K
kamm
Guest
Huh, baszki, ez a legalso CV90, na ez nagyon gaz, ez mar PSzH kategoria...Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
ASCOD:
CV90:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Huh, baszki, ez a legalso CV90, na ez nagyon gaz, ez mar PSzH kategoria...Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
ASCOD:
CV90:
Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
ASCOD:
CV90:
Még picit korszerűbb is... Az új autók evoluciojaban is mindig nagyon és nagyobb lesz a következő generáció, ez így van.. . Nem kérdés melyik lehet a jövő választása..Nehezebb is jóval a másik 2 versenyzőnél.
Nem az Ausztrálok gyártják a tornyokat?Nem biztos hogy ha nyer a Lynx a cseh tenderen, akkor kesz IFV-t fogunk küldeni. Logikusabb lenne torony nélkül és a végét ők radobják, ha az már amúgyis ott készül. Sok a ha, de sztem így lenne a logikus.
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.
Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.
A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.
Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Az első 46-ot. De hosszú távon sztem csak akkor készül ott mind, ha buktázik a Lynx a cseh/szlovak tenderen. Az ausztrál gyár kapacitásait elviszi a 480as helyi megrendelés. A mi első 46unk még pont előtte belefér.Nem az Ausztrálok gyártják a tornyokat?
Egy fiktív jövőbeli esetleges opció miatt?? Év végen lesz cseh döntés és ez a legoptimistább verzió.Lehet, hogy ez áll Korom Ferenc lemondása mögött?
Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
ASCOD:
CV90:
Huh, baszki, ez a legalso CV90, na ez nagyon gaz, ez mar PSzH kategoria...
Tudom, de ha van már egy nagyobb torony az ausztráloknál ami működik miért ez a csupasz van az európai demó gépen.Azért az Ausztrál torony már nagyon nem így néz ki nyugi...!
Csak nincs kinyújtva a lábuk amúgy baromi tágas harcjárműhöz képest.A hely az nagy.
De elég hülyén áll a lábuk, a lábtartó kicsit rossznak tűnik, túlságosan ülés alatt van?
@krisss vagy aki személyesen ült benne?
Szerintem azért ülnek így benne hogy még nagyobbnak tűnjön. Gondolom a benne ülők simán erre szavaznának, ezzel kap még egy kis lökést tőlük.Tudom, de ha van már egy nagyobb torony az ausztráloknál ami működik miért ez a csupasz van az európai demó gépen.
Csak nincs kinyújtva a lábuk amúgy baromi tágas harcjárműhöz képest.
Talán nem is ettek a Lynx próba előtt...Szerintem azért ülnek így benne hogy még nagyobbnak tűnjön. Gondolom a benne ülők simán erre szavaznának, ezzel kap még egy kis lökést tőlük.
Tudom, de ha van már egy nagyobb torony az ausztráloknál ami működik miért ez a csupasz van az európai demó gépen.
Csak nincs kinyújtva a lábuk amúgy baromi tágas harcjárműhöz képest.
És most várják, hogy a hosztesz kihozza nekik az uzsonnát ...Talán nem is ettek a Lynx próba előtt...
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.
Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.
A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.
Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
@krisss már korábban felfedte, hogy a német szállítmány (azaz 46 db) egy komplet zászlóalj felfegyverzése.Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.
A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.
Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.
Milyen 56?44,ne találjatok már ki ostobaságokat.Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.
A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.
Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.
A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.
Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.