[HUN] Helikopterbeszerzés

Nemrég volt cikk, hogy helikopter ügyben széthúzás, pénztelenség van a minisztériumokban, gondolom olvastátok. Plusz a rendőrség épp mostanában bérelt egy plusz gépet, és úgy hírlik, hogy ők köszönik, jól megvannak, nem is volt túl nagy lelkesedés részükröl a közösködéshez. Végülis ebben az lenne a pozitív, hogy csak katonai szempontokat kellene nézni, negatív viszont, hogy közösködés nélkül még lejjebb csúszik a listán a helikopter-kérdés...
(amúgy én EC725-öt látnék szívesen, valami butított elektronikával, hogy kifizethető legyen)
 
Nemrég volt cikk, hogy helikopter ügyben széthúzás, pénztelenség van a minisztériumokban, gondolom olvastátok. Plusz a rendőrség épp mostanában bérelt egy plusz gépet, és úgy hírlik, hogy ők köszönik, jól megvannak, nem is volt túl nagy lelkesedés részükröl a közösködéshez. Végülis ebben az lenne a pozitív, hogy csak katonai szempontokat kellene nézni, negatív viszont, hogy közösködés nélkül még lejjebb csúszik a listán a helikopter-kérdés...
(amúgy én EC725-öt látnék szívesen, valami butított elektronikával, hogy kifizethető legyen)

Szerintem egyértelmű, hogy minden szervnek, akiknek hasonló igényei vannak, egyazon típusból kéne venni. Mert ugye, ha nagyobb mennyiségben szerezzük be, akkor az ár is kedvezőbb lehet, plusz így a szervizelés is egyszerűbbé válik. A rendőrség az MD-500-asait már nem nagyon használhatná városok légterében (mert egyhajtóműves), a Mi-2 egy vicc ma már, elavult és kéthajtóműves ugyan, de annyi a teljesítménytartaléka egy hajtóművének, hogy kvázi egyhajtóművesnek minősül. A mentők az EC135-öket bérlik, így az sem megoldás, ráadásul a méretei is hagynak kívánnivalót (kicsi a belső tere).
Szerintem ezeknek a szerveknek egy füst alatt mehetne EC145, a mentőknek a hét bázisra egy-egy, plusz még kettő, egy a tartalék, ha valamelyik hirtelen kiesik, egy meg arra az esetre, amikor valamelyiket épp szervizelik. A zsernyákoknak mehetne 8 darab a jelenlegiek helyére. Aztán a katasztrófavédelemnek is úgy 4-5. Meg a honvédségnek vagy 10-15 felfegyverezhető EC645T2 változat. Ez így összesen durván 40 darab lenne, mai már jelentős mennyiség. Emellé mehetne a honvédségnek még úgy szintén 10-15 szállítóheli. Én mondjuk a rámpás, nagyobb kapacitású típusokat favorizálnám mint írtam is (AW101, Mi-171, H-92), de akár az EC725 is jó, így akkor egy gyártótól lenne az összes, ez is jelenthetne némi árengedményt.
 
Elég xarnak hírlik a Druv, ha 3x annyiért adják mint az EC-t akkor esélyes lehet. A rendőrségi helibérlésből is meg a hagyományainkból kiindulva szvsz elcsesznek (ha 1x kapnak a következő évtizedekben) annyi zsét valami használt kölcsönhelire amennyiből kijönne egy flotta új. Ne legyen igazam de nem lep meg ha így lesz.
 
Én csak azt nem értem, hogy mi a bánatnak kellene a rendőröknek 8 db helikopter?

Jelenleg a flotta felét kb, határvédelemre használják, a most bérelt plusz gép is a déli határon lesz, nagyrészt. 4-5 gépet mondjuk elosztasz a határok mentén, 3-4 marad közlekedést felügyelni, légirendészkedni. Annyira nem sok a 8 gép, minimum 6 kellene
 
<blockquote rel="danielblack">Én csak azt nem értem, hogy mi a bánatnak kellene a rendőröknek 8 db helikopter?

Jelenleg a flotta felét kb, határvédelemre használják, a most bérelt plusz gép is a déli határon lesz, nagyrészt. 4-5 gépet mondjuk elosztasz a határok mentén, 3-4 marad közlekedést felügyelni, légirendészkedni. Annyira nem sok a 8 gép, minimum 6 kellene

</blockquote>

Hát én olcsóbban is eltudnám képzelni a határvédelmet.... Pláne, hogy sok menekült próbál délről bejutni az unió területére. Így egyre több a riasztás is.
 
<blockquote rel="danielblack">Én csak azt nem értem, hogy mi a bánatnak kellene a rendőröknek 8 db helikopter?

Jelenleg a flotta felét kb, határvédelemre használják, a most bérelt plusz gép is a déli határon lesz, nagyrészt. 4-5 gépet mondjuk elosztasz a határok mentén, 3-4 marad közlekedést felügyelni, légirendészkedni. Annyira nem sok a 8 gép, minimum 6 kellene

</blockquote>

Nem tudom mi hogy csináljuk,de anno az osztrákok a nyugati határt (nekik keleti) ha jól emlékszem 1 db helivel ellenőrizték. Valami 1000 éves gönc volt, de hőkamerával,éjjellátóval felszerelve (tudtommal). Minden nap végigrepült el vissza határvonal mentén 2x. Egyszer nappal,egyszer éjjel. Ezen kívül máskor nem láttam, de gondolom ha komolyabb elfogás volt a helyszínre ment. Nem olcsó repkedni, de remélem az unió fizeti ha már az ő jólétüket óvjuk.
 
Ezt a plusz gépbérlést az Unió állja, azt írták ugye. Most mennyi gépe van a rendőrségnek? én 5-re tippelek. Amúgy Wolfram próbálta összeszámolni, mennyi gép kellhet, tőle származik a 8 db. 4-5 a katasztrófavédelemnek se kell szerintem
 
Azért az osztrákok határszaka még mindig elég kicsi, ahhoz képest ,amit nekünk kell lefedni.
 
Azért az osztrákok határszaka még mindig elég kicsi, ahhoz képest ,amit nekünk kell lefedni.

Azért mára erősödnie kellett a horvát határrendészetnek is (az uniós csatlakozás miatt), így leginkább csak a szerb határ az, amire keményen kell figyelnünk, ha a menekültáradatot figyeljük.
 
Katasztrófavédelemnek én nem adnék helikoptert. Az volna maga a katasztrófa!! Onnantól fogva tuti kitalálnák, hogy semmi szükség a szolnoki bázisra és állományára!
 
Katasztrófavédelemnek én nem adnék helikoptert. Az volna maga a katasztrófa!! Onnantól fogva tuti kitalálnák, hogy semmi szükség a szolnoki bázisra és állományára!

1-2 erdőtüzekre azért lehetne nekik, de egyetértek, árvizekre bőven jó, ha Szolnokról kérnek helit
 
A határok megfigyeléséhez a mai világban már drónokat kellene használni, nem? Itt lehetne egy kicsit nyomatni a hazai fejlesztést, valami komolyabb cuccot.
 
A határok megfigyeléséhez a mai világban már drónokat kellene használni, nem? Itt lehetne egy kicsit nyomatni a hazai fejlesztést, valami komolyabb cuccot.

ááá, a mai világ még nem ért el a magyar rendőrséghez :D
 
A határvédelem tekintetében egyetértek Lacával. Nagyobb mértékben kellene drónokra alapozni. A helikopter-beszerzéssel kapcsolatban van egy érdekes észrevételem. Szinte biztos, hogy AW lesz. Miért? Anno, amikor az Aranysasban megjelent a Gripen "részletes" ismertetése, megkezdődött az a jelenség, hogy az összes repüléssel foglalkozó lapban a SAAB reklámja döngetett. Most az AW reklámoz keményen. A Pléhmadárban összefoglaló jelent meg az AW helikről..... Kezdődik a közvélemény megdolgozása. Bár..... az is lehet, hogy csak én látom így....
 
<blockquote rel="laca">A határok megfigyeléséhez a mai világban már drónokat kellene használni, nem? Itt lehetne egy kicsit nyomatni a hazai fejlesztést, valami komolyabb cuccot.

ááá, a mai világ még nem ért el a magyar rendőrséghez :D

</blockquote>

:-D

De komolyra fordítva a szót (ez is viccesen hangzott), nem is a rendőrökre bíznám. Szigorúan a hadsereg alatt üzemelnének és így lenne némi gyakorlata az üzemeltető egységeknek. Mindjárt nem lehet mondani, hogy csak játszadoznak :-).
 
Én korábban az AW ellen voltam. Mára megbarátkoztam vele. Miért is? Olaszok most azért nem hangosan, de ellen mennek az USA-nak, O.o szankciós ügyben. (persze tudom, hogy ez a vergödő gazdaságuk miatt elengedhetetlen). A jövőbeni alkatrész utánpótlás miatt lehet ez fontos. EC tudtommal főleg német irányítás alatt áll, Ők pedig bizonyították s..gnyaló képességük netovábját a egyesültállatok iránt, nagyobb nézeteltérés után onnan alkatrész nem jönne.
AW-t most sem tartom túl jó cuccnak (elfogult vagyok, nem bízok a digó minőségben), de szerintem egyetlen megoldás.

V4-eseknek pedig most kéne egy kicsit egymásratalálni és nem csak a nagy külcsíny mellett egy díszes teremben aláírni egy köbméternyi papírt majd kezetfogni. 3 ország Gripenes lesz, 3 országban (cseheket nem tudom) helikoptervásárlás van terítéken. Ha ebben nem tudnak összefogni, semmiben sem fognak. Pénzről van szó!!!
 
Az aranysasban nekem is feltűnt az egész oldalas AW reklám... :) Remélem, hogy ha már ők lesznek, akkor a katonainak épült típust választjuk, nem a polgáriból átfaragott 139-et.
V4 szép dolog lenne, de a lengyelek annyira össze vannak borulva Amerikával, hogy biztos, hogy BLackhawk lesz náluk
 
laca-nak teljesen igaza van a drónokkal kapcsolatban. Annyival még kiegészíteném, hogy közlekedésrendészeti célokra is költséghatékonyabb szerintem, mint a helikopter.
A légi mentőknek kell a helikopter Pl: AW109.
A katasztrófavédelmi helikopter felvetést, viszont nem igazán tudom értelmezni. Ahhoz a néhány bozót és erdő tűzhöz a honvédségi helikoptereket kell alkalmazni. Ezzel el is értünk a lényeghez.
A Honvédségnek viszont kell a nagy teherbírású helikopter.
Bár egyikünk sem hallott még a követelmény rendszerről (még az amúgy publikus adatokat sem hozzák nyilvánosságra) ,így csak saccolgat mindenki (én is), hogy mi lenne az optimális.
Én személy szerint az AW-149 -t nem tartom ördögtől valónak. Fel is fegyverezhető és 12-18 főt el is visz.
Így meg is valósulna az egy gyártó cél!