Az Áfa befizetéséhez a magyar kormány ragaszkodott. Ezt külön megemlítette Maróth a nyilatkozataiban. Azt nyilatkozta, hogy kemény tárgyalások eredménye ez.
Többször leírtad, hogy a mi pénzünkből lett német gyártás. És helyeseltél
@speziale kijelentésére, hogy csak a mi pénzünk lett Lynx gyártás. De te magad is leírtad ezt:
És akkor az egerszegit miből fogják?? Minek rendeznének be egy külön dedikált gyárat Németországban, amikor nagyon jól tudod, hogy a PUMA gyártási kapacitása felszabadul. Az hogy ugyan abban a csarnokban legyártanak nekünk 46db Lynx-et (PUMA-ból évi 30-32 készült), teljesen logikus döntés. A PUMA gyártása majd csak '22 végén, 23' elején kezdődhet, ha megérkezik végre a német megrendelés. Addig van egy felszabadult kapacitásuk. Még az ausztrál initial csomag is legyártásra kerülhet! Emiatt nem kell külön gyárat indítani. A PUMA megrendelésének késlekedése miatt pedig ott állna üresen a gyár.
Tehát, ha a mi 60Mrd-unkból rendeznék be a német gyárat - ami nem így van -, és mondjuk beesik még megrendelés, és menne tovább a német dedikált Lynx gyár, akkor az egerszegi gyár beindítása dupla pénzt igényelne, nem?
Teljesen logikátlan lenne 2 külön dedikált Lynx gyár üzemeltetése. Miközben a magyar gyár kapacitása is nagyobbra van tervezve, mint amit a mi szállítási ütemezésünk igényelne. Tehát ha beesik újabb "kisországi" megrendelés, azt nálunk kell összeszerelni.
Ahogy írtam, nem is kellett volna külön gyár. A RM-nak van jelenleg szabad kapacitása. Ha esetleg nem is Németországban, de a leányain keresztül szerte a nagyvilágban biztosan! A PUMA VJTF upgrade-je depo szinten elvégezhető, pláne úgy, hogy ott sem esnek neki a teljes leszállított PUMA darabszám azonnali upgrade-jének.