[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 898
72 623
113
Igen, csak itt nem az autóiparról beszélünk. Nézd meg, hogy az ausztrálok mennyi idő alatt rakták össze a Lynx alapú support gépet.
Az általad említett kabrió verzióban van egy tök bonyolult mechanika, aminek 10.000 nyitásra is bolondbiztosan kell nyílnia. Lenyitva szélállónak kell legyen. Felzárva esőállónak. Mindemellett a különböző választható belső designoknak is.meg kell feleljen, miközben nem változtathatja meg jelentősen a kocsinalaktényezőjét. Mindezt akár többtízezer példányban konstans minőségben fillérre kiszámított gyártási költségek mellett.
Ebből egy harcjálműben semmit nem kell figyelembe venni.
Ezen variációk jelentősen nem befolyásolják a teljesítményt (mi több javít rajta torony hiánya), a géptől elektromosan és hűtési kapacitás szempontjából kér csak többet.
Hja és mindezt korlátozott használat mellett, és igen durván leszabályozott felhasználói környezetben.
A jelentős problémákat
  • a skyrangeres (integrált kurv@drága torony),
  • az aknavetős (szűk beltér, maximalizálandó hordozható gránát mennyiség mellett, jelentős hátrarúgási csillapitasi ivény) ,
  • a felderítő ( a külső árbóc stabilitásának problémái, miközben a Lance torony még ugyan úgy megvan) .
De biztos nem a parancsnoki/COM.
Ott a problémát még a szoftveres integráció jelentheti majd. De ahogy mondtam, azt nem hinném, hogy hátráltatja az egerszegi gyár termelését. Az biztos, hogy évekig ellesznek az IFV-k legyártásával is.
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 817
85 293
113
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nekem ezzel annyi a bajom, hogy ezek szerint, màr ahogy levezeted, mindent újrafeltalàlnak. Mintha még sosem gyàrtottak volna sem lenyitható tetöt, vagy épp szenzorokat hordozó àrbocot, stb... Nem létezik ezek tapasztalata, anyagismerete, teherbíràsa önmaguknak tervezett, modellezett, gyàrtott, rendelések, tenderek prototípusaihoz tervezett, modellezett, gyàrtott formàiban, aminek a módosítàsàt ezek szerint fogalmuk sincs, hogyan alkossàk meg, hogyan lehet beszerelni, vezérelni a sajàt szintén alkalmazott, màr rég feltalàlt eszközeikkel...
Pont ezeket az elemeket soroltam fel, mint amiket nem kell, hogy feltétlen elsőre tökéleteset csináljanak belőle.
Egy beltéri berendezés fizikai megvalósítása viszont inkább csak ujjgyakorlat.
Ha az alapjármű kellő körültekintéssel lett megtevezve (értsd, a fizikai jellemzői megfelelőek) akkor egy berendezés nem szabad, hogy probléma legyen. Márpedig a Lynx belseje kategóriáját magasan verően tágas.
Szóval el lehet b@szni ezt is, de igazán tehetségesnek kell lenned! :D
A jó hír, hogy ha el is cseszed, egy rev. B megjelenéséig is használható marad. De ha az ábóc letörik a terepen, akkor azért ott nagyon fog csuklani a tervező drága mamája.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
De nem kell mindenáron fejleszteni !
A bevált dolgok simán belekerülhetnek akár változatlanul is, akár évtizedekig a legújabb konstrukciókba.
Toyota - kvarcóra


Marder_1A3_tracked_armoured_Infantry_Fighting_Vehicle_Germany_German_army_military_equipment_defense_industry_rear_view_001.jpg

images
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 898
72 623
113
A fejlesztésnél fontos az innováció, sőt maga az innováció a fejlesztés. Ha csak azt alkalmazod amit már tudsz az nem fejlesztés, csak egyhelyben topogás.
Minek innoválod a megbízhatóan ugyanazt tudó átlag tudásod helyett, ha legközelebb az innovációd megint lófaszra nem jó és újra megint fel kell majd találnod a szenzorárbocot jelen esetben a Lynx utódjához?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Mindezt akár többtízezer példányban konstans minőségben fillérre kiszámított gyártási költségek mellett.

Hosszú litániát akartam.
Sok példával mèg tegnap.

Èn olyan járműről írtam amiből èvente pár százat csinálnak.

Kisszériás.


De leírtad konstans minőség, fillérre kiszámított költségek. :D:D:D :rolleyes:

Uramisten.:D
Dehogy is.
A gyártási költség inkább amolyan útmutató.

Szóval látom hitvita lenne. Úgyhogy hagyom.;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 753
82 202
113
Mi???
Sosem volt arról szó, hogy 46 Lynx IFV fog ideérni még idén. Ez maximum a szállítas elindulásának késleltetett indulása lenne. A későbbi gyártási tempóhoz semmi köze.
"During a first phase of production, Hungary is to receive forty-six Lynx infantry fighting vehicles as well as nine Buffalo armoured recovery vehicles, all built in Germany; delivery is to be complete by the start of 2023."

Valószínűleg az RM telekonferenciák átirataiban is szerepelt valami hasonló.