[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
emel: A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele,hogy hosszabb utakra küldeni,na azt tuti nem. Egyszerűen gyenge.

Az,hogy kemény árcédula lenne,lehet, de ha nagyobb tételben veszünk,akkor olcsóbb a darabár. Az eddigi vezetések által,nekünk mindent csak lízingelni szabadna...

Hírből ismerem az "erőnlétét" csirkecombnak (egyik kollégámtól élőben is hallottam némi rémtörténetet róla, meg láttam fotókon az maradékokat a madárból) , tehát lehet itt
is a bukfenc, hogy hiába kéthajtóműves, ha lakott terület fölött leáll az egyik hajtány.....hát inkább nem képzelem tovább! Szóval lehet, hogy ezeket is cserélni kellene?
Azt, hogy mi nagyobb tételben vegyünk valamit, kizártnak tartom, túl kicsik vagyunk mi ahhoz anyagilag, szóval ami nekünk nagy tétel, az egy gyártó cégnek nem hiszem hogy alkura alapot/okot adhatna.
Az utolsó mondatod tökéletesen igaz, ami a saját tulajdonunk volt, az az utóbbi 25 évben mind kirohadt a kezünkből, közben meg vártuk az égi mannát, hogy majd "adnak nekünk F-16-ot, F-18-at, Leopard harckocsit, Apache helikoptert stb." a NATO-ból. Csakhogy a világ nem így műkszik... Ők meg várták a megrendelést ugyanezekre - tőlünk (is).
ML
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Nálam nem sok bizakodásra ad okot a "folytatjuk" kijelentés, ismerve az eredményeket!
A tenderről pedig majd akkor beszéljünk, ha már meg érkezett az első gép! Fölösleges számolgatni, hogy mennyi jön ki abból az ELMÉLETI(!) összegből, mert abszolút tesznek a honvédség fejlesztésére!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 860
29 115
113
A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele

Arra az An-2-es alkalmasabb lenne. Igazából nem is értem, hogy miért nem élünk ilyen olcsó, de hatékony megoldásokkal. Néhány ancsával a szolnokiak annyit ugrálhatnának, amennyit a régi ernyőikkel csak mernek. Vagy éppen a futár és más nem harci vagy VIP szállításra bőven vehettünk volna már néhány használt civil helikoptert. Egy használt, de kiváló állapotú Augusta A109-es úgy két-négymillió dollár között van. Ha jól kifogjuk, akkor kétmilliárd forintból kijön három.

http://www.globalplanesearch.com/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 296
113
<blockquote rel="pela3">A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele

Arra az An-2-es alkalmasabb lenne. Igazából nem is értem, hogy miért nem élünk ilyen olcsó, de hatékony megoldásokkal. ...</blockquote>

Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="Terminator">Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...

Nocsak, erről a fejlődésről lemaradtam. Egy ésszerű döntés született a honvédségnél!? </blockquote>

KÉNYSZERŰ......
 
T

torsen

Guest
<blockquote rel="czulu">Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
</blockquote>
Csatlakozok ehhez. Én 85-86-ban Börgöndön a javító hangárban közelről láttam a Mi-2 "teljesítményét". Véleményem szerint ezek a rendőrségi csirkecombok még ugyanazok a gépek. Már akkor is útvonalrepülésen kb 90%-on forogtak a GTD-350-ek, gyakorlatilag nem volt teljesítmény tartaléka. Meleg időben kétszemélyes gép volt. A három századból egy még repülte a Ka-26-ot, ők mindig sokkal mosolygósabban szálltak ki a heliből. Nem beszélve a kétszer 9 henger hangjáról, amit meg mi földiek imádtunk...
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
<blockquote rel="czulu">Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
</blockquote>

Emel nagyjából lefedte a válaszomat. :) Bár minket a teli tank nem tudom mennyire fenyeget...

Az hogy a csirkecomb a levegőben ilyen szépen tangózik az szerintem az aerodinamikás formájának köszönhető. Kis sebesség,hosszabb farokrész ..stb. A szolgálati alkalmazás esetén meg alapból + 200 / 300 kilóval indul és az csak a rendőrségi.
A mentők és a katonák bőven többek. Mellesleg ne feledjük,hogy a helikoptert általában akkor küldik ha valami GYORSAN kell, nos a Mi 2 indítása(felszállás ..stb),kiérkezése, jóval tovább tart. Ráadásul mivel emberek vannak a közelében, akiknek fontosabb dolguk van,ezért Fenestronos megoldás kéne.
Szóval nem érzem hogy a Mi2 bármilyen megoldás lehetne, ejtőernyősöknek is csak végszükségletben, bemutatóra ott van a Heliforce-os, ami ha jól tudom húzva is van..



blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 296
113
<blockquote rel="Terminator">Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...

Nocsak, erről a fejlődésről lemaradtam. Egy ésszerű döntés született a honvédségnél!? </blockquote>

Amikor Honvédségünknél az An-26-osok és a Mi-8/17-esek száma 2-2-re csökkent, és ezeknek az üzemideje is a végét járja ,valamit muszáj volt kitalálni: szerződést kötöttek Tréner kft-vel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 860
29 115
113
blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..

Hát ja, venniük kellene saját ancsát, mert a bérlésnél olcsóbb lenne úgy, ha kihasználnák és miért is ne tennék!
 

Karesz

Member
2012. május 25.
37
0
6
Így már értem , csak soha nem láttam még repülni . Kicsit érdekes volt melo közben felnézni az égre és ott van , jönn feléd ráadásul eléggé alacsonyan xD
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.


<blockquote rel="pela3">blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..

Hát ja, venniük kellene saját ancsát, mert a bérlésnél olcsóbb lenne úgy, ha kihasználnák és miért is ne tennék!</blockquote>

Nem hiszem, kihasználtságtól függ. Nem hiszem,hogy annyira megérné.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 296
113
<blockquote rel="Terminator">A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.

</blockquote>

Nekem azt mondták hogy a Mi-2 sem repülhet majd város felett, mert ugyanúgy nem felel meg az EU előírásnak mint az MD500, hiába a két hajtómű.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
<blockquote rel="pela3"><blockquote rel="Terminator">A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.

</blockquote>

Nekem azt mondták hogy a Mi-2 sem repülhet majd város felett, mert ugyanúgy nem felel meg az EU előírásnak mint az MD500, hiába a két hajtómű.</blockquote>

Erről nem hallottam (nem vagyok szakma beli, csak érdeklődő elég széles körökben) viszont nem lennék meglepve,ha igaz lenne. Bár kérdés,hogy egyáltalán repülhetnének-e...

Lehet,hogy az előírás szerint 1 fő + 1 kieg. / tartalék motor szükséges, amivel x 10 percig képes tovább repülni, amire a Mi2 nem igazán..