[HUN] Helikopterbeszerzés

<blockquote rel="Tano">Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?

</blockquote>

Mivel a 17-esen is DG-64 zárszerkezet van, így arra is érvényes a limit.
 
Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG

a valóságban vannak is belső függesztési módú Mi-8-asaink, például az ex-finn gépek...
 
Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

A teherzár a Mi-8-ason és a 17-esen is ugyanolyan típusú.

A különbség a rögzítés módjában van: belül vagy kívül...
 
<blockquote rel="ambasa">Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG

a valóságban vannak is belső függesztési módú Mi-8-asaink, például az ex-finn gépek...</blockquote>

Sajnos azokhoz nem volt szerencsém.

TG
 
Na kicsit utána néztem. Sajnos a fegyveres kollégámat nem sikerült elérnem, pedig mintha emlékeztem volna valami terhelésbiztosításra és ennek az értékére lettem volna kíváncsi. Sajnos a TB technológia nem tér ki rá, úgyhogy más utat kellett keresnem.
Nos arra gondoltam, a hajtómű teljesítmény eltérés mellett, még azért lehet különbség, mert a régebbieken egy, míg az újabbakon a két megerősített törzskereten oszlik meg a súly, de valószínűleg nem ettől függ. Elővettem Yefim Gordon könyvét, aki megadta a választ. Szerinte ha szállítanak, akkor 2,5 tonna, ha csak emelnek akkor 3 tonna (már ha jól értelmezem). 3 tonna az emelési képesség, mind a Mi-8T, Mi-8P, mind a Mi-17(Mi-8MT) esetében, viszont a Mi-171(Mi-8AMT) esetében már 4 tonna (ezeket adja meg táblázatos formában). Hogy mi a növekedés oka, arra nem találtam leírást.

TG
 
A normál Mi-8 és a Mi-17 esetében egyaránt 4 tonna belül, 3 tonna külső függesztésű súly esetén.

Egyébként a különböző üzemeltetőknél eltérhetnek ezek az adatok, sőt még a gépek között is lehetnek üzemeltetési eltérések a paraméterekben. Légi üzemeltetési utasítástól, bulletintől stb. függ...

A külső súly belülre történő bekötése a következő előnyökkel jár:
- Közvetlenül a fő teherviselő elemekhez van bekötve, a főredukorhoz közel. Ezért kisebb a szerkezet igénybevétele.
- Mivel a bekötés közelebb van a helikopter súlypontjához ezért az attól számított erőkar is rövidebb, ami kedvezőbb a repülés során (pl. a helikopter vezetése szempontjából)...
 
Amúgy az AW 139-nél,mikor felvetődött,pozitívum ként értékeltük a kamerákat (ami a rakományt figyeli),ez mekkora pluszt jelenthetne a pilótáknak?
 
Voltam ma Szolnokon megnézni a helikopteres bemutatót. Ezek szerint van legalább egy repülőképes Mi-17esünk (701). Viszont az áprilisban érkezett Mi-8-asokból csak 2 repült. (3304, 3305)
 
De továbbra is azt tartom a legfőbb gondnak, hogy nem látom, hogy tulajdonképen a HM milyen célra szeretné a gépeket, bár gyakran azt gondolom, hogy ők maguk se.

TG

Hát igen, ez nekem is a legynagyobb problémám ezzel az egész helikopterbeszerzéssel...

Na meg az árak az összehasonlításnál. Mert nem igazán lehet összemérni a szóba jöhető típusokat a fellelhető árak alapján,, ugyanis az függ attól, hogy kinek, pontosan milyen supporttal, milyen egyéni igényekkel, stb. megy. Szóval a neten talált ilyen-olyan árak semmit sem érnek...



<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="Tano">Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?

</blockquote>

Mivel a 17-esen is DG-64 zárszerkezet van, így arra is érvényes a limit.</blockquote>

Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(
Hivatalos gyártó és forgalmazó oldala.
Mi-(8)17: http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html

(Polgári) Mi-171: http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/civil/mi-171a2/features.html
 
<i>Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(</i>

És akkor jön az örök kérdés hogy kinek hiszünk, a felhasználó tapasztalatának vagy a gyártónak.
 
<i>Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(</i>

És akkor jön az örök kérdés hogy kinek hiszünk, a felhasználó tapasztalatának vagy a gyártónak.

Hát szerintem, leginkább a légi-üzemeltetési utasításnak...

TG
 
<i>Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(</i>

És akkor jön az örök kérdés hogy kinek hiszünk, a felhasználó tapasztalatának vagy a gyártónak.

Namármost, az általam linekelt oldalak nyilván a legújabb gyártású helikre vonatkoznak, ezeknél már lehet, hogy mókoltak valamit a teherzáron, vagy csak engedélyezték már a nagyobb tömeget is. Meg ezeknél a Mi-8/17-eseknél már a 2100 lóerős max teljesítményű TV3-117VM, vagy opcionálisan a még erősebb, 2700 lóerős VK-2500 van feltüntetve, tehát csak ezekkel szállítják már. Szóval arra gondolok, hogy ezeknél az új gyártásúaknál már mehet a 4 tonna kívül is, a régieknél meg nem.
Abban meg egyetértek ambasával, hogy ha Mi-8/17/117 helikből akarnánk vásárolni, akkor nyilván újakat érdemes, tehát a régiek, a a TV3-117MT hajtóművel szerelt gépek, mint pl. a jelenleg nekünk lévő Mi-17 (Mi-8MT), vagy a még régebbi Mi-8T, a TV3-117A hajtóművel, csak referenciaadatként jöhetnek szóba.
 
Horvátország amerikaira cserélné orosz helikoptereit. www.szon.hu/ukran-valsag-horvat-lap-zagrab-harci-helikopterekkel-latna-el-az-ukran-hadsereget/2625986