Azt a magyar előlegből szerelik fel, ezt te is így csinálnád.És akkor az első 46 db az fán terem?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt a magyar előlegből szerelik fel, ezt te is így csinálnád.És akkor az első 46 db az fán terem?
Persze, ingyen nem dolgozik senki.Azt a magyar előlegből szerelik fel, ezt te is így csinálnád.
Persze hogy kell, de az egyik nem zárja ki a másikat! Sőt ez a magyar érdek, a big biznisz igy jöhet össze, ha máshol is nyer a Lynx!Ne haragudj, de az, hogy itt épül egy Lynx gyár mennyiben zárja ki, hogy ha nyer a cseheknél is, akkor az RM oda ne ígérjen valami komolyabb gazdasági ellentételezési csomagot...vagy azt, hogy a cseh beszállítók részaránya elérjen egy bizonyos %-ot?
ne tegyünk már úgy, mintha egy harcjármű beszerzés esetén az lenne a legfőbb szempont/elérednő cél, hogy itthon épüljön hozzá gyár
Folyamatosan növekedő alkatrészbeszállítás van benne. Hasonlóan az autógyáras szisztémához, ami ráépült egy csomó alkatrész beszállítása itthon.Meglehet.De amit egyenlöre tudunk,abban nincs más,csak összeszerelés.
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.Folyamatosan növekedő alkatrészbeszállítás van benne. Hasonlóan az autógyáras szisztémához, ami ráépült egy csomó alkatrész beszállítása itthon.
Nem tudom te mit látsz jelenleg 15 db acél oszlopból meg egy betonalapból de én is kérek akkor ilyen kristálygömböt...Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.Már rövid távon se,és épüljön ki a hazai fejlesztő és gyártó bázis-csak nem látom,hogy ténylegesen ez történne.
Tehát mi fizetjük.Persze, ingyen nem dolgozik senki.
Ha Németországban készülne ugyanígy zajlana, csak 49%-ban a kész termék után nem a magyar államnál csörögne a kassza. Plusz az adóbevételek. 27% Áfánál sem mindegy hogy egyik zsebünkből tesszük a másikba vagy Merkelnek utaljuk.pedig nagyon egyszerű...a magyar Lynx gyárban, aminek a neve majd valami "Magyarföldön harcjárművet gyártó vegyes vállalat kft" lesz a neve...na ebben a cégben a magyar államnak 49%-os lesz a tulajdonrésze...
ennek semmiféle köze nincs ahhoz, hogy mennyi a hazai beszállítók részaránya, mivel ez egy összeszerelő üzem lesz, ahol a a világ (Európa) mindenféle tájáról bejövő részegységeket majd egymáshoz illesztik.
Nyugodj meg nincs igazad , de nem akarok ennél jobban offolni.Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.
Ez csak a félmúlt tapasztalatának a jövöbe extrapolálása.Nem tudom te mit látsz jelenleg 15 db acél oszlopból meg egy betonalapból de én is kérek akkor ilyen kristálygömböt...
Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.
De,már gyártják őket.Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!
Köszönöm a választ!Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.
Azt megmondanád, hogy az első batchet hogyan gyártják le, ha nem volt hozzá gyártósoruk???A Lynx gyárat leginkább annak köszönhetjük, hogy az RM-nek nem volt hozzá gyártósora, mi meg kifizettünk nekik egyet...
Látom, másnak is feltűnt, csak kicsit le vagyok maradva...És akkor az első 46 db az fán terem?
Azt tudod, hogy sosem szabad fullban tolni?!?az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...
az olaszoknál meg megvan az ipari háttér ahhoz, hogy legyártsák a Lynx-et egy teljesen új üzem felhúzása nélkül (Iveco, Oto Melara, stb.)
"Te semmit sem tudsz Havas John!"Meglehet.De amit egyenlöre tudunk,abban nincs más,csak összeszerelés.