[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
2022-23 ban a 3 db használt Mi-8 nak fog lejárni a naptári üzemideje amit 2014 ben vásároltunk. Utánna 2024-25 től kezdve a Mi-17 ek. Ha közben nem küldenénk ki a két finn Mi-8 at rehabra. Így ki tudnánk tolni egészen akár 2027-28 ig is a Mi ek használatát. (Az utolsó párt?? Ekkor nyugdijaznánk)
Amúgy meg jó esélyel szerintem a következő évtizedben is végig velünk lesznek. Mert ahogy látom nem szívesen építenék le ezt a kapacítást. Legalábbis a szállító kapacítást.
A Mi-17-ek 2025-26, mert 8 evet kaptak 2017 es 2018-tol. A 3 Mi-8as meg ahogy irtad, de azok potlasara biztosan kikuldunk masik 3-at nagyjavitani (volt rola hir hivatalos forrasbol), akar finnt, akar irakit. Bar Nephadseregesbol is van 3 darab ami fiatalabb a finneknel (10446, 10447, 001).
Forras: http://lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-8/lajstrom/
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 952
113
2025 körül már hagyjuk ezeket az öreg vasakat békében pihenni. 40-50 éves gépek lesznek addigra. Tante Ju-52 se repül már. Eloregszik a váz, anyagfaradas is van a vilagon.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 839
113
A gyár is maximum 40 év élettartamot add meg. Azt is csak teljes nagyjavítás után ahol a szerkezetet is átvizsgálják.
Viszont kicsit nézelődtem orosz/belarusz/balti oldalakon. Egész jó állapotúakat hirdetnek kép alapján. Civil gépeket természetesen. Némelyik fel szerelve rendesen. Kezdve a pár évestől 20-25 évesig lehet válogatni. Az idősebbekben már 10 ezer üzemóra felett járnak legtöbb gépben. Nem is csoda 30-35 éves gépeknél.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A gyár is maximum 40 év élettartamot add meg. Azt is csak teljes nagyjavítás után ahol a szerkezetet is átvizsgálják.
Viszont kicsit nézelődtem orosz/belarusz/balti oldalakon. Egész jó állapotúakat hirdetnek kép alapján. Civil gépeket természetesen. Némelyik fel szerelve rendesen. Kezdve a pár évestől 20-25 évesig lehet válogatni. Az idősebbekben már 10 ezer üzemóra felett járnak legtöbb gépben. Nem is csoda 30-35 éves gépeknél.
Az a három nagyjavított helikopter is amit 2014-ben vettünk 11-12000 repült órásak voltak. Nem összesen a három, hanem egyenként mindegyik, és ezelőtt 4 évvel!! Lehet egy kicsit számolgatni, aztán elgondolkozni hogy ennyi üzemórával ki az aki a kocsiját elviszi generáloztatni?!!
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 676
32 314
113
Egyebkent h145 ot a kazahok is gyatjak licensebe Astanaba. /tehat aakar alkatreszt is lehetne tolluk szerezni ahogy gyari nagyjavitast is ennyit a nemet fuggosegrol./ a kazah helikopterek konnyen felismerhetoek az attervezett farokreszrol.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 486
113
Egyebkent h145 ot a kazahok is gyatjak licensebe Astanaba. /tehat aakar alkatreszt is lehetne tolluk szerezni ahogy gyari nagyjavitast is ennyit a nemet fuggosegrol./ a kazah helikopterek konnyen felismerhetoek az attervezett farokreszrol.

Biztos hogy gyártják? Nem csak összeszerelik azokból az alkatrészekből, amit a németektől kapnak?
Illetve támogatják a környéken üzemelő EC-145 helikopterek üzemeltetését alkatrészellátással, javítással, pilótaképzéssel.

"The initial assembly is carried out in Germany. The helicopters are disassembled and shipped to Kazakhstan. We receive the parts and reassemble the helicopters. Then, we run test flights and only then the helicopters are handed over to the customer,”

https://astanatimes.com/2017/01/eurocopter-kazakhstan-engineering-upbeat-on-future-prospects/
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 676
32 314
113
Az elejen csak osszeszereltek de ma mar alkatreszeket is gyartanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 824
113
A Mi-17-ek 2025-26, mert 8 evet kaptak 2017 es 2018-tol. A 3 Mi-8as meg ahogy irtad, de azok potlasara biztosan kikuldunk masik 3-at nagyjavitani (volt rola hir hivatalos forrasbol), akar finnt, akar irakit. Bar Nephadseregesbol is van 3 darab ami fiatalabb a finneknel (10446, 10447, 001).
Forras: http://lhsn.hu/helikopter-tipusok/mi-8/lajstrom/
Attól tartok, hogy nem követed az eseményeket. A 10446 és 10447 el lett adva.
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10446&Gepazon=6642
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10447&Gepazon=6643
A 001 pedig a Mi-9-es, ami a reptárba került és mint a kiállított gépeket szokták, valószínűleg ez is visszafordíthatatlanul repülésképtelenné lett téve (amellett meg múzeumi tárgy, ugye)
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Attól tartok, hogy nem követed az eseményeket. A 10446 és 10447 el lett adva.
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10446&Gepazon=6642
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=10447&Gepazon=6643
A 001 pedig a Mi-9-es, ami a reptárba került és mint a kiállított gépeket szokták, valószínűleg ez is visszafordíthatatlanul repülésképtelenné lett téve (amellett meg múzeumi tárgy, ugye)
Koszi az infot. Akkor amirol beszletek, hogy lesz meg felujitva Minyo akkor az csak a finnek lehetnek ha nem a 2014-esek. Esetleg Iraki beleferhet meg, nem tudom.
 

Inno

Well-Known Member
2018. február 27.
189
727
93
Most találtam:

http://iho.hu/hir/romaniai-helikopt...ai-helikopter-gyar-helikopterek-nelkul-180709

"Romániai helikoptergyár, helikopterek nélkül"
A cikk a romániai H215- gyártásáról szól... illetve szólna, ha lenne gyártás.

A cikk magyar vonatkozása:

"Az Airbus Helicopters vezére említette a nemrég bejelentett magyarországi üzletet is, a húsz H145-ös beszerzését a magyar légierő számára. Budapestnek további helikopterek is kellenek, de most még nem lehet tudni, milyen kategóriájú gépekre van szükségük a magyaroknak – tette hozzá. Ugyancsak elmondta, hogy a forgószárnyasok leszállítása „azonnali prioritás”, de az átadás időpontját nem jelölte meg."
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 839
113
Két ok miatt várhatóan nem fognak vásárolni belátható időn belül H-215 öst.
Egyrészt forrásuk nem lesz rá.Másrészt a kutya csóválja a farkát. Ha vásárolni is fognak valamit igen jó eséllyel made in usa lesz.
Építettek így egy gyárat jóformán a semmire.
Ja hogy a romiknál lesz összeszerelve és később gyártva. Nem kell félni attól hogy sunyiznának vele. Mert az első összeszereléseknél és a további gyártásnál ott lesz a franci a hátuknál. És mivel óriáscég a jó hírnévét ha valami történne sokszorosan verné le a romikon.Itt már kőkemény piac van.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Kár, hogy nem lehet a saját hozzászólást módosítani. Ezért ide teszem be: https://www.jetfly.hu/phirek/9/minden-ami-repul/milyen-tipus-valtja-a-lengyel-mi-24-eseket
"Az AW249-es az AW129 Mangusta flotta leváltására lesz kifejlesztve, melyek nyugdíjazása 2025-től indulna.

Lengyelország még 2014. július 8-án indította el az új harci helikopterek beszerzésére irányuló tenderét, melyekkel a jövőben, a jelenleg hadrendben álló Mi-24D és Mi-24V-ket váltanák le. 2015 végén meg is kezdődtek a tárgyalások 4 vállalattal, az Airbus Helicopters - Tiger, a Bell - AH-1Z Viper, a Boeing - Apache és a Turkish Aerospace - T-129 ATAK harci helikopterek eseteleges beszerzése és rendszeresítése ügyében. Az új harci helikopterek érkezéséig várhatóan a lengyel Hindeket is modernizálják."
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 028
6 340
113
Chinokot emlegetik a roman oldalakon mint jovobeni tipus./barcsak igy lenne mar igy is tullvallaltak magukat./

Én meg remélem nem helikofferekre, hanem a Fekete tengeri flottára költene majd minnél többet, akár a Trump által kért 4%-ot. Minél több Román tengeralattjárót szeretnék látni, azokat úgy megfogja a Vaskapu, mint a vizákat.