[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 723
113
191587187_1418814915137622_3112643318654805489_n.png

Cseh tesztek, ott figyel a torony bal oldalán a Spike konténer.

Itt jobban látszik:

Z8BDl9.jpeg
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
K

kamm

Guest
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Err, honnan is jon a 45/ev limit?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 162
113
Én még mindig ott tartok,hogy elöbb készüljön el és váljon be a csapatpróbán.......
 
K

kamm

Guest
Eddig az RM nem azt mondta, hogy a termelés 10-45 db/év?
Persze mindent meg lehet oldani, csak annak is ára van.
Nem tudom, de ha mondtak is valamit, az biztosan nem hard limit - ha masnem, fehuznak meg egy csarnokot harom honap alatt par millio eurobol egy ujabb milliard euros rendeles utan.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Nem tudom, de ha mondtak is valamit, az biztosan nem hard limit - ha masnem, fehuznak meg egy csarnokot harom honap alatt par millio eurobol egy ujabb milliard euros rendeles utan.

A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet...

A problémát pont ebben látom. Nem lenne rentábilis hosszú távon, hogy mi majdnem 100 db/év gyártásra vegyünk fel embert, szerszámozzuk fel, stb. Az üzleti tervet az RM-nél valszeg nem viccből készítették. Ezek kifutása után ilyen prosperálással számolnak. És az én megrögzött mániám az, hogy már az elejétől kezdve a megtérülésbe bele volt számolva a cseh tender is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 520
93 767
113
Egy valami nem fér a fejembe és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek számolgatásban.

Ha a teljes cseh és magyar megrendelést Zalában akarjuk összeszerelni, évi 45 db/év max sebességgel, akkor a most Németben gyártott első részt is beleszámolva 2030-ig lesznek kész a fiúk.

A csehek kitolták a nehéz dd felállítását, de nem ilyen mértékben. Nekünk meg -elvileg- az eredeti időpontra kell az egész. Biztosan kitaláltak egy ennél okosabb dolgot a Karmelita kolostorban a találkozón, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a magyar pénzügy hajlandó lenne módosítani a szállítás dátumát. Az első két zászlóalj felszerelése és kifizetése után átengedni a kapacitásokat egy cseh siker esetén és a nagyobbik felét csak az évtized végére leszállítani. Ami viszont a hadügynek igen rosszul esne, hiszen ez azt jelentené, hogy a CREVAL ideje alatt mi félig új, félig ruszki vasakkal szerepelnénk.
Ez a magyar költségvetésnek borzasztó kényelmes lenne, hiszen hosszabb távra csúsztatná el a kifizetéseket és például kerekes fejlesztésbe és gyártásba több pénzt jelentene rövid távon. Egy honvédelmi miniszternek megadná azt a lehetőséget, hogy az utolsó három leszállításra esetleg az azóta kikutatott új technológiák beszerzését is kérje. Viszont a hadsereg számára, mint említettem, ez elég megalázó helyzet, hiszen azt érezheti, hogy megint csak ígérgetés és ami jön, az olyan lassan érkezik, hogy a várt élettartam negyede eltelik a megrendelés és a beérkezés között.

Biztos van más, logikus magyarázat, bevonják a magyar járműipart nagyobb mértékben, de jelenleg nem látom. A termelés túlpörgetése nem tűnik bölcs döntésnek, hiszen hosszú távon meg nem lesz ekkora kereslet, ha meg Németben gyártanák továbbra is a Lynxek egy részét, akkor meg pont az az előnyünk sérül, hogy egy tervezhető időtávban üzemel a gyár és nem egy beeső újabb megrendelésre lesz hagyatkozva, ami ha nincs, akkor a veszteséget termeli.
Nem biztos hogy ha nyer a Lynx a cseh tenderen, akkor kesz IFV-t fogunk küldeni. Logikusabb lenne torony nélkül és a végét ők radobják, ha az már amúgyis ott készül. Sok a ha, de sztem így lenne a logikus.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Mondjuk valszeg pont az lett a döntés, amit te is mondtál.

Felhúztunk egy új csarnokot Kaposváron. Egészen pontosan majd fogunk. Valszeg ha úgy adódik, akkor az is besegít a Lynx időre való leszállításába és utána majd foglalkoznak a kerekesek dolgával. Addig meg lesz idő tökéletesre kikísérletezni azt a híres, várt 8*8-as hibridet.
 
K

kamm

Guest
Mondjuk valszeg pont az lett a döntés, amit te is mondtál.

Felhúztunk egy új csarnokot Kaposváron. Egészen pontosan majd fogunk. Valszeg ha úgy adódik, akkor az is besegít a Lynx időre való leszállításába és utána majd foglalkoznak a kerekesek dolgával. Addig meg lesz idő tökéletesre kikísérletezni azt a híres, várt 8*8-as hibridet.
Abbol proto lesz 2023-ra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 520
93 767
113
A problémát pont ebben látom. Nem lenne rentábilis hosszú távon, hogy mi majdnem 100 db/év gyártásra vegyünk fel embert, szerszámozzuk fel, stb. Az üzleti tervet az RM-nél valszeg nem viccből készítették. Ezek kifutása után ilyen prosperálással számolnak. És az én megrögzött mániám az, hogy már az elejétől kezdve a megtérülésbe bele volt számolva a cseh tender is.
Nem biztos, hogy az ausztrálokhoz, ha ott is nyer, részegységet nem szállítunk.be. Rengeteg lehetőség van. Akár az elso x db-ot is innen küldeni stb... Tehát nem a teljes készre gyártott éves mennyiség számít. De akár egy verziót pl. légvédelmit innen is küldhetjük mkinek.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
K

kamm

Guest
Nem biztos, hogy az ausztrálokhoz, ha ott is nyer, részegységet nem szállítunk.be. Rengeteg lehetőség van. Akár az elso x db-ot is innen küldeni stb... Tehát nem a teljes készre gyártott éves mennyiség számít. De akár egy verziót pl. légvédelmit innen is küldhetjük mkinek.

En ugyanezen filoztam a multkor, hogy az Orbannal a Skyrangert is letargyaltak es azt csak nalunk fogjak Europaban gyartani...