1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Jakovlev Jak-52

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Habár alapvetően tényleg nevetségesen nagy az összeg, azért jól látszik, hogy indexes írta.
     
  2. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Hahahah, most miért :D ??? Az index mindig igazat és minőségit ír :p! Pont úgy ahogy az origo, meg a kuruc.info. E három a minőségi hírforrás példaképe ma, magyarországon, csupa elfogulatlan, oknyomozó szinten bebizonyíott és levezetett, magas röptű gondolat:p
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Adásvételi szerződés „Könnyű kiképző-, felderítő- és futárrepülőgép beszerzése” tárgyban

    "2 db ICAO „A” kategóriás kiképző repülőgép földi kiszolgáló eszközökkel és dokumentációval
    2 db ICAO „A” kategóriájú, könnyű felderítő és futár repülőgép földi kiszolgáló eszközökkel és dokumentációval
    hajózó (4 fő) és a műszaki állomány átképzése (10 fő)"

    A részvételi jelentkezések benyújtásának határideje:
    17/02/2016 10:00"
     
  4. pela3

    pela3 Well-Known Member

    http://gyomberbela.blog.hu/2016/01/19/a_honvedelmi_miniszterium_negy_repulogep_beszerzeset_kezdte_meg
     
  5. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    azért a kommentek a blogon, van egy két gyöngyszem

    más
    15.000€ ért lehet megnézni a horvát gépeket?
    A pofám leszakad ezen.
     
  6. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    A PC9M az nem kiképző, hanem COIN gép, különféle nem irányítható rakéták (LAU) és bombák, Mk82/83) valamint géppuska és gépágyú konténerek függeszthetőek a szárnypilonokra, sőt AIM-9 Sidewinderrel minimális légiharc képességük is van.
     
  7. imike

    imike Well-Known Member

    Igazából gyártanak Magyarországon olyan kétüléses kiképző gépet, ami a Jak-52-nél sokkal jobb (de persze nagyon nem egy kategória a Pilátussal, viszont az ára is a töredéke a svájci gépnek):

    http://www.jetfly.hu/regi-jetfly/9511-uj-magyar-ustokos-az-egen---a-magyar-repuloipar-megmentese
     
  8. marton

    marton Well-Known Member

    Szlovén Zlin fotó mellékelve a MNO-s cikkhez.
    Remélem az alpesi ország gyártója (PC) viszi a legvastagabb borítékot...

    http://mno.hu/belfold/jonnek-a-honvedseg-uj-repuloi-1325014
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak nem gondolod hogy úgy írnak ki egy beszerzést ilyen rövid határidővel, hogy még nincs meg a nyertes???

     
  10. marton

    marton Well-Known Member

    hehe:D,, na ja.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Még egy kis szelete a teljes igazságnak...

    http://www.jetfly.hu/legierok/reakcioido

    "Zsámboki Tibor nyá. ezredes | 2016-01-23 13:25:09

    Olvasom a reggeli híreket és egy régen várt cikken akad meg a szemem. Zord Gábor, a repülős újságírás oszlopos tagja jegyzi a Magyar Nemzet online kiadásában és a Magyar Honvédség legújabb beszerzéséről tudósít: 4 darab repülőgépet szerezne be a HM, kettőt felderítő, kettőt kiképzési célra.

    Ideje volt már. Több mint 20 éve állt szolgálatba a Jak-52-es, melynek beszerzését az akkori kiképzési tervek indokolták - nevezetesen, az itthoni hajózóképzés. Pár évfolyam végzett, aztán győzött a józan ész és belátták, hogy túl nagy falat ez a Seregnek: négy év képzés után sikerült elhanyagolható repült idővel kibocsájtani pár fiatal hajózót, akiket azután az alakulatoknál kellett volna felkészíteni a való világra. Ennek a koncepciónak volt a része a Jak-52-es kiképzőszázadnál lerepült pár tucat óra. A képzés leállítása után új feladatokat kreáltak a Jakoknak, majd a NFTC beindítása után újra a kiképzés-kiválogatás lett a fő profil. Közben az eredeti gép- és személyzetszám drasztikusan lecsökkent, a fenntartási költségekkel pedig nem igazán törődött senki. Horribilis pénzeket költöttek arra, hogy néhány Jak repülőképes maradjon - csak a "felújításra" költött pénz bőven elég lett volna komoly felszereltségű, alacsony fogyasztású, egyszerűen és olcsón üzemeltethető repülőgépek beszerzésére. Hogy mégis miért toldozták-foltozták a lassan, de biztosan lepusztuló Jak-flottát, mindenki döntse el magában.

    Azután elérkezett az az idő, amikor már nem kellett pilótát keresni az NFTC-re, mert "telt ház" volt az alakulatoknál. A Jakok azonban nem maradtak feladat nélkül - ennél olcsóbban nem lehetett <b>biztosítani a repülési pótlék és élelmezési bón folyósításához szükséges évi néhány repült órát a vezető szerveknél és a harci helikoter-zászlóaljnál állományban lévő nagyszámú valamikori repülő embernek.</b>

    És akkor bekövetkezett az a repülő esemény, amitől minden égjáró a leginkább tart - kigyulladt a gép a levegőben. Az első ülésben a típus legnagyobb tapasztalattal rendelkező pilótája volt, a hátsóban pedig egy szintén kiváló képességű egykori vadászrepülő. Ha nem ez a leosztás, akkor sokkal tragikusabb lett volna a végkifejlet, azonban ez is túlontúl drága ár volt azért, hogy az illetékesek belássák: eljött az ideje a váltásnak. Csak halkan merem megjegyezni, az azóta eltelt idő reakcióidőnek kissé sok…"
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezért kell a kiképzőgép és nem a pilóták alapképzése miatt...

    "biztosítani a repülési pótlék és élelmezési bón folyósításához szükséges évi néhány repült órát a vezető szerveknél és a harci helikoter-zászlóaljnál állományban lévő nagyszámú valamikori repülő embernek."
     
  13. Star Trek

    Star Trek New Member

    Tehát Zlint akarnak venni mennyi egy Új gép ára? 50-70 ezer euro?
    Iletve nem tudja valaki mennyi lehet egy Pc-7/9
     
  14. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A Pc-k nem alapkiképző gépnek valók... Kicsit keresgéltem, 1997-es Zlin 242L van 100 ezer dollárért
    controller.com/listings/aircraft/for-sale/list/?Manu=ZLIN

    Mondjuk sokkal költséghatékonyabb lenne civil cégnek kiszervezni ezeket a repüléseket, van itthon elég kisgép. Pl Anglia a kutató-mentést szervezte ki
     
  15. szittya88

    szittya88 New Member

    Ha Zlin a 143 valoszínűbb mert van beépített kamerás típusváltozata
     
  16. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A futár/felderítő gépnek jó lehet, valahol olvastam, hogy arra 4 személyes gépet akarnak, a kiképzős lenne 2 személyes, ugye
     
  17. Star Trek

    Star Trek New Member

    Merész ötlet ,de mi van ha szomszédból is néznénk valamit?
    UTVA Kobac
    https://en.wikipedia.org/wiki/UTVA_Kobac
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    A Jakokat rövid időn belül pótolni kell (idén elfogy az élettartamuk, de a tavalyi baleset óta nem is repültek, lehet, hogy reptilalom alatt állnak), ez meg egy egypéldányos prototípus, mikor lesz ebből szériagyártású és megrendelhető gép? Ráadásul nem túl hálás dolog egy új tipust elsőként rendszeresíteni, hogy minden nyűgje és gyermekbetegsége nálunk derüljön ki és késleltesse a kiképzési programunkat.
     
  19. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    És a Lasta? Az irakiaknak is azt adtak el.
     
  20. Star Trek

    Star Trek New Member

    A Jakokat rövid időn belül pótolni kell (idén elfogy az élettartamuk, de a tavalyi baleset óta nem is repültek, lehet, hogy reptilalom alatt állnak), ez meg egy egypéldányos prototípus, mikor lesz ebből szériagyártású és megrendelhető gép? Ráadásul nem túl hálás dolog egy új tipust elsőként rendszeresíteni, hogy minden nyűgje és gyermekbetegsége nálunk derüljön ki és késleltesse a kiképzési programunkat.</blockquote>

    Igen elsőnek lenni nem könnyű bár Szerbek már azt az egy db használják.Plusz sok előnnyel is jár az elsőbbség kedvezmények és egyebek. Ha gyorsan kell majd valami a Jakok heléyre akkor meg csak a használt jöhet szóba megint.Zlin is le kell gyártani ami legalább fél év bár nem tudom a gyártás ütemtervét.
    Lasta is jó gép 700.000 $ nem is olyan drága.
     

Ezen oldal megosztása