[HUN] Harckocsibeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 579
113
Csakhogy ráhozzam a frászt a csak a vadiúj hk a jó nekünk brigádra.Én bizony ha Trump a nagy vajdabarátság jegyébe hozzánk vágna egy rakat M60 vázat,bizony elfogadnám.És megbiznám az Aselsant,hogy hozza fel őket M60TM szintre.Annyi előnyünk nekünk még lenne,hogy a mi gépeinkbe a németek alighanem adnák az 1500 lovas MTU883 motort is,amit a törökök nem kaptak meg.
m60t-e1518862501524.jpg
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 525
25 794
113
Csakhogy ráhozzam a frászt a csak a vadiúj hk a jó nekünk brigádra.Én bizony ha Trump a nagy vajdabarátság jegyébe hozzánk vágna egy rakat M60 vázat,bizony elfogadnám.És megbiznám az Aselsant,hogy hozza fel őket M60TM szintre.Annyi előnyünk nekünk még lenne,hogy a mi gépeinkbe a németek alighanem adnák az 1500 lovas MTU883 motort is,amit a törökök nem kaptak meg.
m60t-e1518862501524.jpg
@krisss ? :rolleyes:
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
196
541
93
Szerintem a Lynx120(CV90120) egyszerűen nem éri meg az árát.
Ebben egyetértünk, annyi kitétellel, hogy legalább egy olyan löveges gép jó lenne,
Szerintem azonban erre nem 35 tonnás dög kéne,hanem a könnyű BV hernyó sorozat egy megfelelő fajtája.
A 35 tonnának a maximum terhelhetőséget gondoltam. Lehet azt 10 tonnára is csinálni, vagy kevesebbre. Felfüggesztés ügyileg kellene oda méretezni. Aztán akár két fajta motort beletenni, egy gyenge, pehelysúlyú a könnyűbe, meg egy nyomatékos, erős a nehézbe.
A kerekest nehéz kicsire és könnyűre csinálni. Ezzel ez az egy bajom van. Vagy nem lesz teherbírása (kis abroncs kis tömeget bír) vagy egy batár nehéz dög (nagy kerekes 6x6/8x8). Nem véletlen lett a BMD meg a Wiesel is láncos. A lánc lehet nehéz, de a méreten, ezzel a tömegen így is spóroltak.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 579
113
Ebben egyetértünk, annyi kitétellel, hogy legalább egy olyan löveges gép jó lenne,
Szerintem egy olyan 90-105 milis kompakt tornyon lehetne elgondolkozni,amivel megtartja a lövészszállitó képességet.Egy löveges IFV változaton.De erre se igazán lenne szükség,ha az eredetileg igért 35/50milis váltócsöves főfegyverzet lenne benne......
A 35 tonnának a maximum terhelhetőséget gondoltam. Lehet azt 10 tonnára is csinálni, vagy kevesebbre. Felfüggesztés ügyileg kellene oda méretezni. Aztán akár két fajta motort beletenni, egy gyenge, pehelysúlyú a könnyűbe, meg egy nyomatékos, erős a nehézbe.
A kerekest nehéz kicsire és könnyűre csinálni. Ezzel ez az egy bajom van. Vagy nem lesz teherbírása (kis abroncs kis tömeget bír) vagy egy batár nehéz dög (nagy kerekes 6x6/8x8). Nem véletlen lett a BMD meg a Wiesel is láncos. A lánc lehet nehéz, de a méreten, ezzel a tömegen így is spóroltak.
A láncos futómű mindig nehezebb,mint a kerekes.
A fő gond,hogy nagyon kicsi az élettartama.Jóval nagyobb a logisztikai és műszaki támogatásigénye.Nem kicsit,hanem dupla,tripla.És ez dupla,tripla működési költséget is jelent.
Nálunk meg miből van a legkevesebb?Hát pénzböl.
Plusz továbbra is az van,hogy nálunk nem lenne ukrán felörlő állóháború.Egyszerűen nincs hozzá csapaterő.Nálunk mobil hadviselés lenne,amihez,főleg nekünk, jobb a kerekes futómű.Egyszerűen nem tudnánk ellátni mobil hadviselésben a láncos teknyikát.
 

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
196
541
93
láncos futómű mindig nehezebb,mint a kerekes
A futómű igen, de ez nem ilyen egyszerű.

Legalább 2 vagy 3 pár keréknek kormányozhatónak kell lennie. Ez elveszi a helyet a küzdőtérből. (Helyet kell hagyni a keréknek elfordulni.) Ezt vagy lenyeled, vagy nagyobbra csinálod a gépet. Ugyanígy elveszi a helyet, hogy keresztirányú és nem hosszirányú a lengőkar. Nagyobb=nagyobb felület=több páncél=nehezebb.
Ezenkívül az összes keréknek hajtottnak kell lennie. Az erőátvitelt a gép alá kell rakni, valamennyire védett helyen jobb esetben. Magasabb lesz tőle a járgány, plusz a kardánnak, diffiknek, féltengelyeknek is van súlya. Az erőátvitelt legalább szemből véded, az plusz páncél.

Szóval igen, a lánc nehezebb, de a keréknek is vannak elég hátulütői.

Ami meg a fenntartási költséget illeti a mobil hadviselésben - azt tudnánk tartani, hogy minden kerekesünk kerekeinek kb felét minden második bevetés után cseréljük? Oké, hogy runflat, de azzal csak a bevetést fejezed be. Ha kézifegyver által okozott lyuk, oké javítható, de mi van, ha egy malac szétszaggatta az egyik oldalát végig? Vagy egy FPV drón épp elvétette a gépet, de a kerekek oda lettek? Vagy gyalogsági aknára fut?
Nem vagyok benne biztos, hogy ez nekünk hosszú távon menne. Elfogynak a kerekek. Persze, a gyorsreagálásúaknak kerekes kell, meg mindenhol jó, ha van, de csak azt használni túlzás.

A láncosnak elvesztett láncosról szedsz láncszemet, gumipadot meg max nem teszel rá, vagy nem az összeset, mert az csak békeidőben fontos. Nem bántja sem a kézifegyver, sem a legtöbb repesz, sem a gyalogsági akna.
Kerekest meg igen, és cserés, és az drága, és sok raktárkészletnek kell lennie belőle, és az elvesztett gépekről sem tudod leguberálni.

Láncost a mozgatása meg a fogyasztása teszi drágábbá. Kéne egy tanulmány, hogy nálunk mi fog elfogyni előbb, a gumi, a dízel, vagy a kamion, amivel a láncost mozgatnák. (A pénz nem, az háborúban lesz, ha van rá akarat. Ha nincs, akkor meg semmire sincs.) És abból már el lehet indulni, hogy miből mennyi kell.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 902
6 480
113

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
365
1 716
93
Akkor a Klapka páncélosdandár és nem páncélgránátos. Egy régi dilemmánkra adott most választ a magyarhonvédséghivatalos.
Ezek szerint terveznek oda egy második zl hk-t.
A két zászlóalj Hk meg van, igaz T-72-ből, és az is igaz, hogy az ország több pontján tároltakból lehetne összerakni, de egy izmos 56 kocsis zászlóaljat kicsit nehezebben, egy 44 kocsisat simán alkalmazásba lehetne venni, a gond inkább az, hogy kivel.
Időről időre fel is bukkannak a T-72-es tankjaink különböző videókon:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.