A Ka-52-es mindenben jobb, fejlettebb, mint a Mi-28N, de messze zajosabb és a koax elrendezés ellenére nem manőverezik lényegesen jobban, vagyis inkább teljesen ugyanúgy.
2x több gépágyúlőszer, de nem olyan nagy szögben képes tüzelni, 6 felfüggesztőpilon, de Atakából kevesebb fér rá, alapból van beépített radarja és a MAWS+DIRCM rendszer (Prezigyent-Sz) már a szériagépeken is van, de a páncélzata gyérebb. Bár ez utóbbi az AH-64-es iraki vendégszereplése óta statisztikailag nem hátrány és a Ka-52-es páncélvédelme az Apache családnál jobb.
A koax rendszer miatt a fordulóköre kisebb, de a bedöntési fok egy irányban (feltehetően) korlátozott. Katapultülése van, de élesben még soha nem vette igénybe senki, se ezen, se az 50-esen. Ka-50-essel egy ismert lezuhanás van, ott nem volt esély a katapultálásra, orral állt bele szerencsétlen ezredes a betonba, meg is halt egyböl. Ka-52-essel két lezuhanásról tudok, ezeknél se volt katapultálás, az egyiknél a mentőalakulatok késlekedése is közrejátszott a tragédiában, míg a másiknél senki se veszette életét, de megsérültek.
A Mi-28-asnál volt egy géptöréses földrezuhanás függeszkedésből, az energialenyelő rendszer jól vizsgázott, mert a személyzet zúzódásokkal megúszta és amennyire én tudom a gépet- bár az gyakorlatilag a faroktartó gerendánál kettétört - újra repülőképesé tették.
És volt egy nagy sebességű földnek csapódás, itt a gépszemélyzet egyik tagja halt bele sérüléseibe.
Vegyes a kép. A klasszikus Kamov-koax helyett az 52-esre már valami kompaktabb és halkabb rendszert kéne fejleszteni. Ilyenre amúgy vannak már elképzelések. A valóságban a Sikorsky X2-esén látott megoldáshoz hasonló lehet a nyerő.
2x több gépágyúlőszer, de nem olyan nagy szögben képes tüzelni, 6 felfüggesztőpilon, de Atakából kevesebb fér rá, alapból van beépített radarja és a MAWS+DIRCM rendszer (Prezigyent-Sz) már a szériagépeken is van, de a páncélzata gyérebb. Bár ez utóbbi az AH-64-es iraki vendégszereplése óta statisztikailag nem hátrány és a Ka-52-es páncélvédelme az Apache családnál jobb.
A koax rendszer miatt a fordulóköre kisebb, de a bedöntési fok egy irányban (feltehetően) korlátozott. Katapultülése van, de élesben még soha nem vette igénybe senki, se ezen, se az 50-esen. Ka-50-essel egy ismert lezuhanás van, ott nem volt esély a katapultálásra, orral állt bele szerencsétlen ezredes a betonba, meg is halt egyböl. Ka-52-essel két lezuhanásról tudok, ezeknél se volt katapultálás, az egyiknél a mentőalakulatok késlekedése is közrejátszott a tragédiában, míg a másiknél senki se veszette életét, de megsérültek.
A Mi-28-asnál volt egy géptöréses földrezuhanás függeszkedésből, az energialenyelő rendszer jól vizsgázott, mert a személyzet zúzódásokkal megúszta és amennyire én tudom a gépet- bár az gyakorlatilag a faroktartó gerendánál kettétört - újra repülőképesé tették.
És volt egy nagy sebességű földnek csapódás, itt a gépszemélyzet egyik tagja halt bele sérüléseibe.
Vegyes a kép. A klasszikus Kamov-koax helyett az 52-esre már valami kompaktabb és halkabb rendszert kéne fejleszteni. Ilyenre amúgy vannak már elképzelések. A valóságban a Sikorsky X2-esén látott megoldáshoz hasonló lehet a nyerő.