[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

És már nincs mentesités?Nem mintha lenne jelentősége,csak technikai könyvelés ebben az esetben.
Nemegészen!
A Lynx nagyobb része külföldi eredetű lesz. Motor, váltó, a torony, és műszerei. Ezek behozatala is jelentős tétel. Ha EU-s forrású, akkor elvileg jöhet úgy, hogy a német áfa lesz kifizetve rá (mondjuk a Hensoldt, Liebherr német számlával adja el a RM német cégének), vagy jöhet adómentesen is (a Hensoldt a RM Hungarynak adja el direktben), és akkor az áfa a teljes jármű eladásánál fog jelentkezni. Gondolom egy EU-s adószám nem jelent problémát...
Ugyan ez a toronynál is igaz, csak a vámmal súlyosbítva.
Ez utóbbi (mármint hogy az alkatrészek ide áfa nélkül csorognak be) nekünk a fasz@, mert akkor a magyar áfa a magyar kincstárban landol.
Biztos vagyok benne, hogy kap valamennyi kompenzációt a RM, mert csak jelentkezik egy 8%-os különbség az áfatartalom kapcsán.
 
Az Áfa befizetéséhez a magyar kormány ragaszkodott. Ezt külön megemlítette Maróth a nyilatkozataiban. Azt nyilatkozta, hogy kemény tárgyalások eredménye ez.

Többször leírtad, hogy a mi pénzünkből lett német gyártás. És helyeseltél @speziale kijelentésére, hogy csak a mi pénzünk lett Lynx gyártás. De te magad is leírtad ezt:

És akkor az egerszegit miből fogják?? Minek rendeznének be egy külön dedikált gyárat Németországban, amikor nagyon jól tudod, hogy a PUMA gyártási kapacitása felszabadul. Az hogy ugyan abban a csarnokban legyártanak nekünk 46db Lynx-et (PUMA-ból évi 30-32 készült), teljesen logikus döntés. A PUMA gyártása majd csak '22 végén, 23' elején kezdődhet, ha megérkezik végre a német megrendelés. Addig van egy felszabadult kapacitásuk. Még az ausztrál initial csomag is legyártásra kerülhet! Emiatt nem kell külön gyárat indítani. A PUMA megrendelésének késlekedése miatt pedig ott állna üresen a gyár.

Tehát, ha a mi 60Mrd-unkból rendeznék be a német gyárat - ami nem így van -, és mondjuk beesik még megrendelés, és menne tovább a német dedikált Lynx gyár, akkor az egerszegi gyár beindítása dupla pénzt igényelne, nem?


Teljesen logikátlan lenne 2 külön dedikált Lynx gyár üzemeltetése. Miközben a magyar gyár kapacitása is nagyobbra van tervezve, mint amit a mi szállítási ütemezésünk igényelne. Tehát ha beesik újabb "kisországi" megrendelés, azt nálunk kell összeszerelni.
Ahogy írtam, nem is kellett volna külön gyár. A RM-nak van jelenleg szabad kapacitása. Ha esetleg nem is Németországban, de a leányain keresztül szerte a nagyvilágban biztosan! A PUMA VJTF upgrade-je depo szinten elvégezhető, pláne úgy, hogy ott sem esnek neki a teljes leszállított PUMA darabszám azonnali upgrade-jének.
Hová is menne az ÁFA?
Szerintem valamint félreértettél.

Azt te sem gondolod, hogy azokkal sablonokkal, speciális berendezésekkel gyártják a Pumat, mint a Lynx-et..,.

Az egerszegi spec cuccok németből jönnek,jó esetben. Ha nem, valakinek akkor is ki kell fizetni a német gyár felszerszámozását.
Mi a tipped?
Vagy mi, vagy a következő vevő fizeti. Ezen mit nem értesz?
A baj, ha nem lesz következő.

Szóval miért is nem mi fizetjük a német gyár berendezését.
Sőt! A mi pénzünkből fejlesztik ki a Lynx-et!
Meg az ausztrál 30 millió dollárból...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss
Hová is menne az ÁFA?
Szerintem valamint félreértettél.

Azt te sem gondolod, hogy azokkal sablonokkal, speciális berendezésekkel gyártják a Pumat, mint a Lynx-et..,.

Az egerszegi spec cuccok németből jönnek,jó esetben. Ha nem, valakinek akkor is ki kell fizetni a német gyár felszerszámozását.
Mi a tipped?
Vagy mi, vagy a következő vevő fizeti. Ezen mit nem értesz?
A baj, ha nem lesz következő.

Szóval miért is nem mi fizetjük a német gyár berendezését.
Sőt! A mi pénzünkből fejlesztik ki a Lynx-et!
Meg az ausztrál 30 millió dollárból...
ezt a rm főkönyvelője tudna neked megválaszolni. (hogy az rm mire költi az előlegünket szerintem tökmind1 akar hajtogatós lufira is költheti a cég pénze) a közös leányvállalat más tészta.
 
Azt te sem gondolod, hogy azokkal sablonokkal, speciális berendezésekkel gyártják a Pumat, mint a Lynx-et..,.
Milyen speciális berendezésre gondolsz?
Hegesztési sablonokra gondolsz? Mert azok nem kerülnek 15Mrd HUF-ba. A CNC gépek, meg hegesztő berendezések, esetleg robotok egyáltalán nem specifikusak.
Annál is inkább, mert a sablonok elkészítése már meg kellett hogy történjen a 4 ausztrál gép legyártásához. Azt meg már az ausztrálok kifizették.
 
Néhány apró hibától eltekintve (pl. Á FA mindenképp állambácsié lenne ;) ) ez mind szép és jó.
Igen, de az nem mind1, melyik államé!! Ha Münchenben vesszük át a németé, amit Pestről utalunk grátiszba.
Ha iderepültetjük Donauwörthből és Szolnokon vesszük át, akkor kemény targyalások után, a magyar állam egyik zsebéből a másikba csúsztatja.
Ha Zalában gyártjuk akkor kérdés nélkül a második opció. 2-3 milliárd euronál ennek már van súlya.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Igen, de az nem mind1, melyik államé!! Ha Münchenben vesszük át a németé, amit Pestről utalunk grátiszba.
Ha iderepültetjük Donauwörthből és Szolnokon vesszük át, akkor kemény targyalások után, a magyar állam egyik zsebéből a másikba csúsztatja.
Ha Zalában gyártjuk akkor kérdés nélkül a második opció. 2-3 milliárd euronál ennek már van súlya.
Mókás vagy.
:)
Az ÁFA-t a vevő (használó) fizeti.
Valami hülye áfa törvény vagy ilyesmi....
Az egész világon...
De tényleg....
Hol láttál olyat, hogy a termék áfáját a gyártó fizeti???
 
Ha EU-s forrású, akkor elvileg jöhet úgy, hogy a német áfa lesz kifizetve rá (mondjuk a Hensoldt, Liebherr német számlával adja el a RM német cégének), vagy jöhet adómentesen is (a Hensoldt a RM Hungarynak adja el direktben), és akkor az áfa a teljes jármű eladásánál fog jelentkezni. Gondolom egy EU-s adószám nem jelent problémát...
Ugyan ez a toronynál is igaz, csak a vámmal súlyosbítva.
Export/import esetében nincs ÁFA. Különben mindenki onnan vásárolna, ahol alacsonyabb az ÁFA. Vagy az USA -ból, ahol egyáltalán nincs is ÁFA.

Azon is csodálkoznák, ha haditechnikai eszközök esetén lenne vám.
 
Export/import esetében nincs ÁFA. Különben mindenki onnan vásárolna, ahol alacsonyabb az ÁFA. Vagy az USA -ból, ahol egyáltalán nincs is ÁFA.

Azon is csodálkoznák, ha haditechnikai eszközök esetén lenne vám.
21aqbc.jpg

:D
 
Export/import esetében nincs ÁFA. Különben mindenki onnan vásárolna, ahol alacsonyabb az ÁFA. Vagy az USA -ból, ahol egyáltalán nincs is ÁFA.

Azon is csodálkoznák, ha haditechnikai eszközök esetén lenne vám.
EU-n belül alapbol nincs vám....
 
Milyen speciális berendezésre gondolsz?
Hegesztési sablonokra gondolsz? Mert azok nem kerülnek 15Mrd HUF-ba. A CNC gépek, meg hegesztő berendezések, esetleg robotok egyáltalán nem specifikusak.
Annál is inkább, mert a sablonok elkészítése már meg kellett hogy történjen a 4 ausztrál gép legyártásához. Azt meg már az ausztrálok kifizették.

Félek, hogy pár embernek teljesen feleslegesen magyarázol.
Régen is mi ment itt a topicba? Hogy Puma gyártósoron képtelenség legyártani bármi mást, mert azok olyan gépek, hogy megnyomsz egy gombot és kijön hátul a jármű.
Jelenleg is páran ezt akarják bemagyarázni itt mindenkinek. Hogy azok már nem elavult gépek. Nem flexszel fogod kiszedni a hegesztést, ha "elfújta a szellő a védőgázat", hanem azok olyan szerszámok, amiket mi nem is ismerünk. Azok csak egy márka egy bizonyos típusát képesek kiköhögni magukból. És arra vett az RM több milliárdból eszközparkot, hogy kicsi cicák legyenek.

Ugyan úgy CO2-vel fogják bele dúrni az anyagot és sarokcsiszolóval szedik ki, akár Hans balfaszkodott a pisztollyal, akár Jani. Sablont meg tök mindegy sok esetben, hogy áthozzák vagy újat készítenek, mert ugyan úgy rá kell mérni, hogy szállítás közben elállítódott-e. De ez a csarnok belakásánál úgy is letudódik. És még csak diploma sem kell hozzá!
 
mármint az eladó? mert minden esetben az eladót terheli az áfa (kivétel forditott áfánál) az hogy ezt az afat hogy kalkulálja bele az eladási árba az az eladó dolga. azért az eladónak van áfa fizetési kötelezetsége mert nálla landol a pénz amiböl áfát ki lehet fizetni. nem ugy van hogy veszel valamit majd utolag megizeted az afat a navnál.
 
Media Marktban ritkán csinálnak olyat hogy az áfa értékét elengedik :D ezzel ergo a cég fizeti az ÁFÁ-t :D
Vevő fizeti az ÁFA-t,az eladó max átvállalhatja-de technikailag az eladó cég fizeti be a vevő álltal kifizetett ÁFÁt.De az eladó nem engedheti el az állam által kivetett adót.
27% ÁFA-t pedig nincs cég,ami átvállalna.Iszonyat magas.
 
És az Ausztráliában gyártott tornyokra? :oops:
Lényegtelen.Magyar állam fizeti saját magának.Anno bele se számolták a beszerzési költségkeretbe.(hacsak olyan marhák nem leszünk,hogy Ausztráliában vesszük át az árút,és az után visszük ki onnan-de az már a hülyeség csimborasszója lenne)
 
Ezt komolyan gondolod?
Teljesen!
Minden mondatod megcáfolható.
Mi az, hogy nincs áfa? Import esetén is ki kell fizetni az Áfá-t. Ha nem itt, akkor Németországban. Ez az EU egyik alapelve.
EU-n kívülről meg mindkét ország áfáját ki kell fizetned - hacsak nincs erről külön egyezmény a 2 ország között.
Hogy ki honnan vásárol, azt nem elsősorban az Áfa határozza meg, de elég komolyan beleszámít.
Mi az, hogy az USA-ban nincs Áfa. Hogyne lenne.
A Vám meg szintén egy olyan dolog, amit az EU szabályoz.