[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Ne haragudj, de az, hogy itt épül egy Lynx gyár mennyiben zárja ki, hogy ha nyer a cseheknél is, akkor az RM oda ne ígérjen valami komolyabb gazdasági ellentételezési csomagot...vagy azt, hogy a cseh beszállítók részaránya elérjen egy bizonyos %-ot?

ne tegyünk már úgy, mintha egy harcjármű beszerzés esetén az lenne a legfőbb szempont/elérednő cél, hogy itthon épüljön hozzá gyár
Persze hogy kell, de az egyik nem zárja ki a másikat! Sőt ez a magyar érdek, a big biznisz igy jöhet össze, ha máshol is nyer a Lynx!

Minimum 40% értékű cseh ellentételezés kell, mert ez a tender követelménye. Ezt nem jelent 40%-os cseh hozzáadott értéket a Lynxhez. Lehet 10% is. Csak nem 200 cseh Lynxre, hanem 800 cseh-magyar-ausztrál Lynxre.

Az eredeti terv valószínűleg az volt, hogy a torony ott készül a magyar Lynxekre is, és meglesz a megrendelés 40%-os ellenértéke, akkor is ha a kész cseh Lynx itt készül vagy csak a testet küldjük és a toronnyal a végső összeszerelés ott történik. De ahogy telik az idő sztem úgy romlanak a cseh pozíciók a szlovák, szlovén jelentkezést is látva.

Az hogy itt gyár épül és a kutatás - fejlesztés egy részét, pl. új 8x8 is idehozzák az csak hab a tortán. Messze nem remélhettük ezt. A Leopardhoz hasonló vételben gondolkodtam az elején. A Puma valszeg vmi hasonlót nyújtott volna. De megéri majd a Lynx bevezetésével szenvedni, mert stratégiai iparágat élesztünk most újjá. Azaz olyat építünk ami a második világháború előtt volt csak itthon.
 
Folyamatosan növekedő alkatrészbeszállítás van benne. Hasonlóan az autógyáras szisztémához, ami ráépült egy csomó alkatrész beszállítása itthon.
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.Már rövid távon se,és épüljön ki a hazai fejlesztő és gyártó bázis-csak nem látom,hogy ténylegesen ez történne. :(
 
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.Már rövid távon se,és épüljön ki a hazai fejlesztő és gyártó bázis-csak nem látom,hogy ténylegesen ez történne. :(
Nem tudom te mit látsz jelenleg 15 db acél oszlopból meg egy betonalapból de én is kérek akkor ilyen kristálygömböt...
 
pedig nagyon egyszerű...a magyar Lynx gyárban, aminek a neve majd valami "Magyarföldön harcjárművet gyártó vegyes vállalat kft" lesz a neve...na ebben a cégben a magyar államnak 49%-os lesz a tulajdonrésze...

ennek semmiféle köze nincs ahhoz, hogy mennyi a hazai beszállítók részaránya, mivel ez egy összeszerelő üzem lesz, ahol a a világ (Európa) mindenféle tájáról bejövő részegységeket majd egymáshoz illesztik.
Ha Németországban készülne ugyanígy zajlana, csak 49%-ban a kész termék után nem a magyar államnál csörögne a kassza. Plusz az adóbevételek. 27% Áfánál sem mindegy hogy egyik zsebünkből tesszük a másikba vagy Merkelnek utaljuk.

Ráadásul az RM Hungary messze több mint a Lynx, a várpalotai gyárával és a kaposvári másik 8x8, 4x4 üzemével együtt. Plusz a Gidrán az RM portfolio része lett kiszorítva a régi fejlesztését.
 
Hm.Autógyártásban komoly technológiát mi nem szállitunk be,hanem inkább csak a részegység összeszerelés is hozzánk települt.És a mags technológiai értékű,nagy hasznot hozó részek gyártása továbbra sincs nálunk-ahogy a technológiai jogok sem.
Különben bármilyen meglepó,de most kifejezetten azt szeretném,hogy ne legyen igazam.
Nyugodj meg nincs igazad o_O , de nem akarok ennél jobban offolni.
 
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
 
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.
 
Mit értesz gyártás alatt?A részegységek összeszerelését,a végszerelést kis tételű manufactúrális gyártásnál könnyedén lehet ide-oda telepiteni.Az anyagok tényleges legyártását és magas technológiájú megmunkálását viszont már nem.
Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!
 
Kérdezhetek e nemes vita közepette? Elvileg ha 2022-től akarnak nekünk szállítani akkor már nem kellett volna elkezdjék a gyártást?! És még lenne egy kérdésem! Ellentetelezés esetén az mindegy, ha mondjuk más európai országban is van már egy gyár?! Gondolok itt pl a Lengyeleknél ha mondjuk lesz TB2 gyártás az kizárja, hogy nálunk is legyen? Nyilván ha TB2 lesz!
De,már gyártják őket.
 
Az lenne a kérdésem, és maradjunk pl a TB2 gyártásnál csak példaképpen! Ha a lengyeleknél gyár létesül ellentételezés képpen és ha mi is veszünk TB2-t és nyilván szeretnénk, kitétel, hogy legyen gazdasági ellentételezés, akkor akadálya nincsen, hogy itt is gyár létesüljön! Mert mondjuk a töröknek tudjuk jó biznisz, ha Európában gyártják és adják el!
Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Válasz ugyan az.Ha a gyártás egy kis tételű manufactúrális összeszerelést jelent,könnyedén ide lehet hozni.Még az sem biztos,hogy ettől drágább lesz.De ha a tényleges anyagtechnológiai gyártást is ide akarod hozni,az már nem biztos,hogy megéri.Kezdjük ott,hogy van e olyan üzemünk,ami képes ténylegesen olyan kompozitot gyártani,amire ehez az adott gépre szükség van?Én nem tudom (szerintem van,de mérget azért nem vennék rá).Aztán a gyártási db-szám lesz e akkora,hogy ilyen mélységű felkészülés rentábilis legyen?Mivel sem az esetleges rendelés nagyságát,sem az anyagtechnológiai gyártásra való ráállás költségéről halvány lila gőzünk sincs,erre végképpen nem tudunk vállaszt adni.Legalábbis én,biztos nem.Valamelik gyártástechnológiában jártas mérnökünk talán igen.
Köszönöm a választ!:)
 
az ausztrál ipari együttműködés mélysége távolról sem összekeverendő azzal ami nálunk van...

az olaszoknál meg megvan az ipari háttér ahhoz, hogy legyártsák a Lynx-et egy teljesen új üzem felhúzása nélkül (Iveco, Oto Melara, stb.)
Azt tudod, hogy sosem szabad fullban tolni?!? :cool:
Jelenleg nálunk egy épülő csarnok van.
Pesze, hogy ne hasonlítsuk össze!
Azt meg, hogy mi LESZ, arról inkább ne vátészkedj, mert beégsz! (Mint ahogy beégtek, akik azt súlykolták, hogy "nem lesz itt csőgyartás az Arzenalnál"....aztán meg....
Csak szólok, ha már ipari együttműködésről beszélünk, hogy EDDIG 3 különböző telepen fog üzemet nyitni a RM. + a radarok gyartása. Ebből az egyik gyar innen fogja ellátni egész Európát nagy és közepes kaliberű lősszerrel.