[HUN] Helikopterbeszerzés

emel: A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele,hogy hosszabb utakra küldeni,na azt tuti nem. Egyszerűen gyenge.

Az,hogy kemény árcédula lenne,lehet, de ha nagyobb tételben veszünk,akkor olcsóbb a darabár. Az eddigi vezetések által,nekünk mindent csak lízingelni szabadna...

Hírből ismerem az "erőnlétét" csirkecombnak (egyik kollégámtól élőben is hallottam némi rémtörténetet róla, meg láttam fotókon az maradékokat a madárból) , tehát lehet itt
is a bukfenc, hogy hiába kéthajtóműves, ha lakott terület fölött leáll az egyik hajtány.....hát inkább nem képzelem tovább! Szóval lehet, hogy ezeket is cserélni kellene?
Azt, hogy mi nagyobb tételben vegyünk valamit, kizártnak tartom, túl kicsik vagyunk mi ahhoz anyagilag, szóval ami nekünk nagy tétel, az egy gyártó cégnek nem hiszem hogy alkura alapot/okot adhatna.
Az utolsó mondatod tökéletesen igaz, ami a saját tulajdonunk volt, az az utóbbi 25 évben mind kirohadt a kezünkből, közben meg vártuk az égi mannát, hogy majd "adnak nekünk F-16-ot, F-18-at, Leopard harckocsit, Apache helikoptert stb." a NATO-ból. Csakhogy a világ nem így műkszik... Ők meg várták a megrendelést ugyanezekre - tőlünk (is).
ML
 
Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
 
Nálam nem sok bizakodásra ad okot a "folytatjuk" kijelentés, ismerve az eredményeket!
A tenderről pedig majd akkor beszéljünk, ha már meg érkezett az első gép! Fölösleges számolgatni, hogy mennyi jön ki abból az ELMÉLETI(!) összegből, mert abszolút tesznek a honvédség fejlesztésére!
 
A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele

Arra az An-2-es alkalmasabb lenne. Igazából nem is értem, hogy miért nem élünk ilyen olcsó, de hatékony megoldásokkal. Néhány ancsával a szolnokiak annyit ugrálhatnának, amennyit a régi ernyőikkel csak mernek. Vagy éppen a futár és más nem harci vagy VIP szállításra bőven vehettünk volna már néhány használt civil helikoptert. Egy használt, de kiváló állapotú Augusta A109-es úgy két-négymillió dollár között van. Ha jól kifogjuk, akkor kétmilliárd forintból kijön három.

http://www.globalplanesearch.com/
 
<blockquote rel="pela3">A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele

Arra az An-2-es alkalmasabb lenne. Igazából nem is értem, hogy miért nem élünk ilyen olcsó, de hatékony megoldásokkal. ...</blockquote>

Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...
 
<blockquote rel="Terminator">Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...

Nocsak, erről a fejlődésről lemaradtam. Egy ésszerű döntés született a honvédségnél!? </blockquote>

KÉNYSZERŰ......
 
<blockquote rel="czulu">Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
</blockquote>
Csatlakozok ehhez. Én 85-86-ban Börgöndön a javító hangárban közelről láttam a Mi-2 "teljesítményét". Véleményem szerint ezek a rendőrségi csirkecombok még ugyanazok a gépek. Már akkor is útvonalrepülésen kb 90%-on forogtak a GTD-350-ek, gyakorlatilag nem volt teljesítmény tartaléka. Meleg időben kétszemélyes gép volt. A három századból egy még repülte a Ka-26-ot, ők mindig sokkal mosolygósabban szálltak ki a heliből. Nem beszélve a kétszer 9 henger hangjáról, amit meg mi földiek imádtunk...
 
<blockquote rel="czulu">Azért annyira nem rossz a csirkecomb, csak hozzá ismeret és rutin:

https://youtube.com/watch?v=Gny3-5WpXxU&list=FLN8jYK2tvHfcFU7kZDHXn4g&index=3&feature=plpp_video

Persze nem áll szándékomban a többi típushoz képest előnyösebben bemutatni.

Szuper a pilóta meg a bemutató is - csak egy baj van vele: mint minden bemutatónál, nyilván nincs a gép telitankolva, és a pilcsi is csak egyedül terheli a gépet. Ja, és nem 40 fokos nyári melegben fickándozik, hanem felhős-párás időben, ami azért jóval kedvezőbb a hajtómű-teljesítmény szempontjából. Ezzel együtt nyilván fel lehet tuningolni egy Mi-2-t is, de mivel ez nem kevés money, ez csak aránylag fiatal gépeknél éri meg anyagilag (mint ahogy egy 25 éves Astra-ba se szereltet a gazdi új légkondit, hanem vesz egy másik járgányt, amiben már benne van).
ML
</blockquote>

Emel nagyjából lefedte a válaszomat. :) Bár minket a teli tank nem tudom mennyire fenyeget...

Az hogy a csirkecomb a levegőben ilyen szépen tangózik az szerintem az aerodinamikás formájának köszönhető. Kis sebesség,hosszabb farokrész ..stb. A szolgálati alkalmazás esetén meg alapból + 200 / 300 kilóval indul és az csak a rendőrségi.
A mentők és a katonák bőven többek. Mellesleg ne feledjük,hogy a helikoptert általában akkor küldik ha valami GYORSAN kell, nos a Mi 2 indítása(felszállás ..stb),kiérkezése, jóval tovább tart. Ráadásul mivel emberek vannak a közelében, akiknek fontosabb dolguk van,ezért Fenestronos megoldás kéne.
Szóval nem érzem hogy a Mi2 bármilyen megoldás lehetne, ejtőernyősöknek is csak végszükségletben, bemutatóra ott van a Heliforce-os, ami ha jól tudom húzva is van..



blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..
 
<blockquote rel="Terminator">Kb 2 éve bérelt Ancsából gyakorolják a szolnokiak az eje ugrást...

Nocsak, erről a fejlődésről lemaradtam. Egy ésszerű döntés született a honvédségnél!? </blockquote>

Amikor Honvédségünknél az An-26-osok és a Mi-8/17-esek száma 2-2-re csökkent, és ezeknek az üzemideje is a végét járja ,valamit muszáj volt kitalálni: szerződést kötöttek Tréner kft-vel.
 
blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..

Hát ja, venniük kellene saját ancsát, mert a bérlésnél olcsóbb lenne úgy, ha kihasználnák és miért is ne tennék!
 
Így már értem , csak soha nem láttam még repülni . Kicsit érdekes volt melo közben felnézni az égre és ott van , jönn feléd ráadásul eléggé alacsonyan xD
 
A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.


<blockquote rel="pela3">blogen: A bérelt An 2-t páran szóvá is tettük,hogy elég szégyen. Ha jól emlékszem az MH fészbúkkjján is megjelent,mert képesség..

Hát ja, venniük kellene saját ancsát, mert a bérlésnél olcsóbb lenne úgy, ha kihasználnák és miért is ne tennék!</blockquote>

Nem hiszem, kihasználtságtól függ. Nem hiszem,hogy annyira megérné.
 
<blockquote rel="Terminator">A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.

</blockquote>

Nekem azt mondták hogy a Mi-2 sem repülhet majd város felett, mert ugyanúgy nem felel meg az EU előírásnak mint az MD500, hiába a két hajtómű.
 
<blockquote rel="pela3"><blockquote rel="Terminator">A Mi-2 egy hajtóművel meddig tud repülni?

Szerintem pár perc/száz méter.

</blockquote>

Nekem azt mondták hogy a Mi-2 sem repülhet majd város felett, mert ugyanúgy nem felel meg az EU előírásnak mint az MD500, hiába a két hajtómű.</blockquote>

Erről nem hallottam (nem vagyok szakma beli, csak érdeklődő elég széles körökben) viszont nem lennék meglepve,ha igaz lenne. Bár kérdés,hogy egyáltalán repülhetnének-e...

Lehet,hogy az előírás szerint 1 fő + 1 kieg. / tartalék motor szükséges, amivel x 10 percig képes tovább repülni, amire a Mi2 nem igazán..