A MG-ék viszont meg be akarják vonni a németeket és igenis 3-4 év tárgyalás után is alig van Gidránunk, egyet sem szereltek még készre itt Kaposváron. Érdekes módon a RM-mel sokkal könnyebb haladni a Lynx terén, pedig az egy bonyolultabb eszköz: 2-3 év alatt eljutunk a szerződéstől a gyártás beindításáig.
Az sem igaz, hogy csak én mondom egyébként: MG több riportban mondta, hogy nem könnyű a törökkel tárgyalni, mert inkább Törökországban szeretnék legyártani ezeket. Szóval nem az én mániám ez: tényleg k. nehezen jönnek az eredmények Gidrán ügyben, ellenben a Lynx-projekt egész jól pörög ehhez képest.
A Skyrangert illetően pedig simán elképzelhető legalább a főkomponensek összeszerelése Zalában. Elvileg utalt rá MG is...
A Nurol vezetőivel 2020-tól adott minden interjúban azt mondják, hogy Magyarországon gyártóüzemet hoznak létre. A város polgármestere és nagykövete, aki állítólag a járműveket gyártja, nuroli látogatásra érkezik, de egyesek szerint Nurol nem akar Magyarországon gyártani, hmm. Véleménye szerint a vállalat, amely a magától távol eső csendes-óceáni/közép-ázsiai országok sokkal nagyobb projektjeiben végezte a közös fejlesztési-gyártási modelljét, nem akarja ezt Magyarországon.
A Rheinmetall azért mozgékonyabb, mint a Nurol, nem feltétlenül a Nurolnak kell lennie, még az sem világos, hogy hány egységet terveznek melyik járműből, vagy milyen járművet akarnak, ez nem ugyanaz, mint amikor valamit készen áll a polcról és korszerűsíti, ha a Gidran-t készen áll a Sarp RCWS-sel, akkor könnyen magával viheti, de ha saját kezdeményezésére szeretne integrálni egy ön által választott habarcsrendszert, akkor garanciát szeretne rá, mert fedeznie kell azokat a költségeket, amelyeket nem akar.
Van egy oka annak, hogy a Nurol tisztviselői még a Ragnarok integrációban is jelen vannak, amelyet örömmel fogadnak és gyorsan átadnak a Fórumon, amikor probléma van a járművel, ott kell lenniük, mert saját felelősségükre lesznek, mondják el nekünk, mit szeretne használni a Korkut-toronyban a LYNX-ekben, hogy Magyarországon gyártsák, lássuk, mit mondanak neked a németek. Amikor itt beszélgetünk, mindenki szereti azt mondani, hogy a termelés és a
K+F jön ebbe az országba, de amikor rájönnek, hogy a Ragnarok katonai gyakorlat utáni használata után bárhol krónikus problémák vannak a járműben, akkor azok az emberek, akik több millió dolláros szerződést írtak alá és felelősséget vállaltak, maguk akarják megoldani ezeket a problémákat? A Gidran/NMS minden verziójára, amelyet gyönyörű fotónak tekintenek, más szerződés és felelősség vonatkozik. Csak összehasonlíthatja a németek által csomagolt és küldött LYNX-eket az alapértelmezett toronnyal egy egyszerű Gidrannal, sarp RCWS-sel.