[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 952
38 211
113
Hát azért nem teljesen
Egyébként az jól értem hogy kétféle parancsnoki változatról beszélünk: egy torony nélküli mobil harc álláspontról pl. zászlóalj-parancsnoknak illetve lesz szakasz vagy század parancsnoki jármű, ami egy IFV változat néhány plusz infokomm eszközzel.
Jól értem?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Mivel egyezik meg?

Az ifv-vel?
Mert a belseje biztos más.
Mint ahogy az összes változat.

Tudom itt sokan azt hiszik egy széket, hordágyat vagy monitorokat, számítógépeket plusszban berakni nem nagy kunszt. Csak odarakom. Felcsavarozom.

De èn is láttam olyat, hogy egy kabrióra a kinyíló vaszontetőt hónapokig! tervezték,teszteltek,nyitogattak,álló helyben,menet közben.

Nem 1-2 mèrnök. Ès látták már hasonlót. De hónapok tervezése, tesztelése,áttervezese, tesztelèse kellett ahhoz hogy jól működjön.
Ès azt mondják rá ezzel nagy hiba nem lessz.
Nem kell majd visszahívni.

Úgyhogy kb biztos vagyok benne, azért nem olyan egyszerű, ès nem olyan pikk-pakk, mire kialakítanak más típusokat.
Úgy értettem a 2 különböző szintű parancsnoki jármű... :cool:
De azért egy PK/COM jármű kialakítása nem egy kvantumfizika.
Az általad említett kabriós dolog sokkal több buktatót rejt magában.
A komm. eszközök, szzerverek szabványos rack kialakításúak. Tehát már a beszállító szabványos méretben szállít (szerintem 19") . Az azokat tartó konzolokat, kereteket kábelvezetőket kell csak legyártani, meg persze előtte megálmodni, hogy hogy ne verd bele a fejed (nagyon! :)).
Szerencsére a mai TFT-k miatt már sokkal rugalmasabb mozgástere van a tervezőknek.
A legkomolyabb probléma a deszanttér légkondicionálása, valamint áramellátása lehet, de a Lynx alapból is rendelkezik aux. áramforrással, nagy méretű akkukkal, valamint légkondícionált is.
A modern SSD meghajtók miatt meg a rázkódás sem jelent problémát. (amellett, hogy kevesebbet is fogyasztanak persze.)
Jelzem, hogy a Gidrán tüzérségi felderítőit mi magunk szerszámoztuk fel úgy, hogy az Armcom emberei egyszer vettek méretet a járműről kint, és sikerült úgy beletervezni a cuccokat, hogy - állítólag - csak minimális változtatást igényelt a dolog a roham tempójú beszerelés alkalmával.

De mondok jobbat.
Egy berendezést legkönnyebben 3D tervezővel lehet megoldani.
A jármű csupasz belsejét bedigitalizálják (kézi lézer 3D szkennerrel), majd minden másik behelyezésre szánt eszközt is.
Gyakorlatilag a digitális térben azt és olyat terveznek, próbálgatnak amit akarnak. Ha meg készen vannak, akkor a protó darabokba elkészítik a berendezési tárgyak 3D printelt modelljeit. Ha minden fasz@, akkor mehet ki gyártásba a legenerált tervrajzok alapján.
Így gyakorlatilag leegyszerűsödik a dolog egy Ikeás konyhatervező szintjére. :cool:
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 594
14 908
113
Úgy értettem a 2 különböző szintű parancsnoki jármű... :cool:
De azért egy PK/COM jármű kialakítása nem egy kvantumfizika.
Az általad említett kabriós dolog sokkal több buktatót rejt magában.
A komm. eszközök, szzerverek szabványos rack kialakításúak. Tehát már a beszállító szabványos méretben szállít (szerintem 19") . Az azokat tartó konzolokat, kereteket kábelvezetőket kell csak legyártani, meg persze előtte megálmodni, hogy hogy ne verd bele a fejed (nagyon! :)).
Szerencsére a mai TFT-k miatt már sokkal rugalmasabb mozgástere van a tervezőknek.
A legkomolyabb probléma a deszanttér légkondicionálása, valamint áramellátása lehet, de a Lynx alapból is rendelkezik aux. áramforrással, nagy méretű akkukkal, valamint légkondícionált is.
A modern SSD meghajtók miatt meg a rázkódás sem jelent problémát. (amellett, hogy kevesebbet is fogyasztanak persze.)
Jelzem, hogy a Gidrán tüzérségi felderítőit mi magunk szerszámoztuk fel úgy, hogy az Armcom emberei egyszer vettek méretet a járműről kint, és sikerült úgy beletervezni a cuccokat, hogy - állítólag - csak minimális változtatást igényelt a dolog a roham tempójú beszerelés alkalmával.

De mondok jobbat.
Egy berendezést legkönnyebben 3D tervezővel lehet megoldani.
A jármű csupasz belsejét bedigitalizálják (kézi lézer 3D szkennerrel), majd minden másik behelyezésre szánt eszközt is.
Gyakorlatilag a digitális térben azt és olyat terveznek, próbálgatnak amit akarnak. Ha meg készen vannak, akkor a protó darabokba elkészítik a berendezési tárgyak 3D printelt modelljeit. Ha minden fasz@, akkor mehet ki gyártásba a legenerált tervrajzok alapján.
Így gyakorlatilag leegyszerűsödik a dolog egy Ikeás konyhatervező szintjére. :cool:
Nem annyira a pk-ra gondoltam. Mindenre.


Nem az a nagy dolog hogy beleférjen a belsejèbe. :eek: :eek::eek:
Azt azért egy papírral,ceruzával szögmèrővel meg lehet oldani.

Szerinted miért kell több èv autóiparban prototípustól a széria gyártásig?:eek:

Holnap majd írok hosszabban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Nem annyira a pk-ra gondoltam. Mindenre.


Nem az a nagy dolog hogy beleférjen a belsejèbe. :eek: :eek::eek:
Azt azért egy papírral,ceruzával szögmèrővel meg lehet oldani.

Szerinted miért kell több èv autóiparban prototípustól a széria gyártásig?:eek:

Holnap majd írok hosszabban.
Igen, csak itt nem az autóiparról beszélünk. Nézd meg, hogy az ausztrálok mennyi idő alatt rakták össze a Lynx alapú support gépet.
Az általad említett kabrió verzióban van egy tök bonyolult mechanika, aminek 10.000 nyitásra is bolondbiztosan kell nyílnia. Lenyitva szélállónak kell legyen. Felzárva esőállónak. Mindemellett a különböző választható belső designoknak is.meg kell feleljen, miközben nem változtathatja meg jelentősen a kocsinalaktényezőjét. Mindezt akár többtízezer példányban konstans minőségben fillérre kiszámított gyártási költségek mellett.
Ebből egy harcjálműben semmit nem kell figyelembe venni.
Ezen variációk jelentősen nem befolyásolják a teljesítményt (mi több javít rajta torony hiánya), a géptől elektromosan és hűtési kapacitás szempontjából kér csak többet.
Hja és mindezt korlátozott használat mellett, és igen durván leszabályozott felhasználói környezetben.
A jelentős problémákat
  • a skyrangeres (integrált kurv@drága torony),
  • az aknavetős (szűk beltér, maximalizálandó hordozható gránát mennyiség mellett, jelentős hátrarúgási csillapitasi ivény) ,
  • a felderítő ( a külső árbóc stabilitásának problémái, miközben a Lance torony még ugyan úgy megvan) .
De biztos nem a parancsnoki/COM.
Ott a problémát még a szoftveres integráció jelentheti majd. De ahogy mondtam, azt nem hinném, hogy hátráltatja az egerszegi gyár termelését. Az biztos, hogy évekig ellesznek az IFV-k legyártásával is.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 424
67 638
113
Igen, csak itt nem az autóiparról beszélünk. Nézd meg, hogy az ausztrálok mennyi idő alatt rakták össze a Lynx alapú support gépet.
Az általad említett kabrió verzióban van egy tök bonyolult mechanika, aminek 10.000 nyitásra is bolondbiztosan kell nyílnia. Lenyitva szélállónak kell legyen. Felzárva esőállónak. Mindemellett a különböző választható belső designoknak is.meg kell feleljen, miközben nem változtathatja meg jelentősen a kocsinalaktényezőjét. Mindezt akár többtízezer példányban konstans minőségben fillérre kiszámított gyártási költségek mellett.
Ebből egy harcjálműben semmit nem kell figyelembe venni.
Ezen variációk jelentősen nem befolyásolják a teljesítményt (mi több javít rajta torony hiánya), a géptől elektromosan és hűtési kapacitás szempontjából kér csak többet.
Hja és mindezt korlátozott használat mellett, és igen durván leszabályozott felhasználói környezetben.
A jelentős problémákat
  • a skyrangeres (integrált kurv@drága torony),
  • az aknavetős (szűk beltér, maximalizálandó hordozható gránát mennyiség mellett, jelentős hátrarúgási csillapitasi ivény) ,
  • a felderítő ( a külső árbóc stabilitásának problémái, miközben a Lance torony még ugyan úgy megvan) .
De biztos nem a parancsnoki/COM.
Ott a problémát még a szoftveres integráció jelentheti majd. De ahogy mondtam, azt nem hinném, hogy hátráltatja az egerszegi gyár termelését. Az biztos, hogy évekig ellesznek az IFV-k legyártásával is.
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 483
79 546
113
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
Pont ezeket az elemeket soroltam fel, mint amiket nem kell, hogy feltétlen elsőre tökéleteset csináljanak belőle.
Egy beltéri berendezés fizikai megvalósítása viszont inkább csak ujjgyakorlat.
Ha az alapjármű kellő körültekintéssel lett megtevezve (értsd, a fizikai jellemzői megfelelőek) akkor egy berendezés nem szabad, hogy probléma legyen. Márpedig a Lynx belseje kategóriáját magasan verően tágas.
Szóval el lehet b@szni ezt is, de igazán tehetségesnek kell lenned! :D
A jó hír, hogy ha el is cseszed, egy rev. B megjelenéséig is használható marad. De ha az ábóc letörik a terepen, akkor azért ott nagyon fog csuklani a tervező drága mamája.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
De nem kell mindenáron fejleszteni !
A bevált dolgok simán belekerülhetnek akár változatlanul is, akár évtizedekig a legújabb konstrukciókba.
Toyota - kvarcóra


Marder_1A3_tracked_armoured_Infantry_Fighting_Vehicle_Germany_German_army_military_equipment_defense_industry_rear_view_001.jpg

images
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 424
67 638
113
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
Minek innoválod a megbízhatóan ugyanazt tudó átlag tudásod helyett, ha legközelebb az innovációd megint lófaszra nem jó és újra megint fel kell majd találnod a szenzorárbocot jelen esetben a Lynx utódjához?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 594
14 908
113
Mindezt akár többtízezer példányban konstans minőségben fillérre kiszámított gyártási költségek mellett.

Hosszú litániát akartam.
Sok példával mèg tegnap.

Èn olyan járműről írtam amiből èvente pár százat csinálnak.

Kisszériás.


De leírtad konstans minőség, fillérre kiszámított költségek. :D:D:D :rolleyes:

Uramisten.:D
Dehogy is.
A gyártási költség inkább amolyan útmutató.

Szóval látom hitvita lenne. Úgyhogy hagyom.;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
Mi???
Sosem volt arról szó, hogy 46 Lynx IFV fog ideérni még idén. Ez maximum a szállítas elindulásának késleltetett indulása lenne. A későbbi gyártási tempóhoz semmi köze.
"During a first phase of production, Hungary is to receive forty-six Lynx infantry fighting vehicles as well as nine Buffalo armoured recovery vehicles, all built in Germany; delivery is to be complete by the start of 2023."

Valószínűleg az RM telekonferenciák átirataiban is szerepelt valami hasonló.