[HUN] Helikopterbeszerzés

A pilotakon kivul9 a pilotan kivul10 fo utas szallithato./tehat ha fegyvezett a gep akkor 9 fot mert van fehyveroperator ha nincs fegyver rajta 10 mert a fegyberoperator helyere is utas ul./

Mind kepes lessz fegyerzet hordozasara egy tipus lessz nem ossze viassza altipusok /abbol mar talan kinottunk hogy ahany gep annyi fele/
 
E szerint a gépek:
- a gépek elvileg az L3 Wescam MX-15-ös EO rendszerrel lesznek felszerelve
Ez egy elég komoly cucc (8 km-ről vidáman lehet azonosítani egy harckocsi méretű célt):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

PDS-MX-15D-redacted.jpg

És a gyártó oldaláról a cenzúrázatlan verzió (ezek se normálisak, kitesznek egy satírozott, meg egy satírozatlan doksit ugyanarról a cuccról...):

https://www.wescam.com/wp-content/uploads/PDS-MX-15D-March-2018.pdf

Mert ugye a gyarto rosszabbul tudja mint a miniszter wikipediarol tajekozodo sajtocsapata...
Ettol fuggetlenul lehet, hogy Mo egy szamara atalakitott verziot rendelt, ahol valoban 9 fo fer majd el, de errol nem volt hir amikor te 9-et irtal, akkor meg csak a gyar honlapja (meg wiki) volt:
http://www.airbus.com/helicopters/military-helicopters/light/h145m.html


Én is a 9-et tudtam és amikor csináltuk itt pár éve az összehasonlító táblázatot a szóba jöhető típusokról, akkor annyit írtam bele, pedig nem a wikiről (ami elindulni éppen jó, de azért az ottani adatok pontossága gyakran hagy kívánnivalót maga után... persze, ha van normális forrás feltüntetve is, úgy már jó) néztem... De valóban 10 fő és a két pilcsi (vagy 11 fő és egy pilóta) a maximum kapacitása.

H145_transporte.jpg
 
Ezt a harcászati feladatok, tűztámogatás dolgot ha kifejtené nekem valaki?? Abból a 20-ból mennyi lesz alkalmas erre?? Szerintem nem mindegyik. Kevés a hivatalos közlemény ezzel kapcsolatban. Gondolom lesz páncéltörő képesség is, de nem mindegyik helin.

1, opció: (úgy olvastam ez az alap Hforce)
FN Herstal HMP400 géppuska
Thales FZ231 irányítatlan rakéták
Nexter NC621 gépágyú
Wescam’s MX15 optika
Thales sisakcélzó

A 2-es 3-as tartalmazza az AA és az irányított ATGM/AGM rakétákat.
Hogy mit rendeltünk hozzá, egyelőre nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and arcas
1, opció: (úgy olvastam ez az alap Hforce)
FN Herstal HMP400 géppuska
Thales FZ231 irányítatlan rakéták
Nexter NC621 gépágyú
Wescam’s MX15 optika
Thales sisakcélzó

A 2-es 3-as tartalmazza az AA és az irányított ATGM/AGM rakétákat.
Hogy mit rendeltünk hozzá, egyelőre nem tudom.

Az a kérdés szerintem, mire akarjuk elsődlegesen használni. Nekem az jön le, hogy vettünk egy felfegyverzett, vagy felfegyverezhető raj szállító hwelikoptert. Vagyis a harci heli nem ez lesz. Ezek szerintem szállítók lesznek, amelyek rendelkeznek megfelelő fegyverzettel is, a harcba szálított erők közvetlen támogatásához. Harci heli első nekifutásra a felújított MI-24 lehet, ha tisztességesen korszerüsítik is őket most.. Arról meg még nem tudunk ha kiöregednek az után mi lesz majd.
 
1, opció: (úgy olvastam ez az alap Hforce)
FN Herstal HMP400 géppuska
Thales FZ231 irányítatlan rakéták
Nexter NC621 gépágyú
Wescam’s MX15 optika
Thales sisakcélzó

A 2-es 3-as tartalmazza az AA és az irányított ATGM/AGM rakétákat.
Hogy mit rendeltünk hozzá, egyelőre nem tudom.
Szerintem az 1 es opciót. A 2-3 as hoz való AA és ATGM/AGM rakéták az külön pénztárcabarát kategoria :) Egy ilyen csomag csak magábban benne lehet 2-3 millió euróban. Tartalék rakéták,függeszték stb.........
Viszont a kis 70 mm irányitott rakétát nem tartom kizártnak hogy mi is rendszeresitjük.
 
Az a kérdés szerintem, mire akarjuk elsődlegesen használni. Nekem az jön le, hogy vettünk egy felfegyverzett, vagy felfegyverezhető raj szállító hwelikoptert. Vagyis a harci heli nem ez lesz. Ezek szerintem szállítók lesznek, amelyek rendelkeznek megfelelő fegyverzettel is, a harcba szálított erők közvetlen támogatásához. Harci heli első nekifutásra a felújított MI-24 lehet, ha tisztességesen korszerüsítik is őket most.. Arról meg még nem tudunk ha kiöregednek az után mi lesz majd.
Több mint valószínű ezek. Csak addigra ha lesz pénzünk rá akkor megkaphatják a 2-3 as csomagot. Remélem így lesz.
A Mi-24 hez meg nem biztos hogy fognak rendszeresítenni komolyabb ATGM et Spike szinten. Esetleg egy lengyel verziójú teszteket el tudok képzelni. Sokkal inkább S-8, S-5 ös konténerekkel fogják őket elátni. A térségből is be lehet hozzá szerezni. Esetleg kaphatnak ha tudnak beszerezni a szerbektől bolgároktol a hozzá való ATGM et. Elvileg a Bolgárok gyártják???? és forgalmazák??????
 
Itt felvetődik a kérdés.

Hogyan állunk helikopter pilótákból? Van valakinek megosztható információja? Csak úgy kb.
Vagy majd rátermett mentős kollégák fognak átnyergelni? Mondjuk kutató mentő feladatkörben elképzelhető h lesz egy két átszivárgás.

Itt írta valaki jó sok oldallal korábban (szerintem fél éve), hogy a Mókusok (akkor még repültek, nem tudom, most hogy állnak) folyamatosan oktatáson vannak és , hogy sok az új pilóta.
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine
Itt írta valaki jó sok oldallal korábban (szerintem fél éve), hogy a Mókusok (akkor még repültek, nem tudom, most hogy állnak) folyamatosan oktatáson vannak és , hogy sok az új pilóta.
Rendszeresen repülnek, bár általában egyszere csak az egyiket látni a levegőben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

"Benkő Tibor azt is elmondta, hogy a meglévő Mi-8-as, Mi-17-es helikoptereket sem hagyják „veszni”. Amíg rendszerben tarthatók – nagyjából 2022-2024-ig -, használni fogják őket."

Ez szépen hangzik, de ha még 4-6 évig repülhetnek a Mi-8/17-esek, akkor már most el kell kezdeni az új típus kiválasztását, megrendelését, kiképzést, ... mert azokat még le is kell majd gyártatni.
 
"Benkő Tibor azt is elmondta, hogy a meglévő Mi-8-as, Mi-17-es helikoptereket sem hagyják „veszni”. Amíg rendszerben tarthatók – nagyjából 2022-2024-ig -, használni fogják őket."

Ez szépen hangzik, de ha még 4-6 évig repülhetnek a Mi-8/17-esek, akkor már most el kell kezdeni az új típus kiválasztását, megrendelését, kiképzést, ... mert azokat még le is kell majd gyártatni.
A kiválasztást el lehet kezdeni, a megrendelés ráér esetleg 2 év múlva is, a repülő-kiképzés pedig majd csak akkor kezdődhet - a saját gépeinken! - ha az elsők le lesznek gyártva. Amíg nincs saját gép, addig max elméleti képzést, típustanfolyamot lehet tartani, de évekre előre azt sem érdemes, csak ha rögtön a gyakorlattal lehet folytatni - megint csak a saját gépeinken. Senki nemigen mond le a saját gépeinek a használatáról, repült óráiról azért, hogy nekünk folytasson rajta pilóta-kiképzést - hacsaknem horrorisztikus áron.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and tonyo
"Benkő Tibor azt is elmondta, hogy a meglévő Mi-8-as, Mi-17-es helikoptereket sem hagyják „veszni”. Amíg rendszerben tarthatók – nagyjából 2022-2024-ig -, használni fogják őket."

Ez szépen hangzik, de ha még 4-6 évig repülhetnek a Mi-8/17-esek, akkor már most el kell kezdeni az új típus kiválasztását, megrendelését, kiképzést, ... mert azokat még le is kell majd gyártatni.
A nagyjavítás 8 év vagy 2000 repült üzemóra. A 2023-24 inkább az lehet hogy addigra kezdik el érni a Mi-8/17 ek az üzemidejüket. Tehát utána is várható még 1-2 évig Mi-8-17 repülés pár db nál amig az útolsó üzemórákat ki nem repülik.
Egyébként igen esélyes lehet hogy 2022 után is jó pár évig maradnak rendszerben. Vagy szereznek be új gépeket. Vagy ismét szereznek be használt nagyjavított Mi ket. inkább az utóbbi lesz az esélyes. A Mi-8/17 hez meg van mindenünk. Akkor is meglesz. Ez a sanda gyanúm :)
2022 ig még van legalább 5-6 év. Addig még nagyon sok minden történhet.
A nagyobb nyugati szállító helikopterekre addigra elméletileg több forrás fog rendelkezésre állni.
 
Szolgálati közlemény:

A H145M beszerzéshez kötődő hozzászólásokat mostantól légyszi az új topicba írjátok: https://forum.htka.hu/threads/hun-airbus-helicopters-h145m-hforce.1518/
Ezt a topicot meg fenntartjuk a jövőbeli beszerzési ügyeknek. Amikből aztán majd idővel lesz egy új helis topik remélhetőleg :)

A H145 kötődésű hozzászólásokat várhatóan estefelé majd átpattintom a H145M topicba.
 
A nagyjavítás 8 év vagy 2000 repült üzemóra. A 2023-24 inkább az lehet hogy addigra kezdik el érni a Mi-8/17 ek az üzemidejüket. Tehát utána is várható még 1-2 évig Mi-8-17 repülés pár db nál amig az útolsó üzemórákat ki nem repülik.
Egyébként igen esélyes lehet hogy 2022 után is jó pár évig maradnak rendszerben. Vagy szereznek be új gépeket. Vagy ismét szereznek be használt nagyjavított Mi ket. inkább az utóbbi lesz az esélyes. A Mi-8/17 hez meg van mindenünk. Akkor is meglesz. Ez a sanda gyanúm :)
2022 ig még van legalább 5-6 év. Addig még nagyon sok minden történhet.
A nagyobb nyugati szállító helikopterekre addigra elméletileg több forrás fog rendelkezésre állni.

Te milyen matekot használsz?
22-ig három és fél év van, vagy legyünk nagyvonalúak, 4.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
Te milyen matekot használsz?
22-ig három és fél év van, vagy legyünk nagyvonalúak, 4.
2022-23 ban a 3 db használt Mi-8 nak fog lejárni a naptári üzemideje amit 2014 ben vásároltunk. Utánna 2024-25 től kezdve a Mi-17 ek. Ha közben nem küldenénk ki a két finn Mi-8 at rehabra. Így ki tudnánk tolni egészen akár 2027-28 ig is a Mi ek használatát. (Az utolsó párt?? Ekkor nyugdijaznánk)
Amúgy meg jó esélyel szerintem a következő évtizedben is végig velünk lesznek. Mert ahogy látom nem szívesen építenék le ezt a kapacítást. Legalábbis a szállító kapacítást.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal