Több helyről azt hallani, hogy:
- Nem stimmelnek a színek RAL kódjai, az eredetivel (szerződésben lévővel), vagy legalábbis nem mindegyik, a tataidandar.hu-n megjelentek ezek a kódok, tényleg nem annak tűnnek a zöld kivételével.
- A színek aránya sem az, ami az eredeti koncepció rajzon szerepel, és maguk a színek sem, a barna biztos nem.
- A foltok látványosan aránytalanul oszlanak el a jármű felületén: az elején és a végén valamiért több világos van, mint az oldalak hátsó részén. Ilyen hibát csak amatőrök vétenek, meg kis óvodások az első festés alkalmával. Ha ezek a színek és foltok meg lettek volna tervezve, akkor ezek a hibák nem fordultak volna elő.
Ezen kívül az én magán véleményem, hogy a vanília sárga sehova sem jó, akkor is ha valakinek úgy tűnik. Lehet drapp, homokszín, de nem sárga. Az egész színvilág is eldöntendő kérdés, emiatt érdekes a T-72-esk középzöld színe. Tapasztalataim szerint ezt a színt az oroszok a Közép-Európai térség hatalmas síkságaira tervezték, és azt kell mondjam, hogy Magyarországon is nagyon jó szinte minden évszakban. Lehet kritizálni, de az ilyen olajzöld szerű szín nem rikít a tavaszi élénkzöldben sem és a kiégett füves pusztában sem. Az őszi-téli barnás-homok színű fás-bokros területeken is kiválóan teljesített.
Ezt a képet innen loptam (köszönöm és elnézést, de nagyon jó illusztráció):
Lehet nézegetni mennyit számít, hogy sötét tónusú vagy esetleg világosabb tónusú egy harceszköz festése. És nem színekről, hanem a környezethez közelebb eső színvilágról van szó. Magyarul mindegy hogy barna vagy zöld, esetleg szürke, a világos vagy sötét jelleg a legmeghatározóbb.