Örvendetes módon a StrikeShield aktív védelmi rendszer elemei is rajta voltak az új szerzeményen. Mindegyik oldalon láthatóak a dielektromos panelek, ezek mögött vannak a szenzorok, melyek érzékelik a veszélyt jelentő közeledő rakétákat, nagyobb lövedékeket, és aktiválják a robbanótölteteket. Az utóbbiak úgy lettek felszerelve, hogy hatásuk átfedje egymást.A SAS figyelőrendszer minden eleme felkerült a Lynxre, ezek elhelyezkedése szintén újdonság, nincsenek a toronyba süllyesztve. A kettős kameramodulok különálló dobozokban kerültek felszerelve, a 6 egység teljes, 360°-os lefedettséget biztosít, ezekből állítja össze a rendszer a képernyőn a panorámaképet. A modulokban egy hőkamera, és egy nappali kamera van. Mind a 12 folyamatosan működik, szenzorfúzióval a lehető legoptimálisabb módon történik a megjelenítés. A panorámakép alapján azonosító, figyelmeztető, és célkövető rendszer is működik.
A vezető számára is rendelkezésre áll egy kettős kameramodul, így egy képernyőt nézve vezethet zárt búvónyílással nappal és éjjel egyaránt. Törlőlapátok garantálják, hogy ne akadályozza a felcsapódó szennyeződés a kilátást.
Hátul is vannak kamerák a vezető számára a rámpa felett. Ezek a tolatást segítik. Kisebb törlőlapátok itt is rendelkezésre állnak
A járművön ezeken kívül valószínűleg a lézerbesugárzás-jelző rendszer szenzorai is láthatóak voltak. A három irányba figyelő modulok mindegyik oldalon megtalálhatóak, körkörös lefedettséget biztosítva. Elvileg a Lynx rendelkezik lövéshang-detektorral is.
A hátsó szektort a deszanttér tetejére szerelt, kilógó egységek védelmezik, ezekből indul lefele az irányított robbanás.
A ROSY ködgránátvetők 8-8 indítója a demopéldányon a torony elején volt. Ezzel ellentétben az ú járművön 4 darab 5-ös blokkban kerültek fel, ahogy ezt a különböző ismertetőkben láttuk korábban erről a védelmi rendszerről. A blokkokat az érkezés után helyezték fel, így az is elképzelhető, hogy előre betöltve modulárisan cserélhetőek. Az egyébként nagy előny, hogy a 16 helyett 20 darab bevetésre kész ködgránáttal indulhat harcba a Lynx.
A már kiképzett katonákat kérdezve érdekes dolgokat lehetett megtudni. A Lynx vezetése viszonylag egyszerű, könnyen kezelhető, de azért nagy felelősséggel jár egy több mint 40 tonnás lánctalpas vezetése. A sofőrök kiválogatására az alakulatnál kerül majd sor, C-s jogsi nem szükséges. Képességfelmérés után az arra alkalmasak ülhetnek be majd a Hiúzba, alapos felkészítés után. Az irányzó és a parancsnokok munkája már jóval nehezebb lesz. A sok rendszerből hatalmas mennyiségű információt kapnak, ezt fel kell tudni dolgozni. Ez lesz talán a legnagyobb kihívás, hogy a megfelelő személyzetet megtalálják.
Azt érdemes megjegyezni, hogy ez egy hadi vas, vagyis mindennek van tartalékrendszere. Ha nincs kamera, még ki lehet nézni a periszkópokon, és a legtöbb rendszer kezelhető kézi erővel is. Az érkezésnél a tornyot jól láthatóan kézzel forgatta a búvónyílásban álló szakember.