[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.
 

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
429
2 165
93
Eléggé szubjektíven válogatod az érveid.
A Marder 2 nem sokat volt próbálva.
Nem biztos, hogy sok köze van a KF41 hez. A KF31-hez inkább.
Az egy demó hiába öt éves, ha csak demó. A prototípusokat kell tesztelni. Sokáig.
Ha ez a folyamat megy, akkor látszik az eredménye, mert változnak, módosulnak az újabb teszt példányok.
KF41-nek semmi köze a Marder2-höz, önálló fejlesztés. A Marder2-t a KF-31 kifejlesztésénél használták kiindulási alapként.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
A feltételezett hibák is csak hit.
Ez igaz.

Spec én nem is gondolom, hogy égbekiáltóan nagy/megoldhatatlan problémák lesznek.
De, hogy lesznek az szinte biztos.
Egy ennyire összetett gépnél, mégha a legtöbb része kipróbált más járműveken, ez szinte törvényszerű.


Amúgy az ajax tervezői sem valószínű, hogy most kezdték a szakmát.
Mégsem sikerül megoldaniuk felmerülő problémákat.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 139
9 264
113
KF41-nek semmi köze a Marder2-höz, önálló fejlesztés. A Marder2-t a KF-31 kifejlesztésénél használták kiindulási alapként.
Nem teljesen így igaz. A Marder2 kiindulási tervezeti alapja a KF-31-nek, amelyek a következő állomása a KF-41. A tervezőgárda azonos. Nem gondoljuk, hogy két külön full munkacsoport dolgozta ki a követelményrendszer, a fejlesztés főbb állomásait és sarokpontjait. Még a RM sem ennyire gazdag cég. Ez egy szinte egyenes irányú fejlesztési irány, látható fejlődési ütemmel, bizonyos képességek vonatkozásában, méretek, tömeg, védettség
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.
Kia ceed arra volt példa, hogy valószínű egy keveset tesztelték, mégis előjön hiba.

Ugye nem 1, nem 2 járművisszahívásról tudunk a világon.
Ami nem a dkg-ok miatt adódott, hanem mert tervezésnél becsúszhat hiba.
Ők is, te is emberből vagy, hiába vagy mérnök.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ó dehogynem! De szerintem ezek nem olyan jellegű dolgok, ami miatt teljesen újra kellene kezdeni a tervezést, tesztelést.


Pont ez a lényeg. Ez egy demó jármű, amit egyik kiállításról a másikra hurcolásznak.
Tehát elvileg ennek arra sem lehet ideje, hogy komoly tesztelésen vegyen részt.
Nálunk is ment vagy 60km-t a Korom féle PR videóval, és a bakonyi jaszkarizással (az amerikaiak előtt) együtt. És szerintem ez volt a leghosszabb útja demó gépként.
De tudjuk, hogy nem csak egy teszt jármű van. A robbantásos és roncsolásos tesztek el lettek végezve. Ehhez nem kell az ausztrálokra várni.
De az is nyilvánvaló, hogy a demó gépnek is részt kellett vennie a teszt folyamatokban.

Ez így van de nem csak ez történt!

Szerintem a MH berkein belül sosem fog összejönni 10000km
De mondok mást. A GDELS 10 éve küszködik az ASCOD Ajax-szal. És már a legelejétől kiderült a rezonancia és a zaj probléma.
De magának a RM-nak is kellett tesztelnie a RMA-ra küldött ausztrál gépeket. Erről még képek és videó is vannak.
Én azt gondolom, hogy amikor mi rábólintottunk a megrendelésre, akkor nagyjából 80-85%-ban volt meg a végleges gép. Az ausztrálokhoz meg olyan 95%-osan ment el. Amiből a mi 80-85%-unknak meg kell egyeznie.

Szerintem az részletes eredmény biztosan nem lesz az. De egy összefoglalót biztosan kitesznek az

Azt én sem mondtam, hogy újra kell kezdeni.
De ezt-azt kell majd módosítani.
Ilyen szinten szerencsés a helyi gyár.
Mert ha 15 év múlva jön elő valami, helyben lehet orvosolni.

Igen demó, ami nem ugyanaz mint ami/k nekünk lesznek.


A 10000km egy kocsinak picsafüst.
Ide is leírom, ez csak példa arra, hogy sokat tesztelt járműveken is jöhet elő probléma.

Kíváncsi lennék az ajaxon miért nem tudták megoldani a problémákat.
Biztos nekik is van hasonló promóvideós anyaguk. ;)
Ott mégis vannak problémák. Nem kicsik.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 958
39 788
113
Ez igaz.

Spec én nem is gondolom, hogy égbekiáltóan nagy/megoldhatatlan problémák lesznek.
De, hogy lesznek az szinte biztos.
Egy ennyire összetett gépnél, mégha a legtöbb része kipróbált más járműveken, ez szinte törvényszerű.


Amúgy az ajax tervezői sem valószínű, hogy most kezdték a szakmát.
Mégsem sikerül megoldaniuk felmerülő problémákat.
Az Ajaxnál úgy tudom, hogy a páncéltestek gyártási minőségével van a baj , amiket Spanyolországban csinálták, emiatt rezonál a gépezet.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 274
43 469
113
Szerintetek LYNX gyalogság elleni programozható Air-burst lőszere ugyanaz mint a Skyranger-30 programozható AHEAD lőszere?
Az tudom, hogy a kaliber ugyanaz (30x173), de maga a lövedék logisztikai szempontból jó lenne ha azonos lenne...
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Ez igaz.

Spec én nem is gondolom, hogy égbekiáltóan nagy/megoldhatatlan problémák lesznek.
De, hogy lesznek az szinte biztos.
Egy ennyire összetett gépnél, mégha a legtöbb része kipróbált más járműveken, ez szinte törvényszerű.


Amúgy az ajax tervezői sem valószínű, hogy most kezdték a szakmát.
Mégsem sikerül megoldaniuk felmerülő problémákat.
Az Ajax az ASCOD felpimpelt verziója, plusz páncélzat miegyebek amik túl lettek tolva és a jármú zajos, ráz, vibrál. Nyilván kiszámoltak mindent, a jármű nem omlik össze, megy , halad stb, de az eredeti terveknél még meglévő ráhagyások, tűrések már nem hagytak annyi szabadságot ami a rátervezést nagy biztonsággal engedte volna jól is működni és előjöttek a "tervezhetetlen" problémák, például a vibrálás ami nem csak a bent ülőket őritette meg hanem a toronyfegyvert is pontatlanná tette.
Tipikus hibája az áttervezett eszközöknek, az eredeti elképzelés tervezési szabadsága elvész, a számokba még belefér minden de a gép nem alkot "harmóniát", lesznek gyenge elemei, az Ajaxnál a futómű, a Lynx eleve ilyen nehéznek van tervezve, még jócskán van benne tartalék.
 
K

kamm

Guest
Speciel a magyar államizgatás és közszolgáltatás 2 órát követel...
Valószínűleg nem vették a rendszereiket eleve redundans setupban...?
Itt a DoD rendszerei eleve 2-3x redundanciaval vannak tervezve es teljes hibbant kovetelmenyeknek felelnek meg - ezert is van, hogy egy $100 drive $2000 a Pentagonnak. :)
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 429
113
Valószínűleg nem vették a rendszereiket eleve redundans setupban...?
Itt a DoD rendszerei eleve 2-3x redundanciaval vannak tervezve es teljes hibbant kovetelmenyeknek felelnek meg - ezert is van, hogy egy $100 drive $2000 a Pentagonnak. :)
Ez a szupportált szoftverre vonatkozik. Krtitikus hiba esetén a reakció idő 1 óra. Ez a standard.
A hibajavítás megkezdésére nem írnak elő időt, de ha akarod tartani az SLA-t, akkor azt praktikusan azonnal meg kell kezdened a bejelentés után azonnal.
A hardverek esetében nem tudom mi a helyzet, de az államizgatásban azért rendesen redundáns minden (amennyire ismerem őket).
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.
Mint mérnök had reagáljak.
Ha régóta olvasod a fórumot, akkor harcjárművek strukturális problémáiról részletesebben tájékozódhatsz. Csak röviden:
  • Leopard 2 lengyel panasz az alváz hajszál repedések miatt.
  • T-64 futómű, felfüggesztés problémák.
  • T-72 torziós rugó törések.
  • Cseh Pandúr torony problémák.
  • GDELS AJAX rezonancia.
  • Leopard 2 vezetői búvónyilasok (A5-től teljesen áttervezték).
Szóval a gyakorlat azt mutatja (a mérnököknek is), hogy egy harcjármű annyira bonyolult, hogy csak alapos teszteket követően érdemes gyártásba vinni, hisz még így is előfordulhatnak később módosítást igénylő problémák.
Az új autókat is tesztelik (mérnökök :) ), hogy elkerüljék a bukást.
A termék és a gyártó bukását.
A mérnökök...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 396
113
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsi.
A harcjarmű gyártasban a tömeg a legnagyobb ellenség, minden kilogrammért megy a küzdelem.