[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Még a török járművekhez annyit, hogy technikailag lehetséges a 120, illetve 140 km/h-s sebesség, de a gumik csak 89, de max 110 km/h-t engednek. Ez a törököknél nyilván nem számít, még belefér, de mi békeidőben például nem tarthatnánk olyan vezetési gyakorlatot ahol a sebesség nagyobb a gumik által megengedettnél....:eek:
Ezt a németek is így tudják, ezért a Boxer speciális méretű (415/80 R27) kerékabroncsa nagyobb sebességre van méretezve (talán 110 km/h, a Boxer elméletileg 103-al mehet). Szerintem annak sem olcsó a gumija, nem ismerek más olyan járművet ami azt a gumit használná....
Én gondolkodnék egy olcsóbb váltóméretben a mi Boxer 2-re (16.00 R20), sok előnye lenne. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and krisss

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Azt kiemelném, hogy ezt csak és kizárólag saját mélységben tudod megcsinálni és csak úgy, hogy teljesen biztos vagy benne, hogy gebasz nem lehet, biztosított menetet oldalvédekel satöbbivel pl nem tudsz megcsinálni véletlenül sem ha ennyire tekersz

Azt nem hallottad, hogy a sebesség véd....?
A két terepfedezet között mozgó katona vagy jármű is gyorsan mozog. Van más aki fedezi a mozgását, de neki bazi gyorsnak kell lenni.
Ha ellenséges tüzérségi tüzet kapsz, van más esélyed a gyorsaságon kívül? Pucolni kell, ahogy bírsz.
Ha bevetik a tartalékot, mert az ellenség hirtelen teret nyert, betört a mélységbe, akkor nem számít, hogy mennyi idő alatt érsz oda? Dehogynem.
Ha egy páncélozott GIDRÁN sebesültszállítóval kell hátravinni a bajtársadat, hogy megmentsék az életét, nem számít a sebesség? De számít.

És egy gyors járművel nem kell mindig gyorsan menni, de ha kell, akkor tudjon minél gyorsabban mozogni.
Viszont egy lassú járművel akkor sem mész gyorsan, ha csak egyszer kellene, de akkor nagyon.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
Azt nem hallottad, hogy a sebesség véd....?
A két terepfedezet között mozgó katona vagy jármű is gyorsan mozog. Van más aki fedezi a mozgását, de neki bazi gyorsnak kell lenni.
Ha ellenséges tüzérségi tüzet kapsz, van más esélyed a gyorsaságon kívül? Pucolni kell, ahogy bírsz.
Ha bevetik a tartalékot, mert az ellenség hirtelen teret nyert, betört a mélységbe, akkor nem számít, hogy mennyi idő alatt érsz oda? Dehogynem.
Ha egy páncélozott GIDRÁN sebesültszállítóval kell hátravinni a bajtársadat, hogy megmentsék az életét, nem számít a sebesség? De számít.

És egy gyors járművel nem kell mindig gyorsan menni, de ha kell, akkor tudjon minél gyorsabban mozogni.
Viszont egy lassú járművel akkor sem mész gyorsan, ha csak egyszer kellene, de akkor nagyon.
De hallottam, lehet raktam már össze konvojt meg menetet is ;)
De még mindig nem ugyan az ha egy alegységgel biztosított menetet hajtasz végre, mintha bármi mást, az a sebesség amit te mondasz KIZÁRÓLAG teljesen biztonságos körülmények közt működik, menetbiztosítás java részének elhagyásával, az se árt ha állandó légi fedezet rendelkezésre áll az oszlopnak.
Ha ilyen sebességnél kapsz be valamit akkor a rendelkezésre álló időd amiben reagálni tudnál nagyon kicsi lesz.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
Ezzel vitatkoznék az egy fix palack aminek az alján jön ki a cucc...!FNSS KAPLAN-ban is olyan van!Savunma Sanayinin Ürettiği Paletli-Zırhlı Aracı Kullandık | FNSS Kaplan - YouTube
Akárhogy nézem azt a videót az egy sima palack, látsz rajta valami csövet ahol becsatlakozna az automata tűzoltó rendszerhez aminek a jármű minden részében vannak fecskendők ? Mert én nem, ellenben ott van a tetején a kézi palackokra jellemző nyitószelep.

https://epotos.com/products/

Itt van egypár automata tűzoltórendszerhez való palack.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
De hallottam, lehet raktam már össze konvojt meg menetet is ;)
De még mindig nem ugyan az ha egy alegységgel biztosított menetet hajtasz végre, mintha bármi mást, az a sebesség amit te mondasz KIZÁRÓLAG teljesen biztonságos körülmények közt működik, menetbiztosítás java részének elhagyásával, az se árt ha állandó légi fedezet rendelkezésre áll az oszlopnak.
Ha ilyen sebességnél kapsz be valamit akkor a rendelkezésre álló időd amiben reagálni tudnál nagyon kicsi lesz.

A harcban, és az arra történő felkészülés során nehéz döntéseket kell hozni. A biztosított menet tudod meddig működik?

Igen, az első puskalövésig. Onnan már a sebesség fog számítani.

Túlságosan elmentünk a békefenntartó missziós hozzáállás irányába, emiatt vannak néha rossz beidegződések. Amit mondasz, az nagyon ritkán, de még inkább rövid ideig igaz. Amúgy, mint alapelv természetesen igaz.
De a harcszabályzat is úgy kezdődik, hogy:

" az abban foglaltak alkotó módon történő alkalmazása...."

Az alkotó módon, az a szubjektív dolgok (a parancsnokok tapasztalata és felkészültsége), valamint a harc egyéb körülményei (pl mije van az ellenségnek, stb) lehetnek.
A példák, amiket leírtam, mind harchelyzetben fordulhatnak elő, és mindegyiknél lehetséges, hogy az ellenség megcsap, de összességében kisebb a kockázata, mint a késedelem következményeinek. Ezért fog minden parancsnok padlógázzal közlekedni ilyen helyzetekben.
A békefentartó, vagy újabban lázadók elleni műveletek során előforduló járörözésnél valóban badarság lenne maximális sebességgel közlekedni, de ne zavarjon meg az a tény, hogy a harcászatnak csak a legkisebb szelete a békefenntartás, akkor is, ha sokkal tovább tart, mint az intenzív harctevékenység. o_O
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
A harcban, és az arra történő felkészülés során nehéz döntéseket kell hozni. A biztosított menet tudod meddig működik?

Igen, az első puskalövésig. Onnan már a sebesség fog számítani.

Túlságosan elmentünk a békefenntartó missziós hozzáállás irányába, emiatt vannak néha rossz beidegződések. Amit mondasz, az nagyon ritkán, de még inkább rövid ideig igaz. Amúgy, mint alapelv természetesen igaz.
De a harcszabályzat is úgy kezdődik, hogy:

" az abban foglaltak alkotó módon történő alkalmazása...."

Az alkotó módon, az a szubjektív dolgok (a parancsnokok tapasztalata és felkészültsége), valamint a harc egyéb körülményei (pl mije van az ellenségnek, stb) lehetnek.
A példák, amiket leírtam, mind harchelyzetben fordulhatnak elő, és mindegyiknél lehetséges, hogy az ellenség megcsap, de összességében kisebb a kockázata, mint a késedelem következményeinek. Ezért fog minden parancsnok padlógázzal közlekedni ilyen helyzetekben.
A békefentartó, vagy újabban lázadók elleni műveletek során előforduló járörözésnél valóban badarság lenne maximális sebességgel közlekedni, de ne zavarjon meg az a tény, hogy a harcászatnak csak a legkisebb szelete a békefenntartás, akkor is, ha sokkal tovább tart, mint az intenzív harctevékenység. o_O
Hát pont ugyan ezt a példát alkalmazta a tanárom ellenpéldaként, hogy sokan keverik a konvojt meg a menetet. De te végig saját mélységben való átcsoportosításról, vagy előrevonásról beszélsz és ez a lényeg ahol valóban kihasználható a sebesség bizonyos fokig. (mondjuk én a 80-nál többet már sokallom ) Teljesen más reagálások vannak békefenntartó műveletnél ha megcsapják a konvojt, mintha az oszlopot érné támadás és mások a szabályok mindkettőnél.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Akárhogy nézem azt a videót az egy sima palack, látsz rajta valami csövet ahol becsatlakozna az automata tűzoltó rendszerhez aminek a jármű minden részében vannak fecskendők ? Mert én nem, ellenben ott van a tetején a kézi palackokra jellemző nyitószelep.

https://epotos.com/products/

Itt van egypár automata tűzoltórendszerhez való palack.
Szerintem ez nem úgy működik,elindítod és magátó az alján kinyomja a cuccot elárasztva a kocsit!Ránézésre szerintem de lehet tévedek!Megnézted a Kaplan videót?Ugyanilyen palack van benne!Jól látszik az alján a kis tányérka ahol kinyomja a cuccot (habot)!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 686
13 350
113
Ez azon kevés innováció egyike volt, aminek lett eredménye. Az 5-ös dandár BTR-jeit elkezdték átgumizni a 365/85 R20-as méretre, egyébként talán pont török példa alapján, ugyanis a török határőrség ugyanúgy beszopott a BTR gumikkal mint mi.
Ezek valóban olcsóbbak, mert nagy szériában, több gyártó által (Michelin, Goodyear, stb) kínált gumi. Terhelhetőségük is nagyobb, ami az élettartamot is növeli, ezáltal az üzemeltetési költségeket csökkenti.


Ennek örülök, kellemes meglepetés. Erőt veszek magamon( ;) ) és a sok évtized elqúrás után nem sorolom a további "gyorsan teendő dolgok hosszú listáját", de kíváncsian várom a folytatást: :hadonaszos:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 973
113
Megnéztem de nem látok tányérkát, az egy sima fémtalp ami tartja a palackot viszont fent jobban megnéztem a kaplanos videót, egyből a nyomásmérő mögött becsatlakozik 2 cső a palack nyakánál.

135183308_419582919188006_3289222000158818771_n.png
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 819
113
Az a hülyeség amit te gondolsz, vagy mondani szeretnél.
Harcban a sebesség elsődleges, az életed, a győzelmet jelentheti.
Ha ezt magyarázni kell, az baj.
A sebesség és a gyorsulás a manőverlehetőségeid leglényegesebb jellemzője.

Ha egy dandárt gyorsan át akarsz dobni az egyik szárnyról a másikra, akkor bizony azok autópályán SZÁZZAL-GÁZZAL, ami a csövön kifér, úgy fognak söpörni. Először hátra, majd a mélységben át a másik szárny mögé és újra előre, vagy a meghatározott körletbe.

Másik példa:
Mélységből történő előrevonást követően támadás a feladat. Támadóállás körlet a saját erők mögött 40-60 (vagy több) kilóméterre. Ilyenkor villámgyors besorolást követően a maximális sebességgel rongyolnak előre a mélységből a támadást végrehajtó erők, áthaladnak a saját erők körletein és vonalán, a peremvonalon és harcrendbe bontakozva támadnak. Ahol lehet ott 100-al fognak menni, mert a gyorsaság a meglepetés legfontosabb eszköze!

Egyáltalán nem mindegy, mennyi időt vesz igénybe ekkora kötelékek átmozgatása, harcba vetése, vagy harcból történő elszakadásuk!


Fontos a sebesség és jó, ha gyors egy páncélozott jármű. 2021 van.

Jó...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 819
113
De hallottam, lehet raktam már össze konvojt meg menetet is ;)
De még mindig nem ugyan az ha egy alegységgel biztosított menetet hajtasz végre, mintha bármi mást, az a sebesség amit te mondasz KIZÁRÓLAG teljesen biztonságos körülmények közt működik, menetbiztosítás java részének elhagyásával, az se árt ha állandó légi fedezet rendelkezésre áll az oszlopnak.
Ha ilyen sebességnél kapsz be valamit akkor a rendelkezésre álló időd amiben reagálni tudnál nagyon kicsi lesz.

Figyu majd ha kvázi harcászatból lesz diplomád akkor okoskodj...