Ez nem kifogás, ez tény. Az előd Sisu Defence elég sok katonai terepjáró teherautót tervezett és ott van a Sisu Pasi APC-is. Szóval volt tapasztalat bőven. Ettől függetlenül a Patria AMV-hez is pl. a Timoney Technology Limited tervezte a komplett hajtásláncot, futóművet a Patria meg a felépítményt adta hozzá a járműhöz.
Ez mondjuk nem szégyen, a Timoney elég sok mindenben benne van. Tőlük származik a hajtáslánc és a futómű egy csomó kerekes APC-ben, pl tajvani CM-31/32, szingapúri Terrex (de a Broncohoz is ők tervezték), de még a szerbek Lazar 2-3 is! De az ausztrálok Bushmaster MRAP-ja is a Timoney MP44 nevű járműből nőtte ki magát.
Egy szó, mint száz, nem a semmiből kezdték az építkezést, nekünk sem szabad onnan! Maradjuk csak a vegyesvállalatoknál és a licencgyártásnál. Legalábbis egyelőre, amíg nem jön össze elég saját tudás. Ellenkező esetben meg ilyen vak komondorok születnek, sok-sok kidobott pénzért cserébe.
Direkt értetlenkedsz?
Senki nem akar a disógyőri kohó mellett állva egy vadi új tervrajz alapján elkezdeni valamit hegeszteni.
Szerintem csak akkor gyártsunk itthon bármit ha a know-howt is átadják. Én mindig is úgy írtam, hogy cakompakk. Ha vagy 20 évet meg tudunk ezzel spórolni.
Ne kelljen éveket, évtizedeket farigcsálni, az alapok inkább jók, vagy nagyon jók, még inkább kiválóak legyenek mint gyengék vagy közepesek.
És pláne nem licengyártás helyett.
És én most is csak kerekes járművekre gondoltam, értettem. Soha sehol mást nem akartam, mint 4x4-et és vagy 6x6-ot.
De ne kelljen már hozzá 30 évig Lynxeket összerakosgatni, hogy legyen saját 4x4ünk!
Wtf??
Amiből száz számra kellene!
De pl a tornyoknál aláírom, hogy vegyesben kell, lehet. Ezért is nyilvánvalóan nem kezdünk el sajátot mókolni.
Egyelőre.