[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
MGS kategóriát is ketté kéne választani egy rohamlöveg/kisérőlőveg és egy páncélvadász kategóriára.Ma már dedikált páncéltörő lövegnek olyan teljesitményű ágyú kell,hogy az nem lehet kicsi és könnyű platformra tenni.
De a Lynx elég nagy,hogy akár az RM új 130milis ágyúját is elbirja.És az ágyúnak vannak előnyei is.Gyorsabb,nehezzebb ellentevékenységgel védekezni ellene,ha már úton van a lövedék.Több löszert tud magával vinni a járgány.Olcsóbb a lőszer,többet lehet belőle felhalmozni.Nem páncélozott lcélok ellen is olcsón bevethető.

Kísérőnek én nagy űrméretű, rövidebb csövű tüzérségi tarackot építenék be közvetlen irányzású fegyvernek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 196
33 433
113
Kísérőnek én nagy űrméretű, rövidebb csövű tüzérségi tarackot építenék be közvetlen irányzású fegyvernek.
Nincs olyan ma már,ki kéne fejleszteni.De minek,mikor itt vannak a kész hk lövegek?
Oroszok elgondolkodtak róla Groznij után,de elvetették.Zsidók is Bejrut után,de ők is elvetették.Ha ők harci tapasztalat után elvetették,szerintem mi se eröltessük.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
Én végig arra az állításodra reflektáltam, hogy a Patria 30 éve a semmiből kezdte, ami nem igaz. Úgyhogy csak nagy levegő és szúszá, mert nem én értetlenkedem itt. :p :)

Tesa!
Patria engem nem érdekelt ebben a kerekes Ejder Yalcin topickban.
Qrvára nem az volt a lényeg. Írhattam volna a pontosat, hogy 36 és fél, vagy 42, és kiguglizhattam volna, hogy az alapító keresztgyereke síelt e, és fiú volt e vagy lány, de a tökömtudjamertnemszámít. ;-)
A lényeg az volt, hogy 30 év sok idő, sok mindent lehet annyi idő alatt csinálni. Aztán én pont a Patriat írtam le a harminccal egy mondatban.
Oszt hogyé' adják a köveket a megkövezésemhez mister lexikális?
És miben változtat ez azon, hogy nekünk nincs kerekes gyártásunk kicsi könyvespolc?
Szóval ne haragudj már meg magadra, mert rám nincs miért!

Mi a rátóti fasznak? Kis példányszám nagy egy darabra jutó költség ár érték arányhoz képest. Nem kell kiszarni a spanyol viaszt újra.
Ez így tényszerűen nem igaz.
Egy gyárba egyszer kell beruházni, és igaz, hogy azt is fejleszteni kell néha, és törődni vele, de én csak a kerekesekre gondoltam, amiből több száz darab kell 100 féle variánsban. És ide a rozsdás bökőt ha 250 milla lenne darabja saját magunknak.
Szóval tegyél ide egy ilyen kisebb < nagyobb jelet vagy mi ez, és mondd azt szívedre tett kézzel, hogy minden honvédségi, kicsit is páncélozott, kerekes járművet olcsóbb megvenni külföldről, mint legyártani.
Nem az.
És akkor a szervizekről, utánpótlásról, upgradeokról, további beszerzésekről még nem is beszéltünk.
A más részekre gyakorolt hatásáról nem is beszéltünk. Az estleges majdani szoftverekről, optikáról, elektronikáról, a gazdaságra gyakorolt hatásáról, az itt elköltött fizetésekről, a tulajdonosi kör hasznáról nem is beszéltünk.
De ez egy fórum az interneten, sok karaktert elbír a virtualitás, még azt is ha valaki kiszarja (és nem feltalálja) a spanyol viaszt. ;-)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Tesa!
Patria engem nem érdekelt ebben a kerekes Ejder Yalcin topickban.
Qrvára nem az volt a lényeg. Írhattam volna a pontosat, hogy 36 és fél, vagy 42, és kiguglizhattam volna, hogy az alapító keresztgyereke síelt e, és fiú volt e vagy lány, de a tökömtudjamertnemszámít. ;-)
A lényeg az volt, hogy 30 év sok idő, sok mindent lehet annyi idő alatt csinálni. Aztán én pont a Patriat írtam le a harminccal egy mondatban.
Oszt hogyé' adják a köveket a megkövezésemhez mister lexikális?
És miben változtat ez azon, hogy nekünk nincs kerekes gyártásunk kicsi könyvespolc?
Szóval ne haragudj már meg magadra, mert rám nincs miért!


Ez így tényszerűen nem igaz.
Egy gyárba egyszer kell beruházni, és igaz, hogy azt is fejleszteni kell néha, és törődni vele, de én csak a kerekesekre gondoltam, amiből több száz darab kell 100 féle variánsban. És ide a rozsdás bökőt ha 250 milla lenne darabja saját magunknak.
Szóval tegyél ide egy ilyen kisebb < nagyobb jelet vagy mi ez, és mondd azt szívedre tett kézzel, hogy minden honvédségi, kicsit is páncélozott, kerekes járművet olcsóbb megvenni külföldről, mint legyártani.
Nem az.
És akkor a szervizekről, utánpótlásról, upgradeokról, további beszerzésekről még nem is beszéltünk.
A más részekre gyakorolt hatásáról nem is beszéltünk. Az estleges majdani szoftverekről, optikáról, elektronikáról, a gazdaságra gyakorolt hatásáról, az itt elköltött fizetésekről, a tulajdonosi kör hasznáról nem is beszéltünk.
De ez egy fórum az interneten, sok karaktert elbír a virtualitás, még azt is ha valaki kiszarja (és nem feltalálja) a spanyol viaszt. ;-)
A Rába harminc százalékkal drágább mint az eredeti MAN ugyan abból a típusból, kis darabszámnál mindig ez a helyzet (párszáz egy négyszer négyesnél kuuurvára kis darabszám) és százszor inkább megveszek egy kipróbált típust négyszer négyesből (vagy egy ígéretes termékét ha vadi új,egy egy nemzetközi cégnek licencben mint a lynx programunk). Nagyon jó példa a Patria 6x6 amit 3 ország együttműködésében fognak gyártani.

De nagyon jó példa ugyan erre a személyi felszerelés kérdése, minél több anyagot rendelsz színre lenyomva annál olcsóbb lesz az előllítási költség egy méter anyagra.
És minél több egyedi terméket gyártasz annál inkább megéri a gyártónak befektetni és automatizálni az egyes részfolyamatokat ezzel csökkentve az egy darabba ölt munkaórák számát és bekerülési költséget egyes termékre lebontva. Ugyan ez van a fejlesztési költségeknél is, pl ha a lynx sikeres lesz és megveszi más is akkor a rheinmetall nem a mi 218 darabunkon akarja majd a lehető legjobban megtériteni a beleölt fejlesztési költségeit hanem sokkal többön így az egy darabra jutó bekerülési ár is kisebb lesz. Ez a különbség a tömeggyártás és a manufaktúra között. A komondort is lehetett volna addig hegeszteni amíg jó nem lesz, lehetett volna rá hazai könnyű RCWS-t fejleszteni hozzá, a potenciál megvolt benne csak nem volt arányos a konstrukcióban rejlő potenciál azzal a költséggel amit rendes fejlesztés és a gyártás felfuttatása követelt volna. Ha befektetést azt szeretnéd hogy valaha is megtérüljön aranyáron kell adni a honvédségnek a járművet ami ezáltal nem tud a szükségleteinek megfelelő mennyiséget venni. Ez egy ördögi kör. Ezért nem lesz sose pl a szerbek Lazar családjából sem sose semmi hiába hegesztik 20 éve.
Ezért vették meg a csehek a hazai Zetor 4x4 vagy akár egy Tatra modell helyett az IVECO LMV családot páncélozott általános célú 4x4-nek 15 féle verzióban.
Ezek olyan gazdasági törvényszerűségek amiket nem tudsz áthágni és vagy az adófizetők pénzével baszol ki mert drága lesz nagyon a megfelelő termék vagy pedig a katonáiddal mert a hazai nem éri el azt a szintet mint amit hasonló áron be tudsz szerezni külföldről. Ha valamiből csak azért csinálunk magyart hogy az magyar legyen de más előnye amúgy nincs a külföldihez képest akkor inkább hagyjuk a francba.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
A Rába harminc százalékkal drágább mint az eredeti MAN ugyan abból a típusból, kis darabszámnál mindig ez a helyzet (párszáz egy négyszer négyesnél kuuurvára kis darabszám) és százszor inkább megveszek egy kipróbált típust négyszer négyesből (vagy egy ígéretes termékét ha vadi új,egy egy nemzetközi cégnek licencben mint a lynx programunk). Nagyon jó példa a Patria 6x6 amit 3 ország együttműködésében fognak gyártani.

De nagyon jó példa ugyan erre a személyi felszerelés kérdése, minél több anyagot rendelsz színre lenyomva annál olcsóbb lesz az előllítási költség egy méter anyagra.
És minél több egyedi terméket gyártasz annál inkább megéri a gyártónak befektetni és automatizálni az egyes részfolyamatokat ezzel csökkentve az egy darabba ölt munkaórák számát és bekerülési költséget egyes termékre lebontva. Ugyan ez van a fejlesztési költségeknél is, pl ha a lynx sikeres lesz és megveszi más is akkor a rheinmetall nem a mi 218 darabunkon akarja majd a lehető legjobban megtériteni a beleölt fejlesztési költségeit hanem sokkal többön így az egy darabra jutó bekerülési ár is kisebb lesz. Ez a különbség a tömeggyártás és a manufaktúra között. A komondort is lehetett volna addig hegeszteni amíg jó nem lesz, lehetett volna rá hazai könnyű RCWS-t fejleszteni hozzá, a potenciál megvolt benne csak nem volt arányos a konstrukcióban rejlő potenciál azzal a költséggel amit rendes fejlesztés és a gyártás felfuttatása követelt volna. Ha befektetést azt szeretnéd hogy valaha is megtérüljön aranyáron kell adni a honvédségnek a járművet ami ezáltal nem tud a szükségleteinek megfelelő mennyiséget venni. Ez egy ördögi kör. Ezért nem lesz sose pl a szerbek Lazar családjából sem sose semmi hiába hegesztik 20 éve.
Ezért vették meg a csehek a hazai Zetor 4x4 vagy akár egy Tatra modell helyett az IVECO LMV családot páncélozott általános célú 4x4-nek 15 féle verzióban.
Ezek olyan gazdasági törvényszerűségek amiket nem tudsz áthágni és vagy az adófizetők pénzével baszol ki mert drága lesz nagyon a megfelelő termék vagy pedig a katonáiddal mert a hazai nem éri el azt a szintet mint amit hasonló áron be tudsz szerezni külföldről. Ha valamiből csak azért csinálunk magyart hogy az magyar legyen de más előnye amúgy nincs a külföldihez képest akkor inkább hagyjuk a francba.

Neked is külön írom, nem gondoltam, hogy a nulláról kellene kezdeni, nem akarok újat kitalálni.
Persze és értelek, és még igazad is van.
Tényleg!
Én azt favorizálom, hogy valakitől, aki hajlandó a know-howt is átadni (NIMR35, Paramount Group, de tényleg csak hasra ütök, vagy akkor szálljunk be a 6x6-os Patriaba!) attól megvenni, és azt gyártani.
Még egyszer leírom, nem akarok semmit kitalálni, csak gyártani valamit ami már ki van találva, úgy hogy miénk a teljes licence.
Azzal is tisztában vagyok, hogy még így is (jó esetben) 40-50 max 60 százalékban lenne magyar gyártmány, mert spéci páncéltól kezdve az elektronikán át a toronyig mindent meg kell venni. Egyelőre.
Én bízom a magyar találékonyságban, és nem tudok veszteséges fegyvergyárról.
Vagy bánja a tököm ha veszünk, de azért jó lenne hozzá egy qrva nagy gázmező, rögtön a két aranybánya mellett.
De bakker ezek szerint akkor nekünk már nem osztottak lapot?
Vagy akkor ez innentől kezdve örök időkre így maradt?
Nem magyar cég lett a Weyland-Yutani? :eek:
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
Eddig az a tapasztalat, hogy a gázmező meg az aranybánya ahhoz kell, ha magyar cég gyártja az állami megrendelésre a cuccot.
1. Ez mindenhol így van, ez a természete a dolgoknak, utópia és naivitás azt gondolni, hogy más lenne ha más lenne. Lásd csatolt link
("egy-egy példány alig több, mint százezer dollár – ezen felül annak köszönhető, hogy a minimalista karosszérián kívül szinte mindene a Chevrolet Colorado pickupból származik. A széria alkatrészek aránya állítólag 90% feletti"
??? WTF???)
2. Talán inkább ide: [BIZTPOL] Társadalmi folyamatok

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/10/29/mar_szallitjak_az_amerikai_hadsereg_uj_terepjaroit/
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
1. Ez mindenhol így van, ez a természete a dolgoknak, utópia és naivitás azt gondolni, hogy más lenne ha más lenne. Lásd csatolt link
("egy-egy példány alig több, mint százezer dollár – ezen felül annak köszönhető, hogy a minimalista karosszérián kívül szinte mindene a Chevrolet Colorado pickupból származik. A széria alkatrészek aránya állítólag 90% feletti"
??? WTF???)
2. Talán inkább ide: [BIZTPOL] Társadalmi folyamatok

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/10/29/mar_szallitjak_az_amerikai_hadsereg_uj_terepjaroit/

Nincs utópia meg naivitás csak realizmus.
Szépen kiguglizod, hogy mibe kerül egy Heroes Aquadux 4000 tűzoltó, Komondor vagy egy TMK védőmellény, aztán megnézed ennyiért mit lehet kapni a nagy gyártóktól. Aztán esetleg elolvasod azt is, hogy azoknak az embereknek akik használják mi a véleménye a cuccról. Nagyából az a generális igazság, ha itt ül Hansi, Kim, Janpier akkor tudunk minőséget és normális árat, ha nincs külföldi akkor még ma is jön a sógor, koma, oldjuk meg okosba, számlázzuk túl, jó lesz ezeknek a szar is, egy év alatt meggazdagodunk mentalitás.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Tesa!
Patria engem nem érdekelt ebben a kerekes Ejder Yalcin topickban.
Qrvára nem az volt a lényeg. Írhattam volna a pontosat, hogy 36 és fél, vagy 42, és kiguglizhattam volna, hogy az alapító keresztgyereke síelt e, és fiú volt e vagy lány, de a tökömtudjamertnemszámít. ;-)
A lényeg az volt, hogy 30 év sok idő, sok mindent lehet annyi idő alatt csinálni. Aztán én pont a Patriat írtam le a harminccal egy mondatban.
Oszt hogyé' adják a köveket a megkövezésemhez mister lexikális?
És miben változtat ez azon, hogy nekünk nincs kerekes gyártásunk kicsi könyvespolc?
Szóval ne haragudj már meg magadra, mert rám nincs miért!

Nem haragszom rád, mert ebből az ömlengésedből is látszik, hogy te megint valami kettyós vagy tesa! :D

Ellenben valami olyannal akartál pedálozni, ami nem igaz. Én erre hívtam fel a figyelmedet, amit úgy tűnik valami oknál fogva személyed elleni támadásnak vélted és vérig sértett, pedig igazán nem kellett volna...

És légyszíves ne válaszólj erre sem, mert senki se kiváncsi hisztidre tesa! Talán felnőtt ember vagy, viselkedj is úgy. Már ha tudsz... tesa.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
K

kamm

Guest
1. Ez mindenhol így van, ez a természete a dolgoknak, utópia és naivitás azt gondolni, hogy más lenne ha más lenne. Lásd csatolt link
("egy-egy példány alig több, mint százezer dollár – ezen felül annak köszönhető, hogy a minimalista karosszérián kívül szinte mindene a Chevrolet Colorado pickupból származik. A széria alkatrészek aránya állítólag 90% feletti"
??? WTF???)
2. Talán inkább ide: [BIZTPOL] Társadalmi folyamatok

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/10/29/mar_szallitjak_az_amerikai_hadsereg_uj_terepjaroit/

A Colorado alapara $25k - ha 90% ugyanaz, akkor "mindossze" 4x felarat csinal rajta a GM azert, hogy leszedi az ajtokat meg feltesz nemi bukocsovet... minden katonai szallitasnal ez kb az alapszintu rablas.
Ahogy egy baratom (megbizhato forras, nalam kezdte anno a szakmat) meseli, az Army ill Navy IT beszerzesek meg durvabbak, 10-12x szorzoval dolgoznak a Pentagon szallitoi. Mondjuk ennek nagyban oka a katonasag idiota kovetelmenyei is pl a vilag barmely pontjan legyel kepes kicserelni egy eleve redundans konfigban egy SANt 24 oran belul es hasonlo allatsagok (ezzel ugye egyreszt max EMC-szintu versenyzok fognak biddelni, akik ezt Afrikaban is kepesek biztositani, masreszt emiatt mindenki 5-10x szorzot csinal es az afrikai, ausztral stb depokban mindig lesz a megfelelo mennyisegu bontatlan extra rendszer, jo sansszal feleslegesen.)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Nincs utópia meg naivitás csak realizmus.
Szépen kiguglizod, hogy mibe kerül egy Heroes Aquadux 4000 tűzoltó, Komondor vagy egy TMK védőmellény, aztán megnézed ennyiért mit lehet kapni a nagy gyártóktól. Aztán esetleg elolvasod azt is, hogy azoknak az embereknek akik használják mi a véleménye a cuccról. Nagyából az a generális igazság, ha itt ül Hansi, Kim, Janpier akkor tudunk minőséget és normális árat, ha nincs külföldi akkor még ma is jön a sógor, koma, oldjuk meg okosba, számlázzuk túl, jó lesz ezeknek a szar is, egy év alatt meggazdagodunk mentalitás.
Az elmúlt 20 év csodálatos termései...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
A Colorado alapara $25k - ha 90% ugyanaz, akkor "mindossze" 4x felarat csinal rajta a GM azert, hogy leszedi az ajtokat meg feltesz nemi bukocsovet... minden katonai szallitasnal ez kb az alapszintu rablas.
Ahogy egy baratom (megbizhato forras, nalam kezdte anno a szakmat) meseli, az Army ill Navy IT beszerzesek meg durvabbak, 10-12x szorzoval dolgoznak a Pentagon szallitoi. Mondjuk ennek nagyban oka a katonasag idiota kovetelmenyei is pl a vilag barmely pontjan legyel kepes kicserelni egy eleve redundans konfigban egy SANt 24 oran belul es hasonlo allatsagok (ezzel ugye egyreszt max EMC-szintu versenyzok fognak biddelni, akik ezt Afrikaban is kepesek biztositani, masreszt emiatt mindenki 5-10x szorzot csinal es az afrikai, ausztral stb depokban mindig lesz a megfelelo mennyisegu bontatlan extra rendszer, jo sansszal feleslegesen.)
Taszáron is hasonló volt a helyzet. Én élelmiszer beszállítót ismertem. Elképesztöen drágán szállítottak az akkori árakhoz képest, de ha azt mondták hogy holnapra hamvas szilva, akkor ugorno kellett a transzporterbe és a bécsi nagybaniig nem ismerted a féket... szóval volt egy extra rendelkezésre állás, ami sokaknak nem számít, pedig.... az a szállítónak az igazán költséges beszerzés. De ezt be kellett vállalni, ha vki szerzödni akart.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
Ez egy jó videó a gépről.
Az a véleményem, hogy ha valami jól néz ki, akkor az jó is. Ez gép pedig rohadt zorall.
Jó lenne gyártani is. De ilyesmiről nem nagyon lehetett hallani.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Coming soon

Szijjártó Péter - karanténnapló

Karanténnapló - 16. nap, 5. rész
Magyarország-Brazília: érdek- és értékalapú szövetség. Másfél órás megbeszélés 3 percben. Véget ért a tárgyalás Ernesto Araújo brazil külügyminiszterrel.

Karanténnapló - 17. nap
Törökországgal zártuk a tegnapi napot, ugyanígy nyitjuk a mait.
Az egyik legnagyobb múltú török ipari cégcsoporttal tárgyalunk, reméljük hamarosan Magyarországon köszönthetjük őket is...