Szerintem meg fórumot tévesztettél...szerinted honnan lenne hozzá gyártósoruk, amikor a Lynx nincsen még rendszerben??
Szerintem meg fórumot tévesztettél...szerinted honnan lenne hozzá gyártósoruk, amikor a Lynx nincsen még rendszerben??
Pedig ugyanezt ajánlják az olaszoknak, az ausztráloknak is. Anno ugyanilyen ajánlatot kaptak a románok (bár kerekesre) , de 4-5 éve a csehek is. A csehek elhúzták az időt, a románok meg elfelejtettek pénzt és rendelést tenni mögé.nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...
nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen
megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
ozikat és amikat ne hagyd kiPedig ugyanezt ajánlják az olaszoknak, az ausztráloknak is. Anno ugyanilyen ajánlatot kaptak a románok (bár kerekesre) , de 4-5 éve a csehek is. A csehek elhúzták az időt, a románok meg elfelejtettek pénzt és rendelést tenni mögé.
ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy attól, hogy elküldtek 2 darabot Ausztráliába tesztelni akkor van hozzá gyártósor...És akkor az első 46 db az fán terem?
Az első gyártósort amivel még németországban készül a mi első 46 darabunk valószínüleg idetelepítik. De tény, hogy nem volt gyártósora amíg nincs megrendelés.nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...
nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen
megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
a 2 darab manufaktúrában elkészül, a 46 db másfél év alatt nemannyira....ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy attól, hogy elküldtek 2 darabot Ausztráliába tesztelni akkor van hozzá gyártósor...
Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.És akkor az első 46 db az fán terem?
Sztem előszériához hasonló körülmények közt épül az első 46, de már szériaszerszámokat, beállító készülékeket, sablonokat, robotokat használva. Aztán átcuccolják hozzánk.Az első gyártósort amivel még németországban készül a mi első 46 darabunk valószínüleg idetelepítik. De tény, hogy nem volt gyártósora amíg nincs megrendelés.
az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...Pedig ugyanezt ajánlják az olaszoknak, az ausztráloknak is. Anno ugyanilyen ajánlatot kaptak a románok (bár kerekesre) , de 4-5 éve a csehek is. A csehek elhúzták az időt, a románok meg elfelejtettek pénzt és rendelést tenni mögé.
Hát amúgy a hidegháború tömegrendelései óta nincs olyan szerintem hogy haditechnikai gyártósor a szó szoros értelmében véve.Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.
Egy könnyűszerkezetes csarnok felhúzása konkrétan nem tényező.az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...
az olaszoknál meg megvan az ipari háttér ahhoz, hogy legyártsák a Lynx-et egy teljesen új üzem felhúzása nélkül (Iveco, Oto Melara, stb.)
???Egy könnyűszerkezetes csarnok felhúzása konkrétan nem tényező.
Nem szeretem és qrvára zavar, hogy a magyar melósokat degradálod. Sokkal többet érnek mint a jóllakott, elkényelmesedett német vagy bevándorolt török, lengyel. Sokkal hatékonyabban, rugalmasabban dolgozunk, mint a németek mind a szakmunkások, mind a mérnökök. Az a szakmai tapasztalat, ami hiányzik a hadiiparban ugyanúgy meglesz, mint az autóiparban meglett.Manufakturális rendszerben összeszerelik.Különben itt is az lesz,nem valódi gyártósor.Csak németben közben lassan véglegesitik is a technológiát,amihez magasan képzett munkaerő kell.Ezután a már véglegesitett és kidolgozott technológiát be lehet tanitani az alacsonyabb képesitésű occsó magyar melósnak is.
A gépek, robotok, amik bekerülnek. Nem a gyárépítés, hanem a tartalom viszi a zsét.???
emlékeim szerint 60mrd-ot adtunk a Lynx gyárba...
de a kecskeméti Mercedes is gyár "csak" egy könnyűszerkezet csarnok...aztán mégis 300 mrd-ba került...
a lynx gyárban milyen robot lesz??A gépek, robotok, amik bekerülnek. Nem a gyárépítés, hanem a tartalom viszi a zsét.
Ez nem ledegradáslás,hanem tény.És még az is lehet,hogy abban a német gyárban konkrétan magyar melós (is) az a jol képzett szaki,ki a technológia véglegesitésében részt vesz.Nem szeretem és qrvára zavar, hogy a magyar melósokat degradálod. Sokkal többet érnek mint a jóllakott, elkényelmesedett német vagy bevándorolt török, lengyel. Sokkal hatékonyabban, rugalmasabban dolgozunk, mint a németek mind a szakmunkások, mind a mérnökök. Az a szakmai tapasztalat, ami hiányzik a hadiiparban ugyanúgy meglesz, mint az autóiparban meglett.
A fizetés meg a német multiknál messze magyar átlag fölötti és több kiegészítő juttatást adnak.
Passz. Nem ismerem a részleteket. De akár hegesztő, logisztikai mozgató, felületkezelő, minoségellenőrzéshez méréstechnikai robot is lehet. A Mercinél dögivel van, kétlem, hogy az RM-nél nincs. Aki új gyárat épít, mindig csúcstechnikai tartalmat tesz bele a nagyobb nyereség érdekében. Főleg ha állami tamogatással megy. Ez így kölcsönös érdeke. Úgyhogy ez a zalai lesz a legmodernebb RM gyár Európában, ahogy a kecskeméti Merci is az.a lynx gyárban milyen robot lesz??
meg gondolom a telek is ingyé' van
Alapvetően kurvára ne add elő, még annak az árnyékát sem, hogy tudod mit tartalmaz a szerződés és milyen ellentételezések vannak benne...Másrészről azt hiszem az alap mondanivalóm lényege nem ment át...
a gazdasági ellentételezés jellemzően azt jelenti, hogy a cég vállalja, hogy a szerződés x%-nak értékében beruházást hajt végre az adott országban, esetleg az adott ország cégeitől rendel X értékben...
de a Lynx gyár esetében erről szó sincs...ezt kb. mi fizettük ki az RM-nek...az meg, hogy lesz-e ettől akár 40%-os hazai részarány az minimum kérdéses, mivel a gép részegységei nem itt készülnek...
de ez itt most már nagyon off-topik...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..