[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 882
113
Értsd jól: Az MH sorozatgyártott példányainak 22-ben el kell kezdeni a gyártását. Németben. Ami gyártásába kerül, azon már lényeges dolgokat nem lehet változtatni (test, futómű konstrukció, ajtók helye, mérete,)
Ha például repedések jelennek meg a futómű bekötés körül, vagy valahol rosszul méreteztek valamit, akkor az menthetetlen.
Ezért tesztelik, nyúzzák évekig a prototípusokat.
És javítják, módosítják a járművet, a sorozatgyártás előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Wilson

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 882
113
Az Ajax egy több mint 10 tonnával kisebb gép gyenge felskálázása.
De mégegyszer mondom a KF41 teste több éve megvan. Amit eleve 50 tonnáig terhelhetőnek terveztek.
Ugyebár a Marder 2 leszármazottja. Az sem mai darab már.
Szerintem nagyon nem a PUMA-ból kellene kiindulni! Ahol a teljesen új könnyű ötvözetből épült platformra terveztek egy teljesen új járművet. Új hajtással, új felfüggesztéssel, új toronnyal és fegyverekkel, új digitális rendszerrel. Szóval minden új volt benne.
Erre ráadásul még a BW is többször átterveztette.

Nekem meggyőződésem, hogyha nem kérünk jelentős változtatást, akkor időre itt lesz a 46db
Eléggé szubjektíven válogatod az érveid.
A Marder 2 nem sokat volt próbálva.
Nem biztos, hogy sok köze van a KF41 hez. A KF31-hez inkább.
Az egy demó hiába öt éves, ha csak demó. A prototípusokat kell tesztelni. Sokáig.
Ha ez a folyamat megy, akkor látszik az eredménye, mert változnak, módosulnak az újabb teszt példányok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány
W

Wilson

Guest
Nyugi srákok , most beszéltem Pappergerrel , azt mondta "keine problem mit Lynx" , szóval chill

A Puma bajairól megaztmondta "Wir haben sie direkt gemacht, weil wir Deutschen das lustig finden, nur ein bisschen Humor in der Bundeswehr und zwischen uns, necken wir uns immer gegenseitig" majd hahotázott egy nagyot a telefonkagylóba
Nem is tudtam, hogy Papperger a helyi humor herold:)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 087
130 157
113
Értsd jól: Az MH sorozatgyártott példányainak 22-ben el kell kezdeni a gyártását. Németben. Ami gyártásába kerül, azon már lényeges dolgokat nem lehet változtatni (test, futómű konstrukció, ajtók helye, mérete,)
Ha például repedések jelennek meg a futómű bekötés körül, vagy valahol rosszul méreteztek valamit, akkor az menthetetlen.
Ezért tesztelik, nyúzzák évekig a prototípusokat.
És javítják, módosítják a járművet, a sorozatgyártás előtt.
Bocs a hazai gyártás ígért megkezdésére gondoltam.
 
H

Hummen23

Guest
Értsd jól: Az MH sorozatgyártott példányainak 22-ben el kell kezdeni a gyártását. Németben. Ami gyártásába kerül, azon már lényeges dolgokat nem lehet változtatni (test, futómű konstrukció, ajtók helye, mérete,)
Ha például repedések jelennek meg a futómű bekötés körül, vagy valahol rosszul méreteztek valamit, akkor az menthetetlen.
Ezért tesztelik, nyúzzák évekig a prototípusokat.
És javítják, módosítják a járművet, a sorozatgyártás előtt.
Ami azt illeti, a bokrétaünnepen kiderült, hogy már elkezdődött a gyártás.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Hm! Kezd veszélyessé válni ez a topik is mint a T-72! Betyár az biztos! A Xanax lassan ise is ajánlott! :D
Hmm! :confused:
A klaszikus abcben a K és F kozott pont feleanyi betu van mind a K és T kozott.
A T elott 19 betu van a K elot pedig 10 és ha kiveszuk a F-et, akkor 9.
A T 20-ik betu a K pedig 11-ig. 20+11+41=72 :oops:
Tán véletlen? :D:p:cool:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Szerintem az alapszerkezetet itt gyártják majd - ha nem is egyből. Ehhez kb. kell egy-két profi lézeres-plazmás CNC lemezvágó meg

Én nagyon remélem, hogy nem lézerrel fogják vágni. De nagyon nem pörögnék a témán, mert szerencsére az RM nem a fórumról válogat eszközbeszerzési tanácsokat. Értem, mit szeretnél mondani, a német amúgy rutinból megoldja. Néha kijön belőlem, mikor karbantartó műhelynél hegesztő robotokat hiányolnak meg ilyesmiket. :)

Na de ha tegyük fel most dobsz piacra egy új mosógépet! Eladod az első db-at és jön a visszajelzés, hogy szar mert zörög a dob, akkor javítasz rajta vagy adod tovább ugyan azzal a hibával??? Ha a gyártó fele jönnek a visszajelzések, hogy ezen kell javítani meg azon, akkor a gyártó miért adná el ugyan azzal a hibával a termékét?! Magyarán az Ausztrál tesztek eredményei valamilyen szinten így is úgy is hasznunkra válnak! Lehet én gondolom túl!

Értsd jól: Az MH sorozatgyártott példányainak 22-ben el kell kezdeni a gyártását. Németben. Ami gyártásába kerül, azon már lényeges dolgokat nem lehet változtatni (test, futómű konstrukció, ajtók helye, mérete,)
Ha például repedések jelennek meg a futómű bekötés körül, vagy valahol rosszul méreteztek valamit, akkor az menthetetlen.
Ezért tesztelik, nyúzzák évekig a prototípusokat.
És javítják, módosítják a járművet, a sorozatgyártás előtt.


Valahogy mindig ugyan oda lyukadunk ki. Milyen súlyú hibák és milyen időablak.

De nem is ezzel akarok most foglalkozni, Venom mosógépes példája teljesen helytálló. Csak szeretném bejelenteni, hogy ha LMzek 250 db T-72-jét a kormány népszavazásra bocsátaná, mint Svájcban, akkor én az este során átgondoltam és úgy döntöttem, hogy Pogányék mellé állok.
Ki kell pár hibát javítania a gyártónak és utána mehet a sorozatgyártás a Magyar Honvédség rendszeresítésére. Oldják meg az ergonomiai problémákat, javítsák a stabi gondjait, emeljék legalább 10 tonnával a terhelhetőséget és csökkentsék a motor fogyasztását!
Nem kérek olyat, ami lehetetlen. Csak olyat, amit a versenytársak is kínálnak a saját gépükön.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
De most őszintén?
Milyen tűzvezetési és szoftveres hiba lehet, amikor ugyan az a rendszer kerül bele, mint ami már megy a Boxerben? A váltó, motor túlmelegedés már kijött volna eddig, nem?
De most őszintén.
Úgy gondolod ennek a gépnek nem lehet semmi problémája?
Mert mentek a demóval 6000km-t?
És tudjuk ezek alatt milyen problémák adódtak?
Másrészt a demózgatás elég távol van a normál felhasználástól.

Az én Kia ceedem kormányösszekötője 10000km-nél kezdett hangot kiadni.
És ez egyre hangosodott.
Állításuk szerint hónapokon át gyártották így a ceedeket. Több tízezerbe kellett cserélni.
Sem a teszteken, sem a minőségellenőrzésen nem derült ki, hogy szar.


Szóval ilyen szintű teszten mint az ausztrál nem vett még részt, így itt bukhatnak ki dolgok.
Amik remélhetőleg könnyen orvosolhatók.

Amúgy ez a tesztek milyen szinten nyilvános?
 
W

Wilson

Guest
Én nagyon remélem, hogy nem lézerrel fogják vágni. De nagyon nem pörögnék a témán, mert szerencsére az RM nem a fórumról válogat eszközbeszerzési tanácsokat. Értem, mit szeretnél mondani, a német amúgy rutinból megoldja. Néha kijön belőlem, mikor karbantartó műhelynél hegesztő robotokat hiányolnak meg ilyesmiket. :)






Valahogy mindig ugyan oda lyukadunk ki. Milyen súlyú hibák és milyen időablak.

De nem is ezzel akarok most foglalkozni, Venom mosógépes példája teljesen helytálló. Csak szeretném bejelenteni, hogy ha LMzek 250 db T-72-jét a kormány népszavazásra bocsátaná, mint Svájcban, akkor én az este során átgondoltam és úgy döntöttem, hogy Pogányék mellé állok.
Ki kell pár hibát javítania a gyártónak és utána mehet a sorozatgyártás a Magyar Honvédség rendszeresítésére. Oldják meg az ergonomiai problémákat, javítsák a stabi gondjait, emeljék legalább 10 tonnával a terhelhetőséget és csökkentsék a motor fogyasztását!
Nem kérek olyat, ami lehetetlen. Csak olyat, amit a versenytársak is kínálnak a saját gépükön.
Isten mentsen ettől Mari néni a T-72-l azt gondolná, hogy az valami újfajta műfogsor ragasztó v reflux gyógyszer, és rohanna népszavazni :):)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: krisss and Vogon
H

Hummen23

Guest
De most őszintén.
Úgy gondolod ennek a gépnek nem lehet semmi problémája?
Mert mentek a demóval 6000km-t?
És tudjuk ezek alatt milyen problémák adódtak?
Másrészt a demózgatás elég távol van a normál felhasználástól.

Az én Kia ceedem kormányösszekötője 10000km-nél kezdett hangot kiadni.
És ez egyre hangosodott.
Állításuk szerint hónapokon át gyártották így a ceedeket. Több tízezerbe kellett cserélni.
Sem a teszteken, sem a minőségellenőrzésen nem derült ki, hogy szar.


Szóval ilyen szintű teszten mint az ausztrál nem vett még részt, így itt bukhatnak ki dolgok.
Amik remélhetőleg könnyen orvosolhatók.

Amúgy ez a tesztek milyen szinten nyilvános?
Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy a Rheinmetall a világ egyik vezető hadiipari vállalata? Finoman szólva sem ma kezdték a szakmát. A Lynx-be a lehető legtöbb már kipróbált megoldást beépítették. Ráadásul húzóterméknek szánják, a világ egyik top gépe a sajt kategóriájában. Olyan projektek esélyese, mint a Bradley cseréje.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 686
71 949
113
Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy a Rheinmetall a világ egyik vezető hadiipari vállalata? Finoman szólva sem ma kezdték a szakmát. A Lynx-be a lehető legtöbb már kipróbált megoldást beépítették. Ráadásul húzóterméknek szánják, a világ egyik top gépe a sajt kategóriájában. Olyan projektek esélyese, mint a Bradley cseréje.
Ami még mindig nem írja felül a valóságot? :rolleyes: Szeretjük a Hiúzt, szép és az RM-ből indulunk ki mikor azt várjuk, hogy jó is lesz, mert RM. De ettől még ez csak hit, amíg nincs kézzelfogható működőképes és jó Hiúz.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 314
8 336
113
Konkretan "mission critical 4-hr" support levelnek hivjak IT-ban. A legdragabb support, de pl kozponti storage systemekre gyakran megvettem regebben, mert nem volt mas megoldas arra, hogy nehogy napokig alljon a ceg (es a kapacitas/teljesitmeny ill. az ara miatt abszurd lett volna masikat tartani ra.)
Sot, komoly vendorok (EMC/Dell stb) kepesek voltak ilyesmit Afrika kozepen is megadni, ha kellett valakinek pl a DoD-nak - persze 20x-50x-100x annyiert, mint a (legdragabb) civil support (kb tartottak egy vadiuj rendszert valahol 4 opran belul.)
Speciel a magyar államizgatás és közszolgáltatás 2 órát követel...
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Hmm! :confused:
A klaszikus abcben a K és F kozott pont feleanyi betu van mind a K és T kozott.
A T elott 19 betu van a K elot pedig 10 és ha kiveszuk a F-et, akkor 9.
A T 20-ik betu a K pedig 11-ig. 20+11+41=72 :oops:
Tán véletlen? :D:p:cool:

Hét nem tudom. Igazából @milagro az elsőszámú számmisztika- és asztrológia felelős, majd "megköpködi" a szakmai érveidet ... :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De most őszintén.
Úgy gondolod ennek a gépnek nem lehet semmi problémája?
Ó dehogynem! De szerintem ezek nem olyan jellegű dolgok, ami miatt teljesen újra kellene kezdeni a tervezést, tesztelést.

Mert mentek a demóval 6000km-t?
És tudjuk ezek alatt milyen problémák adódtak?
Pont ez a lényeg. Ez egy demó jármű, amit egyik kiállításról a másikra hurcolásznak.
Tehát elvileg ennek arra sem lehet ideje, hogy komoly tesztelésen vegyen részt.
Nálunk is ment vagy 60km-t a Korom féle PR videóval, és a bakonyi jaszkarizással (az amerikaiak előtt) együtt. És szerintem ez volt a leghosszabb útja demó gépként.
De tudjuk, hogy nem csak egy teszt jármű van. A robbantásos és roncsolásos tesztek el lettek végezve. Ehhez nem kell az ausztrálokra várni.
De az is nyilvánvaló, hogy a demó gépnek is részt kellett vennie a teszt folyamatokban.
Másrészt a demózgatás elég távol van a normál felhasználástól.
Ez így van de nem csak ez történt!
Az én Kia ceedem kormányösszekötője 10000km-nél kezdett hangot kiadni.
És ez egyre hangosodott.
Állításuk szerint hónapokon át gyártották így a ceedeket. Több tízezerbe kellett cserélni.
Sem a teszteken, sem a minőségellenőrzésen nem derült ki, hogy szar.
Szerintem a MH berkein belül sosem fog összejönni 10000km
De mondok mást. A GDELS 10 éve küszködik az ASCOD Ajax-szal. És már a legelejétől kiderült a rezonancia és a zaj probléma.
De magának a RM-nak is kellett tesztelnie a RMA-ra küldött ausztrál gépeket. Erről még képek és videó is vannak.
Én azt gondolom, hogy amikor mi rábólintottunk a megrendelésre, akkor nagyjából 80-85%-ban volt meg a végleges gép. Az ausztrálokhoz meg olyan 95%-osan ment el. Amiből a mi 80-85%-unknak meg kell egyeznie.
Szóval ilyen szintű teszten mint az ausztrál nem vett még részt, így itt bukhatnak ki dolgok.
Amik remélhetőleg könnyen orvosolhatók.

Amúgy ez a tesztek milyen szinten nyilvános?
Szerintem az részletes eredmény biztosan nem lesz az. De egy összefoglalót biztosan kitesznek az ausztrálok.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 882
113
Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy a Rheinmetall a világ egyik vezető hadiipari vállalata? Finoman szólva sem ma kezdték a szakmát. A Lynx-be a lehető legtöbb már kipróbált megoldást beépítették. Ráadásul húzóterméknek szánják, a világ egyik top gépe a sajt kategóriájában. Olyan projektek esélyese, mint a Bradley cseréje.
Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy a BMW is teszteli az új termékeit.
Ezért jó autógyár.
A GDELS szar cég az AJAX-al?
;)