[HUN] Helikopterbeszerzés

Szerintem eredetileg az sem annak készült

De igen.Ahogy a Jet Ranger,az MD500,vagy a Gazelle is.
Hogy krisst idézzem: a faszt.
A highway appokhoz kepest max .
Katonai teherautokat 3 osztályba sorolják
CAT1,a valódi Katonai gép,ezeknek sorozatgyartott polgári változatok nincs.HX3 ilyen.Leanykori neve MAN CAT1
CAT2.Ezek kettős hasznosítási tervezett gépek.Altalaban a katonai igények fizetik a fejlesztést.De van sorozatgyartott polgári változatok.Pl G Merci.Helikopterkent a Bo105 is ilyen.
CAT3.Ezek egy polgári célú fejlesztés katonasitott,zöldre festett változatai.pl Dacia Duster,vagy a Merci Sprinter mundér a bujtatva. Lehet ugyan velük kimenni a kemény csatatérre,de nem igazán érdemes. Elsősorban mögöttes területre,hátorszagban kiegészítő feladatokra valók.Helikent a H145 ezt a kategóriát képviseli.
Persze van hogy egy eredetileg polgári fejlesztés jól bevallik katonai célra,mint a Merci Unimog-a hadseregek messze a legnagyobb vevői.
 
Amennyire én látom, a helikopter felhasználásái területe a modern légvédelem és a drónok térnyerzése miatt egyre szűkül. Kb szállítási feladatokra..
Dehogy.Foleg számunkra lenne nagyon fontos a valóban korszerű helikopteres,fegyveres helikopteres képesség.
A dronok pont hogy növelik a korszerűen felfegyverzett helikopterek kepessegeit és védettséget
Továbbra is a helikopter képes a hadszinteren a leggyakrabban fegyvert,embert és felszerelést mozgatni a hadszinteren.Nekunk,kik krónikus csapaterohianyban szenvedünk,ez különösen fontos tulajdonság.(tudom,hogy mindenkinek a könyöklő jon ki,de nem véletlenül ölt annyi pénzt az SADF a Rooivalkba és fegyverzetebe.Hanem mert pontosan ugyan ezzel a problémával álltak szemben-es ezért is nagyon releváns számunkra a bur tapasztalat és fejlesztések vizsgálata)
Nem a helikopter avult el,csak az elavult helikopter avult el.
 
 
okoztak ezek fejfájáson kívül mást? irányított fegyverzet sehol, jelentősen kevesebb fegyvert tudnak hordozni, karbantartásuk fejfájást okoz, az egyik jegesedik....
de legalább a pilótáknak könnyebb dolgozni velük..
 
okoztak ezek fejfájáson kívül mást? irányított fegyverzet sehol, jelentősen kevesebb fegyvert tudnak hordozni, karbantartásuk fejfájást okoz, az egyik jegesedik....
de legalább a pilótáknak könnyebb dolgozni velük..
Melyik másik könnyű helin van jégtelenítő rendszer??
Én úgy tudom, de lehet tévedek, nem nagyon szokott lenni. Minden alkalmazó anélkül használja, nemcsak Európában a németek stb. ,hanem az amcsik is.

Ez nem olyan kritika, mint miért nincs a Leopardon APS??Mert még egyiken sincs.,,
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Melyik másik könnyű helin van jégtelenítő rendszer??
Én úgy tudom, de lehet tévedek, nem nagyon szokott lenni. Minden alkalmazó anélkül használja, nemcsak Európában a németek stb. ,hanem az amcsik is.

Ez nem olyan kritika, mint miért nincs a Leopardon APS??Mert még egyiken sincs.,,
Itt arról van inkább szó, hogy a két gép logisztikailag nem kompatibilis.
 
Melyik másik könnyű helin van jégtelenítő rendszer??
Én úgy tudom, de lehet tévedek, nem nagyon szokott lenni. Minden alkalmazó anélkül használja, nemcsak Európában a németek stb. ,hanem az amcsik is.

Ez nem olyan kritika, mint miért nincs a Leopardon APS??Mert még egyiken sincs.,,
jó, de akkor miért repedezik a pilótafülke üvege. Ha jól emlékszem Pisti mondta. Ha tévedek, bocsánat.
 
Melyik másik könnyű helin van jégtelenítő rendszer??
Én úgy tudom, de lehet tévedek, nem nagyon szokott lenni. Minden alkalmazó anélkül használja, nemcsak Európában a németek stb. ,hanem az amcsik is.

Ez nem olyan kritika, mint miért nincs a Leopardon APS??Mert még egyiken sincs.,,
Hegyvidéki mentésre is használják, ott pedig elengedhetetlen, hogy legyen jégtelenítő rendszer.
 
Mitől lenne az?!?

V-22 Osprey sem kompatibilis a UH-1 Huey-kal, pedig mindegyik Bell gyártmány...
Mikor még vita volt csak a helibeszerzes,én két kombot preferálnám.
AH60+S92,kiegeszitve egy könnyű felderítő/futár/PCvadasz típussal.
Leonardo sorozatból válogatni.Pl AW169M+A×149M+AW189,akkor meg távlati lehetőség AW249 típussal.
És ezek logisztikai egységet alkottak volna.
Egyébként erre is lenne bur megoldas is,részben.Oryx+AH2 is logisztikai egységet alkotnak.:D
 
Mikor még vita volt csak a helibeszerzes,én két kombot preferálnám.
AH60+S92,kiegeszitve egy könnyű felderítő/futár/PCvadasz típussal.
Leonardo sorozatból válogatni.Pl AW169M+A×149M+AW189,akkor meg távlati lehetőség AW249 típussal.
És ezek logisztikai egységet alkottak volna.
Egyébként erre is lenne bur megoldas is,részben.Oryx+AH2 is logisztikai egységet alkotnak.:D
Igazából az Airbus egy holding: nem sok köze van egymáshoz a különféle részlegeknek. Pláne a németnek és franciának...

A Leonardo és Sikorsky gépei között valszeg nagyobb az átjárás alkatrészek szempontjából, csak ők nem ígértek ipari ellentételezést szóval maradt a Légibusz...
 
Igazából az Airbus egy holding: nem sok köze van egymáshoz a különféle részlegeknek. Pláne a németnek és franciának...

A Leonardo és Sikorsky gépei között valszeg nagyobb az átjárás alkatrészek szempontjából, csak ők nem ígértek ipari ellentételezést szóval maradt a Légibusz...
Tárgyalni, Tárgyalni, +Tárgyalni.
Ki kellett volna targyalni.