS az nemigen.
MGS kategóriát is ketté kéne választani egy rohamlöveg/kisérőlőveg és egy páncélvadász kategóriára.Ma már dedikált páncéltörő lövegnek olyan teljesitményű ágyú kell,hogy az nem lehet kicsi és könnyű platformra tenni.
De a Lynx elég nagy,hogy akár az RM új 130milis ágyúját is elbirja.És az ágyúnak vannak előnyei is.Gyorsabb,nehezzebb ellentevékenységgel védekezni ellene,ha már úton van a lövedék.Több löszert tud magával vinni a járgány.Olcsóbb a lőszer,többet lehet belőle felhalmozni.Nem páncélozott lcélok ellen is olcsón bevethető.