[HUN] Helikopterbeszerzés

A 29esekből a végén pár darab volt üzemképes, azok amiket a NATO finanszírozott. ha jól emlékszem ez 3 darab gép volt 2 Keszi és 1 tartalék. a Csere azért merül fel időről időre (és nem az én elmémben) mert a sárkányokban bőven van üzemóra.

Heli vonalon meg azért a Mi-17 , Mi-24 vonalat mondtam mert azok állnak közel egymáshoz. Az ipari hátteret pedig meg lehetne teremteni itt is akár részben HM tulajdonú vegyes céggel, mivel a PG-nél ez régebben is megvolt.  A másik ami miatt én preferálom ezen a téren az orosz technikát az az hogy sokkal jobban bírja a gyűrődést. Márpedig amíg NATO tagok vagyunk, addig sajnos ezek a kötelező osztálykirándulások mindig meglesznek, csak az egzotikus helyszín változik...
 
atuti

Az előttem hozzászólók már megválaszolták a MIG-es kérdésed.

A többieknek:

Nem értem azokat, akik ideiglenes néhány éves megoldást javasolnak. Komolyan hisztek abban, hogy 10 év múlva majd több pénz lesz arra, hogy komoly tender(ek) legyenek? Valós fejlesztések fognak megvalósulni, mert addig megoldjuk a problémáinkat? Majd akkor is lesz indok, hogy miért nem.
 
Üdv Mindenkinek! A Mi-8/17-eseket szerintem fel kellene újítani. Melléjük nem lehetne a lengyel W-3-at rendszeresíteni réskitöltésre? A közepes helikopterek megrendelését pedig el lehetne indítani. Míg megjönnek az új helik, ki lehetne húzni így. 10 db W-3 és a Mi-8/17 után 10 közepes. Ez így elfogadható lenne szerintem. De gondolom véleményemet majd lereagáljátok.
 
<a title="gigabiga profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/gigabiga/">gigabiga
</a>
Régen rossz ha 10 év múlva oldodik meg a probléma akkor kifutottál a határidőből :(  Gondolom csak gondolom, hogy nem véletlen hogy minden ország hadi fejlesztéseit 2019-2020 fejezi be. Van Kb. 6 évünk a honvédség fejlesztésére , néztem a Angolok Glockra cserélik a régi pisztolyukat, régen rossz ha a védelmi miniszter cáfolja hogy "   A brit védelmi minisztérium közleményében arról tájékoztatott, hogy ez a fegyverbeszerzés nem felkészülés valami új fenyegetésre, hanem szimplán arról van csak szó, hogy a Browingok – koruknál fogva – megértek már a cserére, főleg, hogy a karbantartásuk egy re költségesebb. "
Ja Óriási karbantartatása van egy pisztolynak...
 
Mig 29 ről lehet hogy igaz, hogy 3 volt hadra fogható , de csak azért mert elég magas az üzemeltetési költségük a hajtóm ( 2 db Klimov RD–33  ) 400.000  $ darabja és igen alacsony az üzemidejük 800.000 $ az nem kevés.
Ezért vették el a végén nagyon a mig 29 -re a lovét , ahogy leszerelték őket  azonna lel is paszolták egy cégnek hajtóműveket , tehát több is hadra fogható lett volna.
 
Desertfox

Ezen már én is filóztam.  Kíváncsi vagyok mi ez az egész... Mi kezdődik el akkor, vagy éppen mi fejeződik be.
 
<a title="silirusglanis profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/silirusglanis/">silirusglanis

</a>Örülök , hogy más is figyel. Régen sosem értettem , hogy hogy nem látták a II. Világháború kezdetét és ma ugyan az a forgatókönyvet nyomatják válság munkanélküliség és mehet a dolog , valami kitalált eszme célért vagy régi konfliktusok feltépése. Szerintem az emberek nem akarják látni vagy elhinni.
 
@desertfox ezt honnan veszed? Csak mert én ottani srácokkal is beszéltem sőt egészen közelről is láttam azokat a gépeket (csak fotózni nem engedték) és igen siralmas volt amit láttam/hallottam. Azt mindenki tudja hogy nem túl magas a hajtóművek élettartama, de hajtómű volt tartalékba is szépen és lehetett volna cserélgetni és javíttatni őket. A repülés és a haditechnika már csak olyan hogy költeni kell rá... Legtöbbször amúgy a hajtóművek nem az üzemóra elérése miatt lettek kivonva a forgalomból hanem a pilótáink vagánysága miatt. A Gripenekben szerencsére a gép már nem enged ilyen kilengéseket a pilótáknak.
 
A hajtóművek lepasszolása civil cégnek pedig kb az objektumok privatizációjához, vagy a lőszerek ártalmatlanításához (pl Nyír-Uncia Kft by Kabai Karcsi bá) hasonló lehúzás ;) Valaki rohadt nagyot kaszált rajta
 
43921 said:
Nem értem azokat, akik ideiglenes néhány éves megoldást javasolnak.

Nem ezt javasoljuk, hanem megpróbáljuk kitalálni az információmorzsákból hogy mi lesz, és úgy néz ki hogy ez lesz.
 
Ugyan ezt mondom nagyjából Én is , tehát valaki rohadt nagyot kaszált abból hogy alíg  fogtak hadra mig 29 ből egyszer mikor megvették , egyszer mikor eladták :D kicsit pofátlan .
 
A helikpotere gondolom nem egyik napról a másikra öregedtek el így. Ezt nem látták pár éve, amikor még dübörgött a pannon puma? Most lett hírtelen minden ilyen szar?
 
@huleaks : De igen látták csak éppen az Ő céljuk sajnos az volt, hogy mindenhonnan az összes lóvét kiszedjék amit lehet. És a legszomorúbb az hogy magyarországon nem lehet számonkérni a politikusokat...
 
Egyébként Szállítóhelikopterekhez visszatérve szakmailag kérdezem.
Mi a feladata egy szállítóhelikopternek a hadászatba ?

- Szállítás ( Csapatok , utánpótlás, felszerelés )
- Ön maga védelem
- Repülés minden körülmények között ( éjszaka )


Kihagytam valamit ? Komolyan kérdezem

AW-139: 2000kg hasznos teher
Mi-8:   3000kg hasznos teher
Mi-17: 4000kg hasznos teher

Minek ide új csicsás heli ?
 
Számomra a legnagyobb arcon csapás, hogy van az államnak saját repülőgép javító cége (ACE) és ha tökös lenne akkor arról tárgyalna hogy netán adják meg a ruszkik az engedélyeket persze nem ingyen meg ruszki felügyelet alatt hogy itt végezzék el a generált/ modernizációt! Csak ez Magyarország! Itt mindent csak SARKOSAN lehet megoldani!
 
Sok sikert Mockba-ban!

Ui. Én személy szerint új orosz heliknek örülnék, azért mivel azoknál nemigen kell a személyzetet átképezni és eléggé strapabíróak is. :D
 
43947 said:
Számomra a legnagyobb arcon csapás, hogy van az államnak saját repülőgép javító cége (ACE) ..

Biztos nem vagyok képben, azért nem értem. Hogy kezdene el a semmiből hirtelen helikoptert nagyjavítani/korszerűsíteni z a cég?

http://www.aeroplex.com/

Sem idő, sem szándék nincs egy ilyen képesség megteremtésére.

Egyáltalán meg van még ez a cég vagy kinyírták a MALÉV-vel együtt?