[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Mi-26?? :) Minek? Alapvető dolgokra nincs pénz, de olyan dologra ami soha a büdös életben nem lesz kihasználva .........?! :) :)
HTKA álomhajó front
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Üdv Kuruc!

a PG kezdetben 1.000, majd 1.250 és a végén 1.500 repült órával és 8 évvel bocsátotta ki a gépeket nagyjavítás után, de az iraki gépek ennél több évig szolgáltak még a nagyjavításuk után. Ugyanakkor én a Mi-8-ast hanyagolnám, egyszerűen teljesítményben ma már nem elégséges, aki ült, vagy repült Mi-8-ason, vagy Mi-17-en az tudja, hogy miről beszélek. De a Mi-17-eket minden képen meg kellene menteni, és a nagyjavításuk, ezek tükrében nem is lenne olyan megfizethetetlen.
A két zavaróból átalakított Mi-17-est a 706-ost és a 707-est mindössze egyszer nagyjavították, ki lehet számolni mennyi repóra van a sárkányban. Szerencsémre nekem megvannak az a PG-ből kikerült gépek adatai ezért gondolom azt, hogy szégyen az a pazarlás, amit ezekkel a gépekkel műveltek.

Amúgy a jelenlegi ismereteim szerint, szerintem sem volt rossz üzlet, a 3 gép megvásárlása, persze az ördög a részletekben lakozik.

TG
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Üdv Kuruc!

a PG kezdetben 1.000, majd 1.250 és a végén 1.500 repült órával és 8 évvel bocsátotta ki a gépeket nagyjavítás után, de az iraki gépek ennél több évig szolgáltak még a nagyjavításuk után. Ugyanakkor én a Mi-8-ast hanyagolnám, egyszerűen teljesítményben ma már nem elégséges, aki ült, vagy repült Mi-8-ason, vagy Mi-17-en az tudja, hogy miről beszélek. De a Mi-17-eket minden képen meg kellene menteni, és a nagyjavításuk, ezek tükrében nem is lenne olyan megfizethetetlen.
A két zavaróból átalakított Mi-17-est a 706-ost és a 707-est mindössze egyszer nagyjavították, ki lehet számolni mennyi repóra van a sárkányban. Szerencsémre nekem megvannak az a PG-ből kikerült gépek adatai ezért gondolom azt, hogy szégyen az a pazarlás, amit ezekkel a gépekkel műveltek.

Amúgy a jelenlegi ismereteim szerint, szerintem sem volt rossz üzlet, a 3 gép megvásárlása, persze az ördög a részletekben lakozik.

TG


Kerdes hogy hasonlo paritason tudunk e van e Mi 17 es elado ? Mert ha igen akkor erdemes lenne a te elmondasod szerint inkabb azokat favorizalni.

Sajna a hazai Mi nagyjavitas kapacitas mar tortenelem es meg ha penz is lenne ra szerintem a jogokat meg visszaszerezni mar nem igen tudnank.

Milyen egyebb alternativak lennenek a nagyjavitasra serinted ?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
10252046_664963556884480_860885644595695020_n.jpg
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 754
2 617
113
Ambasa

Ki beszélt itt Mi-26 -ról mert én nem. Én a Mi -8/171 mellet érveltem, és erre értetem amit írtam. Erre ti nem tudom hogyan ide keveritek a Mi-26 -ost.
De ezt egy raj per gép koncepció is agy rém. Még hogy lövészpáncélosokban is egy raj van, hát persze de a helikopterek és páncélosok darabszáma köszön viszonyban sincs (hazai viszonyok). A katonai (honvédelmi) műveleteket általában erő fölényből szokták megoldani nem csak bedobunk 1-2 kommandós rajt és kész. Szakasz szint alatt nem is végeznek komolyabb műveleteket. Azért egy reguláris sereg ellen nem úgy harcolunk mint afganisztánban, hanem úgy mint a kírmben. Szerintem az Uh -60 as alap koncepciója elavult azért nem szorgalmazom (két oldalajtó, kicsi belsőtér, élnyújtót forma hátsó rámpa nélkül,) Én az Uh-60 -at AW 139,169, állítanám párba és azokkal hasonlitgatnám össze. Ha realitások talaján maradunk szerintem a Mi-171 -nél nem tudnánk jobb gépet beszerezni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
Kuruc71: <i>Kerdes hogy hasonlo paritason tudunk e van e Mi 17 es elado ? Mert ha igen akkor erdemes lenne a te elmondasod szerint inkabb azokat favorizalni.</i>

http://www.globalplanesearch.com/helicopters/turbine/twin/mil/mi_17_hip.htm




Flighplanet
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Üdv Kuruc!

tudtommal mind az oroszoknál, mind a LOM Prahanal lehet Mi-17-et nagyjavítani (az utóbbi rendelkezik az orosz liszenccel tudtommal néhány éve javítottak román és bolgár helikoptereket). Ezt valamiért mi nem akarjuk tudomásul venni és azt hajtogatjuk, hogy nem lehet ezeket a gépeket nagyjavítani. A lengyelek gondolom saját maguk oldják meg az ilyen gondjaikat, anno szerintem Trencsében javították a szlovák gépeket, bár valószínűleg ezek nem rendelkeznek megfelelő liszenccekkel. Ugyanakkor mindig kétkedve fogadtam azokat a kijelentéseket, hogy ha nem ilyen feljogosított, de hozzáértő, kellő tapasztalattal rendelkező és megfelelő minőségű alkatrészekkel dolgozó javítószervezet végzi el a nagyjavítást, akkor elveszítjük a garanciát, de ez mit is jelent egy 25 éves gép esetében, szerintem semmit.

Van eladó Mi-17-es is de ennél az árnál azért kétszer-háromszor drágábban, itt válogathatsz illetve láthatod az árakat:
flightplanet.com/helicopter-for-sale/mil/mi-17__1615.php
ha oldalt kitöltöd a mezőket többet is láthatsz.

De kérdezem, ha van 5+2 olyan gépünk, amely eredetileg egységes felszereléssel készült (ez ma már nem igaz, mivel kettő át lett alakítva éjszaki repülésre), akkor miért akarunk venni innen-onnan származó, különböző felszereltségű gépeket? Azért mert egy gép azonos típusjelöléssel rendelkezik, azért sok apró részletben eltér egymástól, ami lényegesen megkeserítheti az üzemeltetők dolgát. Nem véletlen, ha valaki ilyen beszerzés mellett dönt, akkor legkésőbb a következő javítás során megpróbálja a lehető legjobban egységesíteni a flottáját.

Minden esetre, én nem gondolom, hogy használt Mi-17-ek, vagy éppen Mi-8-ok beszerzése lenne a jövő útja. Ezt a mostani üzletet, szerintem nem szabad másként kezelni, mint egyszeri, szükségmegoldás, ami sajnos a döntéshozók súlyos nemtörődömségének következménye, és ez a lépés nem törli el a felelősségüket a kialakult helyzetért.

TG
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="ambasa">Üdv Kuruc!


TG


Kerdes hogy hasonlo paritason tudunk e van e Mi 17 es elado ? Mert ha igen akkor erdemes lenne a te elmondasod szerint inkabb azokat favorizalni.

Milyen egyebb alternativak lennenek a nagyjavitasra serinted ?


</blockquote>
Szia Kuruc
Nem kell, hogy legyen eladó Mi-17, van a Honvédségnek több is, amiknek nem az élettartamuk, hanem csak a javításközi üzemidejük járt le!! Ahogy ambasa írta, ezekből kettő még csak egyszer volt nagyjavítva, tehát bőven van bennük üzemidő-tartalék, de a többiben is van még idő. Ha évente kettőt-hármat elküldenének nagyjavításra, esetleg minden másodikat modernizálni éjjellátó-rendszerekkel, sisakokkal is , a közepes kategóriában még évekig boldogan repülhetne velük a Honvédség, és nagyságrendekkel olcsóbban megúsznánk, mintha bármilyen új gépeket vennénk! Nagyjavításra nemcsak az oroszok és ukránok jogosítottak, hanem a prágai cseh LOM is.
Üdv ML
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Luthero!

idézem a tegnap esti hozzászólásodat:
Azt azért ne feled hogy katonai meg mozzanatokban általában nem rajokat mozgatunk hanem szakaszokat de inkább századokat és azoknak többnapos ellátmányt . Erre viszont minél nagyobb, terhelhetőbb gép kell. (Lásd a hollandokat várpalotán CH47) Én szívem szerint CH53k -at vennék de, de azért legyünk reálisak megfizethető nagy teljesítményű kategóriában nem sok típus jöhet szóba.(Mi8/171) Én már pakolásztam néhányszor MIL típusokat és volt már szerencsém UH-1 hez is de nem voltam elragadtatva tőle. Igaz Uh-60 hoz csak repnapon volt szerencsén látni de nem sokban nagyobb mint egy Uh-1. Miért vegyük Picup-ot mikor nekünk rendes teherautó kell.

Azért valld be, hogy amikor századot emlegetsz meg C-47-et és C-53-at, és arról írsz, hogy minél nagyobb terhelhetőségű gépet óhajtasz, abból nem a Mi-8/17-es jön le. De elismerem a hozzászólásod második felében már az utóbbi típusra utaltál.

TG
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
><i> Azért mert egy gép azonos típusjelöléssel rendelkezik, azért sok apró részletben eltér egymástól, ami lényegesen megkeserítheti az üzemeltetők dolgát. </i>

Amikor először hallottam a 3 Mi-8-as beszerzéséről, egyből a korábbi T-72 beszerzés jutott eszembe..
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Nekem fácsebukon a Dunai Repülõgépgyár ismerõsöm, és egy pár hónapja kiaktak egy mi-24-es videót. Én beírtam alá, hogy ti amúgy tudtok még mil helikoptert nagyjavavítani vagy ez a képesség már elveszett? Mire õk írták hogy megvan hozzá minden engedély és ha megvan rá az igény és a darabszám akkor megtudják csinálni! Mire én kérdeztem hogy itthonról volt e râ érdeklõdés de arra már nem válaszoltak! Vagy újságoltam már?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
<i>>Nem kell, hogy legyen eladó Mi-17, van a Honvédségnek több is,...</i>

Jó lenne tudni hogy a jelenlegi nagy oroszbarátság mellett hogy nem sikerült 1,5 év alatt összehozni a üzemeltetési/-felújítási szerződést. 2012 novemberében írták ki a beszerzést, 2013 januárjában választották az orosz ajánlatot és kezdték meg a tárgyalásokat. Aztán nem lett belőle semmi.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Anno a DRRt végén bizonyos emberekkel kötöttek egy, amolyan "szerződést/szándéknyilatkozatot", hogyha úgy adódik akkor visszajönnének-e. Ennek lassan 10 éve, ezek az emberek nagyrésze elhelyezkedett, egy részük már nyugdíjas. A kiszolgálóeszközök már rég új életet élnek, vagy valahol Afrikában, vagy valahol más formában egy kohón keresztüli átalakulás után.

Szerinted hányan mennének vissza ha DRRt-magfújná a kürtöt, főleg úgy, hogy azok nagy részének akik, pl a Lufthansához távoztak kerek perec, megtagadta az igazolás kiadását? Akiknek van biztos állásuk kockáztatnák ezt? Vajon mennyire versenyképes fizetést tudna kínálni a DRRt, hogy ezek az emberek visszamenjenek? Az egy dolog, hogy az oroszoktól rendelkeznek a megfelelő felhatalmazással, de vajon, ha bizonyos ideig nem végez bizonyos tevékenységet, akkor a magyar, vagy az európai hatóságtól nem veszti el a karbantartási jogosultságát, mert pl az egyéntől megvonják, ha nem tud megfelelő gyakorlatot igazolni?

A DRRt nagy előnye volt, hogy a hajtóművek a reduktor és a forgószárnyak kivételével teljeskörű nagyjavítást végzett, ennek egy kis része tudtommal megvan, mert ma is végez nehéz aggregát nagyjavítást exportmegrendelésre. De a többi felélesztése igen komoly beruházást igényelne szerintem, ami 6-7 gép esetén koránt sem hiszem, hogy ez megtérülne. Továbbá én nem látok kormányzati igényt ilyen változatra, sőt az utóbbi években még ráutalást sem hallottam.

Amúgy a DRRt honlapja:
danubian.hu/

TG
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 322
68 545
113
Nos akkor megkérdezném:

Ha a saját gépeinket , (azt a típust amit már 45 éve ismerünk szeretünk repülünk félig repültük ki-le a kb 4500 óráikkal) nem használtuk ki, akkor minek új? Az első - második nagyjavítás előtt leállítjuk-fűre toljuk majd mint minden eddigi repülőeszközünket? Mig-21-23-29, Szu-22, Mi-8-17? Minek új gép ennek a honvédségnek-országnak? Megérdemlik? Hát tényleg azt mondom hogy jó lesz ide a legolcsóbb utolsó óráit éveit repülő helikopter is mert javítani azt nem fogunk max kannibalizálni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 322
68 545
113
Elég korosak a gépeink de egy felújítást még megérnének akkor ezek szerint. Csatába úgysem megyünk velük,ha mennénk is inkább ezeket lőjjék le. Másrészt azért elég komolyan fegyverezhetők, nem is értem mit akarnak itt sosem próbált olasz meg stb gépekkel...

Armamento_Mi-17_Nicaragua.jpg


Az amik lehet felajánlanak megint pár lestrapált gépet uh-60-at vagy nagyobb ch-53-at akár de csöbörből vödörbe lennénk vele, az lenne csak az ablakon kidobott pénz. Persze ha nyomatékosan ajánlják mert különben copni fogunk az más helyzet. A ch-53 szimpatikus de drága mint a dög és már jó 30 éves az mh-t már rég kivonták. Semmi értelme.

Amit (bár az üzemeltetési költségeiről nem tudok semmit) megfontolhatnánk az a román (igen román) IAR-330. Kicsit gyengébb képességű mint a Mi-8-17-171 az igaz. Viszont ideális mindenkinek benyalós gép ha az orosz helikoptereinket el kell felejtsük örökre ilyen olyan indok miatt. Benyalnánk a románoknak,eu nak,izraelnek,usának vele. És azért ez még helikopter kategória, valamint a socat verzió elég jól fegyverezhető is nem csak fél tucat rakéta meg 2 oldalgéppuskás a fegyverzete.
Másrészt feláll a szőr a hátamon hogy a románokkal üzleteljünk,növelve gazdaságukat arcukat és kiszolgáltatva magunkat nekik így.:/ Kár hogy ők gyártják. Igaz hátsó rampa nincs de összességében nem rossz azért, elmegy.
62-Romanian-Air-Force-IAR-330-Socat_PlanespottersNet_301833.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
A csehek is kivonják a Mi-24-est mert túl drága a fenntartása

http://www.janes.com/article/36607/czechs-plan-new-light-helicopter-purchase
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
Egy érdekes infó:

"Pavel added that the cost of upgrading one PZL W-3 Sokol airframe is the same as that for two Mil Mi-17 medium transport helicopter airframes."

Nagyon drága a Szokol felújítása.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<i>>Nem kell, hogy legyen eladó Mi-17, van a Honvédségnek több is,...</i>

Jó lenne tudni hogy a jelenlegi nagy oroszbarátság mellett hogy nem sikerült 1,5 év alatt összehozni a üzemeltetési/-felújítási szerződést. 2012 novemberében írták ki a beszerzést, 2013 januárjában választották az orosz ajánlatot és kezdték meg a tárgyalásokat. Aztán nem lett belőle semmi.

Amelyik szerződéshez nem rendelnek hozzá elég pénzt, az elég ritkán realizálódik, még ha esetleg alá is írták (azt sem tudom, lett-e szerződés, vagy csak felhívás/tervezet volt). Ráadásul hallomásom szerint itt csak üzemeltetésről/üzemfenntartásról volt szó, nem nagyjavításról/felújításról.
ML