Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Míg a fórumozók örvendeznek, addig a gyárban folyamatos a munka. Másrészt futószalagon megy a termelés - gondolom, amikor egy elkészül, addigra már a többi is bizonyos készültségi fokban van.Úgy látszik, hogy felgyorsul a lynx szállítása
Forrás: https://www.facebook.com/groups/htmf2/permalink/1501068480370234
Ezt rosszul tudod - totál kézműves összerakás folyik, semmi "futószalag"!Míg a fórumozók örvendeznek, addig a gyárban folyamatos a munka. Másrészt futószalagon megy a termelés -
A Skyrangerhez is kelleni fog vagy 2-4 tucat alváz - az majd fél-egy éves termelésük. Ezenkívül valamilyen kisebb export-széria is becsúszhat...gondolom, amikor egy elkészül, addigra már a többi is bizonyos készültségi fokban van.
Nekem még mindig fura kicsit, hogy 2029-ig elhúzódik a gyártás. De az is benne lehet, amit egy HTKA podcastban mondtak más kapcsán: üzemidő tartalék szempontjából sem jó, ha mindennek egy éven belül járna le a garanciális/javításközi ideje. Ezért nem lehet mindent egy éven belül idehozatni.
Lehet, hogy az összerakás kézműves, de kizárt, hogy amikor végeznek egyel, akkor állnak neki minden alkatrészt legyártani az újabbhoz.Ezt rosszul tudod - totál kézműves összerakás folyik, semmi "futószalag"!
A Skyrangerhez is kelleni fog vagy 2-4 tucat alváz - az majd fél-egy éves termelésük. Ezenkívül valamilyen kisebb export-széria is becsúszhat...
A legutóbb infó szerint 10 darab jön idén - szóval van egy jelentős csúszás. A Németországból várt 46 darab jelentős része is várhatóan itt készül el a zalai üzemben, ami logikus is lenne, mert helyben tudnák betanítani a szakikat és maga gyár rövidesen készen is fog állni erre. Szóval simán lehet hogy áthozzák a félkész járgányokat itteni befejezésre...Lehet, hogy az összerakás kézműves, de kizárt, hogy amikor végeznek egyel, akkor állnak neki minden alkatrészt legyártani az újabbhoz.
Másrészt bizonyos szakik a futóműhöz értenek, mások a toronyhoz, stb, és már emiatt is generálódik egy munkabeosztási ütemezettség.
SzVSz a szakiknak, lényegében a teljes hazai gyártócsapatnak már a kinti gyárban kellene lennie, hogy a meglévő gyártás mellett tanulják meg a feladatokat. Ne pedig egy teljesen szűz hazai gyárban tébláboljanak.A legutóbb infó szerint 10 darab jön idén - szóval van egy jelentős csúszás. A Németországból várt 46 darab jelentős része is várhatóan itt készül el a zalai üzemben, ami logikus is lenne, mert helyben tudnák betanítani a szakikat és maga gyár rövidesen készen is fog állni erre. Szóval simán lehet hogy áthozzák a félkész járgányokat itteni befejezésre...
A teljes ütemű (45-50/év) gyártást most már 2024-re mondják, pedig ez korábban 2023 volt.
Szóval legalább féléves csúszás van minden területen, de egy ekkora projektnél Coviddal együtt ez még elfogatható, érthető...
A speciális változatok még erősen tervezőasztalon vannak csak.SzVSz a szakiknak, lényegében a teljes hazai gyártócsapatnak már a kinti gyárban kellene lennie, hogy a meglévő gyártás mellett tanulják meg a feladatokat. Ne pedig egy teljesen szűz hazai gyárban tébláboljanak.
Ha a teljes ütemű gyártás 2024-re összejön, akkor elvileg hamarabb is kész lehetne a 200+ darab mint 2029. A specializált változatok ezen biztosan lassítani fognak. Talán az sem lett volna (vagy lenne?) haszontalan, ha odakint elkészül a Skyrangeres, vagy bármilyen speciális változat 1-2 példánya mintának.
Ha minden igaz az RM kinti üzeme alig várja hogy megszabaduljon ettől a feladattól és Zalába tegyen mindent ami Lynx-gyártás.SzVSz a szakiknak, lényegében a teljes hazai gyártócsapatnak már a kinti gyárban kellene lennie, hogy a meglévő gyártás mellett tanulják meg a feladatokat. Ne pedig egy teljesen szűz hazai gyárban tébláboljanak.
Ha a teljes ütemű gyártás 2024-re összejön, akkor elvileg hamarabb is kész lehetne a 200+ darab mint 2029. A specializált változatok ezen biztosan lassítani fognak. Talán az sem lett volna (vagy lenne?) haszontalan, ha odakint elkészül a Skyrangeres, vagy bármilyen speciális változat 1-2 példánya mintának.
ezeket inkább a végére hagyják?A speciális változatok még erősen tervezőasztalon vannak csak.
A bonyibb és fontosabb változatok vannak elől a sorban. A különböző parancsnoki szintű gépek mindegyike másik kommunikációs architechtúrát (titkosítási szintek, BMS kezelési szintek stb) ami mindegyik külön (még ha egymásra épülő) fejlesztés és az RM-nek nincs végtelen számú mérnöke hogy egyszerre minden verziót meg tudják oldani meg közben az összes többif egyéb fejlesztési projekt is fusson.ezeket inkább a végére hagyják?
2024-re valamelyikből azért lesz szerinted prototípus?
Pl. egy torony nélküli sebesül szállítót összerakni biztos nem bonyolult - bár nem is legfontosabb változat...
Melyik változatot láthatjuk szerinted legelőször szerinted? Melyik a legbonyolultabb?A bonyibb és fontosabb változatok vannak elől a sorban. A különböző parancsnoki szintű gépek mindegyike másik kommunikációs architechtúrát (titkosítási szintek, BMS kezelési szintek stb) ami mindegyik külön (még ha egymásra épülő) fejlesztés és az RM-nek nincs végtelen számú mérnöke hogy egyszerre minden verziót meg tudják oldani meg közben az összes többif egyéb fejlesztési projekt is fusson.
OK, de maga a parancsnoki gépek fizikailag megegyeznek. A különbség a belülre telepített rackes berendezésekben lesz. (Ezek nyilván nem itthon készülnek. )A bonyibb és fontosabb változatok vannak elől a sorban. A különböző parancsnoki szintű gépek mindegyike másik kommunikációs architechtúrát (titkosítási szintek, BMS kezelési szintek stb) ami mindegyik külön (még ha egymásra épülő) fejlesztés és az RM-nek nincs végtelen számú mérnöke hogy egyszerre minden verziót meg tudják oldani meg közben az összes többif egyéb fejlesztési projekt is fusson.
Mivel egyezik meg?OK, de maga a parancsnoki gépek fizikailag megegyeznek.
A parancsnoki változatok fizikai kialakítása annyira nem lehet bonyolult, inkább a szoftver és az infókommunikációs cuccok összehangolása tarthat sokáig...Mivel egyezik meg?
Az ifv-vel?
Mert a belseje biztos más.
Mint ahogy az összes változat.
Tudom itt sokan azt hiszik egy széket, hordágyat vagy monitorokat, számítógépeket plusszban berakni nem nagy kunszt. Csak odarakom. Felcsavarozom.
De èn is láttam olyat, hogy egy kabrióra a kinyíló vaszontetőt hónapokig! tervezték,teszteltek,nyitogattak,álló helyben,menet közben.
Nem 1-2 mèrnök. Ès látták már hasonlót. De hónapok tervezése, tesztelése,áttervezese, tesztelèse kellett ahhoz hogy jól működjön.
Ès azt mondják rá ezzel nagy hiba nem lessz.
Nem kell majd visszahívni.
Úgyhogy kb biztos vagyok benne, azért nem olyan egyszerű, ès nem olyan pikk-pakk, mire kialakítanak más típusokat.
Hát azért nem teljesenA parancsnoki változatok fizikai kialakítása annyira nem lehet bonyolult, inkább a szoftver és az infókommunikációs cuccok összehangolása tarthat sokáig...
Egyébként az jól értem hogy kétféle parancsnoki változatról beszélünk: egy torony nélküli mobil harc álláspontról pl. zászlóalj-parancsnoknak illetve lesz szakasz vagy század parancsnoki jármű, ami egy IFV változat néhány plusz infokomm eszközzel.Hát azért nem teljesen
Úgy értettem a 2 különböző szintű parancsnoki jármű...Mivel egyezik meg?
Az ifv-vel?
Mert a belseje biztos más.
Mint ahogy az összes változat.
Tudom itt sokan azt hiszik egy széket, hordágyat vagy monitorokat, számítógépeket plusszban berakni nem nagy kunszt. Csak odarakom. Felcsavarozom.
De èn is láttam olyat, hogy egy kabrióra a kinyíló vaszontetőt hónapokig! tervezték,teszteltek,nyitogattak,álló helyben,menet közben.
Nem 1-2 mèrnök. Ès látták már hasonlót. De hónapok tervezése, tesztelése,áttervezese, tesztelèse kellett ahhoz hogy jól működjön.
Ès azt mondják rá ezzel nagy hiba nem lessz.
Nem kell majd visszahívni.
Úgyhogy kb biztos vagyok benne, azért nem olyan egyszerű, ès nem olyan pikk-pakk, mire kialakítanak más típusokat.
Nem annyira a pk-ra gondoltam. Mindenre.Úgy értettem a 2 különböző szintű parancsnoki jármű...
De azért egy PK/COM jármű kialakítása nem egy kvantumfizika.
Az általad említett kabriós dolog sokkal több buktatót rejt magában.
A komm. eszközök, szzerverek szabványos rack kialakításúak. Tehát már a beszállító szabványos méretben szállít (szerintem 19") . Az azokat tartó konzolokat, kereteket kábelvezetőket kell csak legyártani, meg persze előtte megálmodni, hogy hogy ne verd bele a fejed (nagyon! ).
Szerencsére a mai TFT-k miatt már sokkal rugalmasabb mozgástere van a tervezőknek.
A legkomolyabb probléma a deszanttér légkondicionálása, valamint áramellátása lehet, de a Lynx alapból is rendelkezik aux. áramforrással, nagy méretű akkukkal, valamint légkondícionált is.
A modern SSD meghajtók miatt meg a rázkódás sem jelent problémát. (amellett, hogy kevesebbet is fogyasztanak persze.)
Jelzem, hogy a Gidrán tüzérségi felderítőit mi magunk szerszámoztuk fel úgy, hogy az Armcom emberei egyszer vettek méretet a járműről kint, és sikerült úgy beletervezni a cuccokat, hogy - állítólag - csak minimális változtatást igényelt a dolog a roham tempójú beszerelés alkalmával.
De mondok jobbat.
Egy berendezést legkönnyebben 3D tervezővel lehet megoldani.
A jármű csupasz belsejét bedigitalizálják (kézi lézer 3D szkennerrel), majd minden másik behelyezésre szánt eszközt is.
Gyakorlatilag a digitális térben azt és olyat terveznek, próbálgatnak amit akarnak. Ha meg készen vannak, akkor a protó darabokba elkészítik a berendezési tárgyak 3D printelt modelljeit. Ha minden fasz@, akkor mehet ki gyártásba a legenerált tervrajzok alapján.
Így gyakorlatilag leegyszerűsödik a dolog egy Ikeás konyhatervező szintjére.
Igen, csak itt nem az autóiparról beszélünk. Nézd meg, hogy az ausztrálok mennyi idő alatt rakták össze a Lynx alapú support gépet.Nem annyira a pk-ra gondoltam. Mindenre.
Nem az a nagy dolog hogy beleférjen a belsejèbe.
Azt azért egy papírral,ceruzával szögmèrővel meg lehet oldani.
Szerinted miért kell több èv autóiparban prototípustól a széria gyártásig?
Holnap majd írok hosszabban.