[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak szólok: Mindig kell.
Nézd már légyszi vissza, miért írtam.
De ott akkor ugye nem kellett megvenni nekünk a gyártósort!
Nem gondolom, hogy a hazai gyártás beindítása extra pénzt jelentene.
Az, hogy mi adtuk a területet (közművesítést), meg felhúzunk a RM igényei szerinti csarnokot - apportként -, az manapság már mindennapos.
Nincs olyan hónap, hogy Szíjjártó ne jelentene be valami hasonlót, csak ott némi kézpénz is jár a dologhoz + adókedvezmény, meg 3 nagycsöcsű menyecske.
Zalaegerszeg (+ az ITM) szerintem önként és dalolva dobta be ezeket projektbe. Van viszont egy alapvető különbség.
Míg egy civil üzlet esetén 0%-os tulajdonrészt kap a magyar fél, addig itt kapunk 49%-ot. Ez még akkor is buli, ha többet kell mondjuk fizetni a darabárban.
Tehát az, hogy csak azért lesz Lynx gyárunk, mert mi vettünk egyet a RM-nak, az egy igazán rosszindulatú f@szság. Ahogy írták is, máshol is volt ajánlva a dolog. A cseheknél nem lesz. És eleve is, nekik a kábelezés, és a torony gyártása volt az elejétől kezdve felajánlva.
Itthon is van olyan cég, aki az autóiparnak gyárt kábelkötegeket, de ahogy a gyárat megkaptuk, úgy kérhettük volna a torony gyártási opciót is, ha olyan affinitásunk lett volna. A csehekhez meg mehetett volna az az üzem, ami végül itt lesz.
Mégsem ezt akartuk....
Ettől eltekintve, ha bárki más lett volna az első rendszeresítő, a RM-nak akkor is meg össze kellett volna dobni a gyártási láncot. Neki - had ne mondjam mennyivel - jobb dolog az, hogy itt kell majd a Lynxeket legyártania, és nem Németországban.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
De ott akkor ugye nem kellett megvenni nekünk a gyártósort!
Nem gondolom, hogy a hazai gyártás beindítása extra pénzt jelentene.
Az, hogy mi adtuk a területet (közművesítést), meg felhúzunk a RM igényei szerinti csarnokot - apportként -, az manapság már mindennapos.
Nincs olyan hónap, hogy Szíjjártó ne jelentene be valami hasonlót, csak ott némi kézpénz is jár a dologhoz + adókedvezmény, meg 3 nagycsöcsű menyecske.
Zalaegerszeg (+ az ITM) szerintem önként és dalolva dobta be ezeket projektbe. Van viszont egy alapvető különbség.
Míg egy civil üzlet esetén 0%-os tulajdonrészt kap a magyar fél, addig itt kapunk 49%-ot. Ez még akkor is buli, ha többet kell mondjuk fizetni a darabárban.
Tehát az, hogy csak azért lesz Lynx gyárunk, mert mi vettünk egyet a RM-nak, az egy igazán rosszindulatú f@szság. Ahogy írták is, máshol is volt ajánlva a dolog. A cseheknél nem lesz. És eleve is, nekik a kábelezés, és a torony gyártása volt az elejétől kezdve felajánlva.
Itthon is van olyan cég, aki az autóiparnak gyárt kábelkötegeket, de ahogy a gyárat megkaptuk, úgy kérhettük volna a torony gyártási opciót is, ha olyan affinitásunk lett volna. A csehekhez meg mehetett volna az az üzem, ami végül itt lesz.
Mégsem ezt akartuk....
Ettől eltekintve, ha bárki más lett volna az első rendszeresítő, a RM-nak akkor is meg össze kellett volna dobni a gyártási láncot. Neki - had ne mondjam mennyivel - jobb dolog az, hogy itt kell majd a Lynxeket legyártania, és nem Németországban.
Nem olvastad el, mire írtam.
A mi előlegūnkből rendezik be, szerszámozzák fel a német gyárat.
Nem az egerszegit!
Arra külön megy 60 Mrd. Ami tök jó.
Ha nem lesz folytatás a német gyárban (nem rendel más), akkor a 46 után hozzák át a cuccokat és 23- tól már itt gyártják.
Ha lesz még rendelés, akkor annak az előlegéből be lehet rendezni a második gyárat, rajztechnikai kérdés, melyiket tekintik majd második gyárnak.
De amiért ittam, az az, hogy nincs gyár sehol, és ha nincs magyar rendelés, akkor, lehet, hogy nem is lett volna.
Talán Ausztráliában. Ha nyer.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Nem olvastad el, mire írtam.
A mi előlegūnkből rendezik be, szerszámozzák fel a német gyárat.
Nem az egerszegit!
Arra külön megy 60 Mrd. Ami tök jó.
Ha nem lesz folytatás a német gyárban (nem rendel más), akkor a 46 után hozzák át a cuccokat és 23- tól már itt gyártják.
Ha lesz még rendelés, akkor annak az előlegéből be lehet rendezni a második gyárat, rajztechnikai kérdés, melyiket tekintik majd második gyárnak.
De amiért ittam, az az, hogy nincs gyár sehol, és ha nincs magyar rendelés, akkor, lehet, hogy nem is lett volna.
Talán Ausztráliában. Ha nyer.
Hát az Ausztrálok teljes hazai gyártást akarnak és az ipari hátterük is megvan hozzá.
Nyilván lesz amit az RM megtart magának hazaiban, de ott jóval több lesz a hazai mint a csehek által kért 40%.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Hát az Ausztrálok teljes hazai gyártást akarnak és az ipari hátterük is megvan hozzá.
Nyilván lesz amit az RM megtart magának hazaiban, de ott jóval több lesz a hazai mint a csehek által kért 40%.
Az ausztráloknál az valóban hazai, vagy ugyanolyan vegyesválllalat mint nálunk?
 
S

speziale

Guest
Azt tudod, hogy sosem szabad fullban tolni?!? :cool:
Jelenleg nálunk egy épülő csarnok van.
Pesze, hogy ne hasonlítsuk össze!
Azt meg, hogy mi LESZ, arról inkább ne vátészkedj, mert beégsz! (Mint ahogy beégtek, akik azt súlykolták, hogy "nem lesz itt csőgyartás az Arzenalnál"....aztán meg....
Csak szólok, ha már ipari együttműködésről beszélünk, hogy EDDIG 3 különböző telepen fog üzemet nyitni a RM. + a radarok gyartása. Ebből az egyik gyar innen fogja ellátni egész Európát nagy és közepes kaliberű lősszerrel.

bezony nem szabad...

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem olvastad el, mire írtam.
A mi előlegūnkből rendezik be, szerszámozzák fel a német gyárat.
Nem az egerszegit!
Arra külön megy 60 Mrd. Ami tök jó.
Ha nem lesz folytatás a német gyárban (nem rendel más), akkor a 46 után hozzák át a cuccokat és 23- tól már itt gyártják.
Ha lesz még rendelés, akkor annak az előlegéből be lehet rendezni a második gyárat, rajztechnikai kérdés, melyiket tekintik majd második gyárnak.
De amiért ittam, az az, hogy nincs gyár sehol, és ha nincs magyar rendelés, akkor, lehet, hogy nem is lett volna.
Talán Ausztráliában. Ha nyer.
Nem!
A 60Mrd-ban benne van a telek, a telek infrája, valamint a csarnok is. Ezek összesen 45Mrd-ra kalkulálódnak. Erre mind semmi szüksége nem lett volna a RM-nak, ha otthon gyártja le a járműveinket fullba! Viszont ennek van egy olyan érdekes része is, hogy ez a 60Mrd nem direkte a RM-nak megy, hanem az RM Hungarynak, amelyik birtokolni fogja az egerszegi gyárat.

Olvasd el az erről szóló sajtó anyagot!

A cikkben az is benne van, hogy további 600M EUR befektetést tervez a RM idehaza. Ha ezen összeg nagy része csak a licence apport, akkor sem járunk szarul.
Ezen felül még nem vettük az egyéb hasznokat.
Akkor most nézzük meg, hogy mennyi lesz az itthon maradó Áfa összege. Na az kérem 400M EUR felett lesz bőven. És mint tudjuk, az itt marad (by Maróth). Még ha ebből engedményt is adunk (tulajdonképpen nettó darabár emelés) , hogy annyi maradjon a RM-nak, mintha Németországban adózna - ne legyen több az elvonás -, akkor is kicsivel több mint 300M EUR (108Mrd HUF) marad az államháztartásban. (2Mrd EUR a biztos hazai megrendelés alapján)
Hogy cserében nekünk kellett állni a gyár felszerelésének 15Mrd-os költségét? :rolleyes: :D :D :D
De ugye azt sem felejtjük el, hogy ezek a berendezések itthon lesznek.
Foglalkoztatás:
Ha csak a tervezett 300 fő a garantált bérminimumot kapja (vicces vagyok, mi?), akkor is, az fejenként kb.: 110.000Ft munkaadói és munkavállalói járulék és adót jelent havonta.
Azaz éves szinten további 396M HUF bevétel az államháztartásnak! Meg ugye nem garantált bérminimum lesz ott... :cool:
Mikorra is készül el a hazai 172db Lynx? Én 2029-es dátumra emlékszem! Ha csak '23 év végére indul is el a gyártás itthon - persze a fizu már egyes esetekben már most ketyeg -, akkor is minimum 6 évig menni fog a gyár. Az egészen pontosan 2,376Mrd HUF állami bevételt jelent erre az időtávra csak a foglalkoztatást terhelő járulékokból, SZJA-ból. És még nem számoltunk inflációval, meg garantált bérminimumot vettem alapul.
A RM elemi érdeke, hogy más gyártásokat is ide hozzon...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Nem!
A 60Mrd-ban benne van a telek, a telek infrája, valamint a csarnok is. Ezek összesen 45Mrd-ra kalkulálódnak. Erre mind semmi szüksége nem lett volna a RM-nak, ha otthon gyártja le a járműveinket fullba! Viszont ennek van egy olyan érdekes része is, hogy ez a 60Mrd nem direkte a RM-nak megy, hanem az RM Hungarynak, amelyik birtokolni fogja az egerszegi gyárat.

Olvasd el az erről szóló sajtó anyagot!

A cikkben az is benne van, hogy további 600M EUR befektetést tervez a RM idehaza. Ha ezen összeg nagy része csak a licence apport, akkor sem járunk szarul.
Ezen felül még nem vettük az egyéb hasznokat.
Akkor most nézzük meg, hogy mennyi lesz az itthon maradó Áfa összege. Na az kérem 400M EUR felett lesz bőven. És mint tudjuk, az itt marad (by Maróth). Még ha ebből engedményt is adunk (tulajdonképpen nettó darabár emelés) , hogy annyi maradjon a RM-nak, mintha Németországban adózna - ne legyen több az elvonás -, akkor is kicsivel több mint 300M EUR (108Mrd HUF) marad az államháztartásban. (2Mrd EUR a biztos hazai megrendelés alapján)
Hogy cserében nekünk kellett állni a gyár felszerelésének 15Mrd-os költségét? :rolleyes: :D :D :D
De ugye azt sem felejtjük el, hogy ezek a berendezések itthon lesznek.
Foglalkoztatás:
Ha csak a tervezett 300 fő a garantált bérminimumot kapja (vicces vagyok, mi?), akkor is, az fejenként kb.: 110.000Ft munkaadói és munkavállalói járulék és adót jelent havonta.
Azaz éves szinten további 396M HUF bevétel az államháztartásnak! Meg ugye nem garantált bérminimum lesz ott... :cool:
Mikorra is készül el a hazai 172db Lynx? Én 2029-es dátumra emlékszem! Ha csak '23 év végére indul is el a gyártás itthon - persze a fizu már egyes esetekben már most ketyeg -, akkor is minimum 6 évig menni fog a gyár. Az egészen pontosan 2,376Mrd HUF állami bevételt jelent erre az időtávra csak a foglalkoztatást terhelő járulékokból, SZJA-ból. És még nem számoltunk inflációval, meg garantált bérminimumot vettem alapul.
A RM elemi érdeke, hogy más gyártásokat is ide hozzon...
Néhány apró hibától eltekintve (pl. Á FA mindenképp állambácsié lenne ;) ) ez mind szép és jó.
De mi köze ennek ahhoz, amire én válaszoltam?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 201
33 442
113
Nem!
A 60Mrd-ban benne van a telek, a telek infrája, valamint a csarnok is. Ezek összesen 45Mrd-ra kalkulálódnak. Erre mind semmi szüksége nem lett volna a RM-nak, ha otthon gyártja le a járműveinket fullba! Viszont ennek van egy olyan érdekes része is, hogy ez a 60Mrd nem direkte a RM-nak megy, hanem az RM Hungarynak, amelyik birtokolni fogja az egerszegi gyárat.

Olvasd el az erről szóló sajtó anyagot!

A cikkben az is benne van, hogy további 600M EUR befektetést tervez a RM idehaza. Ha ezen összeg nagy része csak a licence apport, akkor sem járunk szarul.
Ezen felül még nem vettük az egyéb hasznokat.
Akkor most nézzük meg, hogy mennyi lesz az itthon maradó Áfa összege. Na az kérem 400M EUR felett lesz bőven. És mint tudjuk, az itt marad (by Maróth). Még ha ebből engedményt is adunk (tulajdonképpen nettó darabár emelés) , hogy annyi maradjon a RM-nak, mintha Németországban adózna - ne legyen több az elvonás -, akkor is kicsivel több mint 300M EUR (108Mrd HUF) marad az államháztartásban. (2Mrd EUR a biztos hazai megrendelés alapján)
Hogy cserében nekünk kellett állni a gyár felszerelésének 15Mrd-os költségét? :rolleyes: :D :D :D
De ugye azt sem felejtjük el, hogy ezek a berendezések itthon lesznek.
Foglalkoztatás:
Ha csak a tervezett 300 fő a garantált bérminimumot kapja (vicces vagyok, mi?), akkor is, az fejenként kb.: 110.000Ft munkaadói és munkavállalói járulék és adót jelent havonta.
Azaz éves szinten további 396M HUF bevétel az államháztartásnak! Meg ugye nem garantált bérminimum lesz ott... :cool:
Mikorra is készül el a hazai 172db Lynx? Én 2029-es dátumra emlékszem! Ha csak '23 év végére indul is el a gyártás itthon - persze a fizu már egyes esetekben már most ketyeg -, akkor is minimum 6 évig menni fog a gyár. Az egészen pontosan 2,376Mrd HUF állami bevételt jelent erre az időtávra csak a foglalkoztatást terhelő járulékokból, SZJA-ból. És még nem számoltunk inflációval, meg garantált bérminimumot vettem alapul.
A RM elemi érdeke, hogy más gyártásokat is ide hoz
Hm.Az összes járulék és adó olyan pénzből lesz kifizetve,amit már eleve adópénzből van....
Ha valami nem kerül közforgalmi kereskedésbe,arra nincs áfa.
Zeg egy projektcég.Ha nincs rendelés,megszüntetik.
Realitás.Maradjon a talpunk a földön.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Néhány apró hibától eltekintve (pl. Á FA mindenképp állambácsié lenne ;) ) ez mind szép és jó.
Az Áfa befizetéséhez a magyar kormány ragaszkodott. Ezt külön megemlítette Maróth a nyilatkozataiban. Azt nyilatkozta, hogy kemény tárgyalások eredménye ez.
De mi köze ennek ahhoz, amire én válaszoltam?
Többször leírtad, hogy a mi pénzünkből lett német gyártás. És helyeseltél @speziale kijelentésére, hogy csak a mi pénzünk lett Lynx gyártás. De te magad is leírtad ezt:
Nem olvastad el, mire írtam.
A mi előlegūnkből rendezik be, szerszámozzák fel a német gyárat.
Nem az egerszegit!
És akkor az egerszegit miből fogják?? Minek rendeznének be egy külön dedikált gyárat Németországban, amikor nagyon jól tudod, hogy a PUMA gyártási kapacitása felszabadul. Az hogy ugyan abban a csarnokban legyártanak nekünk 46db Lynx-et (PUMA-ból évi 30-32 készült), teljesen logikus döntés. A PUMA gyártása majd csak '22 végén, 23' elején kezdődhet, ha megérkezik végre a német megrendelés. Addig van egy felszabadult kapacitásuk. Még az ausztrál initial csomag is legyártásra kerülhet! Emiatt nem kell külön gyárat indítani. A PUMA megrendelésének késlekedése miatt pedig ott állna üresen a gyár.
Arra külön megy 60 Mrd. Ami tök jó.
Ha nem lesz folytatás a német gyárban (nem rendel más), akkor a 46 után hozzák át a cuccokat és 23- tól már itt gyártják.
Tehát, ha a mi 60Mrd-unkból rendeznék be a német gyárat - ami nem így van -, és mondjuk beesik még megrendelés, és menne tovább a német dedikált Lynx gyár, akkor az egerszegi gyár beindítása dupla pénzt igényelne, nem?

Ha lesz még rendelés, akkor annak az előlegéből be lehet rendezni a második gyárat, rajztechnikai kérdés, melyiket tekintik majd második gyárnak.
De amiért ittam, az az, hogy nincs gyár sehol, és ha nincs magyar rendelés, akkor, lehet, hogy nem is lett volna.
Teljesen logikátlan lenne 2 külön dedikált Lynx gyár üzemeltetése. Miközben a magyar gyár kapacitása is nagyobbra van tervezve, mint amit a mi szállítási ütemezésünk igényelne. Tehát ha beesik újabb "kisországi" megrendelés, azt nálunk kell összeszerelni.
Ahogy írtam, nem is kellett volna külön gyár. A RM-nak van jelenleg szabad kapacitása. Ha esetleg nem is Németországban, de a leányain keresztül szerte a nagyvilágban biztosan! A PUMA VJTF upgrade-je depo szinten elvégezhető, pláne úgy, hogy ott sem esnek neki a teljes leszállított PUMA darabszám azonnali upgrade-jének.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hm.Az összes járulék és adó olyan pénzből lesz kifizetve,amit már eleve adópénzből van....
Ha valami nem kerül közforgalmi kereskedésbe,arra nincs áfa.
o_O
Miért kell olyanba beleugatnod, amivel semmilyen tapasztalatod nincsen?
Az állami szervek sem adómentesek. Mi az, hogy nem kerül közforgalmi kereskedésbe?
Szerinted a @Terminator által lelkesen berakott közbeszerzések miért tartalmaznak minden esetben áfás árakat?
Akkor is, ha a HM EI csinálja, full állami tulajdonban.

Zeg egy projektcég.Ha nincs rendelés,megszüntetik.
Realitás.Maradjon a talpunk a földön.
Hogyan? A magyar állam 49%-át egy tollvonással áthúzzák? o_O :rolleyes:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 201
33 442
113
o_O
Miért kell olyanba beleugatnod, amivel semmilyen tapasztalatod nincsen?
Az állami szervek sem adómentesek. Mi az, hogy nem kerül közforgalmi kereskedésbe?
Szerinted a @Terminator által lelkesen berakott közbeszerzések miért tartalmaznak minden esetben áfás árakat?
Akkor is, ha a HM EI csinálja, full állami tulajdonban.


Hogyan? A magyar állam 49%-át egy tollvonással áthúzzák? o_O :rolleyes:
Minden honvédségi beszerzésen van áfa..
És már nincs mentesités?Nem mintha lenne jelentősége,csak technikai könyvelés ebben az esetben.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
jó a hirtenbergernél is az volt nem lessz megrendelés. majd az arsenálnál is. most ennél.
a lynx ifvk lessznek a lynx egyéb verziók. ez csak a hazai gyártási igények. de ehhez késöbb jönni fog szerviz és modernizáció. mert egésszen biztos hogy a 2000 esek és a nagymacskák nem mennek németországba e célbol.
az export még nyitott kérdés hova hogyan.
ahogy az is hogy nem e dolgozik be a gyár más járművek alkatrészgyártásába. ne feledjuk a 2000 es a leo és a hiuz közös elemeket tartalmaz. a 8x8 ashoz is gyárthat bizonyos berendezéseket eszközöket.

egyébként toronyfegyverr gyártás fejlesztés terén mik az infok?