[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Hiluxokra meg semmi szukseg szerintem
A Hilux harci körülmények között bizonyított univerzális partizán eszköz, mindent is lehet építeni belőlük. :)

340
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Erre gondoltam en is, hogy az NMS - ami 10-12t - peldaul szinte mindenre jo, amire az Unimog, sőt, jobb (platot kiveve.)
Felearban sincs, mint a 14-16t Jelcin, kisebb, viszont 7 szemelyig jo es szinte minden rolera megfelel pl recon, ATGM stb.
A G Mercit nem is igazan ertem, minek van...? Hiluxokra meg semmi szukseg szerintem a Vitarak mellett; ha civil 4x4 akarsz, akkor a Suzuki tobb, mint kepes nagyon korrekt 4x4 csinalni ugy ~50 eve - a Vitara/Grand Vitara ill Jimmy/Samurai vonalbol gondolom lesz olyan, ami olcsobban meguti a G Merci szintjet es esztergomi gyártású...?

Ahogy igy leirtad, 3-4 tipus 2 platformon siman lefedheti a "standard" 4x4 igenyeket (platos stb kiveve):
Gidran/Jelcin $500k range
NMS $200k range
Vmi terepes Grand Vitara 4WD $50-80k range
Standard Suzuki hibrid akarmi, szaladgalni $30k range
Nincs a suzukinak normális új terepjárója elengedték ezt a vonalat. A jimny van de az meg nagyon kicsi.

A hyluxok meg jobbak mint bármelyik suzuki modell jelenleg és baromi sok hadsereg használja őket luv járműnek, a land cruiser meg páncélozva afgánban is helytállt nekünk is meg másnsk is.
 
Erre gondoltam en is, hogy az NMS - ami 10-12t - peldaul szinte mindenre jo, amire az Unimog, sőt, jobb (platot kiveve.)
Felearban sincs, mint a 14-16t Jelcin, kisebb, viszont 7 szemelyig jo es szinte minden rolera megfelel pl recon, ATGM stb.
A G Mercit nem is igazan ertem, minek van...? Hiluxokra meg semmi szukseg szerintem a Vitarak mellett; ha civil 4x4 akarsz, akkor a Suzuki tobb, mint kepes nagyon korrekt 4x4 csinalni ugy ~50 eve - a Vitara/Grand Vitara ill Jimmy/Samurai vonalbol gondolom lesz olyan, ami olcsobban meguti a G Merci szintjet es esztergomi gyártású...?

Ahogy igy leirtad, 3-4 tipus 2 platformon siman lefedheti a "standard" 4x4 igenyeket (platos stb kiveve):
Gidran/Jelcin $500k range
NMS $200k range
Vmi terepes Grand Vitara 4WD $50-80k range
Standard Suzuki hibrid akarmi, szaladgalni $30k range
A Vitara nem terepjáró. Igazság szerint ezek ügyintézős szolgálati autók. Mondom, az Opel Astra-k leváltására hivatottak. Pontosan annyit terepeznek velük, mint egy Astraval tennék.
Nagyon hasznos, mert hazai, itthon tucatautó. Olcsó fenntartani. Meg még nem is szar.
A Hilux már terepjáró. Azt arra vették, hogy terepen olyan feladatokat lássanak el velük, aminél elengedhetetlen az időnkénti terepezés. A határon ilyenekkel kóricálnak a járőrök. Nincs aszfalt út, és nem esik kétségbe, ha le kell hajtani időnként a gazba.
Ez még mindig nem katonai terepjáró, csak katonák használják
Igazság szerint a Hilux kategóriáját szerzik be mostanában több európai hadseregben is mint páncélozás nélküli 4x4-et.
Pl. a lengyelek is hiluxot vettek, a franciák a Ford alapú Arquus Trappert, a szlovákoknál felmerült az új Defender.
És itt merül fel a kérdés, hogy a G Mercinek nulla páncélozással lesz-e értelme. Terepezni biztosan jobb mint a Hilux, de elég kicsi a rövid verzió.
A mentő verziója hasznos volt, amig nem volt másik. De azóta már van.
Szóval ha marad is a G Merci, csökkenni fog a száma, és nem azt fogják - szerintem - mindenre is használni.
A harctérre meg ma már nem szabad stanag 2 alatt kiengedni bármit is.
Én sima futár/liaison járműből is páncélozottat vennék, mert sűrűbb lesz bármilyen szimmetrikus és asszimetrikus konfliktusban is a repesz és kiskaliberű lövedék "eső" mint a tipikus angol időjárásban a csapadék.
Sebesültkihordónak kerekes dandárba tökéletes a Gidrán ilyen verziója. A láncoshoz ott lesz a Lynx ilyen verziója, vagy ahogy a nyugati seregekben a szekcionált utility jármű, olcsóbban ( direkt nem írok típust :))
Szóval harctérre terepre általános utilitynek, liaisonnak, nem az ellenséggel való direkt érintkezésre mindenképpen kell egy jó terepjáró képességgel rendelkező, de már pancélozott jármű.
Na erre lenne értelme a 6-8 tonnás kategóriának. Ennek nem biztos, hogy komoly aknavédelem kell, elegendő a ballisztikus, hogy a repkedő repeszek ellen védjen.
Ide jöhetnének számításba azok a jármű típusok, amiket korábban írtam.
(Ilgaz, LAPV, LMV)
Fel is lehet fegyverezni akár egy kis méretű automata toronnyal (mondjuk 7,62-es kaliberrel), ha nagyon akarjuk, de alapvetően nem szükséges.
Csak, hogy teljes legyen a range:
Az ultra kategóriára ott az MRZR.
Ezen felül én még beleraknék a portfolioba egy általános quad típust erősebb motorral aztán slussz.
 
Erre gondoltam en is, hogy az NMS - ami 10-12t - peldaul szinte mindenre jo, amire az Unimog, sőt, jobb (platot kiveve.)
Felearban sincs, mint a 14-16t Jelcin, kisebb, viszont 7 szemelyig jo es szinte minden rolera megfelel pl recon, ATGM stb.
A G Mercit nem is igazan ertem, minek van...? Hiluxokra meg semmi szukseg szerintem a Vitarak mellett; ha civil 4x4 akarsz, akkor a Suzuki tobb, mint kepes nagyon korrekt 4x4 csinalni ugy ~50 eve - a Vitara/Grand Vitara ill Jimmy/Samurai vonalbol gondolom lesz olyan, ami olcsobban meguti a G Merci szintjet es esztergomi gyártású...?

Ahogy igy leirtad, 3-4 tipus 2 platformon siman lefedheti a "standard" 4x4 igenyeket (platos stb kiveve):
Gidran/Jelcin $500k range
NMS $200k range
Vmi terepes Grand Vitara 4WD $50-80k range
Standard Suzuki hibrid akarmi, szaladgalni $30k range
Hja az Unimogot sem kell elengedni.
Egy páncélozott kabinnal kimondottan teherszállítónak kiválló. Vagy páncélozás nélkül békeidős mindenesnek.
A Gidrán azért eléggé túllövés egy sima platós teherautónak. De hogy melyiket hova használják, azt a kialakításra kerülő logisztikai láncok határozzák meg.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nincs a suzukinak normális új terepjárója elengedték ezt a vonalat. A jimny van de az meg nagyon kicsi.

Nincs tovabb semmi normalis Vitara? Ez nagyon fura, azt hitfem, csak innen vezették ki... az uj Jimmyt nem lattam meg eloben, de hallottam en is, hogy kicsi.
A hyluxok meg jobbak mint bármelyik suzuki modell jelenleg és baromi sok hadsereg használja őket luv járműnek, a land cruiser meg páncélozva afgánban is helytállt nekünk is meg másnsk is.
A Land Cruiser az rendben van, de a Hilux az elegge jihad mobil kategória ma már, ideat mindenképpen, meg fapados is.
A LCruisert itt beszantja a Toyota jovore. 4Runner van ott?
Tényleg nem lehet a Suzukival megegyezni, hogy csinaljon vmi normalis 4WD?
 
Nincs tovabb semmi normalis Vitara? Ez nagyon fura, azt hitfem, csak innen vezették ki... az uj Jimmyt nem lattam meg eloben, de hallottam en is, hogy kicsi.

A Land Cruiser az rendben van, de a Hilux az elegge jihad mobil kategória ma már, ideat mindenképpen, meg fapados is.
A LCruisert itt beszantja a Toyota jovore. 4Runner van ott?
Tényleg nem lehet a Suzukival megegyezni, hogy csinaljon vmi normalis 4WD?
Minek? A mostani toyotáinkat imádják a katonák annyi kilómétert tettünk beléjük a kerítés mellet 2016 óta mint az állat és meg se mekken azóta sem. A platóra felfér a felszerelésed maga a gép kényelmes és megbízható. Minek feltalálni a sajtra a lyukat?

A csehek is most cserélik a land rovereiket meg a maradék uazt hyluxra.
https://www.joint-forces.com/defenc...replace-land-rover-defender-with-toyota-hilux
Glomex-Hilux.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A gyártó szerint az Ejder Yalçınból csapatszállító, páncéltörő, légvédelmi, felderítő, tűztámogató, vegyivédelmi, önjáró aknavető, robot hordozására kialakított tűzszerész, aknamentesítő, parancsnoki, műszaki és mentő változat rendelhető már most is – de a hazai összeszerelésnek köszönhetően a Gidránok tényleg (szinte) mindenre alkalmasak lesznek, amire csak a Magyar Honvédségnek szüksége lehet.
 
Nincs tovabb semmi normalis Vitara? Ez nagyon fura, azt hitfem, csak innen vezették ki... az uj Jimmyt nem lattam meg eloben, de hallottam en is, hogy kicsi.

A Land Cruiser az rendben van, de a Hilux az elegge jihad mobil kategória ma már, ideat mindenképpen, meg fapados is.
A LCruisert itt beszantja a Toyota jovore. 4Runner van ott?
Tényleg nem lehet a Suzukival megegyezni, hogy csinaljon vmi normalis 4WD?
Ezeknek a gépeknek pont az a lényege, hogy megveszed a piacról minimális módosításokkal. A suzuki a mi 3-400 darabunkért nem fog új típust szülni.
 
A gyártó szerint az Ejder Yalçınból csapatszállító, páncéltörő, légvédelmi, felderítő, tűztámogató, vegyivédelmi, önjáró aknavető, robot hordozására kialakított tűzszerész, aknamentesítő, parancsnoki, műszaki és mentő változat rendelhető már most is – de a hazai összeszerelésnek köszönhetően a Gidránok tényleg (szinte) mindenre alkalmasak lesznek, amire csak a Magyar Honvédségnek szüksége lehet.
Ez furcsa. Azt gondoltam, hogy sebesültkihordó is lesz nálunk (a törökök már csináltak belőle). Ezek szerint maradunk az Unimog mentőnél a páncélozott vonalon.
27855349_fce8482f6d574414ed23f1a26d07b82e_wm.jpg

Azaz a zászlóaljak alapjárműve marad a sebesültkihordó jármű.
A harctéri mentő az Unimog, míg a békeidejű mentő meg a Sprinter alapú lesz.
Nem baj ez, csak korszerű és megbízható legyen. Mind a Sprinter, mind az Unimog alapjármű már bevált.
 
Tényleg nem lehet a Suzukival megegyezni, hogy csinaljon vmi normalis 4WD?

Autógyártó nem így működik. Ők egy új típus esetében milliós eladható tételekben gondolkodnak. Konkrétan ha jól tudom, így kapásból, Suzuki Swiftből 5 milliónál jár az eladott darabszám. Személygépkocsi kategóriában, nem fejlesztenek ki új típust csupán valaki pár száz darabos megrendelésére.
 
a lengyelek még úgy tudom nem rendeltek. De ha te mondod.
Már el is kezdték a szállítást.
Azért kavartam a cseheket a lengyelekkel, mert én annak idején lengyelekkel beszélve tudtam meg, hogy náluk a Toyota nagyon megy a civil szférában.
Pont azzal példálóztam nekik hogy nálunk mekkora diadalmenete voltba Ford Focus-oknak. A pali meg mondta, hogy náluk nagyon él a 3F szabály. Szóval a Fordnak esélye sincs.
Erre most mit vesznek a hadseregnek?
Fordot! :cool: :D
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and krisss
Ez furcsa. Azt gondoltam, hogy sebesültkihordó is lesz nálunk (a törökök már csináltak belőle). Ezek szerint maradunk az Unimog mentőnél a páncélozott vonalon.
27855349_fce8482f6d574414ed23f1a26d07b82e_wm.jpg

Azaz a zászlóaljak alapjárműve marad a sebesültkihordó jármű.
A harctéri mentő az Unimog, míg a békeidejű mentő meg a Sprinter alapú lesz.
Nem baj ez, csak korszerű és megbízható legyen. Mind a Sprinter, mind az Unimog alapjármű már bevált.
Dehogy maradunk annál a szarnál, örülünk, hogy a mercedes nem perelt be minket érte.....