[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
A jelenlegi ismereteink szerint Maróth ennél jobban tárgyalt! A miénk vegyesvállalat, mondjuk 51% tulajdonrésszel, német szakmai vezetéssel (copy Aero Vodochody). A nyereség fele itt marad, amit mi költhetünk el.

Nem biztos mert ugye azt nem lehet tudni,hogy a csehek annak a minimum 40%-k a cseh ellentételezését pontosan hogyan képzelik,ráadásul az a 40% könnyen lehet 50% is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 107
113
A jelenlegi ismereteink szerint Maróth ennél jobban tárgyalt! A miénk vegyesvállalat, mondjuk 51% tulajdonrésszel, német szakmai vezetéssel (copy Aero Vodochody). A nyereség fele itt marad, amit mi költhetünk el.

Nagyon optimisták vagytok. Ha ennyire jó üzlet lenne, már ezzel lenne tele minden...
(Az Airbus gyár gazdasági részéről sem tudunk semmit azóta sem.)

A kommunikációval kapcsolatban érdemes még megfigyelni, hogy amíg a Leopárdok érkezésekor mindenhol azt mantrázták hogy "nem a NATO miatt, hanem az ország védelmében" történt a beszerzés, a Lynxnél már azon van a kommunikációs hangsúly hogy "megfeleljünk a NATO elvárásainak"...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Nagyon optimisták vagytok. Ha ennyire jó üzlet lenne, már ezzel lenne tele minden...
(Az Airbus gyár gazdasági részéről sem tudunk semmit azóta sem.)

A kommunikációval kapcsolatban érdemes még megfigyelni, hogy amíg a Leopárdok érkezésekor mindenhol azt mantrázták hogy "nem a NATO miatt, hanem az ország védelmében" történt a beszerzés, a Lynxnél már azon van a kommunikációs hangsúly hogy "megfeleljünk a NATO elvárásainak"...
VagyKozepes dd /nato vallalas. Ifv vel lessz felszerelve a kozepes dd. Tehat egy igen itos kouepes dd lessz a vegeredmemy ;) /
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Nagyon optimisták vagytok. Ha ennyire jó üzlet lenne, már ezzel lenne tele minden...
(Az Airbus gyár gazdasági részéről sem tudunk semmit azóta sem.)

A kommunikációval kapcsolatban érdemes még megfigyelni, hogy amíg a Leopárdok érkezésekor mindenhol azt mantrázták hogy "nem a NATO miatt, hanem az ország védelmében" történt a beszerzés, a Lynxnél már azon van a kommunikációs hangsúly hogy "megfeleljünk a NATO elvárásainak"...
Lényegtelen. Az ország védelme és a Nato elvárás most egy és ugyanaz.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
VagyKozepes dd /nato vallalas. Ifv vel lessz felszerelve a kozepes dd. Tehat egy igen itos kouepes dd lessz a vegeredmemy ;) /
Ha KF41-re fegyvereznék át, akkor heavy infantry brigade lenne és nem medium! Én örülnék a legjobban, de nulla valószínűsége van. Tata a nehéz, míg Debrecen a közepes képességet őrzi és fejleszti a jobb időkre, amikor majd újra a hadosztály lesz az alapvető szervezeti forma.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Hamár automata aknavető (AGV)

Most gránát, vagy akna? Vagy aknagránát? ;)

Előszéria mindenképpen a németeknél lesz.

Pár napja ezt írtam itt, erre leugattak...

Az egyik Győr, amiről sok szó esett, a másik Csepel.
Linkelték az előzményekben Horváth József Kossuth rádiós szereplését, amiben arról értekezett, hogy "100 éve" félbeszakadt hagyományokat akarnak újraéleszteni (Weiss Manfréd művek).

A Csepel-szigettel az a nagy gond van, hogy egy sziget.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
Most gránát, vagy akna? Vagy aknagránát? ;)



Pár napja ezt írtam itt, erre leugattak...

Az első példányok gyártásával kapcsolatban lehet, hogy nektek lesz igazatok...
Ezek miatt lehet, hogy különböző modifikációjúak lesznek így az MH példányai, hisz rövid idő alatt sok minden ki fog derülni, mialatt a gyártás már előkészületben van, illetve az első példányok már készülnek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 107
113
VagyKozepes dd /nato vallalas. Ifv vel lessz felszerelve a kozepes dd. Tehat egy igen itos kouepes dd lessz a vegeredmemy ;) /

A kommunikáció mögött nem biztos hogy kell tartalmat keresni. Csak most a kommunikációs szakemberek ezt érezték fontosnak kihangsúlyozni és érdekes a kontraszt az egy hónappal korábbihoz viszonyítva... persze az emberek többsége nem emlékszik arra mit mondtak egy hónapja, nem hogy 1-2-5-10-20 évvel ezelőtt.
És úgy is kínos volt már, ahogy Benkő próbálta magyarázni hogy nem a NATO kérése miatt fegyverkezünk, de a NATO 2014-ben azt kérte a tagállamoktól, hogy a nehéz képességet fejlesszék...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Már meg van neki - ott fakarják gyártani a tornyokat is:

Ha viszont az ég világon mindenhol gyártani fogják (India, Csehország, esetleg Ausztrália stb.), akkor nem nagyot durrantunk vele gazdaságilag.
Bár ha valakinek az volt a szándéka, hogy a költségeket (legalábbis a nagyobb részét) kitolja 2025 utánra az ügylettel, annak teljesen mindegy, ő elvégezte a feladatát.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 883
113
A Zrinyi az haderofejlesztesi program, nem penzcsinalo program. Az IFV piacon nem tudsz komoly jatekosokat(akik nagy mennyiseget akarnak modern jarmubol) megfejni mert ok is legalabb ugyanazt csinaljak mint mi: hazai osszeszereles a nagyok meg fejlesztenek, gyartanak. Esetleg meg az emiratusok lehetnek valamelyest kivetel. Komoly penzeket(komoly egysege legyen mondjuk 1 milliard - ez meg magyar viszonylatban is olyan ami mar erezheto a budzseben) ugy nem tudsz keresni hogy Libor helyett Lajos fogja a Lynx-et osszeszerelni. Nem vitatom hogy fog hasznot termelni de nem ez az elsodleges szempont es ez semmikepp nem lesz valami huha "gamechanger" bevetel.

Vettunk volna 2016-ban 1 milliardert aranyat, most 2-ert el tudnank adni(es ez is csak egy nagyon primitiv formaja a befektetesnek). Ezert irtam hogy a nagy haszon generalast hagyjuk a bankarokra.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Ha viszont az ég világon mindenhol gyártani fogják (India, Csehország, esetleg Ausztrália stb.), akkor nem nagyot durrantunk vele gazdaságilag.
Bár ha valakinek az volt a szándéka, hogy a költségeket (legalábbis a nagyobb részét) kitolja 2025 utánra az ügylettel, annak teljesen mindegy, ő elvégezte a feladatát.
Az ausztrál gyártás hazai pályára megy.
A csehek egy részegységet gyártanak max..
Spórolás ezen nagyon nem lesz, mert ki kell alakítani, vagy nulláról felépiteni, a gyárat, infrastruktúrát. Be kell dobni zsetont a fejlesztésbe, majd a leguruló vasat is ki kell csengetni.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 217
33 481
113
Öööö....Ez a hazai gyártás összeszerelés,némi beszállitással.Lofax háttériparunk van komoly gyártáshoz.Ha ügyesek vagyunk,az esetleges arab megrendelések összeszerelése is mehet majd nálunk,de egy komoly tételű megrendelést,fejlett iparú ország saját magának fogja gyártani/összelegózni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Zrinyi az haderofejlesztesi program, nem penzcsinalo program. Az IFV piacon nem tudsz komoly jatekosokat(akik nagy mennyiseget akarnak modern jarmubol) megfejni mert ok is legalabb ugyanazt csinaljak mint mi: hazai osszeszereles a nagyok meg fejlesztenek, gyartanak. Esetleg meg az emiratusok lehetnek valamelyest kivetel. Komoly penzeket(komoly egysege legyen mondjuk 1 milliard - ez meg magyar viszonylatban is olyan ami mar erezheto a budzseben) ugy nem tudsz keresni hogy Libor helyett Lajos fogja a Lynx-et osszeszerelni. Nem vitatom hogy fog hasznot termelni de nem ez az elsodleges szempont es ez semmikepp nem lesz valami huha "gamechanger" bevetel.

Vettunk volna 2016-ban 1 milliardert aranyat, most 2-ert el tudnank adni(es ez is csak egy nagyon primitiv formaja a befektetesnek). Ezert irtam hogy a nagy haszon generalast hagyjuk a bankarokra.
Ne teljes üzletekre, és azok leszállítására gondolj, hanem inkább arra, hogy mindenbe egy kicsit (vagy nem is olyan kicsit) be tudunk majd szállítani. Mint ahogy az Aero is részegységeket gyárt különböző típusokhoz.
Pl.: ha nálunk csináltatja a RM a Lynx teknőjének vázát, egyéb szerkezeti elemeket, futóművet, miegymást. Lehet, hogy a későbbi megrendelők is kapnak majd összeszerelő üzemet, de mint ahogy a Leopard 2-esek vázát is már csak a görögök gyártják, így lehetünk mi is egyedüli fő részegység gyártók.
De a futóműben is van egy csomó dolog, amit mi szállíthatunk, és ráadásul azokat időnként cserélgetni is kell. Különösen akkor tűnik ez jó üzletnek, ha azt vesszük, hogy a Lynx a PZH 2000 futóművét kapta. Ebben az esetben nem csak a Lynx-ekhez, de később a lehetséges PZH2000 utánrendelésekhez is mi gyárthatjuk le ezen elemeket. De nem csak új gépek esetén lehet ez üzlet, hanem a PZH2000-esek reaktiválásánál, vagy javításánál.
Ezek nem konkrét dolgok, csak lehetőségek, de szerintem a RM amit lehet kiszervez majd, mert a német üzemei nem annyiért dolgoznak, mint amennyiért itt fog a magyar Lynx üzem. ;)
 
K

kamm

Guest
Nagyon optimisták vagytok. Ha ennyire jó üzlet lenne, már ezzel lenne tele minden...
(Az Airbus gyár gazdasági részéről sem tudunk semmit azóta sem.)

A kommunikációval kapcsolatban érdemes még megfigyelni, hogy amíg a Leopárdok érkezésekor mindenhol azt mantrázták hogy "nem a NATO miatt, hanem az ország védelmében" történt a beszerzés, a Lynxnél már azon van a kommunikációs hangsúly hogy "megfeleljünk a NATO elvárásainak"...

Az azert van, mert az embereknek fogalmuk nincs, miert vettunk "megint tankot, csak masfelet"...
 
K

kamm

Guest
Öööö....Ez a hazai gyártás összeszerelés,némi beszállitással.Lofax háttériparunk van komoly gyártáshoz.Ha ügyesek vagyunk,az esetleges arab megrendelések összeszerelése is mehet majd nálunk,de egy komoly tételű megrendelést,fejlett iparú ország saját magának fogja gyártani/összelegózni.

Jaj, ne kezdjuk mar megint ezt a fogalmatlan hulyeseget, hogy nincs semmi otthon... komolyan lejart lemez.
20-25 eve nem volt, ma mar sokkal kiterjedtebb beszallitoi retege van az autogyartoknak, raadasul amint az tobben megirtak, kifejezetten csucstechnologiat hasznalo gyartosorok vannak a gyarakban, a letezo legkomplexebb dolgokat robotok gyartjak stb.
 
K

kamm

Guest
Az ausztrál gyártás hazai pályára megy.
A csehek egy részegységet gyártanak max..
Spórolás ezen nagyon nem lesz, mert ki kell alakítani, vagy nulláról felépiteni, a gyárat, infrastruktúrát. Be kell dobni zsetont a fejlesztésbe, majd a leguruló vasat is ki kell csengetni.

Err, no, a legurulo vasat a JV kiszamlazza a HM-nek, aki kifizeti, abbol a JV-nel realizalt 30-50% profitnak szerintem a fele megy vissza Allam Bacsi zsebebe., mar hogy a banatba' ne lenne itt sporolas.
Minel tobbet gyartunk, annal olcsobb lesz az ara es annal jobban visszajon az eredeti milliard vagy ketto, amit beletettunk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Err, no, a legurulo vasat a JV kiszamlazza a HM-nek, aki kifizeti, abbol a JV-nel realizalt 30-50% profitnak szerintem a fele megy vissza Allam Bacsi zsebebe., mar hogy a banatba' ne lenne itt sporolas.
Minel tobbet gyartunk, annal olcsobb lesz az ara es annal jobban visszajon az eredeti milliard vagy ketto, amit beletettunk.
Yes! Egyetértek.
Arra reagáltam, hogy 2025 után lesznek költségek, miközben valszeg addig csak beleteszünk és utána csoroghat vissza vmi pénz a Hiuzok mellett.
Azzal is egyetértek, hogy nem ebből gazdagodunk meg. Nem is ez a cél, hanem inkább stratégiai védelmi befektetés.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Előszéria mindenképpen a németeknél lesz. Ahhoz nem kell szériakörülmény.
Összebarkácsolnak jópárat. Egyrészt megy a kész vas különböző tesztre, másrészt beállitják a présszerszámokat, hegesztőrobotot, elkészülnek a beállítósablonok az összes egyedi lemezhez, részegységhez, meg a készre szereléshez. A beszállítói cuccokat is le kell csekkolni, össze kell hangolni egymáshoz. Ez minimum egy év.
Aztán átcuccolják hozzánk ami idejön és nem marad kint. Mi is beállitjuk minimum fél év.
Sztem Iiyen kis darabszámnál az a jó, hogy a szériagyártás sem olyan kritikus, több alkatrészt is tudsz utómunkálni, nem giga extra költség.
A melósok legalább fele már kint is magyar gyárból lesz. Nem kell kétszer betanítani őket.

Sokszor a legtöbb probléma az elején a más típusból átvett közös alkatrésznél van. Nem egyezik meg a rajzzal, a másikba pont úgy fasza, ide meg nem. Nah ezeket kell kint lecsekkolni és az új alkatrészeket a közöshöz igazítani. Ez az előszériában több meló, de ezekkel a közös alkatrészekkel tudod a szériagyártás költségeit lenyomni.

Paralell épülhet itthon a gyár.

A Magyar Honvédség kívánságainak megfelelően kialakítandó gyalogsági harcjármű, az egyszerűség kedvéért nevezzük HULYNX változatnak, a sorozatgyártásba kerülés előtt az utolsó csavarra lemenően engedélyt kap a gyártásra Az egész sorozat összes tagja egyforma kell, hogy legyen, azt nem lehet, hogy a német változatokon még másféle lemezek vannak, másfele nyílnak szerelőnyílások, eltérő alkatrészek, vagy anyagminőségek vannak.:eek: Ez lesz egy egységes sorozat, reméljük 200 valahány egyforma darabban.
Ha nem így lesz, akkor az már két külön sorozat, egy kezdeti elő szériás, meg egy későbbi, kisebb módosításokkal ellátott második sorozat. Az alkalmazó szempontjából ez azért nem annyira jó. Van olyan dolog, amit lehet utólag egységesíteni, de az már pénzbe kerül majd nekünk, később.
Ezektől függetlenül persze lehet, hogy ők is be akarnak rendezkedni a sorozatgyártásra, ezért a magyar széria első darabjait ők akarják majd összerakni.
Én a magyar illetékesek helyébe ebbe nem mennék bele, mert ha lesz egy német gyártósor is, az a kisebb export megrendelések teljesítésénél a mi konkurenciánk lenne. Magyarul arra kellene törekedni, hogy ha már belerakunk 2 milliárd EUR-t, akkor legyen esélyünk majd exportálni. Ha van német gyártósor, akkor erre kicsi az esély. :rolleyes:
A német gyártósort viszont jó eséllyel a mi pénzünkből rendezi be az RM. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
A Magyar Honvédség kívánságainak megfelelően kialakítandó gyalogsági harcjármű, az egyszerűség kedvéért nevezzük HULYNX változatnak, a sorozatgyártásba kerülés előtt az utolsó csavarra lemenően engedélyt kap a gyártásra Az egész sorozat összes tagja egyforma kell, hogy legyen, azt nem lehet, hogy a német változatokon még másféle lemezek vannak, másfele nyílnak szerelőnyílások, eltérő alkatrészek, vagy anyagminőségek vannak.:eek: Ez lesz egy egységes sorozat, reméljük 200 valahány egyforma darabban.
Ha nem így lesz, akkor az már két külön sorozat, egy kezdeti elő szériás, meg egy későbbi, kisebb módosításokkal ellátott második sorozat. Az alkalmazó szempontjából ez azért nem annyira jó. Van olyan dolog, amit lehet utólag egységesíteni, de az már pénzbe kerül majd nekünk, később.
Ezektől függetlenül persze lehet, hogy ők is be akarnak rendezkedni a sorozatgyártásra, ezért a magyar széria első darabjait ők akarják majd összerakni.
Én a magyar illetékesek helyébe ebbe nem mennék bele, mert ha lesz egy német gyártósor is, az a kisebb export megrendelések teljesítésénél a mi konkurenciánk lenne. Magyarul arra kellene törekedni, hogy ha már belerakunk 2 milliárd EUR-t, akkor legyen esélyünk majd exportálni. Ha van német gyártósor, akkor erre kicsi az esély. :rolleyes:
A német gyártósort viszont jó eséllyel a mi pénzünkből rendezi be az RM. o_O
Lesz előszéria (nevezzük nullszériának) amik tesztelve lesznek és ami alapján kialakul a végleges konfigurációja a járműveknek, amik majd sorozatgyártásra kerülnek részben itthon, ennek meg kell lennie mire itthon bármit is gyártani kezdenénk. Magyarul az ausztrál tesztgépekhez hasonlóan lesz pár darab amit a németeknél fognak összerakni.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Ahhoz képest, hogy állítólag makett, sőt nem is létezik pk. verzió, mert még csak 1 demo példány van amit folyton átfestegetnek elég jó a terepjáró képessége.

Ez a KF31-es alváz...., nézd meg picit jobban.
Minket a KF 41 érdekel. Azon is ki lehet alakítani a vezetési pont változatot, meg is van hozzá a modul (imitációja), így a harci és a vezetési pont modul (imitációk) cseréjével van KF41-es is. Az az egy KF 41-es alváz látható két modullal. A videón viszont egy KF31-es van.
Én egyetlen olyan képet találtam a neten, ahol két Lynx látszik egyszerre. De ha jól megnézitek sajnos az egyik KF41, a másik pedig a videón látható KF 31. Csak csalóka, mert egyforma a festésük.:)

lynx-kf-41-12.jpg


Nagyon várom már az ausztrál gépek megjelenését. Azok sokkal informatívabbak lesznek, sokat meg fogunk tudni a páncélzatról, működésről, ajtók, egyéb szerelvények helyéről.