[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Valószínűleg nem vették a rendszereiket eleve redundans setupban...?
Itt a DoD rendszerei eleve 2-3x redundanciaval vannak tervezve es teljes hibbant kovetelmenyeknek felelnek meg - ezert is van, hogy egy $100 drive $2000 a Pentagonnak. :)
Ez a szupportált szoftverre vonatkozik. Krtitikus hiba esetén a reakció idő 1 óra. Ez a standard.
A hibajavítás megkezdésére nem írnak elő időt, de ha akarod tartani az SLA-t, akkor azt praktikusan azonnal meg kell kezdened a bejelentés után azonnal.
A hardverek esetében nem tudom mi a helyzet, de az államizgatásban azért rendesen redundáns minden (amennyire ismerem őket).
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsiesteket.
Mint mérnök had reagáljak.
Ha régóta olvasod a fórumot, akkor harcjárművek strukturális problémáiról részletesebben tájékozódhatsz. Csak röviden:
  • Leopard 2 lengyel panasz az alváz hajszál repedések miatt.
  • T-64 futómű, felfüggesztés problémák.
  • T-72 torziós rugó törések.
  • Cseh Pandúr torony problémák.
  • GDELS AJAX rezonancia.
  • Leopard 2 vezetői búvónyilasok (A5-től teljesen áttervezték).
Szóval a gyakorlat azt mutatja (a mérnököknek is), hogy egy harcjármű annyira bonyolult, hogy csak alapos teszteket követően érdemes gyártásba vinni, hisz még így is előfordulhatnak később módosítást igénylő problémák.
Az új autókat is tesztelik (mérnökök :) ), hogy elkerüljék a bukást.
A termék és a gyártó bukását.
A mérnökök...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Mint mérnök mondom:
A Lynx esetében mint minden új jármű esetében indokolt a teszt, de nem kell számítani olyan problémákra mint itt páran vizionálják. A jármű teste, hajtáslánca, futóműve jelentősen túl van méretezve (ez nem azt jelenti hogy nagy,hanem az igénybevétel számolt terhelésére kalkulált méretek jelentősen meg vannak növeléve, a biztonsági szorzók egy harcjármű esetén igen magasak ), nem lehet összekeverni egy ilyen járművet egy Kia Ceeddel, aminél minden Kg és minden beépített Euro számít, mert 5 millió darabot akarnak egy egy szériából gyártani. A harcjármű, munkagép az más, ott nem kell 1-1 Kg-al spórolni, nincsenek a minimumra húzva a méretek mert nyomaszt a konkurencia és nem mindegy hogy 6.3 vagy 6.5 a fogyasztás.
Ami nem vagy nehezen számolható azok a hőterhelések, túlmelegedések, a vibráció, hang, zajhatások, a kábelelrendezésekből adódó surlódások stb, viszont ezeket meg nem olyan nehéz megoldani. Tehát fáradásos és terhelésből adódó meghibásodásra nem nagyon kell számolni, (elhasználódásra igen), az 50 Tonna az nem olyan sok, rengeteg jármű van ami ilyen vagy ennél is nehezebb, ezek a terhelések, anyagfáradások, kopások számolhatóak és nyilván így is van tervezve, jelentős "ráhagyásokkal". A fentebb felsorolt egyéb meghibásodásnak kell kijönni 1-2 év alatt és azok gyorsan áttervezhetőek, javíthatóak. Biztos vagyok benne, hogy a RM attól aggódik legkevésbé, hogy krónikus futómű bekötési repedések fogják a konstrukciót jellemezni és szét meg szét kell vágni a kocsi.
A harcjarmű gyártasban a tömeg a legnagyobb ellenség, minden kilogrammért megy a küzdelem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 989
113
Emiatt is a jovo a fuel cellert, lasd a demo kalkulaciokat a 8x8 temaban.
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.
Vagy ahogy én plafon festéskor, mikor fel akartam lépni a két fokú létrám harmadik fokára, ecsettel, vödörrel a kezemben.
:)
 
K

kamm

Guest
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.

:D De ha mindennap ott lesz es cserebe kitakarit es 2-3x tovabb tart a kaja, amit veszel, akkor adnal neki egy sarkot, nem? :D

90

Screen-Shot-2018-08-20-at-2.10.52-PM.png
 
K

kamm

Guest
Az alpakka az hamis ezüst. Egy kával egy furcsa délamerikai állat, ami nálunk felzabálja a gabonapelyhet. Rajkocsival viszik futtatni amúgy. ;)
Konkretan amugy eredetileg c-vel irjak, csak a magyar fonetikus atirast hasznal. :)
A legviccesebb, hogy amugy lama pacos a tudomanyos neve, de o nem a lama, amit meg amugy llama neven irnak eredetileg spanyolul es lama glama a hivatalos neve, annal az alpaca kisebb meretu allat. :)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 697
5 672
113
Konkretan amugy eredetileg c-vel irjak, csak a magyar fonetikus atirast hasznal. :)
A legviccesebb, hogy amugy lama pacos a tudomanyos neve, de o nem a lama, amit meg amugy llama neven irnak eredetileg spanyolul es lama glama a hivatalos neve, annal az alpaca kisebb meretu allat. :)
Én úgy tudtam, hogy Vicugna Pacos, mivel a vikúnya háziasított változata (a láma meg a guanakóé).


Fabulous-Alpaca-Haircut3.jpg
 
K

kamm

Guest
Én úgy tudtam, hogy Vicugna Pacos, mivel a vikúnya háziasított változata (a láma meg a guanakóé).


Fabulous-Alpaca-Haircut3.jpg
Akkor az ujabb info lehet, nekem meg anno a del-amerikai tanaraim ezt magyaraztak, amikor a Cervantesbe jartam spanyolra. Nem vagyok szagerto, csak ez erdekelt tobbunket is, hogy hanyfele ilyen "mini-teve" van D-Amerikaban es ezert az egyik tanar elmagyarazta. :)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 697
5 672
113
Akkor az ujabb info lehet, nekem meg anno a del-amerikai tanaraim ezt magyaraztak, amikor a Cervantesbe jartam spanyolra. Nem vagyok szagerto, csak ez erdekelt tobbunket is, hogy hanyfele ilyen "mini-teve" van D-Amerikaban es ezert az egyik tanar elmagyarazta. :)

Nászutunkon voltunk anno egy ilyen farmon (is), a tulaj mondta ezeket; nejem meg van veszve értük. Amúgy nem olyan kedvesek, mint amilyennek kinéznek.

De most be is fejeztem az offolást itt a KF41 topikban. A modiknak üzenem, hogy Krisss tehet róla.