[HUN] Helikopterbeszerzés

Megjelent a HVG-ben egy cikk az újonnan vett helikopterekkel kapcsolatban, így hadd idézzek belőle pár részletet:
,,A HTKA haditechnikai online fórum résztvevői által kikeresett orosz lajstromadatok szerint a gépek késő huszonévesek,de nemrég estek át teljes felújításon."
Illetve:
,,Az árvízvédelemben jártasnak tűnő egyik HTKA-fórumozó szerint például a szállítás ,,Minyókkal" drága és lassú, a rotorszél a legtöbbször többet árt, mint használ (szétnyomhatja például a rézsűt) a gátszakadásnál pedig már késő bevetni; így a helikopteres mentés nem több gyakorlatozásnál és híradókban mutatható látványos pr-akciónál."
Emberek végre meghallották szavainkat! :D
 
Valaki ha elmagyarázná...

Ha alapul veszünk mondjuk egy szállító és harci heli párost , mint pl,: a Bell UH-1Y Venom és Bell AH-1Z Viper vagy Black Hawk és Apache . Futóműveiket tekintve melyik az ideálisabb ? Egyáltalán a Bell-nél beszélhetünk e futóműről , hogyan mozgatják őket ha nem üzemelnek éppen , mennyire jó ezek hiányában bánni velük . Ugye a másik párosnál simán van guruló képesség , önerőből való mozgási képesség . Fontos ez a mindennapokban ?
 
Valaki ha elmagyarázná...

Ha alapul veszünk mondjuk egy szállító és harci heli párost , mint pl,: a Bell UH-1Y Venom és Bell AH-1Z Viper vagy Black Hawk és Apache . Futóműveiket tekintve melyik az ideálisabb ? Egyáltalán a Bell-nél beszélhetünk e futóműről , hogyan mozgatják őket ha nem üzemelnek éppen , mennyire jó ezek hiányában bánni velük . Ugye a másik párosnál simán van guruló képesség , önerőből való mozgási képesség . Fontos ez a mindennapokban ?
Mentőszolgálatnál külön platformon történik a heli mozgatása hangárból előtérre. Szerintem kezelhető hátrány a futóhoz képest.
 
Valaki ha elmagyarázná...

Ha alapul veszünk mondjuk egy szállító és harci heli párost , mint pl,: a Bell UH-1Y Venom és Bell AH-1Z Viper vagy Black Hawk és Apache . Futóműveiket tekintve melyik az ideálisabb ? Egyáltalán a Bell-nél beszélhetünk e futóműről , hogyan mozgatják őket ha nem üzemelnek éppen , mennyire jó ezek hiányában bánni velük . Ugye a másik párosnál simán van guruló képesség , önerőből való mozgási képesség . Fontos ez a mindennapokban ?

Kicsit megemelik és a talp alá pici kerekeket raknak. Így tudják húzni vonni őket. Vagy pedig alátolnak egy trélert.
AH-1-Cobra-helicopter-137.preview.jpg
UH-1N-Huey-helicopter-10.jpg
 
Erre gondoltam én is , de nem egy nyűg ez ?
Ha mondjuk volna pénzünk valamelyik párosra , nem kellene ez szempont legyen egy beszerzésnél hogy ne kelljen emelgetni őket meg ilyesmi ?

Azért aminek van kereke , azzal csak gyorsabb könnyebb minden nem ?

Ráadásul a két párost összehasonlítva , egyéb képességeiket tekintve nem igen rosszabb gépek a Bell-ek sem , csak hát ez mégis egy hátrány lenne...
 

Na egy ilyen guruló paddal már elmegy a történet talán...

Csak előttem van az a videó , amin Koreába leszáll az a 24 Apache és szépen sorban gurulnak a helyükre hosszan ...

Ezt ugye a kerék nélküli Viper már nem tudná , hanem kellene hozzá kitudja hány vontató , műszakis , stb...
 
independence: Fordítsuk meg a kérdést: milyen előnye van még a kerekes futóműnek azon kívül hogy könnyebb betolni a hangárba?

Ha gurulásból száll fel a helikopter, akkor valamennyi felhajtóerő is termelődik, így könnyebben tud felszállni. Más?

Nagyobb helikoptereknek általában kerekes futóműve van.
 
Megjelent a HVG-ben egy cikk az újonnan vett helikopterekkel kapcsolatban, így hadd idézzek belőle pár részletet:
,,A HTKA haditechnikai online fórum résztvevői által kikeresett orosz lajstromadatok szerint a gépek késő huszonévesek,de nemrég estek át teljes felújításon."
Illetve:
,,Az árvízvédelemben jártasnak tűnő egyik HTKA-fórumozó szerint például a szállítás ,,Minyókkal" drága és lassú, a rotorszél a legtöbbször többet árt, mint használ (szétnyomhatja például a rézsűt) a gátszakadásnál pedig már késő bevetni; így a helikopteres mentés nem több gyakorlatozásnál és híradókban mutatható látványos pr-akciónál."
Emberek végre meghallották szavainkat! :D

ÉN MEGMONDTAM,HOGY OLVASNAK MINKET!!!!
Aki nem hitt nekem, készítheti az ötezreseket. :D


Independence, a "tréler" elég jó megoldás, persze lehet,hogy a heli nem gurul, de ahova begurulnak a helik oda le is tudnak szállni, kivéve ha alagút... a hangárakba is mozgatják őket, nem jó szélcsatornát csinálni... nagyon veszélyes.

A kerekes gurulás közben felhajtóerőt gyűjthet, illetve ha behúzható akkor jobb az aerodinamikat, a fix meg jobban bírja a becsapódást mint a behúzható.

A csúszótalp viszont funkcionálhat lépcsőként, sőt több embert is tud vinni ha a belsejébe rögzítik őket hevederrel (extrém eset), illetve a csúszótalpara különböző felszereléseket is lehet pakolászni, kereső reflektor ..stb, amúgy nem hiszem,hogy a csúszótalpasra ne lehetne kereket tenni, mintha láttam már volna valahol. (A csúszótalp belső részére erősítve)
 
Ja nem szellemeket idéznék de, @gigabiga @Phoniex talán tudnak használható infót ezekről.
 
Off

Mondjuk a HVG attól még nem lesz hiteles újság, hogy minket idéznek...
Ma is olyan TGM cikket olvastam náluk, hogy elkapott a hányinger...

On

A csúszótalpas megoldás olyan helyen lehet jó ahol fontos az alacsony talajnyomás. Például havas, homokos vagy sáros talajon.
 
nyugger

Tudom :-)
Nem akartalak bántani. Csak ma olvastam egy-két cikküket és ki vagyok rájuk bukva. De ez Off.
 
Szerintem a kerekes futómű nagy előnye, hogy már a földön tartózkodva, önerőből széllel szembe tud fordulni ezzel könnyítve a felszállást és persze nekifutásból is könnyeben tud emelkedni.
 
independence: Fordítsuk meg a kérdést: milyen előnye van még a kerekes futóműnek azon kívül hogy könnyebb betolni a hangárba?

Ha gurulásból száll fel a helikopter, akkor valamennyi felhajtóerő is termelődik, így könnyebben tud felszállni. Más?

Nagyobb helikoptereknek általában kerekes futóműve van.

Szerintem :
-Finomabban lehet letenni a gépet kerékkel (auto rotation esetében meg pláne)
- Harci helyzetben lehet nem csak a hangárba kell begurulni , hanem mondjuk tankolni , fegyvert tölteni ,stb.
-behúzható futómű = kisebb légellenállás
-Talán becsapódásnál is jobban nyeli az ütést egy rugózott futómű...

Ennyi...
 
...hm,... keressük a <b>téglát</b>: kik idéznek legtöbbet a hvg-ről?

(...a legjobb az lenne, ha a saját HTKA-s hozzászólását idézné a HVG-ban a tag :D mekkora poén...)

...persze "ez lehetetlen"... :)))
 
Érdemes elolvasni a FB hozzászólásokat... (A teljesség igénye nélkül.)

"Ilyen őskövületeket (fosziliákat) vettünk 1 milliárdért / db.?"

"Már megint ócskavasat vettek.Mint Nato ország ,csak amerikai technikát volna szabad használni."

"oszt' mi a francnak nekünk még helikopter, sietni buszmegállót avatni ?"

"Ilyen orbitális pénzeket beleölnek használt gépekbe, Magyarok vagyunk és van ész bőven ebben az országban! még 1-2 ilyen beruházás árából nevetve gyárthatnánk is akár még fejlettebb gépeket is! De az ilyen beszerzésekből többnyire meggazdagodik 1-2 ember és ez sajnos arra motivál sokakat, hogy ne gyártsunk töredékáron mert abból nem tud lopni!"

"A 2008 Októberi Tömegoszlatás folytó spré, vízágyú, gumilövedékek,Azok is a civil lakosság védelmére irányult.2014-es választások esetleges rendzavarására már jobban felkészültek."

"A 3db max 200 milliót ér, ha fullosan hibátlanok. Azaz 2.8 milliárdot elloptak."

"A grippen ügyet is lehetne egy kicsit mélyebben elemezni..."

"Gratulálok!Csak nyugodtan hozzák,ide a ruszkik az összes,elavúlt ocskavasukat,van még hely bőven ebben az orszagban.Ma helikopterek,holnap már atom hulladekot hoznak majd ide.Szép nagy szemét domb lesz ez az ország..."

"Az egeszsegugyre bezzeg nem jut penz!!!! Mocskos fergek!!!!!!!!!!"

Ezekután valaki még csodálkozik, ha nincsenek beszerzések?