[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...

nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen

megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
Pedig ugyanezt ajánlják az olaszoknak, az ausztráloknak is. Anno ugyanilyen ajánlatot kaptak a románok (bár kerekesre) , de 4-5 éve a csehek is. A csehek elhúzták az időt, a románok meg elfelejtettek pénzt és rendelést tenni mögé.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...

nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen

megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
Az első gyártósort amivel még németországban készül a mi első 46 darabunk valószínüleg idetelepítik. De tény, hogy nem volt gyártósora amíg nincs megrendelés.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
És akkor az első 46 db az fán terem?
Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.
 
Az első gyártósort amivel még németországban készül a mi első 46 darabunk valószínüleg idetelepítik. De tény, hogy nem volt gyártósora amíg nincs megrendelés.
Sztem előszériához hasonló körülmények közt épül az első 46, de már szériaszerszámokat, beállító készülékeket, sablonokat, robotokat használva. Aztán átcuccolják hozzánk.
 
Pedig ugyanezt ajánlják az olaszoknak, az ausztráloknak is. Anno ugyanilyen ajánlatot kaptak a románok (bár kerekesre) , de 4-5 éve a csehek is. A csehek elhúzták az időt, a románok meg elfelejtettek pénzt és rendelést tenni mögé.
az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...

az olaszoknál meg megvan az ipari háttér ahhoz, hogy legyártsák a Lynx-et egy teljesen új üzem felhúzása nélkül (Iveco, Oto Melara, stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.
Hát amúgy a hidegháború tömegrendelései óta nincs olyan szerintem hogy haditechnikai gyártósor a szó szoros értelmében véve.
 
Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.
Nem szeretem és qrvára zavar, hogy a magyar melósokat degradálod. Sokkal többet érnek mint a jóllakott, elkényelmesedett német vagy bevándorolt török, lengyel. Sokkal hatékonyabban, rugalmasabban dolgozunk, mint a németek mind a szakmunkások, mind a mérnökök. Az a szakmai tapasztalat, ami hiányzik a hadiiparban ugyanúgy meglesz, mint az autóiparban meglett.

A fizetés meg a német multiknál messze magyar átlag fölötti és több kiegészítő juttatást adnak.
 
Másrészről azt hiszem az alap mondanivalóm lényege nem ment át...

a gazdasági ellentételezés jellemzően azt jelenti, hogy a cég vállalja, hogy a szerződés x%-nak értékében beruházást hajt végre az adott országban, esetleg az adott ország cégeitől rendel X értékben...

de a Lynx gyár esetében erről szó sincs...ezt kb. mi fizettük ki az RM-nek...az meg, hogy lesz-e ettől akár 40%-os hazai részarány az minimum kérdéses, mivel a gép részegységei nem itt készülnek...

de ez itt most már nagyon off-topik...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem szeretem és qrvára zavar, hogy a magyar melósokat degradálod. Sokkal többet érnek mint a jóllakott, elkényelmesedett német vagy bevándorolt török, lengyel. Sokkal hatékonyabban, rugalmasabban dolgozunk, mint a németek mind a szakmunkások, mind a mérnökök. Az a szakmai tapasztalat, ami hiányzik a hadiiparban ugyanúgy meglesz, mint az autóiparban meglett.

A fizetés meg a német multiknál messze magyar átlag fölötti és több kiegészítő juttatást adnak.
Ez nem ledegradáslás,hanem tény.És még az is lehet,hogy abban a német gyárban konkrétan magyar melós (is) az a jol képzett szaki,ki a technológia véglegesitésében részt vesz.
És a magyar viszonylatban magas fizetés német viszonylatban alacsony.
Plusz valóban kifizetjük mi azt a helyi gyártást.És közben a technológiához valójában nem jutunk hozzá,az német kézben marad.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
a lynx gyárban milyen robot lesz??

meg gondolom a telek is ingyé' van
Passz. Nem ismerem a részleteket. De akár hegesztő, logisztikai mozgató, felületkezelő, minoségellenőrzéshez méréstechnikai robot is lehet. A Mercinél dögivel van, kétlem, hogy az RM-nél nincs. Aki új gyárat épít, mindig csúcstechnikai tartalmat tesz bele a nagyobb nyereség érdekében. Főleg ha állami tamogatással megy. Ez így kölcsönös érdeke. Úgyhogy ez a zalai lesz a legmodernebb RM gyár Európában, ahogy a kecskeméti Merci is az.
 
Másrészről azt hiszem az alap mondanivalóm lényege nem ment át...

a gazdasági ellentételezés jellemzően azt jelenti, hogy a cég vállalja, hogy a szerződés x%-nak értékében beruházást hajt végre az adott országban, esetleg az adott ország cégeitől rendel X értékben...

de a Lynx gyár esetében erről szó sincs...ezt kb. mi fizettük ki az RM-nek...az meg, hogy lesz-e ettől akár 40%-os hazai részarány az minimum kérdéses, mivel a gép részegységei nem itt készülnek...

de ez itt most már nagyon off-topik...
Alapvetően kurvára ne add elő, még annak az árnyékát sem, hogy tudod mit tartalmaz a szerződés és milyen ellentételezések vannak benne...

Mint ahogy arról sem, hogy milyen hazai kisebb alkatrészek fognak belekerülni fokozatosan partnereket keresve a hazai iparban. (ahogy az autógyárakkal történt) a fő részegységeket nem tudjuk előállítani de kisebb alkatrészeket bőven. Maga a csarnok nem volt tétel, a berendezések adják a gyár árát ahogy az autóipari beruházásokban is.
 
Vitához segítségképpen:

Puma%2BFertigung.jpg

Puma gyártósor Germániában. Ez egy ún. high tech, meg valódi gyártósor. Nem olyan, mint nálunk lesz, még ennyi kiegészítést teszek, hogy könnyebb legyen a helyén kezelni. ;-)