[HUN] Helikopterbeszerzés

2022-23 ban a 3 db használt Mi-8 nak fog lejárni a naptári üzemideje amit 2014 ben vásároltunk. Utánna 2024-25 től kezdve a Mi-17 ek. Ha közben nem küldenénk ki a két finn Mi-8 at rehabra. Így ki tudnánk tolni egészen akár 2027-28 ig is a Mi ek használatát. (Az utolsó párt?? Ekkor nyugdijaznánk)
Amúgy meg jó esélyel szerintem a következő évtizedben is végig velünk lesznek. Mert ahogy látom nem szívesen építenék le ezt a kapacítást. Legalábbis a szállító kapacítást.
A Mi-17-ek 2025-26, mert 8 evet kaptak 2017 es 2018-tol. A 3 Mi-8as meg ahogy irtad, de azok potlasara biztosan kikuldunk masik 3-at nagyjavitani (volt rola hir hivatalos forrasbol), akar finnt, akar irakit. Bar Nephadseregesbol is van 3 darab ami fiatalabb a finneknel (10446, 10447, 001).
Forras: http://lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-8/lajstrom/
 
2025 körül már hagyjuk ezeket az öreg vasakat békében pihenni. 40-50 éves gépek lesznek addigra. Tante Ju-52 se repül már. Eloregszik a váz, anyagfaradas is van a vilagon.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A gyár is maximum 40 év élettartamot add meg. Azt is csak teljes nagyjavítás után ahol a szerkezetet is átvizsgálják.
Viszont kicsit nézelődtem orosz/belarusz/balti oldalakon. Egész jó állapotúakat hirdetnek kép alapján. Civil gépeket természetesen. Némelyik fel szerelve rendesen. Kezdve a pár évestől 20-25 évesig lehet válogatni. Az idősebbekben már 10 ezer üzemóra felett járnak legtöbb gépben. Nem is csoda 30-35 éves gépeknél.
 
A gyár is maximum 40 év élettartamot add meg. Azt is csak teljes nagyjavítás után ahol a szerkezetet is átvizsgálják.
Viszont kicsit nézelődtem orosz/belarusz/balti oldalakon. Egész jó állapotúakat hirdetnek kép alapján. Civil gépeket természetesen. Némelyik fel szerelve rendesen. Kezdve a pár évestől 20-25 évesig lehet válogatni. Az idősebbekben már 10 ezer üzemóra felett járnak legtöbb gépben. Nem is csoda 30-35 éves gépeknél.
Az a három nagyjavított helikopter is amit 2014-ben vettünk 11-12000 repült órásak voltak. Nem összesen a három, hanem egyenként mindegyik, és ezelőtt 4 évvel!! Lehet egy kicsit számolgatni, aztán elgondolkozni hogy ennyi üzemórával ki az aki a kocsiját elviszi generáloztatni?!!
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Egyebkent h145 ot a kazahok is gyatjak licensebe Astanaba. /tehat aakar alkatreszt is lehetne tolluk szerezni ahogy gyari nagyjavitast is ennyit a nemet fuggosegrol./ a kazah helikopterek konnyen felismerhetoek az attervezett farokreszrol.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal
Egyebkent h145 ot a kazahok is gyatjak licensebe Astanaba. /tehat aakar alkatreszt is lehetne tolluk szerezni ahogy gyari nagyjavitast is ennyit a nemet fuggosegrol./ a kazah helikopterek konnyen felismerhetoek az attervezett farokreszrol.

Biztos hogy gyártják? Nem csak összeszerelik azokból az alkatrészekből, amit a németektől kapnak?
Illetve támogatják a környéken üzemelő EC-145 helikopterek üzemeltetését alkatrészellátással, javítással, pilótaképzéssel.

"The initial assembly is carried out in Germany. The helicopters are disassembled and shipped to Kazakhstan. We receive the parts and reassemble the helicopters. Then, we run test flights and only then the helicopters are handed over to the customer,”

https://astanatimes.com/2017/01/eurocopter-kazakhstan-engineering-upbeat-on-future-prospects/
 
Az elejen csak osszeszereltek de ma mar alkatreszeket is gyartanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
A Mi-17-ek 2025-26, mert 8 evet kaptak 2017 es 2018-tol. A 3 Mi-8as meg ahogy irtad, de azok potlasara biztosan kikuldunk masik 3-at nagyjavitani (volt rola hir hivatalos forrasbol), akar finnt, akar irakit. Bar Nephadseregesbol is van 3 darab ami fiatalabb a finneknel (10446, 10447, 001).
Forras: http://lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-8/lajstrom/
Attól tartok, hogy nem követed az eseményeket. A 10446 és 10447 el lett adva.
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10446&Gepazon=6642
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10447&Gepazon=6643
A 001 pedig a Mi-9-es, ami a reptárba került és mint a kiállított gépeket szokták, valószínűleg ez is visszafordíthatatlanul repülésképtelenné lett téve (amellett meg múzeumi tárgy, ugye)
 
Attól tartok, hogy nem követed az eseményeket. A 10446 és 10447 el lett adva.
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10446&Gepazon=6642
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10447&Gepazon=6643
A 001 pedig a Mi-9-es, ami a reptárba került és mint a kiállított gépeket szokták, valószínűleg ez is visszafordíthatatlanul repülésképtelenné lett téve (amellett meg múzeumi tárgy, ugye)
Koszi az infot. Akkor amirol beszletek, hogy lesz meg felujitva Minyo akkor az csak a finnek lehetnek ha nem a 2014-esek. Esetleg Iraki beleferhet meg, nem tudom.
 
Most találtam:

http://iho.hu/hir/romaniai-helikopt...ai-helikopter-gyar-helikopterek-nelkul-180709

"Romániai helikoptergyár, helikopterek nélkül"
A cikk a romániai H215- gyártásáról szól... illetve szólna, ha lenne gyártás.

A cikk magyar vonatkozása:

"Az Airbus Helicopters vezére említette a nemrég bejelentett magyarországi üzletet is, a húsz H145-ös beszerzését a magyar légierő számára. Budapestnek további helikopterek is kellenek, de most még nem lehet tudni, milyen kategóriájú gépekre van szükségük a magyaroknak – tette hozzá. Ugyancsak elmondta, hogy a forgószárnyasok leszállítása „azonnali prioritás”, de az átadás időpontját nem jelölte meg."
 
Két ok miatt várhatóan nem fognak vásárolni belátható időn belül H-215 öst.
Egyrészt forrásuk nem lesz rá.Másrészt a kutya csóválja a farkát. Ha vásárolni is fognak valamit igen jó eséllyel made in usa lesz.
Építettek így egy gyárat jóformán a semmire.
Ja hogy a romiknál lesz összeszerelve és később gyártva. Nem kell félni attól hogy sunyiznának vele. Mert az első összeszereléseknél és a további gyártásnál ott lesz a franci a hátuknál. És mivel óriáscég a jó hírnévét ha valami történne sokszorosan verné le a romikon.Itt már kőkemény piac van.
 
Kár, hogy nem lehet a saját hozzászólást módosítani. Ezért ide teszem be: https://www.jetfly.hu/phirek/9/minden-ami-repul/milyen-tipus-valtja-a-lengyel-mi-24-eseket
"Az AW249-es az AW129 Mangusta flotta leváltására lesz kifejlesztve, melyek nyugdíjazása 2025-től indulna.

Lengyelország még 2014. július 8-án indította el az új harci helikopterek beszerzésére irányuló tenderét, melyekkel a jövőben, a jelenleg hadrendben álló Mi-24D és Mi-24V-ket váltanák le. 2015 végén meg is kezdődtek a tárgyalások 4 vállalattal, az Airbus Helicopters - Tiger, a Bell - AH-1Z Viper, a Boeing - Apache és a Turkish Aerospace - T-129 ATAK harci helikopterek eseteleges beszerzése és rendszeresítése ügyében. Az új harci helikopterek érkezéséig várhatóan a lengyel Hindeket is modernizálják."
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Chinokot emlegetik a roman oldalakon mint jovobeni tipus./barcsak igy lenne mar igy is tullvallaltak magukat./

Én meg remélem nem helikofferekre, hanem a Fekete tengeri flottára költene majd minnél többet, akár a Trump által kért 4%-ot. Minél több Román tengeralattjárót szeretnék látni, azokat úgy megfogja a Vaskapu, mint a vizákat.