[HUN] Helikopterbeszerzés

a 149 tudtommal, csak egy militaryzált 139, szóval nem újra tervezve lett, csak kicsit ráaggattak ezt azt, asszem. :D
 
a 149 tudtommal, csak egy militaryzált 139, szóval nem újra tervezve lett, csak kicsit ráaggattak ezt azt, asszem. :D

a ráaggatásos verzió a 139M szerintem, a 149 ténylegesen katonai változatnak épül(t), proto van belőle, senki sem rendelt még. Legalábbis régebben erről volt szó itt
 
szerintem csak a hajtómű más, nem hiszem, hogy nagyon más át lett rajta tervezve
:D
ja, de még a futómű, nagyobb elnyelő képessége van, ennyi
 
A 149-es valóban katonaibb, pl.: kijavították azt a hibáját a 139-esnek, hogy nem volt door gunner hely, a 149-esnél (a belső tér modulos kialakításától függően) lehet door gunner is.
 
A 149-es az a aw-189 militarizált verziója, ge t-700 2000 lovas hajtóművel (139-p&w pt6 1600le), meg nagyobb mint testvére! Egy családot alkot a 169 139 189 amiknek azt hiszem az alkatrészek 40%-a egyezik a három típusban!

http://www.aviationtoday.com/rw/products/engines/AgustaWestlands-Newest-Medium-Twin-Closes-In-on-Certification_79564.html
 
AgustaWestland_AW-family_AW169_AW139_AW189_helicopter_Asa+Rotativa.jpg
 
Én az említett típusokat nem nevezném katonai helikopternek. Alapból polgári célokra tervezték és nem katonaira.
 
A 149-es úgy tudom tisztán katonai helikopternek lett tervezve,akkor miért nem abban gondolkodunk?

Egy kipróbálatlan típus. Az NH90 egy "sokkal inkább" katonai célra tervezett típus, aztán annak az első generációjával is rengeteg baj volt. Szóval nem hinném, hogy pont nekünk kéne eljátszani a "béta-teszter" szerepét, úgy, hogy ráadásul nem kevés pénzünkbe is kerülne. Inkább valami bevált, a gyermekbetegségein már túl lévő helit érdemes vennünk.
 
<blockquote rel="echris888">A 149-es úgy tudom tisztán katonai helikopternek lett tervezve,akkor miért nem abban gondolkodunk?

Egy kipróbálatlan típus. Az NH90 egy "sokkal inkább" katonai célra tervezett típus, aztán annak az első generációjával is rengeteg baj volt. Szóval nem hinném, hogy pont nekünk kéne eljátszani a "béta-teszter" szerepét, úgy, hogy ráadásul nem kevés pénzünkbe is kerülne. Inkább valami bevált, a gyermekbetegségein már túl lévő helit érdemes vennünk.

</blockquote>

Jogos,igazad van.A 149-es az olaszoknál sincs rendszerben?
 
Nincs! Amúgy az nh-90 is nagy kockázatot rejt szerintem! Mivel amennyivel több a tapasztalat vele annyival bonyulultabb és drágább szerintem! Nekünk úgy is csak mezitlábas helikopter jut ha jut, egy típus úgy se fedi le az igényt az AW meg fel tud ajánlani egy 169 149 párosítást amire a kormány rá tudja fogni hogy egy típus , igaz az egyik 4,5 a másik 8,5 tonnás kategória!

Pocok75 : a" 139M változat számára kevlár betétpáncélzatot, védett üzemanyagtartályokat és önvédelmi rendszert ajánlanak az olasz légierõ cerviai bázisán szolgálatban állóharci kutató-mentõ változat többcsatornás szenzortornyot kapott az orrábba, rakétaindítás-jelzõt, illetve megtévesztõtöltet-szóró kazettákat. Megkezdõdött a felfüggeszthetõ fegyverzetek vizsgálata is. A cég tájékoztatása szerint megoldható például a Mangustára már integrált nagy hatótávolságú Spike rakétarendszer migrációja is erre a típusra." Zord Gábor

Imike: a 139-en is lehet ajtólövész ráadásul 2 is csak akkor 15 paraszt helyett csak 8-nak van hely! Láttam egy videót ahol az írek lövöldöztek belõle!
 
Pocok75 : a" 139M változat számára kevlár betétpáncélzatot, védett üzemanyagtartályokat és önvédelmi rendszert ajánlanak az olasz légierõ cerviai bázisán szolgálatban állóharci kutató-mentõ változat többcsatornás szenzortornyot kapott az orrábba, rakétaindítás-jelzõt, illetve megtévesztõtöltet-szóró kazettákat. Megkezdõdött a felfüggeszthetõ fegyverzetek vizsgálata is. A cég tájékoztatása szerint megoldható például a Mangustára már integrált nagy hatótávolságú Spike rakétarendszer migrációja is erre a típusra." Zord Gábor


én is azt írtam, hogy ráaggattak, nem direkt terveztek egy újat katonai célokra
 
Értem csak mindenki bizonytalan volt, ezért gondoltam hogy idézek olyan embertől akinek mindenki kenyérrel eszi az írását! :)
 
Én katonai szállító célra Mi-171-esekről írtam, míg civil, SAR/CSAR, egyéb katonai célra AW109-ről, külön leszögezve, hogy nincs olyan helikopter és soha nem is lesz, ami ezt a két feladatkört egyszerre le tudná fedni. Borisz azt vitatta, hogy nekünk CSAR célra megfelel e a könnyű kis helikopter. Szerintem igen és le is írtam miért.

Komoly szövegértelmezési problémád van.
Én azon kijelentésedet vitattam, hogy a CSAR polgári feladat volna.
 
Nincs! Amúgy az nh-90 is nagy kockázatot rejt szerintem! Mivel amennyivel több a tapasztalat vele annyival bonyulultabb és drágább szerintem!

Beszéltem egy volt Mihu pilótával, ha rajta múlna, NH-90-eseink lennének, mert például jóval gyorsabb a hajtóműindítás, mint a Mileken, és egyébként is nagyobb a típus automatizáltsága, egy fővel kevesebb kell a repüléséhez.
 
Főleg az "üzleti konstrukció" érdekessége végett teszem be ide, szlovák belügyi heli "beszerzés", de inkább csere, néhány vitainditó technikai adattal (is):

http://www.parameter.sk/rovat/belfold/2014/05/02/kalinak-amerikai-helikopterekre-csereli-az-oreg-orosz-masinakat

Kezdődik a tömeges amcsi technikára való átálás :)

Azután meg ha fordul a kocka menekülünk pl. a kinaiba :D
 
Van PR-ozás nálunk is. Usa helik "hadgyakorlat" keretében, pár órája meg egy EC forma harci heli húzott volna át a fejem felett.