[HUN] Helikopterbeszerzés

Tudtok közelebbi infót a szolnoki bázisról? Arra gondolok, hogy marad egyáltalán személyi állomány, mire új helikoptereket rendszeresítünk? Mit tud csinálni a személyzet munkaidőben, ha nincs technika? Ha valóban csak az áprilisban beszerzett 3 gép repülhet, akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem.

Már a harci üz.tartó szd is kapott gépeket (MI-8/17).
 
<i>>akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem., akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem.</i>

Már évek óta ennyi gépünk van.
 
Dehogy volt. Esetleg egész évben összesen repült ennyi gép, nem egyszerre. Ha visszaemlékszel a legutóbbi dunai rekordárvízre, akkor a katasztrófa helyzet elrendelése miatt lett 4 bevethető helikopterünk. Amikor vége lett, újra csak 2 maradt.
 
A Mi-8-asnak és a Mi-17 (Mi-8MT) a hajtómű teljesítményen kívül, a teherfelfüggesztési módja is különbözik, úgyhogy valós az az adat, hogy a Mi-8 külső függesztéssel 3tonnát, míg a Mi-17 4 tonnát tud emelni elméletben. Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG


Tehát a 3000 kilogrammos maximális érték csak a régi, ma már gyártásban nem lévő verziónál van.


Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?
 
Wolfram!

nézd, én eleve nem értem, hogy hogy jöhet szóba a helikopter park megújításánál szóba az alap Mi-8T. A most, sebtében beszerzett példányok is 25 évvel elavultabbak, mint a már meglévő Mi-17 (Mi-8MT)-ink. Csak a legelején néztem a táblázatot, de nem értem, ha csak nem referencia adatként nem, hogy hogy kerülhet bele a Mi-8? Szerintem ezzel olyan fecsérlitek az időtöket, ami teljesen felesleges.

TG
 
Wolfram!

nézd, én eleve nem értem, hogy hogy jöhet szóba a helikopter park megújításánál szóba az alap Mi-8T. A most, sebtében beszerzett példányok is 25 évvel elavultabbak, mint a már meglévő Mi-17 (Mi-8MT)-ink. Csak a legelején néztem a táblázatot, de nem értem, ha csak nem referencia adatként nem, hogy hogy kerülhet bele a Mi-8? Szerintem ezzel olyan fecsérlitek az időtöket, ami teljesen felesleges.

TG

Nem időfecsérlés, mivel létező és (frissen...) rendszeresített típus a Honvédségnél, ezért viszonyítási alap. Számokkal is igazolni kell, hogy ha a Mi-8T nem jó, akkor miért nem jó.
 
Mi-171SH nyitott hátsó rámpával:
Mil_Mi-171Sh_open_ramp.jpg
 
Az amerikai képviselők és szenátorok tiltakozása ellenére a Pentagon ragaszkodik az orosz Mi-17B5 helikhez, amiből 70 darabot rendeltek összesen az afgán sereg számára.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20140814-orosz-helikoptereket-akar-vasarolni-afganisztannak-a-pentagon.html

Akkor a MH is vehet ilyent, és nincs amiért kiejteni az esélyesek közül.
 
GrGLy!

először is a Mi-8T nem frissen rendszeresített típus az MH-nál, azt már 1975-ben megtörtént, és azóta sem került kivonásra, hogy újra rendszerbe kellett volna állítani, mint az pl a D-20 esetében tudtommal megtörtént. Nem gondolom, hogy az MH helikopterparkjának megújításakor egy olyan típussal kellene számolni, a történtek ellenére, amely idestova legalább 20 éve nincs gyártásban. Az adok összehasonlításnak jók lehetnek, hogy a versenytársak azt mennyire múlják felül, vagy akár alul, de semmi másra. Ugyanakkor továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy azért mert az Mi-8 váltótípusát keressük az koránt sem jelenti, azt hogy ugyanolyan méretű gépben kell gondolkodni. 1965 óta a harcászati eljárások és a feladatok is megváltoztak.

Egyébként a Mi-8T nemjóságánál elég összehasonlítani a hajtómű-teljesítményét a Mi-17-esével, már ha valakinek nem volt szerencséje repülni mindkét változattal.Szerintem nem mindegy, hogy 2x1200, vagy 2x2200 LE tart a levegőben. A Mi-8T egy nagyon jó helikopter, de ma már eljárt felette az idő.

TG
 
GrGLy!

először is a Mi-8T nem frissen rendszeresített típus az MH-nál, azt már 1975-ben megtörtént, és azóta sem került kivonásra, hogy újra rendszerbe kellett volna állítani, mint az pl a D-20 esetében tudtommal megtörtént. Nem gondolom, hogy az MH helikopterparkjának megújításakor egy olyan típussal kellene számolni, a történtek ellenére, amely idestova legalább 20 éve nincs gyártásban. Az adok összehasonlításnak jók lehetnek, hogy a versenytársak azt mennyire múlják felül, vagy akár alul, de semmi másra. Ugyanakkor továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy azért mert az Mi-8 váltótípusát keressük az koránt sem jelenti, azt hogy ugyanolyan méretű gépben kell gondolkodni. 1965 óta a harcászati eljárások és a feladatok is megváltoztak.

A "frissen"-nel az új szerzeményekre próbáltam utalni, némiképp ironizálva :)

A Mi-8-assal igenis számolni kell, mivel gyakran elhangzik az, hogy a rendszeresített típusokból kéne még venni, mert az a legköltséghatékonyabb és a "Nem, nagyon nem azokból kéne" ellenvéleményre így eleve ott az érv a táblázatban. A teljes objektivitás érdekében ugyanolyan szinten kell figyelembe venni a Mi-8-ast is, mint a többi típust, majd a saját adatai kiszórják a versenyből.
 
Az rendben, hogy a rendszeresített típusból, de akkor már ne a régebbi, hanem az újabb, azaz a Mi-17-es változatból. Azért mert választott vezetőink, ostobák, azért még nem követnünk a példájukat szerintem. Úgyhogy az alap Mi-8T vásárlása a meglévő 17-esek felváltására, olyan, mintha a harckocsi fegyvernemet ex-kubai T-34-esekkel próbálnánk feltámasztani.

TG
 
Az rendben, hogy a rendszeresített típusból, de akkor már ne a régebbi, hanem az újabb, azaz a Mi-17-es változatból. Azért mert választott vezetőink, ostobák, azért még nem követnünk a példájukat szerintem. Úgyhogy az alap Mi-8T vásárlása a meglévő 17-esek felváltására, olyan, mintha a harckocsi fegyvernemet ex-kubai T-34-esekkel próbálnánk feltámasztani.

TG

Nem érted :) Nem megvenni akarom a Mi-8-at, de össze kell hasonlítani a többivel, mivel egy meglévő képességet jelent. Ez így korrekt, mert különben elkezdhetném kidobálni a Mi-17-et, mert orosz, az NH90-et, mert nem az az árkategória, amit mi megengedhetnénk, a Suriont, mert ázsiai, a Mi-38-at, mert szinte még nem is repül, az UH-1-et, mert öreg, az S-70i-t, mert nekem nem tetszik, stb. Azonban ez mind szubjektív dolog, ahogy a Te véleményed arról is, hogy a Mi-8T-t felesleges vizsgálni. Nem mondom, hogy nem visszalépés, de ha kellően körültekintően és objektívan akarunk eljárni, akkor meg kell néznünk azt is, hogy a már meglévő, Mi-8T-k adta képességeinkhez milyen változást jelenthet egy más típus esetleges rendszeresítése, legyen az UH-1, Mi-17, vagy Robinson R22.

Megjegyzem a Mi-17, mint szintén rendszeresített típus, szerepel a táblázatban...
 
Nagyon egymás mellett beszélgetünk el. :) Mindkét hozzászólásomban az szerepelt, hogy mint referenciaadat szerepelhet, de vizsgálni teljesen felesleges. Nálam a vizsgálat, az jelenti, hogy mint számba vehető típusra tekintünk. Nem gondolom, hogy a szavaiddal élve, bizonygatni kellene, hogy miért nem jó a Mi-8-as, vagy ha igen akkor régen baj van szerintem.

TG
 
Nagyon egymás mellett beszélgetünk el. :)

Akkor szerintem ideje elmennünk aludni :D

Én egyébként csak azért kardoskodok a Mi-8T "vizsgálása" (hehe :P) mellett, mert a kicsit sem hozzáértőknek ez hivatkozási alap lehet, hogy azt milyen indokkal hagytuk csak úgy ki. Amúgy ami a táblázatban szerepel, már száraz adatok, az mind csak referencia, amely segít eligazodni a típusok között és biztos alapokat adni egyes helikopterek melletti érveléshez. Legalábbis én anno ezzel a céllal hoztam létre, hogy ne kelljen mindig előbogarászni az adatokat a net mélyéről, hanem onnan be lehessen hivatkozni egy átlátható formában.
 
Nem gondolom, hogy a szavaiddal élve, bizonygatni kellene, hogy miért nem jó a Mi-8-as, vagy ha igen akkor régen baj van szerintem.

Rengeteg hülye van a világban, szerintem azt is bizonygatni kell, hogy miért ne fűnyírókra cseréljük a Mileket. Mert hát pörögni pörög az is... :)
 
Mellesleg a táblázatotok kicsit megmozgatta a fantáziámat, és talán a HTKA-s cikkekhez hasonlóan össze lehetne dobni egy tanulmányt a lehetséges típusok összehasonlításával. Amolyan 1.0-ás változatot, amelyet, azután a hozzászólások alapján lehetne finomítani, időnként frissíteni. Bár megmondom őszintén én nem csak műszaki, pénzügyi kérdésre szűkíteném le a problémát.

De továbbra is azt tartom a legfőbb gondnak, hogy nem látom, hogy tulajdonképen a HM milyen célra szeretné a gépeket, bár gyakran azt gondolom, hogy ők maguk se.

TG
 
Találtam egy egész jó oldalt ahol nagyon jól össze lehet hasonlítani például helikoptereket:
http://helicopters.findthebest.com/
 
Rengeteg adat található össze lehet hasonlítani a típusokat. Nekem az tetszik a legjobban ha kiválasztok egy típust akkor megadja azt, hogy az átlaghoz képest jobb vagy rosszabb az adott adat.
 
Nem rossz csak szvsz az árak nem stimmelnek. Mi-26-ra 16 millió dollárt dobott ki, az talán negyede amiről nemrég olvastam valamerre.