[HUN] Helikopterbeszerzés

antigonosz

"Inkább legyen 2 gyártó, mi van ha az az egy nem szállít épp mert kihasználja hogy függünk tőle vagy épp embargó van. Közepesnek a MIL-171 bőven tökéletes. Kicsinek meg vegyenek amit akarnak csak üzembiztos legyen, úgyis a mentőknek kell több szvsz."

Egy gyártótól csak akkor érdemes két, avagy több típust/méretűt venni, ha vagy pont vannak nekünk megfelelő típusaik és/vagy ha <b>nagyon</b> jelentős árengedményt kapunk ilyen konstrukció esetén. Amúgy szerintem úgy nézne ki egy jó forgatókönyv, hogy könnyű helinek (hadseregnek Light Utility szerepben, akár felfegyverezve is, meg menőknek, katasztrófavédelemnek, rendőrségnek) EC145 T2, közepes szállítónak MI-171Sh, harcinak (illetve a túlnyomásos, 8 fős kabin nyújtotta extra képesség miatt "speciális rendeltetésűnek") meg Mi-35.




gacsat

"650milió szerintem qrwa sok egy minyóért. Egy vadi újért sem adnám a felét."

Egy vadi újért sok? Már csak azért, mert egy MD-902 (egyébként nagy kedvencem), vagy EC-135 is úgy 3 millió eurot (~900 millió forint) kóstál újonnan és ezek csak kb. 3 tonnás összfelszállótömegűek.
 
jaja egy Blackhawk 15-20 millió dollár felszereltségtől függően az kb 4 milliárd forint ! tehát 25 gépre írtak ki tendert?
 
Viszont a NATO-tagságon kívül a nemzeti haderőnek KELLENE harci helikopter.......
A szakértő pedig, aki a fenti kijelentést tette, pereljen be nyugodtan, kimondom: Hülye ahhoz, amit csinál.....

Pontosan így van. A szállító Mil-ek mellé köll harci. Azok nélkül az Ak-t lengető lövészek vagy a néhány páncélosunk is fölöslegesen furikázik föl s alá tavaszi porfelhőben, előadva az aktuális színdarabot a tisztelt publikumnak.
 
A jelenlegi választási eredmények tükrében talán kijelenthető, az elkövetkező négy évre a helikopterbeszerzés megoldottnak tekinthető? Alapul véve a 11,5 milliárdos eu-s támogatású mentőszolgálati tendert, amely tizenvalahány évig húzódott.
 
A választás nagy meglepetést nem okozott. Ugyanazok az emberek lesznek ott, emiatt jöhet még egy Hende, annak az eredményét meg előre borítékolni lehet. Ha ezen az úton maradnak, akkor 4 év mulva a HM költségvetése a GDP 0,4%-án lesz és választások előtt 2 nappal megint beszereznek 2-3 civil 30 éves szállítóhelit.
 
A tendert, ha meg lesz valami csoda folytán, akkor még kell húzni, mivel valószínűleg orosz heliket szeretnének a jobb áruk miatt. A NATO meg az EU meg hisztizne egy sort a jelenlegi körülmények között egy orosz győztesnél. A totális szembemenés az EU-val meg lehet ha eredményezne egy magyar tavaszt, amit nem szeretnének egy ennyire fölényes győzelem után.
 
Bőven maradt üzemidővel kínáltak nekem Ka-26ost másfél miláért. Venni kell négyet, összedrótozni, oszt nyóc.
 
Ugyanazok az emberek lesznek ott, emiatt jöhet még egy Hende, annak az eredményét meg előre borítékolni lehet.
Csaknem :)
Legyen már végre egy hozzáértő hadügyes.
Mondjuk Kilián Nándor.
Attasénak meg menjen vmi HM-es aktakukac.
 
Szerintem az orosz vonal fog erosodni heli es egyebb katonai beszerzes teruleten is.

Meg abban sem vagyok biztos hogy ez a mostani 3 nem e valami orosz ajandek csak felhasznaltak nemi zseto lenyulasara.
 
Szerintem idén a rendőrök és a mentők helikoptereit fogjájk megoldani az EU-s szabályozás miatt (hogy két hajtóművel gép kell - a Mi-2-esek már lassan menek a kukába, az MD-500-asok egy hajtóművesek, a mentőknél meg csak az 5 db bérlet Osztrák EC két hajtóműves).
Szóval megvették a 3 használt Mi-8-ast, a rendőrök meg a mentők idén kapnak új gépeket, az MH meg szerintem legkorábban jövőre.
 
Majd használják közösen, hiszen fegyveresen tudják biztosítani a légimentést és a rendészeti feladatokat is. Mi a probléma ezzel? Sokkal olcsóbb...

Attól tartok ezzel is megpróbálkoztak fejben :D
 
Szerintem idén a rendőrök és a mentők helikoptereit fogjájk megoldani az EU-s szabályozás miatt (hogy két hajtóművel gép kell - a Mi-2-esek már lassan menek a kukába, az MD-500-asok egy hajtóművesek, a mentőknél meg csak az 5 db bérlet Osztrák EC két hajtóműves).
Szóval megvették a 3 használt Mi-8-ast, a rendőrök meg a mentők idén kapnak új gépeket, az MH meg szerintem legkorábban jövőre.

Az összes rendőrségi helit nem is kellene egyszerre cserélni, nem kötelező azoknak (legalábbis mindegyiknek ) lakott terület fölött járőrözni. Autópálya-járőrözésre nagyon megfelelnek az MD-500-ok is, lakott területen kívül hajtómű-probléma esetén találnak elég kényszerleszálló-placcot. csak annyit kell sürgősen lecserélni, amennyi rendszeresen repül lakott terület fölött (ezt meg már csak tudják saját bevetési statisztikájukból).
ML
 
<blockquote rel="joker"> Ugyanazok az emberek lesznek ott, emiatt jöhet még egy Hende, annak az eredményét meg előre borítékolni lehet.
Csaknem :)
Legyen már végre egy hozzáértő hadügyes.
Mondjuk Kilián Nándor.
Attasénak meg menjen vmi HM-es aktakukac.

</blockquote>

Pedig sokminden nem változott 2010-hez képest ezen a téren. 2/3 megvolt akkor, most is megvan vagy majdnem megvan. A kormánypárt ugyanaz, a tagjai ugyanazok, a miniszterelnök is ugyanaz. Ha egy ellenzéki ember is hiányzik a parlamentből, akkor 132-vel is meglesz a kétharmaduk, 133-mal meg mindig meglesz. Nem látok nagy logikát abban, hogy olyan programjuk lenne, aminek az első 4 évében leépítenek mindent és a maradékot hagyják szétrohadni, a következő 4 évben meg phoenix módjára a hamvaiból újjáélesztik az egészet. Ez így messze drágább lenne, mint a szintentartás vagy felújítás 8 éven keresztül. Emiatt valósznűsítem, hogy marad a mostani irány és korunkat évtizedekkel vagy évszázadokkal meghaladva, 4. világháborús fegyverek lesznek pár éven belül a MH-nél (kövek meg botok).
 
<blockquote rel="imike">Szerintem idén a rendőrök és a mentők helikoptereit fogjájk megoldani az EU-s szabályozás miatt (hogy két hajtóművel gép kell - a Mi-2-esek már lassan menek a kukába, az MD-500-asok egy hajtóművesek, a mentőknél meg csak az 5 db bérlet Osztrák EC két hajtóműves).
Szóval megvették a 3 használt Mi-8-ast, a rendőrök meg a mentők idén kapnak új gépeket, az MH meg szerintem legkorábban jövőre.

Az összes rendőrségi helit nem is kellene egyszerre cserélni, nem kötelező azoknak (legalábbis mindegyiknek ) lakott terület fölött járőrözni. Autópálya-járőrözésre nagyon megfelelnek az MD-500-ok is, lakott területen kívül hajtómű-probléma esetén találnak elég kényszerleszálló-placcot. csak annyit kell sürgősen lecserélni, amennyi rendszeresen repül lakott terület fölött (ezt meg már csak tudják saját bevetési statisztikájukból).
ML</blockquote>

Elméletileg,de ez úgy működik,hogyha esemény van ahova a heli is kell,akkor a legközelebbi helit küldik. Felettünk pl rendszeresen repkednek a csirkecombok és az 500-asok. Pedig csak 6-os,7-es főutat és az M7-est ellenőrzik.
 
<blockquote rel="emel"><blockquote

ML</blockquote>

Elméletileg,de ez úgy működik,hogyha esemény van ahova a heli is kell,akkor a legközelebbi helit küldik. Felettünk pl rendszeresen repkednek a csirkecombok és az 500-asok. Pedig csak 6-os,7-es főutat és az M7-est ellenőrzik.</blockquote>

Ma még nem probléma, hiszen a Mi-2 kéthajtóműves, az 500-asokra meg még vonatkozik a kivételesen meghosszabbított tilalmi határidő - ami viszont rövidesen lejár, ezért kötelező a csere kéthajtóművesre. Viszont a 3 "új" Mi-8 beszerzésével (és a talonban lévő 17-ek remélhető nagyjavításával/részben modernizálásával ) megoldható, hogy az ország összes helikopterét ne egyszerre kelljen lecserélni, ami azért valljuk meg, elég húzós árcédulát eredményezne.
Üdv ML
 
emel: A Mi2-t nem küldözgetném én sehová,esetleg ejtőernyősöket dobatnék vele,hogy hosszabb utakra küldeni,na azt tuti nem. Egyszerűen gyenge.

Az,hogy kemény árcédula lenne,lehet, de ha nagyobb tételben veszünk,akkor olcsóbb a darabár. Az eddigi vezetések által,nekünk mindent csak lízingelni szabadna...