[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Szinten volt mar, de athozom, mert lehet kezdeni agyalni, mit ertett Maroth azon, hogy az

"urmerete pont megfelel azoknak az eszkozoknek, amiket (...) hadmuveleti szempontbol kell, hogy hosszu tavra szallitsunk"


- azaz Boxer (vagy esetleg Patria) lesz lesz az a kerekes 8x8 szerintem. :D

image.png


image.png



image.png
 
Szinten volt mar, de athozom, mert lehet kezdeni agyalni, mit ertett Maroth azon, hogy az

"urmerete pont megfelel azoknak az eszkozoknek, amiket (...) hadmuveleti szempontbol kell, hogy hosszu tavra szallitsunk"


- azaz Boxer (vagy esetleg Patria) lesz lesz az a kerekes 8x8 szerintem. :D

image.png


image.png



image.png
Nem fő szempont, de a Blackhawk alapján, akkor a H225M-et is megröpteti, oder?
 
Azt mar nem tudod belegyomoszolni legozas nelkul, mert alul (landing gear korul) szelesebb (kb 4m), meg az eredeti KC topicban valahol leirtam. Ketlem, hogy azt valaki leszedne csak ezert...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
A legtöbb katonai gép amúgy sem RVSM-képes, bár talán pont a szállítók lehetnek ez alól kivételek.

Kb. minden katonai szállító/tanker RVSM-képes manapság.


U.ilyen bejelentés nem hangzott el a KC-390 EASA típusalkalmasság megszerzéséről...

2023 még messze van, addig még simán meglehet a típus-alkalmassági.

Ha nincs neki attól még repülhet, de nehezebb lesz a zsúfolt (vagy ami majd újra zsúfoltá váló) Eu.i légtérbe besorolni.

Ezt mire alapozod?
Szerintem pont ugyanúgy 5 mérföld / 1000 láb kell neki, akár EASA a TC, akár brazil.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A honvedelem.hu tálalásában:

KC-390-es hadszíntéri szállító repülőgépeket vásárol a Magyar Honvédség
A fejlesztéssel teljessé válik a haderő légiszállítási képessége
"A brazil gépek egyrészt sugárhajtóműves gépek, ezért az üzemeltetési költségeik tekintetében sokkal előnyösebb pozíciókat tudunk elérni, mint a hasonló kategóriájú propelleres gépeknél..."
Khm... o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"A brazil gépek egyrészt sugárhajtóműves gépek, ezért az üzemeltetési költségeik tekintetében sokkal előnyösebb pozíciókat tudunk elérni, mint a hasonló kategóriájú propelleres gépeknél..."
Khm... o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez jo sansszal igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Kb. minden katonai szállító/tanker RVSM-képes manapság.




2023 még messze van, addig még simán meglehet a típus-alkalmassági.



Ezt mire alapozod?
Szerintem pont ugyanúgy 5 mérföld / 1000 láb kell neki, akár EASA a TC, akár brazil.


FAA RVSM MONITORING GROUPS AND MINIMUM MONITORING REQUIREMENTS - as of Aug 7, 2020:
https://www.faa.gov/air_traffic/separation_standards/rvsm/documents/MMR_final_2020.pdf

MONITORING REQUIREMENTS TABLE (Military) - starts on page 20... :cool:
 
Ket bemutatkozo video annak, aki meg nem ismerne leendo uj szallitogepunket...

1. Le Bourget 2019 - no comment, de itt jol latszik, mekkora malac belulrol:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2. Farnborough 2019 - szinten a meretek, avionicson amuldozik es emlegetik is az onboard ICU egyseget, amivel mi rendeltuk eloszor; kicsit sokat beszeltetik Mr Schneidert (aki tegnap alairta Pesten a szerzodest es le sem tagadhatna nemet felmenoit :D)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gondolom tudod hogy itt nem RVSM képességről van szó?
Az RVSM avionika és rep.teljesítmény kérdés, a légialkalmasság meg egészen más...

Itt típus légialkalmassági bizonyítványról van szó.
Pl olyanról mint ami az A-400 nak is van
https://www.easa.europa.eu/document...raft-cs-25-cs-22-cs-23-cs-vla-cs-lsa/easaa169

Az Ebraer és a repülős média eddig is mindig beszámolt az egyes új típusok légialkalmassági engedélyeztetéséről, mert ez nagy dolog
https://thebusinessjet.com/embraers-praetor-600-granted-type-certificate-by-easa-and-faa/

A KC-390-es esetében is elújságolta amikor megkaptáka Brazil civil légialkalmasságit.
https://embraer.com/global/en/news?...rtificate-of-the-multi-mission-airlift-kc-390

U.ilyen bejelentés nem hangzott el a KC-390 EASA típusalkalmasság megszerzéséről...

Ennyi...
Ha nincs neki attól még repülhet, de nehezebb lesz a zsúfolt (vagy ami majd újra zsúfoltá váló) Eu.i légtérbe besorolni.

Az adott kérdés szólt RVSM-ről, leírtam neki ahhoz mi kell. A CoA ehhez nem vágom hogy jön most. Ezeket intézi a lajstromozó hatóság meg az EASA (tekintve ugye az irodán keresztül ők felügyelnek most....)
 
Az adott kérdés szólt RVSM-ről, leírtam neki ahhoz mi kell. A CoA ehhez nem vágom hogy jön most. Ezeket intézi a lajstromozó hatóság meg az EASA (tekintve ugye az irodán keresztül ők felügyelnek most....)
Hát csak annyi hogy az RVSM et senki nem vitatta....
aki először leírta hogy RVSM az félreértette hogy én miről beszélek.
 
Kerdes, hogy ez dicseret vagy kritika...
Mi vagyunk okosabbak mindenkinel vagy a tobbiek okosabban csinaljak mint mi?
Csak azt ne felejtsük el, hogy ugyanolyan okosság más helyzetben és más helyen lévő országok esetében okozhat más-más megoldást. És a más helyzet jelenthet nagyon sok szempontot külön-külön is, meg együttvéve is ...
 
Kerdes, hogy ez dicseret vagy kritika...
Mi vagyunk okosabbak mindenkinel vagy a tobbiek okosabban csinaljak mint mi?
Én nem hinném hogy ez a leg fontosabb szempont...

Ennél fontosabb hogy - hasonlóan a Portugálokhoz - rendelünk e hozzá valamilyen önvédelmi rendszert?
https://elbitsystems.com/pr-new/por...he-portuguese-air-forces-new-kc-390-aircraft/
Mert az alapból ugyebár nem tartozéka a gépnek és ha "kopaszon" maradna az azért eléggé befolyásolná a használhatóságát...
Szerintem annak plusz néhány tízmillió $-nak még bele kéne valahogy férnie...