[HUN] Helikopterbeszerzés

<blockquote rel="therob">

Ezzel nem sok újat mondtál. De tény, hogy az ajtó ott van és használják. Mi ebben a probléma?

Úgy a a "milyen heli kéne nekünk" témában mindig komoly előnyként merül fel, ha van rámpa. És nekem úgy tűnik, néhányak szerint ezen hátsó ajtó jelentősége összevethető a rámpáéval.
</blockquote>

Nem. Pontosan azért van így írva. Ahol igen ott "levehető" jelöléssel van.
 
Szerintem a helikopter méretéből adódóan egyértelmű, hogy nem rámpaként számolnak vele. Nem tolnak be egy UAZ-t és nem rohamoznak ki belőle a katonák.
Viszont van előnye amit te is említettél, hogy hordágyat lehet betenni. Az sem kizárt, hogy kiszálljanak rajta, bár arra biztos gyorsabb a két oldalajtó.
 
Kezd alakulni a táblázat (nagyon unatkoztam azért írtam be a W-3-at, pedig én egy rossz viccnek tartom azt a gépet). Lassan ráférne valami rendbeszedés, mert nem valami átlátható. Arra gondolok, hogy valami logika alapján sorrendbe tenni az adatokat.
 
Kezd alakulni a táblázat (nagyon unatkoztam azért írtam be a W-3-at, pedig én egy rossz viccnek tartom azt a gépet). Lassan ráférne valami rendbeszedés, mert nem valami átlátható. Arra gondolok, hogy valami logika alapján sorrendbe tenni az adatokat.

Jó lenne még duzzasztani az adatokat megközelítő árakkal. A helik rangsorolására gondolsz? Esetleg súlyszám szerinti sorrend?
 
Az árak nagyon megtévesztőek lehetnek. Ez majdnem olyan mint egy autószalonban, hogy mennyi extrát kér az ember. De akár az fizetés módja, logisztika meg majd az okosabbak megmondják mennyi tényezőn múlik az "ár". Akkor már a karbantartás gyakorisága is jó lenne ha szerepelne.
Én nem éppen rangsorra gondoltam, mert az attól függ honnan nézed. A táblázat alja a zavaros, mert mindenki hozzáírt valamit pl. a NATO komp. és a NATO gyártó lehetne egymás után vagy akár egy cella.
Hátha valakinek van valami jó ötlete, hogy látványos és logikusan felépített is legyen, hogy ha ránéz egy laikus neki is érthető legyen. Nekem pl. tetszik, hogy pirossal látszik az adott kategória legkisebb adata.
 
Tovább bonyolítom a dolgot. Nekem jó ötletnek tűnik az is, hogy használtan vagy újonnan beszerzett gépekre osztani a gépeket vagy akár csak jelezni, hogy melyiket lehet kapni használtan.
 
Az árak nagyon megtévesztőek lehetnek. Ez majdnem olyan mint egy autószalonban, hogy mennyi extrát kér az ember. De akár az fizetés módja, logisztika meg majd az okosabbak megmondják mennyi tényezőn múlik az "ár". Akkor már a karbantartás gyakorisága is jó lenne ha szerepelne.
Én nem éppen rangsorra gondoltam, mert az attól függ honnan nézed. A táblázat alja a zavaros, mert mindenki hozzáírt valamit pl. a NATO komp. és a NATO gyártó lehetne egymás után vagy akár egy cella.
Hátha valakinek van valami jó ötlete, hogy látványos és logikusan felépített is legyen, hogy ha ránéz egy laikus neki is érthető legyen. Nekem pl. tetszik, hogy pirossal látszik az adott kategória legkisebb adata.

Az áraknál lényeges lenne, hogy ugyanarra a darabszámra vonatkozzon. Lehetőleg fegyverzet nélkül, teljes műszaki háttérrel (képzés, földi kiszolgálás). Így már lehetne megközelítő értéket kapni. Nézd át te is, ha találsz egyszerűsítési módot, akkor csináld. Max. majd újraszínezem a sorokat.
Továbbá jó lenne ha valaki(k) tudnának segíteni a hiányzó adatokat pótolni. A hőmérséklet és tűzoltás sorokat akár lehet is törölni szerintem.
 
Végre rájöttek hivatalos körökben is (igaz nem nálunk,hanem a cseheknél) ,amiről itt páran már régóta beszélünk, hogy más szövetségi rendszer+embargó egymás ellen= probléma a köbön!
 
Kezd alakulni a táblázat (nagyon unatkoztam azért írtam be a W-3-at, pedig én egy rossz viccnek tartom azt a gépet).

Én is írogattam, betettem még a H-92-t is tegnap(előtt), meg pár adatot javítottam, köztük a sebességeket, mert szerintem a lényeg a tartós utazósebesség. A maximumokat a jegyzetrészbe írtam.

Ja, a Mi-8/17 esetén a külső függesztésnél a 3000 kg-os adat honnan van? Mert a hivatalos forgalmazó szerint 4000, akár kívül, akár belül.


Továbbá jó lenne ha valaki(k) tudnának segíteni a hiányzó adatokat pótolni.

Amit tudok, pótolgatom pl. én is. :)

A hőmérséklet és tűzoltás sorokat akár lehet is törölni szerintem.

A hőmérséklet szerintem maradhat, ártani nem árt, ha ismerjük azokat az értékeket is.
 
Ja, a Mi-8/17 esetén a külső függesztésnél a 3000 kg-os adat honnan van? Mert a hivatalos forgalmazó szerint 4000, akár kívül, akár belül.

Részemről passz, megvárjuk hátha jelentkezik más is. Az is lehet, hogy valaki talált valahol egy eldugott adatot. Egyes gépeknél nehéz összekukázni az infót ebben a formában.

Amit tudok, pótolgatom pl. én is. :)

Köszi!
 
A Mi-8-asnak és a Mi-17 (Mi-8MT) a hajtómű teljesítményen kívül, a teherfelfüggesztési módja is különbözik, úgyhogy valós az az adat, hogy a Mi-8 külső függesztéssel 3tonnát, míg a Mi-17 4 tonnát tud emelni elméletben. Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG
 
Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.
 
Gondoltam meg kellene nézni, hogy a tagoknak mi lenne a racionális igényük. Aki gondolja nyugodtan töltse. Aztán lesz belőle egy HTKA átlag. Azt már csak úgy kíváncsiságból.
 
Tudtok közelebbi infót a szolnoki bázisról? Arra gondolok, hogy marad egyáltalán személyi állomány, mire új helikoptereket rendszeresítünk? Mit tud csinálni a személyzet munkaidőben, ha nincs technika? Ha valóban csak az áprilisban beszerzett 3 gép repülhet, akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem.
 
Beülnek az egyik örökre földhöz ragadtba és brümmögnek meg forgatják a kapcsolókat. :)
Szerintem mennek onnét nyugdíjba elegen a régi pilóták meg szerelő szakik közül.
 
Beülnek az egyik örökre földhöz ragadtba és brümmögnek meg forgatják a kapcsolókat. :)
Szerintem mennek onnét nyugdíjba elegen a régi pilóták meg szerelő szakik közül.

Hasonló valóban megtörtént pár éve a bakonyban... nem volt elég BTR ezért úgy álltunk be mintha benne ülnénk és bizony brümmögtünk. Még jó hogy nem láttak az olaszok minket...

Am szereintem Battlefieldben gyakorolják helikopterezést :)