Err, honnan is jon a 45/ev limit?
Eddig az RM nem azt mondta, hogy a termelés 10-45 db/év?
Persze mindent meg lehet oldani, csak annak is ára van.
Err, honnan is jon a 45/ev limit?
Nem tudom, de ha mondtak is valamit, az biztosan nem hard limit - ha masnem, fehuznak meg egy csarnokot harom honap alatt par millio eurobol egy ujabb milliard euros rendeles utan.Eddig az RM nem azt mondta, hogy a termelés 10-45 db/év?
Persze mindent meg lehet oldani, csak annak is ára van.
Nem tudom, de ha mondtak is valamit, az biztosan nem hard limit - ha masnem, fehuznak meg egy csarnokot harom honap alatt par millio eurobol egy ujabb milliard euros rendeles utan.
A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet...
Nem biztos hogy ha nyer a Lynx a cseh tenderen, akkor kesz IFV-t fogunk küldeni. Logikusabb lenne torony nélkül és a végét ők radobják, ha az már amúgyis ott készül. Sok a ha, de sztem így lenne a logikus.Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.
Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.
A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.
Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Abbol proto lesz 2023-ra.Mondjuk valszeg pont az lett a döntés, amit te is mondtál.
Felhúztunk egy új csarnokot Kaposváron. Egészen pontosan majd fogunk. Valszeg ha úgy adódik, akkor az is besegít a Lynx időre való leszállításába és utána majd foglalkoznak a kerekesek dolgával. Addig meg lesz idő tökéletesre kikísérletezni azt a híres, várt 8*8-as hibridet.
Nem biztos, hogy az ausztrálokhoz, ha ott is nyer, részegységet nem szállítunk.be. Rengeteg lehetőség van. Akár az elso x db-ot is innen küldeni stb... Tehát nem a teljes készre gyártott éves mennyiség számít. De akár egy verziót pl. légvédelmit innen is küldhetjük mkinek.A problémát pont ebben látom. Nem lenne rentábilis hosszú távon, hogy mi majdnem 100 db/év gyártásra vegyünk fel embert, szerszámozzuk fel, stb. Az üzleti tervet az RM-nél valszeg nem viccből készítették. Ezek kifutása után ilyen prosperálással számolnak. És az én megrögzött mániám az, hogy már az elejétől kezdve a megtérülésbe bele volt számolva a cseh tender is.
Nem biztos, hogy az ausztrálokhoz, ha ott is nyer, részegységet nem szállítunk.be. Rengeteg lehetőség van. Akár az elso x db-ot is innen küldeni stb... Tehát nem a teljes készre gyártott éves mennyiség számít. De akár egy verziót pl. légvédelmit innen is küldhetjük mkinek.
Egyelőre.En ugyanezen filoztam a multkor, hogy az Orbannal a Skyrangert is letargyaltak es azt csak nalunk fogjak Europaban gyartani...
Azért az Ausztrál torony már nagyon nem így néz ki nyugi...!Amúgy gyanús, hogy ezzel a toronnyal cipelik mindenhova a gépet, lehet nincs kész a Lance 2?
TalánAkkor mar hivatalos, IFV-t akarnak venni!![]()

Nehezebb is jóval a másik 2 versenyzőnél.Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
![]()
ASCOD:
![]()
CV90:
![]()
Idézzem Penge Boriszt?Nehezebb is jóval a másik 2 versenyzőnél.



Ha már a Bronco nem játszik és mindenáron szeretnétek úszóképes láncost, az RM az ausztráloknál meglebegtetett anno egy úszóképes lynx változatot is. Nem, nem trollkodok most, tényleg.
"A protected amphibious-variant Lynx which will enhance the amphibious capability and survivability of the Australian Army when deploying from the Canberra Class LHDs and other large amphibious warfare ships."
https://www.defenceconnect.com.au/l...ings-the-fight-with-land-400-phase-3-offering
![]()
Eléggé hajaz a KMW féle APVT-re, csak kevésbe retardált kialakítású. A hullámtörő alapján legalábbis ez előrefelé úszna... szerencsére.
Hat igen , mintha lett volna erről szó hogy a hazai lynx választásnál is nagy szerepett játszott hogy ezerszer kényelmesebb volt mint barmeliyek kompetitor jarmű , azért nem mindegyJó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
![]()
ASCOD:
![]()
CV90:
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..