[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

???

A Rheinmetall már másfél éve betársult.
Oké, jogos, akkor ezt bezéztem. Viszont akkor az általam leírtakat annyiban modositanám, hogy nem bekerülni akar a projektve, hanem nagyobb szeletet akar az angolok és olaszok révén az új tank projektből.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Oké, jogos, akkor ezt bezéztem. Viszont akkor az általam leírtakat annyiban modositanám, hogy nem bekerülni akar a projektve, hanem nagyobb szeletet akar az angolok és olaszok révén az új tank projektből.
nem nagyon lesz ott választása az RM-nek, hogy mit akar.
elég nyilvánvaló mit fog kapni: ágyú+autoloader+APS
a többi a KNDS-é lesz...aztán az, hogy ott a knds német és francia részlege hogyan osztkja le magának a melót az jó kérdés...

ugyanakkor abban szinte biztos vagyok, hogy a szenzorcsomagból lesz külön német és francia
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hát a problémák egyelőre az első komolyabb tesztek és ezek alapján kialakított végleges specifikációk meglétéig nem lesznek tiszták senkinek.
A lynx a mérete és a tömege miatt nem lesz olyan jól védett mint a puma ami a legjobban (esetleg talán a namer) védett és legmodernebb szolgálatban álló IFV jelenleg a világon. Ehhez igazodik az ára is, és emiatt nem optimális harcjármű család alapjaként. A Puma-ban a németek a lehető legmodernebb rendelkezésre álló páncéltechnikákat használták fel (ennek egy része a Rheinmetall különböző alcégeinek a gyártmánya) amiket a német ipar ki tud sajtolni.

A Lynx ellenben egy igáslóként került kialításra, már alkalmazott technológiából ügyelve a lehető legsokoldalúbb kialakítási lehetőségekre és hogy minél eladhatóbb legyen és minél gyorsabban össze lehessen kalapálni a megrendelőknek a különböző verziókat a lehető legkisebb fejlesztési költséggel. Ennek az a hátránya, hogy nagyobb az egész gép és sajnos a védelme emiatt gyengébb mint a Pumának. Még mindig számottevő az a védelem de Puma ebben az aspektusában jobb.

@Negan írta le egyszer, hogy a Lynx-el az RM célja egy az M113-hoz hasonlítható elgondolású tömegtermék kialakítása és szerintem ebben igaza van. Szerintem nem volt az a cél a Lynx tervezésekor hogy a legjobb és legvédettebb IFV legyen, hanem, hogy egy magas minőségű tisztes iparosmunka legyen ami minden aspektusában jó szintet hoz, de nem célja, hogy igazán csúcsot adjon.

Hanem mindenből jót és összességében ezért egy jól eladható termék legyen.

ez tök jó, csak az elmúlt kb. 1,5 év arról szólt, hogy miért f@szább a Lynx, mint a Puma..

másrészt a jármű védettsége alapvetően nem relatív, hanem abszolút értelemben a fontos...

és az alap probléma felvetésem onnan indult, hogy HA a strikeshield valóban úgy lesz felhelyezve ahogy azon az erdmagazin-os rajzon van - vagyis az oldalsó páncél helyett lesz, nem pedig rajta - akkor nem lesz-e gond a védettséggel...
ugyanis a strikeshiled ATGM és RPG ellen véd...viszont ez egy vékony acéldoboz...vagyis kinetikus lövedék ellen kb. semmit nem véd...akkor viszont csak a Lynx alap páncélja fog szemben állni a KE lőszerrel....és az alap páncéllal a Puma esetében is csak 14,5mm-ig véd oldalról
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Pogány
ez tök jó, csak az elmúlt kb. 1,5 év arról szólt, hogy miért f@szább a Lynx, mint a Puma..

másrészt a jármű védettsége alapvetően nem relatív, hanem abszolút értelemben a fontos...

és az alap probléma felvetésem onnan indult, hogy HA a strikeshield valóban úgy lesz felhelyezve ahogy azon az erdmagazin-os rajzon van - vagyis az oldalsó páncél helyett lesz, nem pedig rajta - akkor nem lesz-e gond a védettséggel...
ugyanis a strikeshiled ATGM és RPG ellen véd...viszont ez egy vékony acéldoboz...vagyis kinetikus lövedék ellen kb. semmit nem véd...akkor viszont csak a Lynx alap páncélja fog szemben állni a KE lőszerrel....és az alap páncéllal a Puma esetében is csak 14,5mm-ig véd oldalról
A hülyéknek lehet arról szólt, de valójában nekünk faszább választás összességében mint a Puma.
 
ok..ez így korrekt...

olyan értelemben logikus is, hogy a Boxer-en is így van:


és arról lehet tudni valamit, hogy ez kb. mekkora plusz tömeget jelent?
Nem tudom a specifikációkat. Szerintem még az első zászlóalj leszállítása fogja a végleges verziót kialakítani. (Hasonlóan a korai Pumához, ami úgy alakult, hogy közben használták) Mivel vadi új gépről beszélünk.
Ezért a koncepciós rajzon meg maketten sem amiket eddig láttunk nem a végleges gép szerepel elég csak egy pillantást vetni az ausztrál protóra az is mennyire máshogy néz ki.
Képlékeny mint a friss lószar :D
 
Oké, jogos, akkor ezt bezéztem. Viszont akkor az általam leírtakat annyiban modositanám, hogy nem bekerülni akar a projektve, hanem nagyobb szeletet akar az angolok és olaszok révén az új tank projektből.


Lehetséges, bár nem nagyon értem, hogyan kapna nagyobb szeletet, ha másokat is bevon. Hiszen, feltételezem, a bevonandó angol és olasz cégek vagy az ő részéből harapnának ki, vagy esetleg mindhárom jelenleg résztvevő cég részéből, de a Rheinmetallnak azzal is csak kevesebb jutna a "tortából", mint a mostani három céges felállás esetén jut. Vagy valamit rosszul értelmezek?
 
Lehetséges, bár nem nagyon értem, hogyan kapna nagyobb szeletet, ha másokat is bevon. Hiszen, feltételezem, a bevonandó angol és olasz cégek vagy az ő részéből harapnának ki, vagy esetleg mindhárom jelenleg résztvevő cég részéből, de a Rheinmetallnak azzal is csak kevesebb jutna a "tortából", mint a mostani három céges felállás esetén jut. Vagy valamit rosszul értelmezek?
Igen mert a saját leányvállalatait indítja olasz és angol színekben, "nemzetközi" együttműködésnek álcázva.
 
Ohh, szóval ilyen kis trükkös a mi jelenlegi fő hadiipari partnerünk? Akkor nem árt alaposan szemmel tartani őket. :D
Lényegében ennek az RM üzleti modellnek köszönhetjük a gyárat. Tényleg figyelni kell rá, ha vki ránkígér ugyanígy kiszervezheti az egészet. Persze nem most, 8-10 év múlva. Ezért jó a 49% magyar tulajdon, beleláthatunk a lapok nagy részébe. De alapvetően most még a mézesheteket töltjük haladunk a szorosabb együttműködés irányába szinte minden területen.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Lényegében ennek az RM üzleti modellnek köszönhetjük a gyárat. Tényleg figyelni kell rá, ha vki ránkígér ugyanígy kiszervezheti az egészet. Persze nem most, 8-10 év múlva. Ezért jó a 49% magyar tulajdon, beleláthatunk a lapok nagy részébe. De alapvetően most még a mézesheteket töltjük haladunk a szorosabb együttműködés irányába szinte minden területen.

A Lynx gyárat leginkább annak köszönhetjük, hogy az RM-nek nem volt hozzá gyártósora, mi meg kifizettünk nekik egyet...
 
A Lynx gyárat leginkább annak köszönhetjük, hogy az RM-nek nem volt hozzá gyártósora, mi meg kifizettünk nekik egyet...
Ezt most negatív felhanggal irod, mikor mások (szlovak, roman, cseh stb.) a seggüket a földhöz vernék, ha ilyen gyár épülne náluk. Velünk példálózva tamadják a cseh vezetést, miért balfaszkodnak az IFV tenderen 40% ellentételezéssel, miért nem kérnek gyárat.
 
Ezt most negatív felhanggal irod, mikor mások (szlovak, roman, cseh stb.) a seggüket a földhöz vernék, ha ilyen gyár épülne náluk. Velünk példálózva tamadják a cseh vezetést, miért balfaszkodnak az IFV tenderen 40% ellentételezéssel, miért nem kérnek gyárat.
nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...

nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen

megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
 
nem...ezt úgy írom, hogy ez nem valami RM-es üzleti modell...

nekik nem volt gyártósoruk a Lynx-hez...mi meg szépen kifizettük neki, hogy legyen

megjegyzem attól, hogy itt van a Lynx gyár rohadtul nem következik az, hogy nálunk meg lesz a 40%-os hazai részarány...
Ami fontosabb az az, hogy itt lesz kiépítve infrastruktúra, magyar dolgozók készítik, tanulják meg a know-how-t. Ha beütne a krach, akkor is tudunk magunknak gyártani (jó, csak részben).