Asszem kicsit ostobán fogalmaztam.Nem hiszem, hogy túl nagy szükség lenne kivételeket tenni repülési engedélyek terén, hiszen már van a rendőrségnek min. 5 olyan MD-902 gépe, amik minden külön engedély nélkül repülhetnek bármilyen lakott terület fölött. A négy MD-500 egyhajtóműves meg razziázhat az autópályák, a Balaton, Velencei tó, Tisza-tó és bármilyen nem lakott terület fölött. A Honvédségi Mókusoknak meg pláne semmi rendeltetésszerű dolguk/feladatuk nincs lakott területek fölött.
Szóval szerintem az, hogy állami légijárművé váltak az AS-ek (Az MD-500 meg az is volt) kb annyi előnnyel jár, hogy oda repülnek, amit a feladat megkíván és egy idegen civil szervezet nem nagyon ugathat bele így (aminek persze jogkövető országként amúgy alávetjük az akaratunkat). Gondolom a rendőri feladatoknál nem előny, hogy „hűű vaze' beértünk a falu fölé... akkor forduljunk vissza, majd lesz valahogy”
A polgári gépekre meg ott a tiltás és mindenki bódog.
Egyébként van egy olyan érzésem, hogy az egyhajtóműves rendőrgépek a „határ-eset” miatt nem nagyon járnak városok felett. A kérdés innéttől fogva... elméleti.