[HUN] Helikopterbeszerzés

Ha pedig az elvárásokat nézzük, van egy "A4-es lapod", azon leírva, hogy számodra mit kell tudjon mindenféleképpen, és még minek örülnél ha képes lenne rá, ha azon felül még tud dolgokat, az dícséretes, de nemigazán tervezel fizetni érte plussz pénzeket. Onnantól már teljesen mindegy, hogy egy egyéves vagy egy 40 éves (a Black Hawk is 35 éves) konstrukciójú gép tudja ezeket, mert számodra megfelel mindkettő, mivel mindkettő nyújtja azt, ami neked kell. Ennél a pontnál meg megint az árhoz érkeztünk, hogy melyik kerül kevesebbe.

De te pont azt mondod, amit én :)

Először képességek szerint vizsgálod a típusokat, mondhatni előrostálod azokat a kis A4-es papírod alapján, aztán a megmaradottak között dönt az ár, tehát az utóbbi egy másodlagos szempont, mert elsődlegesen nem aszerint válogatsz a típusok között.

Ha az ár lenne az elsődleges szempont, akkor azt mondanád, hogy egy gépre van X millió dollár, aszerint megszűrőd a típuslistát, aztán nekiállsz vizsgálódni, hogy egyáltalán mik azok a képességek, amit a maradék nyújtani tud.
 
Jó akkor dudira hivatkozva mondanám azt,hogyha desszantoztatni akarjuk a helikoptereket akkor 6, vagy 11 fő körüli katonát tudjon szállítani.

Első szempontnak jó ?:D
 
<blockquote rel="joker">Ha pedig az elvárásokat nézzük, van egy "A4-es lapod", azon leírva, hogy számodra mit kell tudjon mindenféleképpen, és még minek örülnél ha képes lenne rá, ha azon felül még tud dolgokat, az dícséretes, de nemigazán tervezel fizetni érte plussz pénzeket. Onnantól már teljesen mindegy, hogy egy egyéves vagy egy 40 éves (a Black Hawk is 35 éves) konstrukciójú gép tudja ezeket, mert számodra megfelel mindkettő, mivel mindkettő nyújtja azt, ami neked kell. Ennél a pontnál meg megint az árhoz érkeztünk, hogy melyik kerül kevesebbe.

De te pont azt mondod, amit én :)

Először képességek szerint vizsgálod a típusokat, mondhatni előrostálod azokat a kis A4-es papírod alapján, aztán a megmaradottak között dönt az ár, tehát az utóbbi egy másodlagos szempont, mert elsődlegesen nem aszerint válogatsz a típusok között.

Ha az ár lenne az elsődleges szempont, akkor azt mondanád, hogy egy gépre van X millió dollár, aszerint megszűrőd a típuslistát, aztán nekiállsz vizsgálódni, hogy egyáltalán mik azok a képességek, amit a maradék nyújtani tud.</blockquote>

Ha "kevés" pénzed van, akkor a második megoldást szokták használni, persze ez nem zárja ki, hogya az első és második módszerrel is nem ugyanarra a gépre esne a választás, csak jobb ha a képességek alapján készül el a lista és onnan válogatsz ár szerint, mint fordítva. De ha te is ezt az útvonalat követnéd, akkor nem értem miért akadsz fent azon, hogy egyik vagy másik konstrukció alapja 40 évre nyúlik vissz. Lényeg, hogy tudja azt, amit tudnia kell.
 
De ha te is ezt az útvonalat követnéd, akkor nem értem miért akadsz fent azon, hogy egyik vagy másik konstrukció alapja 40 évre nyúlik vissz. Lényeg, hogy tudja azt, amit tudnia kell.

Ja, hogy te emiatt... :)
Azt a mondatot ne a magyar helikopterbeszerzéssel kapcsolatban értelmezd. Nálunk - a haderőfejlesztés irányába - elkötelezettebb és gazdagabb országokban az ár sokadik szempont és inkább a képességek számítanak. Pl. F-35, többször annyiba kerül, mint egy F-16, mégis döntik bele a pénzt és több ország is rendszeresíti. Az NH90 dettó, mert igen, drága (mondjuk a többi új helikopterhez képest már nem), de olyan képességekre is van szükség, amit csak az tud nyújtani és egy 30-40 éves konstrukció nem. Ezt nem veszik sokan figyelembe és emiatt akadok fent ezen, mert sokan csak lapozgatják a Tescos helikopterkatalógust és látják az árat, de a $/képességet már nem.
 
A $/képességnél csak azt kell figyelembe venni, amilyen képességekre konkrétan szükséged van, ami rajta van azon az A4-es lapon. Fölötte ha tud bármit is az jó, de nem veheted figyelembe, vagy max egy pirospontot adsz érte (pont olyant mint az ovodában) de plusz pénzt nem. Előszöris kellene látni azt a követelményrendszert, hogy mit tudjon a gép. Ha az megvan akkor egy NH90 vs. Mi versenyben vagy autómatikusan kiesik a Mi, mert 1-2-3... követelményt képtelen teljesíteni, vagy az ár miatt kiesik az NH, mert a Mi is tudja azt ami rajta volt a lapon, de fele pénzből.
 
Az F-35-ös példa meg nem a legjobb, az a gép szép lassan annyira drága, hogy a $/képesség arányát hozza más is.
 
Joker!! De mi van azon az A/4-es lapon?? Az a nem mindegy első körben! Mindent egy helikopter típussal megoldani a világ baromsága lenne! :D
 
A $/képességnél csak azt kell figyelembe venni, amilyen képességekre konkrétan szükséged van, ami rajta van azon az A4-es lapon. Fölötte ha tud bármit is az jó, de nem veheted figyelembe, vagy max egy pirospontot adsz érte (pont olyant mint az ovodában) de plusz pénzt nem. Előszöris kellene látni azt a követelményrendszert, hogy mit tudjon a gép. Ha az megvan akkor egy NH90 vs. Mi versenyben vagy autómatikusan kiesik a Mi, mert 1-2-3... követelményt képtelen teljesíteni, vagy az ár miatt kiesik az NH, mert a Mi is tudja azt ami rajta volt a lapon, de fele pénzből.
Ez a helyes meglátás. Csak túl hosszú volt a bevezető szöveg.
 
Joker!! De mi van azon az A/4-es lapon?? Az a nem mindegy első körben! Mindent egy helikopter típussal megoldani a világ baromsága lenne! :D

Pl:
1. Helikopter legyen
2. Tudjon fel- és leszállni
3. kéthajtóműves legyen
4. férjen bele a pilótá(ko)n kívül x katona felszereléssel együtt / y térfogatú rakomény / z tömegű függesztmény
5. legyen a*b méretű ajtaja (nem baj ha kettő)
6. szükség esetén legyen fegyverezhető (oldalgéppuska az ajtóban, esetleg valami süvítő szivarok a gép oldalán ha nagy a gebasz)
7. legyen igénytelen (mert drága 20 millió Ft-ért a könnyűszerkezetű garázs)
8. hatótáv
9. fogyasztás
10. karbantatrásigény
11. alkatrészellátás

stb

És így írogatja valamelyik GrGLyből meg molniból és dudiból összeklónozott szakbarbár a minisztériumban, amíg a lap aljára nem ér, aztán megfordítja és azt is teleírja. Ha jó lesz a lista jó lesz a gép is, aztán ugyanígy irhatnának egy listát harci helikre is.
 
Nem szoktam hülyeséget csinálni az oldalon, csak néha félreérted, amit írok :D
 
"Októbertől a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. két egymotoros helikoptere nem repülhet, így a társaság tendert írt ki két gép közel kétéves bérletére - a nyílt felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A két helikopter becsült bérleti díja - 2016. március 10-éig - 682 millió forint. Egy-egy helikopter várhatóan évi 183 órát repül, de az üzemidő ennél 20 százalékkal több is lehet."



http://hvg.hu/itthon/20140505_Berelt_gepekkel_repulnek_majd_a_Magyar_Le#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2014_5_5
 
Vagy a másik, sokkal valószínűbb lehetőség, hogy a most beszerzett 3 Mi-8-as helikopterrel kihúzzuk még két évig és majd akkor írnak ki tendert!
Hiszen eddig is milyen jól meg lehetett oldani a dolgokat 3db 17-el. na ugye ,hogy ugye! A fene a pofájukat, hogy már azon járna az eszük, hogy ismét helikoptert veszünk nekik "játszadozni"! Hát nem!
És szépen megint csak elsikkad a tender
 
Asszem, hogy régebben is beszéltünk már róla, most is úgy nézem, hogy ez az EC135/635 páros nem volna rossz minden olyan helyre, ahol szükség lehet rá.
Viszonylag kicsi katonai célokra (8 katona), viszont némi fegyver pakolható... Ha jól látom "door gunner" nincs.
Mellette szól viszont, hogy ezzel a típussal nem néz ki olyan hülyén, hogy "1 típússal" van lefedve az ország heli szükséglete.
Nem tudom, hogy ezen konkrétan mennyi lehet spórolni... A katonaság számára nyílván ki kell képezni a pilótákat, a meglevő pilóták nyílván nincsenek túl sokat, illetve nem tudom, hogy a karbantartás összevonható-e vagy csak a logisztika, alkatrész ellátás, ilyenek, amik egyszerűbbek, lehet rajtuk vagdosni...
 
A főoldalról:
Moszkvától mintegy 175 kilométerre bukkant rá egy orosz fotós a Magyar Honvédség kötelékéből selejtezett, majd inkurrenciaként - hulladékként - értékesített MI-8P helikopterekre (10446 ; 10447), melyek értékesítéséről persze pályázat nem került nyilvánosságra.

Ezek után azon sem lepődhetünk meg, hogy a hosszú évekig szemétként tárolt helikopterek most egy olyan cég telephelyén állnak - szemmel láthatóan gondosan ügyelve a fontosabb részek megóvására, plusz reduktorokkal a földön - akik teljes körű jogosítással rendelkeznek a típus nagyjavítására...
 
A főoldalról:
<blockquote>Moszkvától mintegy 175 kilométerre bukkant rá egy orosz fotós a Magyar Honvédség kötelékéből selejtezett, majd inkurrenciaként - hulladékként - értékesített MI-8P helikopterekre (10446 ; 10447), melyek értékesítéséről persze pályázat nem került nyilvánosságra.

Ezek után azon sem lepődhetünk meg, hogy a hosszú évekig szemétként tárolt helikopterek most egy olyan cég telephelyén állnak - szemmel láthatóan gondosan ügyelve a fontosabb részek megóvására, plusz reduktorokkal a földön - akik teljes körű jogosítással rendelkeznek a típus nagyjavítására...
</blockquote>

Ez egy nagyszerű hír! Igazi üzletemberek kezébe kerültek a gépek. A legközelebbi beszerzésnél nem kell sem festéssel, sem rádiószereléssel kínlódnunk. Viszont a kép alapján nem három hanem csak két minyó lesz a vétel tárgya.