Örvendetes módon a StrikeShield aktív védelmi rendszer elemei is rajta voltak az új szerzeményen. Mindegyik oldalon láthatóak a dielektromos panelek, ezek mögött vannak a szenzorok, melyek érzékelik a veszélyt jelentő közeledő rakétákat, nagyobb lövedékeket, és aktiválják a robbanótölteteket. Az utóbbiak úgy lettek felszerelve, hogy hatásuk átfedje egymást.
A hátsó szektort a deszanttér tetejére szerelt, kilógó egységek védelmezik, ezekből indul lefele az irányított robbanás.
A ROSY ködgránátvetők 8-8 indítója a demopéldányon a torony elején volt. Ezzel ellentétben az ú járművön 4 darab 5-ös blokkban kerültek fel, ahogy ezt a különböző ismertetőkben láttuk korábban erről a védelmi rendszerről. A blokkokat az érkezés után helyezték fel, így az is elképzelhető, hogy előre betöltve modulárisan cserélhetőek. Az egyébként nagy előny, hogy a 16 helyett 20 darab bevetésre kész ködgránáttal indulhat harcba a Lynx.
A már kiképzett katonákat kérdezve érdekes dolgokat lehetett megtudni. A Lynx vezetése viszonylag egyszerű, könnyen kezelhető, de azért nagy felelősséggel jár egy több mint 40 tonnás lánctalpas vezetése. A sofőrök kiválogatására az alakulatnál kerül majd sor, C-s jogsi nem szükséges. Képességfelmérés után az arra alkalmasak ülhetnek be majd a Hiúzba, alapos felkészítés után. Az irányzó és a parancsnokok munkája már jóval nehezebb lesz. A sok rendszerből hatalmas mennyiségű információt kapnak, ezt fel kell tudni dolgozni. Ez lesz talán a legnagyobb kihívás, hogy a megfelelő személyzetet megtalálják.
Azt érdemes megjegyezni, hogy ez egy hadi vas, vagyis mindennek van tartalékrendszere. Ha nincs kamera, még ki lehet nézni a periszkópokon, és a legtöbb rendszer kezelhető kézi erővel is. Az érkezésnél a tornyot jól láthatóan kézzel forgatta a búvónyílásban álló szakember.