[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Ne haragudj, de az, hogy itt épül egy Lynx gyár mennyiben zárja ki, hogy ha nyer a cseheknél is, akkor az RM oda ne ígérjen valami komolyabb gazdasági ellentételezési csomagot...vagy azt, hogy a cseh beszállítók részaránya elérjen egy bizonyos %-ot?

ne tegyünk már úgy, mintha egy harcjármű beszerzés esetén az lenne a legfőbb szempont/elérednő cél, hogy itthon épüljön hozzá gyár
Persze hogy kell, de az egyik nem zárja ki a másikat! Sőt ez a magyar érdek, a big biznisz igy jöhet össze, ha máshol is nyer a Lynx!

Minimum 40% értékű cseh ellentételezés kell, mert ez a tender követelménye. Ezt nem jelent 40%-os cseh hozzáadott értéket a Lynxhez. Lehet 10% is. Csak nem 200 cseh Lynxre, hanem 800 cseh-magyar-ausztrál Lynxre.

Az eredeti terv valószínűleg az volt, hogy a torony ott készül a magyar Lynxekre is, és meglesz a megrendelés 40%-os ellenértéke, akkor is ha a kész cseh Lynx itt készül vagy csak a testet küldjük és a toronnyal a végső összeszerelés ott történik. De ahogy telik az idő sztem úgy romlanak a cseh pozíciók a szlovák, szlovén jelentkezést is látva.

Az hogy itt gyár épül és a kutatás - fejlesztés egy részét, pl. új 8x8 is idehozzák az csak hab a tortán. Messze nem remélhettük ezt. A Leopardhoz hasonló vételben gondolkodtam az elején. A Puma valszeg vmi hasonlót nyújtott volna. De megéri majd a Lynx bevezetésével szenvedni, mert stratégiai iparágat élesztünk most újjá. Azaz olyat építünk ami a második világháború előtt volt csak itthon.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 213
33 470
113
Folyamatosan növekedő alkatrészbeszállítás van benne. Hasonlóan az autógyáras szisztémához, ami ráépült egy csomó alkatrész beszállítása itthon.
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.Már rövid távon se,és épüljön ki a hazai fejlesztő és gyártó bázis-csak nem látom,hogy ténylegesen ez történne. :(
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 391
113
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.Már rövid távon se,és épüljön ki a hazai fejlesztő és gyártó bázis-csak nem látom,hogy ténylegesen ez történne. :(
Nem tudom te mit látsz jelenleg 15 db acél oszlopból meg egy betonalapból de én is kérek akkor ilyen kristálygömböt...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
pedig nagyon egyszerű...a magyar Lynx gyárban, aminek a neve majd valami "Magyarföldön harcjárművet gyártó vegyes vállalat kft" lesz a neve...na ebben a cégben a magyar államnak 49%-os lesz a tulajdonrésze...

ennek semmiféle köze nincs ahhoz, hogy mennyi a hazai beszállítók részaránya, mivel ez egy összeszerelő üzem lesz, ahol a a világ (Európa) mindenféle tájáról bejövő részegységeket majd egymáshoz illesztik.
Ha Németországban készülne ugyanígy zajlana, csak 49%-ban a kész termék után nem a magyar államnál csörögne a kassza. Plusz az adóbevételek. 27% Áfánál sem mindegy hogy egyik zsebünkből tesszük a másikba vagy Merkelnek utaljuk.

Ráadásul az RM Hungary messze több mint a Lynx, a várpalotai gyárával és a kaposvári másik 8x8, 4x4 üzemével együtt. Plusz a Gidrán az RM portfolio része lett kiszorítva a régi fejlesztését.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.
Nyugodj meg nincs igazad o_O , de nem akarok ennél jobban offolni.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 209
20 559
113
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 213
33 470
113
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 209
20 559
113
Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.
Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 392
113
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
De,már gyártják őket.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 213
33 470
113
Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!
Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 209
20 559
113
Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.
Köszönöm a választ!:)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...

az olaszoknál meg megvan az ipari háttér ahhoz, hogy legyártsák a Lynx-et egy teljesen új üzem felhúzása nélkül (Iveco, Oto Melara, stb.)
Azt tudod, hogy sosem szabad fullban tolni?!? :cool:
Jelenleg nálunk egy épülő csarnok van.
Pesze, hogy ne hasonlítsuk össze!
Azt meg, hogy mi LESZ, arról inkább ne vátészkedj, mert beégsz! (Mint ahogy beégtek, akik azt súlykolták, hogy "nem lesz itt csőgyartás az Arzenalnál"....aztán meg....
Csak szólok, ha már ipari együttműködésről beszélünk, hogy EDDIG 3 különböző telepen fog üzemet nyitni a RM. + a radarok gyartása. Ebből az egyik gyar innen fogja ellátni egész Európát nagy és közepes kaliberű lősszerrel.