Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.