[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 503
132 246
113
Emiatt is a jovo a fuel cellert, lasd a demo kalkulaciokat a 8x8 temaban.
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.
Vagy ahogy én plafon festéskor, mikor fel akartam lépni a két fokú létrám harmadik fokára, ecsettel, vödörrel a kezemben.
:)
 
K

kamm

Guest
Oké @kamm értjük, attól még a világ haderői úgy néznek az ilyen cuccokra mint amikor reggel kicammogsz a konyhába, hogy lefőzz egy kávét aztán ahogy kiérsz ott áll egy alpakka ami éppen eszi kifelé a gabonapelyhet a kredencből.

:D De ha mindennap ott lesz es cserebe kitakarit es 2-3x tovabb tart a kaja, amit veszel, akkor adnal neki egy sarkot, nem? :D

90

Screen-Shot-2018-08-20-at-2.10.52-PM.png
 
K

kamm

Guest
Az alpakka az hamis ezüst. Egy kával egy furcsa délamerikai állat, ami nálunk felzabálja a gabonapelyhet. Rajkocsival viszik futtatni amúgy. ;)
Konkretan amugy eredetileg c-vel irjak, csak a magyar fonetikus atirast hasznal. :)
A legviccesebb, hogy amugy lama pacos a tudomanyos neve, de o nem a lama, amit meg amugy llama neven irnak eredetileg spanyolul es lama glama a hivatalos neve, annal az alpaca kisebb meretu allat. :)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 260
113
Konkretan amugy eredetileg c-vel irjak, csak a magyar fonetikus atirast hasznal. :)
A legviccesebb, hogy amugy lama pacos a tudomanyos neve, de o nem a lama, amit meg amugy llama neven irnak eredetileg spanyolul es lama glama a hivatalos neve, annal az alpaca kisebb meretu allat. :)
Én úgy tudtam, hogy Vicugna Pacos, mivel a vikúnya háziasított változata (a láma meg a guanakóé).


Fabulous-Alpaca-Haircut3.jpg
 
K

kamm

Guest
Én úgy tudtam, hogy Vicugna Pacos, mivel a vikúnya háziasított változata (a láma meg a guanakóé).


Fabulous-Alpaca-Haircut3.jpg
Akkor az ujabb info lehet, nekem meg anno a del-amerikai tanaraim ezt magyaraztak, amikor a Cervantesbe jartam spanyolra. Nem vagyok szagerto, csak ez erdekelt tobbunket is, hogy hanyfele ilyen "mini-teve" van D-Amerikaban es ezert az egyik tanar elmagyarazta. :)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 260
113
Akkor az ujabb info lehet, nekem meg anno a del-amerikai tanaraim ezt magyaraztak, amikor a Cervantesbe jartam spanyolra. Nem vagyok szagerto, csak ez erdekelt tobbunket is, hogy hanyfele ilyen "mini-teve" van D-Amerikaban es ezert az egyik tanar elmagyarazta. :)

Nászutunkon voltunk anno egy ilyen farmon (is), a tulaj mondta ezeket; nejem meg van veszve értük. Amúgy nem olyan kedvesek, mint amilyennek kinéznek.

De most be is fejeztem az offolást itt a KF41 topikban. A modiknak üzenem, hogy Krisss tehet róla.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Mint mérnök had reagáljak.
Ha régóta olvasod a fórumot, akkor harcjárművek strukturális problémáiról részletesebben tájékozódhatsz. Csak röviden:
  • Leopard 2 lengyel panasz az alváz hajszál repedések miatt.
  • T-64 futómű, felfüggesztés problémák.
  • T-72 torziós rugó törések.
  • Cseh Pandúr torony problémák.
  • GDELS AJAX rezonancia.
  • Leopard 2 vezetői búvónyilasok (A5-től teljesen áttervezték).
Szóval a gyakorlat azt mutatja (a mérnököknek is), hogy egy harcjármű annyira bonyolult, hogy csak alapos teszteket követően érdemes gyártásba vinni, hisz még így is előfordulhatnak később módosítást igénylő problémák.
Az új autókat is tesztelik (mérnökök :) ), hogy elkerüljék a bukást.
A termék és a gyártó bukását.
A mérnökök...
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 397
113
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...
Nem így probléma a tömeg vagy a méret vagy barmi más. Nézd meg, ott a PUMA. Be kellett férnie az A400-ba és ragaszkodtak 30mm-es gépágyúhoz, körkörös 30mm-elleni páncélzathoz, 6 fő deszanthoz. Nem lehetett csak úgy növelniba gépet égbe világba. Ott a Stryker, annak a C130-ba kellett beférni.
Harckocsiknál ökölszabály a vasúti űrszelvény. Nem nőhet csak úgy minden égbe világba. Persze nőnekna gépek ez kétsegtelen.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Nőnek a járművek és jönnek a kompromisszumok, a gyártó, meg tervező meg megmondja, hogy tudja-e jelen fizikai, metallurgiai stb tudásunk mellett teljesíteni vagy sem, aztán előfordulhat, hogy a 130 meg az Atlas csak úgy viszi el a vasat ha leszerelik a páncélzat egy részét, hallottunk már ilyenről, aztán születik egy elfogadható kompromisszum.
A vasúton hordozott rakománynál a szerkesztési szelvényre tervezünk, az űrszelvényre a vasút figyel pl hogy a kocsik el tudjanak fordulni a pálya mellett ne legyen akadály, de nem érdekes, az elv amit említesz igaz, lehet ez is tervezési szempont !
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...

A kommentje elején azt akartam írni neked Mindenen kívül, hogy vigyázz, mert ignor listára fog rakni.

Téged is letiltott! Hihetetlen! Engem is! Üdv a klubban! :)