[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Jó, szerintem a hely és kényelem tekintetében a lynx a nyerő
Lynx:
186581588_3921232391329535_403336132078752566_n.jpg

ASCOD:
188709989_3921232081329566_6940913672611347602_n.jpg

CV90:
186948919_3921232234662884_7630190802268697101_n.jpg
Huh, baszki, ez a legalso CV90, na ez nagyon gaz, ez mar PSzH kategoria...
 
A magasság különbség a belső teret növeli, ami egy szempont.
Amire még fel lehetett volna használni ezt a kb. 15-25 cm-es növekményt:
  • Akna védelem, vastagabb, többrétegű fenék kialakítással.
  • A tetőpámcél erősített, vastagitott kialakítása.

Ha valóban jobb páncélvédelmet nyújtana, akkor nem vagy nem csak a belső tér lenne nagyobb.
 
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.

Lehet, hogy ez áll Korom Ferenc lemondása mögött?
 
Azért az Ausztrál torony már nagyon nem így néz ki nyugi...!
Tudom, de ha van már egy nagyobb torony az ausztráloknál ami működik miért ez a csupasz van az európai demó gépen.
A hely az nagy.
De elég hülyén áll a lábuk, a lábtartó kicsit rossznak tűnik, túlságosan ülés alatt van?
@krisss vagy aki személyesen ült benne?
Csak nincs kinyújtva a lábuk amúgy baromi tágas harcjárműhöz képest.
 
Tudom, de ha van már egy nagyobb torony az ausztráloknál ami működik miért ez a csupasz van az európai demó gépen.

Csak nincs kinyújtva a lábuk amúgy baromi tágas harcjárműhöz képest.

Mondjuk szerintem direkt , mert ezzel kb az van bemutatva hogy a többi járművel szembe , ebben a legbelső ember is kitud jönni hátul anélkül hogy bárkinak mozdulnia kéne
 
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.

A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.

Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.
 
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.

A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.

Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.
@krisss már korábban felfedte, hogy a német szállítmány (azaz 46 db) egy komplet zászlóalj felfegyverzése.
 
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.

A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.

Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.
Milyen 56?44,ne találjatok már ki ostobaságokat.
 
Attól függ, hogy a magyar nehézdandárban hány Lynx lesz.
Ha 56 harckocsival számolunk, akkor lehet 56x2 (112), vagy 56x3 (172), plusz az egyéb fegyvernemi változatok - már ha ez a szám csak a lövész feladatúakat jelenti.
És akkor még nem számoltunk azzal, ha tényleg "csak" a 44 Leo-2a7 HU lesz a dandár fő fegyverzete, mert akkor elég 44x2 (88) vagy 44x3 (132) darab + egyéb (légvédelmi, sebesült kihordó, stb.).
Ezeket a számokat szerintem lehetséges 2026-ig produkálni.

A maradék pedig a Bocskai dandáré lesz. Ha utóbbiból számolunk vissza, ott 3 lövészzászlóalj van, de a feltöltésnél nem kell a harckocsik számához igazodni.

Persze lehet teljesen más a struktúra, ugyanis Tatán jelenleg csak egyetlen lövészzászlóalj van. Nem tudom annak hány fős a kerete, de elvileg annyi Lynx kellhet nekik, amennyibe annak a zászlóaljnak a katonái elférnek. Ebből a célból a 88 darab bőségesen elegendőnek tűnik. 88 x 8 fő lövész az összesen 704 fő.

Erről már amúgy beszéltek hivatalos jelleggel hogy 2x44 lynx megy tatára
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and beat